Jump to content
CvGaming

Vanlig utryckning


Dimitri
 Share

Recommended Posts

Gray, problemet ligger verkligen hos alla spelare förutom Medics. Du är sjukt utsatt som medic då du enbart springer runt i trasor och en backpack. Ser vi en medic ressa någon inte vi vill ska bli ressad, då dör medicen direkt, vi varnar självklart.

 

Folk värderar inte det de har just nu och det skapar problem. 2 min respawn är ibland löjligt lite tid och det har vi vant oss vid. Eftersom jag själv vet hur lätt det är att få tag på stålars och vapen just nu behöver medics verkligen En väst, helst tactical där det t.o.m står Medic på. Ett armerat fordon, för att kunna åka förbi eller till och med in i en krigszon av misstag utan att dö.

Ett vapen, nej medics ska helst inte skjuta men allvarligt talat, det är precis samma sak som för er poliser att kuta runt obeväpnade i bandit, det går inte. 

 

Med den liknelsen föreslår jag ett vapen som inte är alltför ovanligt. En pistol, en PDW, någonting att försvara sig med. Samtidigt tycker jag personligen att medics ej ska gå att loota.  

Link to comment
Share on other sites

En gång i tiden var jag en förespråkare för gummivapen för medics och jag hade lite roliga ideer kring dem.

Dessvärre visade det sig att fixa sådana "bra och roliga lösningar" var mer tidskrävande än tänkt och skulle innebära ett större projekt på heltid.

Jag är fortfarande en förespråkare men jag är skeptisk till vissa lösningar rent tekniskt om vi vill se något inom en snar framtid.

 

Medics och vapen kommer ju inte att ske såvida det inte är i gummi/tazer-klass.

Medics med häftiga/olika looks, im all for it! men isf tycker jag det skall medföra att dom ej är lootbara. Jag kan ju inte under några scenarion tänka mig att det är en "kul del av rp" att man pangar en medic för att komma över dennes utrustning, inte ens om du är General Butt Naked(*).
Däremot målas det ju lite måltavla på ryggen om dom har access till västar/fordon med högre armor rating än den civila populationen (även regelverk/korruption/administration kring detta som gör att det skulle ta lite tid att få implementerat) men inte omöjligt.

Medics har en stor diskussionstråd på deras forum där dom har en del bra idéer och som verkar genomförbara! Men fortsätt gärna komma med tankar och ideer.

Notera dock att det finns mycket som behövs göras och vi jobbar förbrilt med flera bollar i luften, ha lite tålamod så skall det nog bli smooth sailing i slutändan!


edit: Glömde ju hela biten med att Tonic inte tänkte något alls på Medic gameplay/upplevelse/variation och timesinks när han skapade det yrket i Altis Life RPG och ingen infrastruktur finns kring dem eller har byggts sen dess. Så vi bygger i princip allt från scratch så det behövs lite trail and error för varje grej!

Edited by hitem
to show time i edited this splendid post of mine
Link to comment
Share on other sites

Jag instämmer på vad vissa föregående talar har sagt gällande Västar till medics, samt ej lootbara.

Pansar/Högre armor på bilarna kommer innebära att folk vill få tag i dessa bilar så det tycker jag är en urusel ide.

 

Gällande situationer som vissa medics utsätter sig för så har jag personligen inte haft något jätte problem med Medics, tycker dom flesta i kåren sköter sig exceptionellt.. Sen finns det vissa Medics som tror att dom är odödliga, skiter i att göra vad man säger till dom och då är dödliga skott enda vägen att gå.

 

Personligen tycker jag att det är helt orimligt att vissa Medics bara kör rakt in i eldzoner och sen gnäller på att dom blir dödade/rdmade i låt säga 90% av fallen, när det är eldstrid så är det eldstrid, och då deras bilar glitchar/buggar så det ser ut som polisbilar så är det nog rätt många som råkar skjuta dom av den anledningen, så kan inte en lösning av problemet vara att vi som civ informerar om att läget är lungt, alternativt att dom frågar(Om man är själv som spelar och precis dog kan dom inte fråga) / spanar över området i 2-3 minuter för att säkerställa att det är lungt för dom att gå in och ressa så är det ju inget problem??

