Welcome to CvGaming

Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to contribute to this site by submitting your own content or replying to existing content. You'll be able to customize your profile, receive reputation points as a reward for submitting content, while also communicating with other members via your own private inbox, plus much more! This message will be removed once you have signed in.

A. Savage

Member
  • Content count

    184
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

About A. Savage

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday November 4

Contact Methods

  • Teamspeak A. Savage

Profile Information

  • Gender Male

Gaming

  • IGN A. Savage

Recent Profile Visitors

2310 profile views
  1. Fine med altis, verkar vara den kartan som drar åt sig spelare i slutändan ändå. Men skulle gärna vilja att dom tråkiga coppar, iron, coke osv. jobben ska bytas namn till nya produkter typ, tog upp det här i min förra feedbacktråd lite mer ingående, har inte orken att skriva för tillfället.
  2. 100+
  3. Hej. Jag har nu spelat på CvGamings Tanoa server ett tag, och här kommer ett par funderingar, tankar och feedback. Se inte denna tråden som något negativt, utan mer konstruktiv feedback. Min första punkt är gällande poliserna och guerillan på servern och varför dom kan påverka spelarbasen. En fundering jag har haft är, varför har ni lagt in både rebeller och poliser, istället för att satsa helt på polisen tills vi har en aktiv spelarbas? Låt oss vara helt ärliga, rebellerna har ingen större mening på en server, iallafall inte i samma utsträckning som Polisen har för en server. När vi hade en aktiv poliskår på Altis under en längre tid så började faktiskt civila att spela aktivt, och i samma veva som polisen började tappa suget igen så försvann det spelare igen. Och då är frågan, varför lägga in en faktion som i princip inte har någon större mening, än att satsa helhjärtat på poliskåren och faktiskt ha en aktiv poliskår, vilket kan bidra till en aktivare spelarbas? Ett annat problem med att ha två fraktioner när vi är så få på spelare, är att båda fraktionerna blir extremt sårbara, vilket en faktion INTE ska vara. Något jag märkte när jag spelade polis, vilket jag också var skyldig till, var att när ingen annan polis var inne så ville inte jag heller logga in, för man vill inte vara ensam inne, och det är ju inte enbart polis-fraktionen som tänkte så. Så hela detta blir en "ond cirkel"... Är det för få (aktiva) poliser, så vill inte andra poliser logga in > vill inte poliser logga in så tycker civila att det är tråkigt att spela > Finns det inte några spelare så vill inte nya personer testa på servern > Detta slutar med att servern blir tom. Här kommer min lösning på detta problem: Alla som är Guerilla nu flyttas över till poliskåren, och ni "pausar" den fraktionen tills ni har en aktiv spelarbas. Cheferna inom polisen börjar rekrytera mer poliser och faktiskt vågar testa på nya personer... ni har en kadett-tid utav en anledning! Diskutera även inom Staff/Poliser/Cheferna hur ni ska få det attraktivare att spela som polis, så vi faktiskt har poliser som är aktiva. Min andra punkt är gällande nytänk, som jag kan tänka mig att CvG behöver nu. När jag var ny till CvGaming för två år sedan, hade jag inte spelat på någon server som var roleplay inriktad förut. Och när jag kom in så var det så mycket som jag inte hade någon aning om, man kunde spendera så mycket tid på att bara äventyra och testa nya saker, exempelvis alla olika sätt att tjäna pengar på. Det här är något som sitter kvar i mitt huvud, hur kul det var att testa något nytt, och jag är nog inte ensam om att ha samma känsla när man testar något nytt. Nu kan vi troligtvis inte få tillbaka samma känsla som när man testar något nytt, MEN till saken.. nu är vi här, två(tre?) mapp-byten senare, vi sitter med exakt samma saker som förut. Exakt samma jobb som på Altis sedan start.. Copper, Iron, Sand och så vidare. Jag kan ärligt säga att jag blev lite besviken första gången jag loggade in på nya Tanoa servern, och ser att det är exakt samma jobb som förr, och det enda som har ändrats är att vi har gått över till en ny mapp. Då tappar man faktiskt suget lite, då man redan vet allting gällande jobben och ungefär hur mycket man kommer tjäna och så vidare. Min "lösning" på detta: CvG behöver ett nytänk, för att få oss som spelat på roleplay servrar innan med exakt samma jobb, samma tänk och dyl. att inte känna att det är så repetitivt, och att vi får denna "wow"-känsla man fick när man var ny. Det kan vara så enkla lösningar som att helt enkelt byta namn och plats på gamla jobb till nya, kanske anpassade till Tanoa-miljön... kakao, socker, bananer... ja, ni förstår nog. Men även andra saker, exempelvis att lägga in helt nya funktioner som vi aldrig haft förr. Vi behöver helt enkelt testa något nytt, vi kan inte sitta och känna oss trygga med det gamla tankesättet att "detta funkar för det har ju gjort det förrut", för det funkar ju uppenbarligen inte längre, spelarna försvinner, dels för punkt ett, men även för detta. ------------------------------------------- Har ni synpunkter på hur jag tänker, eller om ni har några egna tankar så kommentera gärna, det blir nog ännu enklare att lösa problemet om vi går ihop och samarbetar om vi nu faktiskt vill ha en aktiv server. Jag kan även ha helt fel om det jag har skrivit, men detta är vad jag tänker, och jag antar att vi är steget närmare en lösning på problemet om folk faktiskt uttrycker sig. Har egentligen flera punkter som eventuellt kan göra servern bättre, men jag känner att det här inlägget blev lite för långt, så det kommer någon annan gång. Ursäkta för boken, men jag kände att jag behövde skriva av mig, för jag vill inte att CVG ska gå ner i graven.
  4. Ser skit bra ut, bra jobbat alla inblandade till att bygga servern på alla olika sätt. Blir skönt med en omstart. Och som @anden sa, hoppas vi slipper allt negativt folk, ger en allmänt dålig känsla på servern.
  5. Grattis!
  6. Grattis!
  7. Tråkigt. Förstår dig dock till 100 procent.
  8. Oj, det ska stå 2017-03-02, Alltså idag.
  9. Appeal Information Name: När jag blev bannad, Sockerkaka recept. Vanligtvis, Adam Savage. Date: 2017-03-02 - 21:10 Reason: Hejhej! Jag blev bannad av Marple för trolling då jag skickade iväg ett News Tower meddelande där jag frågade vart man kunde lägga in sina pengar. Jag vet inte om marple har en dålig dag och kände att han ville banna någon, men jag känner inte riktigt att det här var en riktig anledning till att banna MIG för. Det var en helt oskyldig fråga. Jag menar, jag la ändå ner 150k, och funktionen finns ju, och inga regler kring den, men men... Och om du hade en dålig dag marple så ska du veta att det kommer bättre dagar, nångång. mvh savage.
  10. Behöver få liv i den här tråden igen känner jag..
  11. +1 på titeln
  12. Jaete bra
  13. Bara en liten fundering.. Varför?