Jump to content
CvGaming

Tiszht

Member
  • Posts

    44
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Everything posted by Tiszht

  1. Håller med Darwin till 100% här. Vi är alla människor, vi gör alla fel, skillnaden är om man lär sig något av det eller bara kör på med skygglappar. Angående community så tror jag det handlar om mognad, tror alla vill spela schysst och fair egentligen men när man ser att folk fuskar och tar genvägar och ibland kommer undan med det är det många som tänker, jag får ju inget för att spela fair, så jag kan också fuska lite. Detta är en cancer som förstör på alla servrar, det kommer alltid finnas folk som hellre tar genvägar och den lättaste vägen i de flesta situationer. Det finns ju dessutom ett flertal trådar där vi alla som är på servern kan ge förslag på vad vill se och varför. Vi i staff gör allt arbete gratis, vi ger av vår helt lediga tid för att hjälpa servern och spelare så mycket vi kan, vi gör detta frivilligt för att vi vill ha kul och en schysst server att spela på. Gör staff fel? Absolut, vi är människor men att häva ur sig att det är hårt och fel att banna någon för regelbrott är inte fel, det är staffs jobb. Istället för att göra något man vet är tveksamt eller man kan bli bannad för, så tänker efter före. Är det värt ett skämt eller trolla runt att bli bannad? Är sådana personer sådana man faktiskt vill spela med? Ett community är till för oss alla, hur det är och vad som händer på det är upp till oss alla. Istället för att säga att "Själen" är död etc, skriv istället förslag, kom upp med bra ideér och kör schysst och fair på servern när ni spelar. Allt jag vill ha sagt med detta är att det inte bara är staff eller enskilda som avgör hur en server utan hur vi alla beter oss och bidrar med för att få till en kul server.
  2. Det här med A.P.D först. Ytterligare en faktion som är militär/swat skulle inte ge något positivt till servern. I dagsläget är A.P.D alla de sakerna redan som flera nämnt, det är deras ansvar att skydda civila som kör lagligt mot gäng och rebeller. Det är deras ansvar att ta folk med olagligt gear och raida hus. Dom får helt enkelt ta i mer med hårdhandskar. Däremot kanske ett medborgargarde eller liknande kunde vara något. Bounty hunters som jagar ner follk på Wanted list (som i viss mån redan finns men prislista osv bör ses över.), men låt dom få en bounty hunter shop där de kan köpa zipties osv billigare och med perks få tillgång till bättre vapen och när man perkat upp högt kanske till och med köpa tazer pistoler och polisväst. Kanske också införa ett wanted system som jag har sett finns på vissa servrar. Rebellerna har ju sin bakgrund och sin agenda, dom behöver nog bara finslipa lite på allt då mycket är nytt ännu. Griefing etc finns ju för poliser, finns inte detta för Rebeller också? Alltså om vissa gäng eller individer konstant är jobbiga/följer efter och stör så blir dom bannade? Bandit tycker jag ska ha samma regler som Fed, ett o samma gäng får bara ta det varannan dag och man får bara ta det en gång om dagen.
  3. Låt mods/admin ta hand om denna och skriv inte mer tack.
  4. Hej Ludwig. Jag ber om ursäkt om dröjsmålet! Vi är fortfarande intresserade av din ansökan men just nu är vi fulltaliga. Vi kommer placera dig i toppen av kön tills nästa gång vi öppnar applications, du behöver inte skriva en ny utan sätter denna on hold tills dess vi öppnar applications igen. On Hold!
  5. Hej Johanees. Eftersom du själv valde att avstå för stunden kommer jag köra en denied på denna. Du är välkommen att söka igen när applications öppnar igen. Denied!