 

Mvh Bobbi Retardo

Link to comment
Share on other sites

Fyller på med lite mer... :)

 

Tycker även man skulle kunna införa en Medic som enbart jobbar med Polisen, menar då inte att man tar en utav dom vanliga Medic personerna som spelar där idag och förvandlar denna till Polisernas medic, Vi civila behöver alla Medics som finns tillgängliga... Menare snarare att en som idag faktiskt är Polis kan logga in som Police medic, sen får dom turas om i poliskåren om vem som ska sköta detta finns ju blandade upplägg för hur man skulle kunna ordna till detta.

 

Gällande Rebeller så anser jag inte att dom bör få ha någon egen Medic, det innebär i princip att vanliga gäng/civs får ett extremt underläge då dom redan har Fetare vapen, om dom då även ska kunna ha en Medic med sig så känns det hela lite löjligt, i så fall kan vi lika gärna få ett X antal medic slots även till dom "civila" gängen, vilket alla förstår är även detta helt orimligt,

 

Föreställ er en fight vid Fed/bandit där alla blir ressade, kommer pågå i 4timmar tills det är server restart...

 

Mvh Bobbi 

Link to comment
Share on other sites

@cARPEN, Nej verkligen inte jag är väl medveten om att ni är en fraktion :) Jag instämmer på att det är lika viktigt som Poliser att det finns olika fraktioner  Jag ser dock inte anledningen till varför ni ska ha en Medic och det grundar sig i den förklaring jag fick utav någon av er (Minns inte vem utav er det var så blir inget namedrop)

 

Förklaringen var i princip: Vi ska försvara ön från polisen, Vi ska äga droghandeln, Vi startar krig mot folk som kör människohandel/Vill ta över bandit etc.

Jag vet som sagt inte riktigt vad eran funktion är på servern då ni är en ny fraktion som behöver få tid att bygga sig en stomme, så man sedan kan få bilda sig en riktig uppfattning om eran funktion.

 

Men åter till Medic, Enda anledningen till varför N.L.A skulle ha en Medic är ju om syftet är att dom ska vara ute och kriga 24/7, ta över Fed, eller störa polisens arbete rent allmänt så mycket det går?

 

Du får gärna upplysa mig och förmodligen många andra som också undrar vad tanken är med N.L.A som fraktion då det inte finns några tydliga riktlinjer/milstolpar, vad syftet är med fraktionen(som innebär att ni behöver en medic). Det jag kunde läsa mig till var i princip samma som jag fått berättat som jag skrev där ovan, och till det så förstår jag fortfarande inte syftet med att ni ska ha en medic

Är syftet att ni ska göra något annat som inte blivit upplyst för allmänheten som innebär att ni verkligen behöver en medic, så kommer jag ju med största sannolikhet att tänka om :)

Link to comment
Share on other sites

Jag instämmer på vad vissa föregående talar har sagt gällande Västar till medics, samt ej lootbara.

Pansar/Högre armor på bilarna kommer innebära att folk vill få tag i dessa bilar så det tycker jag är en urusel ide.

 

Gällande situationer som vissa medics utsätter sig för så har jag personligen inte haft något jätte problem med Medics, tycker dom flesta i kåren sköter sig exceptionellt.. Sen finns det vissa Medics som tror att dom är odödliga, skiter i att göra vad man säger till dom och då är dödliga skott enda vägen att gå.

 

Personligen tycker jag att det är helt orimligt att vissa Medics bara kör rakt in i eldzoner och sen gnäller på att dom blir dödade/rdmade i låt säga 90% av fallen, när det är eldstrid så är det eldstrid, och då deras bilar glitchar/buggar så det ser ut som polisbilar så är det nog rätt många som råkar skjuta dom av den anledningen, så kan inte en lösning av problemet vara att vi som civ informerar om att läget är lungt, alternativt att dom frågar(Om man är själv som spelar och precis dog kan dom inte fråga) / spanar över området i 2-3 minuter för att säkerställa att det är lungt för dom att gå in och ressa så är det ju inget problem??

