Jump to content
CvGaming

Polisen och deras beteende!


bobin
 Share

Recommended Posts

Fast va snacka du om? nu snacka jag för mig själv och hur jag tycker å tänker å vad jag upplevt! och vad jag har varit med om så har det aldrig kommit till att ni rpa vid mackrån de är engage direkt man kommer dit och om de så väl att det varit rp elr att ni försöker åka när vi kommer till macken klart vi drar engage då elr börja jaga er med blåljus för man ska väl inte komma undan från ett mackrån gratis det är ju ändå ett brott... så vi kanske ska ba låta er åka efter ni rånat en mack nästa gång då :)@bobin

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Scuba said:

Ingen påstår att allt är polisens fel och jag har ingen aning vad du fick det ifrån. 

Angående med rp, visst ni kanske anser att ni siktar för rp men ni har inte lyckats göra det roligt på länge. Alltid när man får rpa med polisen görs det antingen handfängslad eller när man har absolut inget på sig och befinner sig i kavala market. Att rpa med polisen är inte kul och det var därför bobin nämnde det med elstötar, för det är det enda sättet ni inleder rpa mot oss. 

Dessutom så klagar du på dålig attityd. Att bli ställd mot väggen, få sina saker fråntagna och dessutom förmodligen få en böter är inte jätteroligt. Lägg på sen att polisen inte heller oftast bemöter vissa gäng särskilt bra och där har man ett gäng som tycker att det är pisstråkigt att rpa med polisen. Det gamla tänket man hade med att rp skulle belöna sig finns inte längre, nu är det endast fokus på att ta ifrån grejerna från civsen och det är helt ärligt jättetråkigt.

Till sist tror jag även att du missar poängen med denna post då den inte skapades för att klaga på rp utan mer hur apd gör aktiva val som gör civlivet tråkigare och långsammare. 

Står absolut inte något om alla poliser. Men då kanske man ska ta och formullera rubriken på ett helt annat sätt. För den pekar ju inte ut en eller några från APD.

Sen har vi att personen i fråga börjar med att inleda sitt inlägg med att börja hacka på polisen och sedan fortsätter det en bra bit in på texten.

 

Men hur har ert beteende vart innan ni sitter i handfängsel då?

 

Bara för att man blir av med sitt gear, då detta är olagligt i många fall, så ska man ju inte få dålig attityd!

 

Missar verkligen inte poängen i denna posten. Förstår verkligen poängen.

Men du verkar inte riktigt förstå vad du läser. Tycker det framgår rätt tydligt att Bobin klagar på vårt RP.

Har du inget vettigt att skriva, eller bara försöker vara smart. Så tycker jag inte du ska skriva överhuvutaget!

 

Over and out!

 

/G. Kasper

 

Link to comment
Share on other sites

Ingen påstår att allt är polisens fel och jag har ingen aning vad du fick det ifrån.?? @Scuba Vene om du har svårt å läsa elr? Men om du läser vad topicen heter, å får det till att de inte menat till bara poliserna vet jag inte vad, står klart och tydligt ''Polisen och deras beteende!'' sen står det liksom klart å tydligt i texten ''Tjenare folket! Det är såhär att jag har märkt hur polisen gör civsens spelupplevelse bara tråkig'' ser inte att detta är menat till några andra iaf. :)

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, WoXXeN said:

Man använder oftast munnen till att RPa, inte vapnet så vad spelar det för roll vilket vapen vi kommer med om syftet med mackrån/pharmacy är RP? :)

Att ni står med Polisväst + mx i safezone och sen rullar ut till rån utan någon mer än en sting eller ibland endast tazer ser inte ut som ni vill RPA i mina ögon utan mer gör er redo för att kriga för slippa förlora er gear samt pengar.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Phiilp said:

Att ni står med Polisväst + mx i safezone och sen rullar ut till rån utan någon mer än en sting eller ibland endast tazer ser inte ut som ni vill RPA i mina ögon utan mer gör er redo för att kriga för slippa förlora er gear samt pengar.

