Jump to content
CvGaming

GTA-RP Intressekoll


luckiiee
 Share

Hade du varit intresserad av en GTA-RP server?  

58 members have voted

  1. 1. Hade du varit intresserad av en GTA-RP server?

    • Ja
      45
    • Nej
      13

This poll is closed to new votes


Recommended Posts

Hej alla medlemmar i CvGaming, vi i staff har funderat på att kicka igång en GTA-RP server. 
Tanken har varit att vi kör whitelistad server.

Lägger till en omröstning och utöver den vill jag gärna att ni kommer med förslag och idéer på mods/annat som skulle kunna tänkas vara kul att ha på servern.

Vi kommer eftersträva en mycket seriösare RP än vad som är på våran ArmA server i dagsläget, FearRP kommer vara något som är stenhårt blandannat.
Tanken är att vi ska få en server med mycket seriöst och roligt RP där det sistnämnda ligger i fokus, därav kommer vapen vara något man inte får tag i så lätt. 

Vi kommer eftersträva att ha en fungerande Poliskår, EMS, Mekaniker, Bilhandlare, Mäklare medmera.
I början behöver vi först och främst underlag för Polis och EMS då dom är vitala för att servern ska fungera. 

Så kom med input, förslag och idéer för vad ni tror skulle göra servern lyckad!

Och som vanligt håll god ton i kommentarsfältet, kommentarer som inte hör hemma i denna tråd eller bara är allmänt negativa kommer plockas bort direkt.

Tack!

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Tiszht said:

Finns ingen tanke på att göra Arma 3 servern moddad ifall då en GTA server kommer upp?

Förstår att det kommer upp mycket frågor om arma servern men ta det med nån mod/admin på ts eller discord så håller vi den här tråden angående en gta server :)

Link to comment
Share on other sites

Detta lät rätt intressant. En fundering dock, kommer ni att ha liknande regler som arma och isånnafall ha samma synvinkel på reglerna då det gäller FailRP osv.... För att efter att ha spelat här en lång tid och sedan flyttat över till andra GTA RP servrar så har orden "FailRP" "RDM" "VDM" och de vanliga termerna en helt annan betydelse än här på CvG.

Vet ej hur långt ni har kommit i denna diskussion men är det så att ni kommer att ha liknande syn på GTA RP som på arma så kan ni definitivt räkna med mitt intresse + några andra som kommer tillbaka. 

+1 För ett steg framåt för hela communityn.

Link to comment
Share on other sites

Vi kommer pusha för ännu mer rp än vad det är nu på arma servern, det vill säga att såklart är rdm och vdm inte ok men vi kommer lägga större betoning på att man rpar till sig saker istället för att råna. FearRP alltså att man är rädd för att dö kommer definitivt vara en av grundpelarna för att vi ska kunna ha en bra RP server där verkligen fokuset ligger på just RP istället för skjutandet! 

Link to comment
Share on other sites

Vad jag tycker och tänker med åldrar så tycker jag att det är typ 13+ eller typ 14+ MEN för att få bli whitelistad så ska man skriva en bra andledning och man måste vara mycket mer mognare, för att vissa i den åldern blir extremt okontrollerad men vissa är typ som dom är 15+ och är mogna m.m. Det är min åsikt om ålder på FiveM servern

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Linus_L said:

Vad jag tycker och tänker med åldrar så tycker jag att det är typ 13+ eller typ 14+ MEN för att få bli whitelistad så ska man skriva en bra andledning och man måste vara mycket mer mognare, för att vissa i den åldern blir extremt okontrollerad men vissa är typ som dom är 15+ och är mogna m.m. Det är min åsikt om ålder på FiveM servern

Just därför ska man ha 18+ men 16-17 kan ansöka

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Viktorr said:

jag som då inte är 18+ tycker att det borde vara 15-16+ för det är väldigt många som är i just den åldern som kör på servern eller som har kört på den (tror jag)

Det är ju inte bara folk från cvgaming som kommer köra där, andra kommer hitta servern från FiveM's server list.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker servern ska vara ansökningsbar för alla i åldrar 15+ och att folk som är 18+ inte kommer inte helt gratis(utan ansökan då) då flera av dem inte heller kan bete sig hela tiden. Det är majoritet i 18+ som beter sig än vad det är i 15+. Men det skulle vara intressant att se en GTA Server då jag vet att många i staff just nu spelar på GTA RP servrar. Då kan man även träffa dem inne på servern ;) . Men det låter som en bra idé om själva svenska konceptet fungerar.

 

Lite tips och idéer då:

- De flesta jobben styrs av spelare, dvs att spelarna kommer att ha hand om själva marknaden då man behöver sälja och köpa från dem. Detta kanske krävs spelare men viss hjälp kan ju såklart tillkomma med servern funktioner. Men Knark langare är spelare man kan få tag på som är trovärdiga att de inte går och tjallar om vad som hänt till polisen osv. Och kanrk fälten är inte synliga på kartan.