 

Mvh Bobbi Retardo

hahaha Bobbi du faila totalt med din tråd här ;)  jag har aldrig råkat bli skjuten av misstag eller vet någon som av misstag blivit skjuten ( har spelat i 3 månader på denna server ) som du skriver om, RP är vad som gäller , Kolla först och agera sedan / Spana över området i 2-3 minuter , jo det gjorde du med när du rdm:a eller !!  använd Key § snästa gång , det är bra att lokalisera målen ,enkelt .

sedan skriver du att Medic's gnäller att dom blir dödade/rdmade i ( låt ) säga 90% av fallen !!! oj det ska komma från dig som just joina servern typ den 20 Nov 2014.

Sitt inte på denna tråd och trolla bara för att du har fått En Bann Request på dig från Mej som Medic och spy galla över det som hände , släpp det och gå vidare , man lär sig varje dag något nytt .

 

Ps denna tråd är för Medics om vad som behövs göras att Medics får det lite bättre i spelet / och vad som kan göras att medics får använda för Gear osv

Link to comment
Share on other sites

@bobbi / jonasp

Är det oklart vad NLA står för? isf får du läsa det ett par ggr och skriva lite mer exakt vad du vill veta.

 

men detta är som sagt offtopic, skapa en ny tråd om du vill gå vidare med det.

Link to comment
Share on other sites

hahaha Bobbi du faila totalt med din tråd här ;)  jag har aldrig råkat bli skjuten av misstag eller vet någon som av misstag blivit skjuten ( har spelat i 3 månader på denna server ) som du skriver om, RP är vad som gäller , Kolla först och agera sedan / Spana över området i 2-3 minuter , jo det gjorde du med när du rdm:a eller !!  använd Key § snästa gång , det är bra att lokalisera målen ,enkelt .

sedan skriver du att Medic's gnäller att dom blir dödade/rdmade i ( låt ) säga 90% av fallen !!! oj det ska komma från dig som just joina servern typ den 20 Nov 2014.

Sitt inte på denna tråd och trolla bara för att du har fått En Bann Request på dig från Mej som Medic och spy galla över det som hände , släpp det och gå vidare , man lär sig varje dag något nytt .

 

Ps denna tråd är för Medics om vad som behövs göras att Medics får det lite bättre i spelet / och vad som kan göras att medics får använda för Gear osv

fast vad medics ska ha för gear är ju förbättringar på medics

Link to comment
Share on other sites

hahaha Bobbi du faila totalt med din tråd här ;)  jag har aldrig råkat bli skjuten av misstag eller vet någon som av misstag blivit skjuten ( har spelat i 3 månader på denna server ) som du skriver om, RP är vad som gäller , Kolla först och agera sedan / Spana över området i 2-3 minuter , jo det gjorde du med när du rdm:a eller !!  använd Key § snästa gång , det är bra att lokalisera målen ,enkelt .

sedan skriver du att Medic's gnäller att dom blir dödade/rdmade i ( låt ) säga 90% av fallen !!! oj det ska komma från dig som just joina servern typ den 20 Nov 2014.

Sitt inte på denna tråd och trolla bara för att du har fått En Bann Request på dig från Mej som Medic och spy galla över det som hände , släpp det och gå vidare , man lär sig varje dag något nytt .

 

Ps denna tråd är för Medics om vad som behövs göras att Medics får det lite bättre i spelet / och vad som kan göras att medics får använda för Gear osv

Jag är inte förvånad att du kommenterar, jag trodde dock eftersom du är 27år att du borde vara aningen mer mogen än vad du faktiskt är, Admins samt flertalet spelare har redan kommit fram till att du agerade fel i situationen när du blev dödad då du körde rakt in i en eldstrid när en hunter även körde runt tornet där jag låg, jag är inte ute efter någon pajkastning så förstår verkligen inte varför du inte kan släppa det faktumet att du gjorde fel, jag har redan erkänt och sagt från första början att jag gjorde fel i stridens hetta, dock förändrar det inte det faktum att du körde in som en galning in i en eldzon :-) Vet dock inte riktigt vad den "situationen" har med detta att göra,  då vi surrade om vilka gear en medic borde ha, och sen påpekade jag att dom kanske borde köra lite mer försiktigare detta var inte riktat till dig personligen @Gazolin, uppenbarligen tog du det väldigt personligt vilket inte alls var min mening....