  6. Absolut. Ska och ska, nåja, I agree to disagree. Men tack för din input iaf.
  7. 3 Liv är förhållande till hur många som är inne som apd, är det bara 3 och det är ett gäng på 4-6 personer som rånar så kan ju alla räkna ut vad som händer. 2 liv räcker gott om vi är 5-6. Detta som sagt för att simulera en mer verklig polis styrka. Fast det är inte så lätt att Planera när det sker mackrån, det är olika personer, det kan vara en person med en rook, det kan vara ett helt gäng med fullt gear, vi vet inte förrän vi kommer på plats, plus att vi oftast måste flytta oss över stora sträckor på kartan. Det är inte så lätt att planera för mackrån samt pharmacy. Vi brukar hålla ganska god disciplin när det är kos och rån.
  8. Men det är inte dig jag syftar på. Det är jättebra att du rollspelar. Men jag pratar rent generellt.
  9. Jag förstår det, men att då råna en mack när man bara är en eller två inne och det är mer än fyra fem poliser inne så kanske man bör vara beredd på att rollspela, ge upp och sjappa. För som det är nu när det är mackrån efter mackrån och folk är bara ute efter Gear. Därav ändring till kanske 2-3 liv och kortare NLR. På fem minuter bör man ju kunna hinna loota och sticka om det nu bara är gear man är ute efter. Bara min åsikt som sagt.
  10. Alltså, 3 liv är bara ett förslag när det är mindre än 5-6 poliser inne, är det fler så kan 2 liv gälla och om det är mer än 10 poliser inne så kan 1 liv gälla. Jag tycker att det makes sense. Coolt förslag. Lite capture zones osv. Och absolut, purge bör kunna ske annars också om tillräckligt många är sugna på det. Eller så kan man bara dra till warzone och göra upp om gear etc om man känner att man vill panga lite.
  11. Från Hideouts ja, men blackmarket finns dom på istället. Just nu är Hideouts alldeles för bra när det kommer till vapen. Fast de ska ju faktiskt ha ett övertag, som det är nu är det bait och mackrån stup i kvarten, är ni 3 inne och det är 3 poliser så blir polisen alltid en man kort (Den som går fram) så vi är alltid i underläge när det är 3 poliser inne och lika många civs, detta skulle göra det lite svårare för civs att gå efter gear, vilket är fallet nu. Men absolut, jag respekterar din åsikt. Jag tycker ju polisen borde ha ett större övertag även om jag inte spelade som polis. Från Hideouts ja, men blackmarket finns dom på. Just nu är Hideouts alldeles för bra när det kommer till vapen.
  12. Efter att ha läst Herrings mycket välgjorda post om lite olika förbättringar så tänkte jag att jag slänger på lite saker som har funderats på. Player settings: En utökad settings meny, där man kan välja bort ambient life and sounds. Detta framförallt för att öka på lite fps. Även möjlighet att välja bort namn osv för ökad immerson om man så önskar. Välja till eller från new player hints och notifcations. Crafting meny (Om nu crafting blir något som kommer hända) Map changes/Blackmarket/farming: Gör rebell ön till en kos zone/Warzone , flytta alla drog processing eller fält dit så det blir en rejäl risk att köra droger, (går ju faktiskt rätt lätt att landa plan på ön) och öka på priset en smula. Drugdealers borde bara gå att interacta med om det finns minst två poliser inne. (För att folk inte ska kunna farma droger på nätterna när ingen annan är inne och får folk att börja använda hus mer) Gör om Ganghideouts så att dom endast säljer sdar och smg's, vermins/pdw's etc, samt