Fast asså du kan räkna på en av dina egna händer så många gånger vi gjort de? har du läst va jag skrivit innan elr? annars kan du göra det! jag har iaf aldrig varit med om att vi går runt med mx och polisväst sen byter till stings för ett mackrån? kör alltid mx än vad det gäller förutom nån gång när vi bytt till sämre gear för pharmacy men som sagt redan skrivit varför innan, sen att du hacka upp dig på stings är att vi alltid skicka cads på mackrån som går fram å rpa. 

Link to comment
Share on other sites

Sorry to tell you this bobin. But this is an RP server. The cops are allowed to use whatever they feel is fit for the situation. 

If the cops uses a sting etc. Its either because it isnt too big of an threat or that they know that they are at the disadvantage in the situation.

YOU should not complain about what arms they use in a fight. Just because you are an loot goblin. If you want to have a MX/SPAR. TRY TO RP YOUR WAY INTO GETTING IT. Forexample a hostage situation.

 

I do not really see your point here other than that you are hungry for loot.

 

Best regards

John Smith

Link to comment
Share on other sites

I do disagree with this thread. I really think that the A.P.D have been getting better the last weeks. Veterans in the APD aswell as CAD´s are often very happy about RPing in a situation.

For example did me and my gang have an RP moment that lasted longer than an hour. This wasn´t in a critical moment or had anything to do with robbing and was only for fun but my point remains.

As John Smith is also saying this is an RP server and that´s what eveyone who plays on it love it for.

I hope this raised the image of the A.P.D and that often the police really wants to RP but can´t because of gangs that just want gear and KOS! Thank you for reading and have a great day!

//J.Pettersson

Edited by Fadde
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, G. Kasper said:

1. Står absolut inte något om alla poliser. Men då kanske man ska ta och formullera rubriken på ett helt annat sätt. För den pekar ju inte ut en eller några från APD.

2. Sen har vi att personen i fråga börjar med att inleda sitt inlägg med att börja hacka på polisen och sedan fortsätter det en bra bit in på texten.

 

3. Men hur har ert beteende vart innan ni sitter i handfängsel då?

 

4. Bara för att man blir av med sitt gear, då detta är olagligt i många fall, så ska man ju inte få dålig attityd!

 

5. Missar verkligen inte poängen i denna posten. Förstår verkligen poängen.

Men du verkar inte riktigt förstå vad du läser. Tycker det framgår rätt tydligt att Bobin klagar på vårt RP.

Har du inget vettigt att skriva, eller bara försöker vara smart. Så tycker jag inte du ska skriva överhuvutaget!

 

Over and out!

 

/G. Kasper

 

1. Du verkar inte minnas att du skrev "polisens fel". Du har rätt i att detta är riktat mot polisen, dock försökte du säga att vi skyller allt dåligt på denna servern på polisen vilket vi inte gjorde.

2. Du verkar inte kunna se något som kritik utan endast hackande. Vi gör denna post för att vi vill se förändring, inte för att endast hacka.

3. Min erfarenhet har varit att restrains alltid använts som en extra åtgärd oavsett vad vilket inte är kul och jag tror inte heller att alla som du restrainat alltid har behandlat dig dåligt heller. Det är en norm som vi anser vara tråkig. Återigen så kan du välja att se detta som den kritik som det är eller så ser du det som hackande.

4. Det är precis vad man har rätten att få. Det tar faktiskt rätt lång tid att fixa grejer och att få de ifrån tagna på 3 sec är rätt tråkigt. Hade det varit så att bra rpa hade kunnat löna sig hade det varit roligare att försöka men i många fall anser jag att det är inte lönt. Så sent som några dagar sedan gjorde jag mitt bästa för att rpa och fastän jag argumenterade i kanske 20 min så var planen ändå att ta mina grejer ifrån mig. Enligt mig är det väldigt tråkigt då fastän man försöker rpa (vilket ni alltid pratar om att ni uppmuntrar) så finns det inget att tjäna på förutom mer erfarenhet. Visst ens ilska kan hanteras på olika sätt och dessa kan vara både bra och dåliga men att säga att man inte ska bli arg över gear som man arbetat för är lite tråkigt. 