 

Fyi har jag lirat här nu i cirka 2månader..

 

 

@bobbi / jonasp

Är det oklart vad NLA står för? isf får du läsa det ett par ggr och skriva lite mer exakt vad du vill veta.

 

men detta är som sagt offtopic, skapa en ny tråd om du vill gå vidare med det.

Hitem, jag har läst vad som står och förstår fortfarande inte i vilket syfte n.l.a behöver en egen medic med sig för att göra det som står. därav jag även skrev att han får jätte gärna förtydliga om det är så att jag missat något, jag är inte ute efter att göra någon arg/förbannad utan bara en enkel frågeställning helt off topic :)

Link to comment
Share on other sites

@Bobbi! jag visste ärligt talat att striden inte hade flyttas på sig 300 m från Kavala check point ( jag såg på kartan att många döda i Kavala Check point) och inte syd-Öst på berget vid tornet , men det fanns bara en väg upp till Edde som låg 150m i från tornet österut och begärde EMS request , hade du lokaliserat och kollat , när ett fordon kom upp med syrener och med fart så hade det inte hänt , även på din video hörs det att din spelar vän säger till i TS att Medic på väg upp!! men det var försent .. jag satt i medic bilen och blev skjuten, annat våre om jag var utanför bilen då hade jag skyllt mig själv . därför la jag en bann som inte gick igenom , en bedömnings fråga som las angående bann eller inte.

 

sant jag är 27 och du är 25 handlar inte om mogen och ålder , handlar om ett spel och rulla runt på marken och skjuta, och ha kul :) fast på RP vis .

Link to comment
Share on other sites

Admin kan låsa tråden då det verkar gå lite offtopic. Tycker att ni borde se över vad man kan göra! Ni ber oss att lämna in förslag och det har vi gjort.. Men då vi medics vill ha något är det i stort sett bara skit och när poliserna vill ha något läggs det in direkt. Jag är iallafall trött på det här sättet hela communityn behandlar medics så sett er och spela medic för 1 dag så får ni se :) godnatt. Det

Link to comment
Share on other sites

Admin kan låsa tråden då det verkar gå lite offtopic. Tycker att ni borde se över vad man kan göra! Ni ber oss att lämna in förslag och det har vi gjort.. Men då vi medics vill ha något är det i stort sett bara skit och när poliserna vill ha något läggs det in direkt. Jag är iallafall trött på det här sättet hela communityn behandlar medics så sett er och spela medic för 1 dag så får ni se :) godnatt. Det

/Edit. Inte hela communityn.. Nla behandlar oss bättre än poliserna och det är riktigt roligt gg

Link to comment
Share on other sites

Admin kan låsa tråden då det verkar gå lite offtopic. Tycker att ni borde se över vad man kan göra! Ni ber oss att lämna in förslag och det har vi gjort.. Men då vi medics vill ha något är det i stort sett bara skit och när poliserna vill ha något läggs det in direkt. Jag är iallafall trött på det här sättet hela communityn behandlar medics så sett er och spela medic för 1 dag så får ni se :) godnatt. Det

Detta stämmer inte, om du skummar igenom tidigare inlägg så ser du att vi jobbat på det länge! Det tar tid eftersom det inte handlar om några enkla lösningar. Att medics aggerar egen fraktion är något som är väldigt nytt då dom tidigare ingått i polisstyrkan och det finns inte någon infrastruktur redo. det är mao ett hästlass! :)

 

Låser tråden då konstruktiv feedback inte verkar vara ett kärnämne i denna konversation.

Vill ni fortsätta posta bra förslag så råder jag er till att använda feebackdelen av forumet!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.