lvl 1 väst och lite mer klädval. Gunshops borde bara sälja pistoler och rangemaster bälten. Flytta ta bort pharmacy, som det är nu fungerar det inte alls så bra. Lägga till local bank eller dylikt där man kan få mellan 500k-1m beroende på om folk spenderar pengar på lagliga ting. Blackmarket bör ändras så att man där köper 5,56 vapen samt någon lv2 väst kanske (om man kan skinna om en gendarme väst till svart eller liknande och utan text.) Här bör även mer kläder finnas, lite lägre licenspris som typ 500k för att göra att fler använder det, bör även flyttas till något nytt ställe eller eventuellt ha två eller tre blackmarkets ute på kartan. Enda stället att kunna köpa 6,5 och uppåt för civs samt carrier lite bör vara Bandit district. Other Features: Polisen bör få en förkortad NLR till kanske 5 minuter samt alltid ha 3 liv i fights för att simulera en mer realistisk polis styrka. (Detta kan begränsas till att om det är mindre än 6 poliser eller färre inne och då kan 2 liv gälla istället). Medics borde inte ha någon NLR alls (om de nu har det) Du måste alltid dock köra som du värdesätter ditt liv eller riskera fail rp. Så t ex om det är 3vs1 så borde man mer eller mindre vara tvingad att ge upp och eller försöka fly. Om och när Rebeller kommer tillbaka bör de istället få norra delen av Altis, t ex Sofia där de sätter upp sina anti-staten regler osv. Detta för att göra faktionen lite mer levande. (De kan ha en outpost på warzone ön dvs gamla rebell ön) Polisen bör kunna köpa ett undercover fordon (Suv/van/hatchback) och en undercover uniform (en kostym som döljer ditt namn om möjligt.) Som endast får användas om det är godkänt av ett högre befäl. LT och uppåt. Endast uniformerad polis får bära skyddsväst och vapen från 5.56 och uppåt. Även en dykardräkt och rebreather bör säljas i polis shoppen för att kunna stoppa turtle poachers. Utöka skriptet för turtles så de endast går att plocka i angivna zoner för turtle poaching. Events: Gör Purge till ett fast event, typ varje söndag vid 20:00 restarten. Då vet folk när det är Purge och kan då välja att vilja delta eller ej. Om Poliser/medics vill delta måste de logga in som civs under purge eventet. Lägg till ett event team, kan ju vara nuvarande supports/mods etc, men ett dedikerat event team som lägger ut events som bara händer där det är tillräckligt med spelare/gäng som skrivit upp sig. Det var bara en del förslag som jag personligen skulle vilja se, vad som är möjligt och önskas från staff är ju upp till dom. Har folk övriga förslag och ideér så fyll gärna på.
  13. Fast tror dom flesta har apex nu, Arma har varit på sale/haft humble bundle osv, så dom som inte har APEX nu är tyvärr antingen väldigt fattiga eller vrånga. Men jo visst, Tanoa är en svårare karta men betydligt bättre än Altis imo. Men jag är fine med vilket som, kartan är inte vad som gör ett community. Altis är ganska svårslaget när det kommer till life/rp servrar verkar det som. Kanske är en idé att minska ner på max pop från 100 till 60, sedan öka upp igen om de nu väljer Malden. Tror en stor del av de som är mest aktiva nu är villiga att hjälpa till på de sätt de kan. Fast det att du möter många när du kör lagligt just nu är för att det är sådan liten pop, det spelar ingen roll vad man farmar då. Risken är lika stor oavsett vad. Men om det kommer in lite mer folk så kommer det vara mer säkert att farma lagligt rent generellt.