5. Jag försöker inte vara smart utan jag försöker ge dig svar vilket jag nu inser varför inte många andra vill. Anledning till denna post var att ni ett antal gånger bytte gear precis innan fighter mot oss efter ni fått reda på att det var vi. Det fram gick rätt tydligt då bobin skrev "men det jag vill komma fram till är direkt när man tex tar en mack så ser man att polisen åker in till deras sz och byter gear för att dem ser att det är ett visst gäng som tar macken för att dem tycker att vi fightas för mycket med poliserna." Denna del ignorerade du totalt i båda dina svar och jag försökte bara ge dig svar och få dig att förstå vad ville. Att du sedan ser mitt svar som taskigt mot dig kan inte jag hjälpa, jag har dock lärt mig lite mer varför inte fler svarade på dina tankar. 

 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, MeTarN said:

Ingen påstår att allt är polisens fel och jag har ingen aning vad du fick det ifrån.?? @Scuba Vene om du har svårt å läsa elr? Men om du läser vad topicen heter, å får det till att de inte menat till bara poliserna vet jag inte vad, står klart och tydligt ''Polisen och deras beteende!'' sen står det liksom klart å tydligt i texten ''Tjenare folket! Det är såhär att jag har märkt hur polisen gör civsens spelupplevelse bara tråkig'' ser inte att detta är menat till några andra iaf. :)

Du är den andra som lyckats totalt ignorera ordet "fel". Klart som fan att denna tråden är riktad mot polisen. Men det jag svarade på sa "allt är polisens fel" vilket inte en endaste gång sades i posten. Det enda som framgick i denna post var kritik om polisens beslut, inte att allt var polisens fel.

Dessutom verkar du leva under en sten och försöker förtränga precis varenda en av våra argument. Vi har varit med om minst 6 gånger där polisen bytt grejer för att de sätt oss råna. Det du snackar om att det aldrig händer är ren dynga och om du envist endast ska prata från ditt perspektiv, varför? Det har hänt ett antal gånger, oavsett om du vill det eller inte och därför gjordes denna post. 

Edited by Scuba
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, walter yellow said:

If the cops uses a sting etc. Its either because it isnt too big of an threat or that they know that they are at the disadvantage in the situation.

Så du säger i fall det är ett bra gäng tar man sämre saker för att man är i underläge man tar väl ut bättre vapen då???

Edited by Obbe
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker iallafall att polisen blivit bättre på att RPa i safezone utan att instatazea hela tiden om man har olagligt gear.. MEN varför skulle ni inte gå runt med 6.5 när ni ändå kan det, vi civs e lite sugna på de 6.5orna så ni kan väl likaväl lira med dem. Att använda stings i mackrån e ju lite trist för civsen iallafall. O de flesta mackrån som händer kommer ni ju inte ens till så fattar inte direkt. Ta 6.5 o så blir vi glada. 

Edited by Xymz
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Xymz said:

... Komma med stings varje fight, shit vad kul

Det är faktiskt otroligt mycket roligare att komma med sting. Du kan rusha varenda hus utan att bry dig om gearet! Dessutom så är sting lika bra att pusha hus med som MX. (Om dem inte kör typ carrier lite eller hex kläder)

 

Alla kan inte heller lira 6.5, Personligen får jag välja mellan MXC och MK20 och då är mk20 bättre.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Xymz said:

... Komma med stings varje fight, shit vad kul

Senast igår tog GLA pharmacy och vi var där med 6.5 (de som har tillgång till det).

 

Att vi kommer med stings varje fight stämmer inte riktigt. Jag har själv vart med om det TVÅ gånger de senaste 3 veckorna typ.

 

Det är kul hur folk vill att vi ska komma ur safezone men såfort vi gör det och står och RPar med någon som kört fort etc så rullar större gäng fram, hoppar ut och engagear direkt. Inte direkt mycket RP i en Hit and Run.