- Hus ska finnas att köpas och att man faktiskt har en använding av huset. Både inom RP att man kanske har en födelsedagsfest, ect. Och inom lagring, av mat, vapen, stulna smycken osv.

- Bilar bör ha realistiska priser, så i början kanske man får cykla runt på en cykel om man inte tar ett lån.

- Ha en fungerande Bank där bankmän kan låna ut pengar dessa blir avbetalda med renta, amortering osv. Om personen inte kan betala tillbaka så ska banken såklart ha uppgifter på denna person, sedan göra en polisanmälan. Därför behövs ett system för ID.

- Se till att man inte kan få tag på Automat vapen eller smg om man inte känner någon som kan sälja dem, dvs att det finns en typ av olaglig liga som importerar ett viss summa av varje vapen varje månad som både dem behöver och kan då sälja till civs. Men om de säljer för många så får de slut på vapen, så detta måste då bli balacerat av deras ledare eller säljare.

- Bilar ska inte kunna krocka in i 20 bilar, 5 väggar sedan fungera. Se till att motorn går att ta sönder om man krockar, eller om andra delar kan gå sönder.

- Se till att man kan spara bilar i ett garage alternativt i en meny där man bara får ha 1 bil ute.

- Bilar ska kunna stylas men detta kostar såklart mycket pengar.

 

Där är några förslag och idéer för att kanske förbättra servens RP och funktioner :) 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, JompeKanin said:

kommer de finnas maffia på servern?

Det är något vi får kolla på när vi sammanställt hur intresset är, vi kommer ha möte och ta upp alla förslag och idéer bland dom som kommer vara inblandade i att starta GTA servern!

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, M. Carter said:

Jag tycker servern ska vara ansökningsbar för alla i åldrar 15+ och att folk som är 18+ inte kommer inte helt gratis(utan ansökan då) då flera av dem inte heller kan bete sig hela tiden. Det är majoritet i 18+ som beter sig än vad det är i 15+. Men det skulle vara intressant att se en GTA Server då jag vet att många i staff just nu spelar på GTA RP servrar. Då kan man även träffa dem inne på servern ;) . Men det låter som en bra idé om själva svenska konceptet fungerar.

 

Lite tips och idéer då:

- De flesta jobben styrs av spelare, dvs att spelarna kommer att ha hand om själva marknaden då man behöver sälja och köpa från dem. Detta kanske krävs spelare men viss hjälp kan ju såklart tillkomma med servern funktioner. Men Knark langare är spelare man kan få tag på som är trovärdiga att de inte går och tjallar om vad som hänt till polisen osv. Och kanrk fälten är inte synliga på kartan.

- Hus ska finnas att köpas och att man faktiskt har en använding av huset. Både inom RP att man kanske har en födelsedagsfest, ect. Och inom lagring, av mat, vapen, stulna smycken osv.

- Bilar bör ha realistiska priser, så i början kanske man får cykla runt på en cykel om man inte tar ett lån.

- Ha en fungerande Bank där bankmän kan låna ut pengar dessa blir avbetalda med renta, amortering osv. Om personen inte kan betala tillbaka så ska banken såklart ha uppgifter på denna person, sedan göra en polisanmälan. Därför behövs ett system för ID.

- Se till att man inte kan få tag på Automat vapen eller smg om man inte känner någon som kan sälja dem, dvs att det finns en typ av olaglig liga som importerar ett viss summa av varje vapen varje månad som både dem behöver och kan då sälja till civs. Men om de säljer för många så får de slut på vapen, så detta måste då bli balacerat av deras ledare eller säljare.

- Bilar ska inte kunna krocka in i 20 bilar, 5 väggar sedan fungera. Se till att motorn går att ta sönder om man krockar, eller om andra delar kan gå sönder.

- Se till att man kan spara bilar i ett garage alternativt i en meny där man bara får ha 1 bil ute.

- Bilar ska kunna stylas men detta kostar såklart mycket pengar.

 

Där är några förslag och idéer för att kanske förbättra servens RP och funktioner :) 

Kul att få några konkreta och genomtänka förslag! Big up!

 

Just angående åldern så kan vi lägga det åt sidan än sålänge. Vid detta stadiet är det inte ens på fråga gällande någons ålder en prioritet. Utan vi vill veta om CvG's nuvarande spelarbas är sugna på att vi startar upp en server eller ej! Och ifall så är fallet så är ju självklart alla förslag eller tips hjärtligt välkomna! 

Keep it sportsmanlike! ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej igen! Jag har bara en liten fråga Om ni kommer starta upp en FiveM Servern kommer det vara Svenska bilar eller kommer det vara amerikanska? Plus om man ska köra tex med ESX och så du har pengar så måste du ta bort scripthook från server.cfg och då kommer inte ELS Fungera och då funkar inte Swedish Modding bilar och då så måste man köra utan ELS. Då finns det inga bra gjorda bilar utan ELS. Men då finns det sjukt snygga amerikanska bilar men det är bra en fråga.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.