  14. Eggis, vill bara säga, många bra små förslag. Det man ska veta är dock, Malden är en väldigt liten karta i jämnförelse med Altis, så om du får en pop på mer än 50 så kommer det börja kännas trångt. Om folk gillar det så fine men bara så alla är medvetna om att Malden är en väldigt liten karta men kan funka. Problemet med en wipe, dvs ny karta, börja om igen är att många som har kämpat för att få ihop lite slantar kommer förmodligen tröttna. Det var en stor wipe vid altis, man började vid Tanoa (Vilket jag faktiskt gillade, Tanoa är en riktigt bra karta.) Den höll inte av flera anledningar; Dyr dlc, släpptes precis vid sommaren och med en wipe så förlorade många mycket pengar inklusive mig själv. Nu har det gått en tid sen Tanoa, folk som har spelat aktivt har hyfsat med pengar, massor med gear så visst, kanske läge att göra en ny wipe, tycker dock att dom som har spelat aktivt på cvg och spelat rent (dvs utan att dupa, åka på permbans) kanske borde få ett större startkapital. Det skulle nog vara förhållandevis lätt att wipa allt, bans/gear etc och kanske satsa på en annan karta. Problemet är då att det måste finnas bra och aktiva Admins/mods/support. Att göra en ny karta med nya farming areas, nya baser för olika faktioner, spawnpoints kräver ganska mycket jobb. Som jag har förstått det just nu så vill admins/ägare inte riktigt lägga ner den tiden på arbete som krävs, vilket är fullt förståeligt. Hur man gör med diverse faktioner eller gear är faktiskt mindre viktigt till att börja med. Det enda som behövs i början är någon typ av lagförande makt, för att balansera att man inte tjänar för lätt på illegala ting och hålla servern från att det blir för mycket trollande och kaos. Så det enda som behövs till att börja med är en fungerande Polis/militär och Medic kår i förhållande till populationen. 1/10 är en ganska vettig siffra. Det är värt att farma lagligt, det är en mycket lägre risk att åka fast/bli rånad om man kör lagligt. Kör man t ex; Salt, järn så tjänar man en helt okej summa på den tid det tar att köra rundorna. Tycker Black Market är enda stället som ska ha lite mer illegala vapen att köpa från, typ 5.56 mk20, trg, spar etc. Däremot kan man ju lägga in fler möjligheter där. Kanske sänka licens priset en smula. Det gör att folk kommer vilja ta bandit mer för att få chans mot 6,5 och 7.62 vapen. Gang hideout kan ha typ 9mm smg's och sdar. Fast som nämnt innan, det här med gear osv är inte lika viktigt som att få lite liv i servern igen. Det viktigaste för att få liv på servern och om intresset finns det är att ha ett bra staff team som orkar jobba igenom detta vi ber dem om, det måste börja där, det finns ju ett par som ändå visat att de bryr sig och är villiga att lägga ner engemang. Banwipe, iallafall där det är möjligt. Kan förstå att vissa, och då menar jag vissa, bränt alldeles för många chanser. Dom flesta dock har varit bannade i över ett år, om inte mer. Jag önskar innerligt att det fanns något superbra skript mot duping, för det är där vissa tydligen inte kan hantera sig själva. Jag kommer själv aldrig förstå varför man dupar och förstör inte bara för sig själv men också för det gäng/grupp man spelar i. Nåja, bara några tankar angående Ny karta och vad som kan få liv på servern igen. Det viktigaste dock är just staff och population. Resten kan man alltid tweaka i efterhand.
  15. Absolut. Men finns ju även norska, finska, danska, engelska spelare som lirat på cvg. Jag förstår kanske att det inte kommer vara en proppad server eller som det var när det var som störst. Men ja, det är ju ni som håller i servern, så ni bestämmer. Har sagt vad jag tycker och undrar någon något mer så kan ni alltid nå mig via ts eller discord.
  16. Jag vill bara klargöra en sak, när jag skrev En restart=24h, så menade jag dom 4h som är restarten nu räknas som 24h irl, så alla vet att en restart räknas som en dag, varav en timme av dessa borde vara natt/kväll. Jag förstår att inte alla saker är möjligt, jag förstår att det krävs en massa devande, men det finns många mods därute som kan göra saker som jag gett förslag om. Att ni inte kan ge alla unban eller vill förstår jag också, men jag tror det skulle ändå kunna hjälpa, visst missköter dom sig igen så. Det där med att arma är döende vettetusan, finns många servrar (life servrar) i t ex usa som har 3 olika servrar som nästan alltid är fulla, dom har inte så många eller några mods, men dom har mer saker, inga safezones etc. Jag tycker det skulle vara tråkigt att bara låta arma 3 dö ut, jag tycker om att spela på cvg men det kräver ju att det finns spelare. Dock inte mitt beslut, jag spottade fram en mängd ideér och det är allt det var. Hoppas det blir någon förändring iallafall. Tack för att ni tog tiden och läste igenom och svarade.