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, WoXXeN said:

Senast igår tog GLA pharmacy och vi var där med 6.5 (de som har tillgång till det)

Yes, detta stämmer. 

Det blev mycket roligare att komma iväg med en cmr o ett par katibor än ifall ni kommit med stings, tack!

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, walter yellow said:

orry to tell you this bobin. But this is an RP server. The cops are allowed to use whatever they feel is fit for the situation. 

If the cops uses a sting etc. Its either because it isnt too big of an threat or that they know that they are at the disadvantage in the situation.

YOU should not complain about what arms they use in a fight. Just because you are an loot goblin. If you want to have a MX/SPAR. TRY TO RP YOUR WAY INTO GETTING IT. Forexample a hostage situation.

 

I do not really see your point here other than that you are hungry for loot.

 

Best regards

John Smith

Polisen och polisen.... varför är det alltid fraktionerna som ska ha rätt, det som inte folket tänker på är att civsen behöver något som får kvar dem på servern. varför fattar inte alla rövslickare jag fattar verkligen inte det!  Jag vet själv att du tyckte det var jätte roligt att bara ta bandit med dina 3 spelare och bryta mot regler med dina 3 polare som du började på denna servern med ni tog bandit med rook varje dag. Var det någon j**la rp då. 

Du vet verkligen inte hur ett rp ser ut på denna servern, för det ända bra rpet man kunde få är för mer eller mindre än 2 år sedan?

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, bobin said:

Polisen och polisen.... varför är det alltid fraktionerna som ska ha rätt, det som inte folket tänker på är att civsen behöver något som får kvar dem på servern. varför fattar inte alla rövslickare jag fattar verkligen inte det!  Jag vet själv att du tyckte det var jätte roligt att bara ta bandit med dina 3 spelare och bryta mot regler med dina 3 polare som du började på denna servern med ni tog bandit med rook varje dag. Var det någon j**la rp då. 

Du vet verkligen inte hur ett rp ser ut på denna servern, för det ända bra rpet man kunde få är för mer eller mindre än 2 år sedan?

well i dont hop u Call surrender or die a good rp cus thats what i heard for u guys evrytime we crash a car...

Link to comment
Share on other sites

@bobin I’m not sure why you are pulling up random things such as that in this disgussion, but I guess you’re out of arguements...

Yes, in fights it would be a lot more rewarding to get a mx instead of a sting, but remember; cops bring their weapon of choice. They don’t always need mx’s, and a sting can prove quite lethal in close range with it’s high rate of fire and devestating damage output.

Just because the cop is using a ‘bad’ weapon doesnt mean that its because their afraid of losing better gear. 

Also, just because you want more 6.5 on the server, does not mean that you should make a post where you say cop is the reason behind everything. They are not wrong. They use good gear, they do rp, you just have to rp back!

// HERRING OUT!

Edited by Angryherring
Link to comment
Share on other sites

Men ni har 6.5 i SZ och sedan när ni ska åka ut så byter ni gear!  så ditt argument går ju bara åt skogen.

 

Men det jag inte fattar det är bara kritik emot er men ni kan inte ta emot det, vi har tagit emot allt ni har sagt och det kanske har märkts men det känns som att ni tar det som att jag anklagar er för brott.   Kritik är alltid Bra kritik antingen om det är bra eller dåligt!

Link to comment
Share on other sites

Kritik är alltid bra att få men så som posten var skriven så tycker många att det låter mer som bara klagande + istället för att lägga upp en post om att prata med mig om sakerna så kan vi säkert lösa det. jag blir inte heller glad när jag ser en post om detta hade personerna velat prata med mig om att å kan sitta ner i diskutera saken har jag inget imot det. jag förbjuder inte mina poliser att köra med lägre vapen dock ska dom inte bara byta ut det eller köra med sting men vill dom det nån gång så nekar jag inte dom det. va jag själv använder är istort sätt alltid mx vapnen eller cmr kan bli spar nån gång. men till nästa gång ta å diskutera saken med mig istället så kan lösa det på ett bättre sätt en en post där alla skriver å folk blir bara sura på varandra.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.