  17. Hej alla. Tar detta på svenska. Så, det har varit ett ganska stort dipp i pop, många vill kanske gå över till gta, många har blivit bannade (Med helt rätt orsak). Tycker det är dags med lite drastiska förslag, detta är givetvis bara förslag. Det börjar nog bli dags att ta in lite mods, jag vet att vissa anser att dessa kommer dra ner poppen, jag tror det kan bli lite tvärtom. Det finns många bra mods därute som kan förhöja känslan när man spelar, särskilt om man vill ha mer vikt på rpg. Kanske utlysa en amnesti på alla som blivit bannade, visst förstår jag att vissa undantag eller regelbrott/beteenden varit så dåliga att de kommer nekas amnesti. Ett rätt okonventionellt förslag men med tanke på hur få spelare det finns just nu kan detta vara En lösning. Ändra priser på allt. Gör lastbilar, flygfordon riktigt dyra men typ quadbikes och offroads riktigt billiga. För en farming runda koppar borde man dra in max 20k med stor ryggsäck och offroad. Lön borde ändras så man kanske bara får 100 per 5 minuter om man inte har ett specifikt jobb. Det borde vara gratis att ta ut fordon ur sitt garage. Ett vettigt startkapital så man har råd med en första bil, en ryggsäck och hyggliga kläder motsvarande. Det går för nuvarande alldeles för fort att få in över en miljon, fullt gear osv. Man borde kunna äga hus tillsammans som gängmedlemmar/grupper. Likaså med dyrare fordon (Stora lastbilar, helikoptrar osv.) Inför vissa hus som hotell/storage magasin, där man kan lägga in saker för en viss hyra tills man har råd att köpa sitt egna hus. Hus/garage etc borde wipas om man varit inaktiv på servern i mer än 3-6 månader, samma med sin karaktär, man får då börja om på nytt. (Om man har någon riktigt god orsak till att vara borta längre tid så kan man frysa dess tillgångar och sätta kontot på paus.) Låt större gäng/grupperingar kunna köpa grids istället för hela städer, då kan man få riktiga turf/gang wars. Gör det möjligt att köpa in sig i affärer/gruvor/farming så man får en viss procent varje gång någon handlar/farmar. Inför kostnad när man tankar på gastations. Sätt in fler vapentyper och kostnad efter hur effektiva dom är (Ett bra jaktgevär går loss på runt 30k, en vanlig 9mm pistol kostar runt 10k), automatvapen och dylikt finns inte att köpa i vanliga gunstores, dessa blir därför under blackmarket, där en t ex ett automatvapen kostar runt 50k naket. Sikten finns i spridda prisklasser men ett litet smg sikte kostar nog runt 2k medan ett proffsigt kikarsikte lätt går loss på 15k. Skulle gärna se jaktvapen, hagelgevär. Samma bör gälla vissa kläder, en snygg och fin kostym=dyrt, ett par shorts och en skjorta=billigt. Ta bort allt vad som heter safezones, gör istället att man får hårdare straff/konsekvenser av att råna och skjuta någon. Stora böter+fängelse. Inför även mer events, fasta events som händer på givna klockslag. (T ex, purge, varje söndag 19-21, racing varje onsdag kl 20.00) Har man konstanta events kommer fler folk delta och de vet när de ska delta. Är det väldigt få, well, då är det väldigt få. Jag tror att man måste satsa för att det ska öka i längden. Polis/medics borde få standard polisbil/ambulans, standard vapen (9mm smg/hagelgevär/flashbangs samt pistol/tazer)/Medical supplies och väst gratis under tjänstgöring. En fast lön istället för pengar för att sätta dit wanted, konfiskera droger och ge böter. Dessa böter och liknande borde gå till statskassan istället. (Leder till att man kan spela korrupt polis inom roleplay men också bli varnad eller av med jobbet om man åker dit, till och med kanske böter/fängelse) Vid grövre tillslag som bankrån, större kidnappningar/firefights så kan polisen hämta ut förstärkningsvapen, hjälmar, tyngre västar. (också det gratis). Polis fordon som är bepansrade samt helikoptrar får bara tas ut vid särskilda tillfällen, t ex om man vill hålla koll på trafik/droger/olagligheter, sökande av någon brottsling eller längre biljakter kan bruk av helikoptrar anses nödvändiga. Detta gäller även båtar. Medics bör bara få ta ut helikoptrar då avståndet överskrider 5km eller om den skadade (Döda) ligger svårtillgängligt ute i vildmarken. Istället för att starta bara gäng bör man också kunna starta företag men priser bör vara annorlunda. Om man som företag kör t ex koppar kan man köpa ut truckar(Hyra) till anställda för en relativt billig peng. Har man företag så drar man in lite extra procent för varje produkt man kör. Finns många ideér runt detta. Säkerhetsföretag kan hyra ut sig för att skydda konvojer som kör dyrbara laster, dessa kan få lite extra tillgång till lättare automatvapen, lättare bepansrade fordon (typ quilin/prowler) och tactical västar. Privatdeckare kan leta upp förfölja personer för att ta reda på var de bor, vilket gäng de tillhör osv. (Köpa saker som gps trackers) Bryter man mot lagar som företag kan man bli av med sin licens plus få böter. Man väljer helt enkelt själv vilket typ av företag man vill starta (Inom Rimliga gränser), t ex Koppar, olja, pmc (Private military contractors), diamant handlare, köpa in sig på saker som mat, toolkits (verkstäder) etc. Man bör även kunna ta lån för att starta upp sitt gäng/företag, man får då en summa som betalas tillbaka inom en viss tidsperiod ( T ex max 500k och har en till två restarts att betala tillbaka med 10%-20% ränta) Istället för den märkliga valutan som är nu, säg att det är i dollar, pund, kronor, sätt priser efter detta och likaså det man kan tjäna. En restart = 24h, detta gör att alla vet när "igår", "idag", "imorgon" är ingame. Ha 1h av 4h i kvällstid/natt. Gäng är per definition mer kriminella, dessa bör också ha en grundidé, beskyddarverksamhet, en viss typ av droger, vapenhandel, pengatvätt, tjuvjakt etc. Ju större gängen blir, desto mer "makt" får dom men blir också lättare att sätta dit. Rebeller vet jag inte om de är så nödvändiga egentligen, kanske bättre då att skapa någon ny faktion (organiserad brottslighet/mafia/terrorister) dessa blir mer eller mindre som helt vanliga gäng men kanske med tillgång till något litet extra beroende på vilken ideologi/typ av faktion det är. ( Exempel: Terrorister kan skaffa typ c4/självmordsvästar under särskilda "events") Se över och gör om nästan alla regler. Mer klarhet och så lite tolkningsfrågor som möjligt, om man gör en engage t ex, så ska den se ut som följande "This is "x" surrender or we will open fire", då har den som blir utsatt för engagen 20 sekunder på sig att avgöra om den vill ge upp eller ta striden. Alltså att man har en fast tid istället för rimlig tid, rimlig tid blir lätt ganska luddigt. Har man varit med om en situation där man tycker folk agerat dåligt så kan man lägga en grief på den personen som då får tala med någon i support/admin som kan avgöra ärendet. Huff, har säkert mer, men det är ju bara för folk att fylla på och tycka. Så får räcka för nu. Tack till alla som gör servern rolig att spela på.
  18. Finns ingen tanke på att göra Arma 3 servern moddad ifall då en GTA server kommer upp?
  19. Tiszht

    Tiszht APD

    n-Game Name? : Tiszht What is your Player ID #? (In ARMA main screen go to Config/Profiles (select your profile) Then you should see a 17 Digit number) Age? : 23 Do you speak both Swedish and English?: Yep. Do you have any past experience about being a police officer on this or other servers?: If yes, what servers?: Nä. Do you have a working microphone?: Yep. How long have you played on CvGaming?: Quite a while, I've got 3k+ hours on arma. Have you been banned before?: Nepp. Do you promise to always act in-character and never abuse your power while playing as a police officer?: Yapp. Are you ready to leave your civ gang to become a police officer to avoid conflicts?: Yapp. Can you follow orders from a younger person?: Jadå. What qualities do you think a CvGaming Police officer should have that fits you, name at least 5 pieces 1) Bra Teamplayer. 2) Chill och lugn i dom flesta situationer. 3) Bra taktik och skaplig aim. 4) Tycker om att ha kul och hitta på nytt. 5) Kommer överens med de flesta. Describe why you would like to play as a police officer?: Spelat som rebell, spelat som som civ men aldrig som polis, vill helt enkelt prova något nytt och tror det kan passa. Briefly describe the various tasks of a police officer?: Hålla servern i balans, hjälpa och döda alla j**lar som försöker förstöra för hederligt folk. Describe what YOU expect out of your fellow officers?: Att vi har kul, kan kommunicera bra, att dom är mogna och inte flippar för minsta lilla. What is your input on using lethal force?: This is ARMA, ibland och ofta ganska nödvändigt, men kan man få ut något bra rp eller lösa situationen utan våld så är det att föredra. Describe why YOU would be a good addition to the police force?: Jag har hyfsat bra cred, känner igen dom flesta, har bra taktik, mogen, trivsam att snicksnacka med. What is your input on respect, loyalty, and rule enforcement?: Det är faktiskt superviktigt på en life server. Please provide name and a background story for your character applying to the police: (100 words minimum): Tiszht, a bit of a vagabond that have been to the deep djungles of Tanoa and seen hardcore life. Tired of fighting against gangs as a civilian and decided to try and stop illegal activites. No wife, no children, nothing to loose. Tell us a little about yourself! Heter Tom, spelat en hel del på CV och lite andra servrar, haft en liten paus och ser fram emot att komma tillbaka. AS A RECRUIT, YOU ARE UNDER PROBATION! THE FIRST BIG MESS-UP, IF YOU CANNOT EXPLAIN YOURSELF, YOU'RE GONE! Accepted cops will begin at the lowest rank of cadet and can be promoted by serving well and following the police rules (shown in game on the map menu). Increased rank will open new options and abilities.
  20. Förslag på personer som du litar på, ingen aning, tänker mer att folk som uppför sig, vill ha en bra server och är allmänt omtyckta av den stora massan kan få försök att bli support eller dylikt. Det kanske inte hjälper när det står "Poke and you will banned" på ts. Visst förstår jag att ni blir dragna i hela tiden men något slags system vore att föredra, t ex om man sitter uppe i items lost eller vehicle lost så borde det ta max en timme innan någon kan vara där och hjälpa en. Vet faktiskt folk som väntat i många timmar (över en restart) innan någon ens pratat med dom. Detta borde gå att förbättra. Visst att alla vill vara dom coola poliserna, men det är ju bara ha ansökningar där också. Precis som i andra fall. Dom Swatiga poliserna ska vara få och bra och med stark bakgrund. Blir respekt åt alla håll då alla vet att det krävs massa för att komma in där (Inte endast panga bra utan också kunna prata, vara lyhörd, ta kritik, rp:a med mera) Jag menar inte att det ska vara slumpmässigt, utan planerat. Så det nästan blir som ett event. Jag menar inte att rebeller eller Poliser är rädda om sitt gear, det är mer prestige nu att inte förlora gear och dö än vad det faktiskt kostar. Det rimmar konstigt i mitt huvud att en rebell styrka ska ha lika billigt gear som det som en stat förmedlar. Allt jag skrev var bara ideér och förslag. Inget mer.
  21. Mer kläder och skins skulle förhöja känslan av olika gäng och ge mer rp generellt. Öka gäng till max 10 men att man max får vara dubbelt så många som motsvarande gäng i en och samma fight. 2 civs rånar en gasstation, max fyra poliser får delta i den fighten. 8 ufa tar bandit, max 16 poliser får delta i den fighten ((alltså en 2:1 ratio)). Det gör att fighter inte blir evighetslånga och främjar också rp. One life rule i alla fighter, folk slutar att söka kos konstant. Gör också att medics blir ännu mer viktiga. Attityd, ge folk respekt och ha benhårda regler angående side/forum/ts när det kommer till hur man pratar till varandra. Jag personligen förstår det här med ord mot ord och det mesta kräver video, men om någon beter sig illa och man har flertal vittnen/screenshots på att folk vdm:ar och rdm:ar så borde det också räcka om man nu inte kan spela in. Det är givetvis alltid upp till admins att bedöma. Tycker också temp bans borde bli graderad, 1 gång rdm, 3 dagars ban, 2 gånger, 5 dagar osv. Får folk att skärpa till sig. Polisen borde delas upp, en standardpolis som sköter mer dagligt arbete (Tar folk med olagligt gear, skyddar civs, åker på gas station), dessa borde inte heller ha "dyrbart" gear utan lvl 1 västar och typ max smg/5,56 vapen vilket gör att folk inte blir så sugna på att söka fights med dem och främjar rp. Så kommer vi till andra delen, en swat sektion eller motsvarande. Dessa är dom som har tillgång till hunters, ghosthawks, större vapen men åker också endast som förstärkning vid större fighter, fed, bandit, mot rebeller osv. Mer "aktiva" admins/support som snabbt kan agera vid mindre saker. Förlorar man sin truck eller dylikt så kan det förstöra en hel kvälls spelande med att vänta o se om man får tillbaka den för att någon tyckte det var kul att vdm:a. Samt att kunna specca folk oftare för att förhindra duping. Rebeller, gör om. Dom har alldeles för billigt med gear och fordon, låt dom köpa allt till 50% av bandit priser, ex katiba 600k kostar då 300k för rebeller. Dom ska inte ha det lika lätt som polisen med gear men ändå en fördel över civs. Skulle också försöka göra dom till opfor så dom inte längre räknas som upphöjda civs. Ge dom också tillgång till sprängmedel så de agerar mer som terrorister och kan få folk att bli rädda. Borde också vara mindre antal rebeller än antal poliser totalt. Det borde finnas capture zones för rebeller att ta över, för en rimlig summa pengar. Så att dom uppmanas att åka runt och göra mer saker istället för att som nu, ta fed, bandit och that's it. Sikten, nya vapen och allt sådan bryr jag mig inte stenhårt över. Det är alltid kul med mer valmöjligheter men balans är lika viktigt. Kläder oavsett camo (bortsett från rebeller/poliser/medics helt egna) borde inte vara olagliga. Makes no sense. Men skulle gärna se lite mer andra kläder även, kostymer etc. Inför en black market på maffia trader, där man kan köpa tyngre vapen men till hutlösa priser (typ dubbla eller mer bandit priser). Vet inte om ett xp system skulle göra saker bättre, där man kan få xp genom farming, fighting, trading osv. Gör det mer attraktivt att köpa gangland. Köper man gangland så borde dom som redan har hus i ganglandet tvingas sälja. Garage till hela gänget genom skylt, airgarage etc som man kan köpa. Gang clothes butik etc och gang market. Bara lite tankar, finns säkert mer man kan komma på.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.