Jump to content
CvGaming

Altis Life Comeback?


Altis Life comeback?  

55 members have voted

  1. 1. Hur många saknar Altis servern när den var i full gång och hur många skulle börja lira på den igen om den "levde"?

    • Jag skulle vilja lira igen :)
    • Har gått vidare i livet :(


Recommended Posts

3 hours ago, G. Kasper said:

Tror Cvgamings tid är över när det gäller Arma 3, tyvärr.

Riktigt synd :/

 

 

2 hours ago, Öberg said:

Servern är uppe det är bara gå in och spela.

Inte så kul när man är själv på servern bara...

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Öberg said:

Exakt, inte roligt att spela själv.

Alla tänker så och ingen går in på servern och börjar spela så det kommer in fler.

Skrev precis detta till en annan men det är exakt det problemet. Om man fick ihop 20 st som är sugna och gjorde en riktig satsning med att fixa events osv på servern skulle det nog komma många nya och gamla in på servern. Måste bara få lite liv i den från början så sprider det sig nog snabbt till fler spelare. Även jämna ut så det finns några rebeller, medics och poliser inne så ofta som möjligt.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, OllePollePall said:

Skrev precis detta till en annan men det är exakt det problemet. Om man fick ihop 20 st som är sugna och gjorde en riktig satsning med att fixa events osv på servern skulle det nog komma många nya och gamla in på servern. Måste bara få lite liv i den från början så sprider det sig nog snabbt till fler spelare. Även jämna ut så det finns några rebeller, medics och poliser inne så ofta som möjligt.

Vi fick ihop ett gäng vid våran sista push till att få igång servern och gjorde allt du sagt där, dom gjorde satte ihop events minst en gång i veckan. 
Fraktionsmedlemmar var också aktiva en bra tag när servern hade dippat men detta hjälpte inte, så att lyckas skrapa ihop 20 stycken som är "sugna" tror jag inte är så lägg när motivationen är nere på noll

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Öberg said:

Vi fick ihop ett gäng vid våran sista push till att få igång servern och gjorde allt du sagt där, dom gjorde satte ihop events minst en gång i veckan. 
Fraktionsmedlemmar var också aktiva en bra tag när servern hade dippat men detta hjälpte inte, så att lyckas skrapa ihop 20 stycken som är "sugna" tror jag inte är så lägg när motivationen är nere på noll

Tråkigt att höra... :/

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
18 hours ago, JompeKanin said:

de hände för lite på servern, bara kos kos kos o inge mer och inga nya fick bli rebeller samt poliser som folk vill vara då de är roligare, efter ha varit civ ett bra tag tröttnar man.

 

Ska ju finns folk som passar i fraktionerna med, vi ville ju inte ha in kos människor och det var ju det som fanns på servern.

Link to comment
Share on other sites

men folk kosar för dom tycker de är kul och i princip de enda som finns att göra som civ föutom att farma då, för Att ingen ville ju rp:a. hade dom fått komma med i fraktionerna och få lite rotation i rollerna så hade folk haft de mycket roligare och rp:at bättre då man måste rp:a som rebell/polis och gör man inte de ofc kan man bli kickad men man måste ge folk en chans

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, JompeKanin said:

men folk kosar för dom tycker de är kul och i princip de enda som finns att göra som civ föutom att farma då, för Att ingen ville ju rp:a. hade dom fått komma med i fraktionerna och få lite rotation i rollerna så hade folk haft de mycket roligare och rp:at bättre då man måste rp:a som rebell/polis och gör man inte de ofc kan man bli kickad men man måste ge folk en chans

För att ens få chans till en fraktionsmedlem så måste man ju visa framfötterna och rpa så bra men kan även om inte andra parter vill det, man måste ju sticka ut lite för att någon ska få upp ögonen för en. 

Det fanns inget att göra? Det borde ju ha kommit tidigare så man kan jobba med problemet, det är ingen som har lyft det problemet innan utan folk är bara intresserade utav gear och dessutom är otacksamma när dom får det, 5.56 och väst även lite kläder i ganghideout men det dög ju inte.

Link to comment
Share on other sites

Själv tycker jag att det fanns för mycket gear på servern. Jag sa det redan då, att man inte skulle införa 5.56 i gang hideout. Det var så lätt o skaffa gear och eftersom de flesta endast var ute efter gear och inte rp, så sjönk intresset när de väl fått tag i en 5.56. De fanns endast ett fåtal kvar som försökte få tag på 6.5, som var betydligt svårare (men knappt bättre än 5.56) att få tag i. Jag vet att en del såg servern lite som vissa ser på WoW, att arbeta sig uppåt tills man får det bästa gearet, men eftersom det nästbästa gearet låg framför dem så nöjde de sig, och lämnade servern strax därpå.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, JompeKanin said:

det dög inte för att alla hade så mycket pengar och ville ha bättre gear och alla fraktioner springer runt med 6.5 och level 2 väst, dessutom tyckte folk man kosade för mycket, men hur annars ska vi få bra gear.

Rebelerna hade bara level 1 väster, 5.56 är bra vapen bara för det är lite lägre kaliber betyder inte det att det är sämre än 6.5. Grejen är ju att saken var inte att man skulle få tag i gear utan att man ska rpa att man ens kan få tag i gear var ju bara en bonus igentligen då servern var ju en rp servern.

37 minutes ago, A.Almkvist said:

Själv tycker jag att det fanns för mycket gear på servern. Jag sa det redan då, att man inte skulle införa 5.56 i gang hideout. Det var så lätt o skaffa gear och eftersom de flesta endast var ute efter gear och inte rp, så sjönk intresset när de väl fått tag i en 5.56. De fanns endast ett fåtal kvar som försökte få tag på 6.5, som var betydligt svårare (men knappt bättre än 5.56) att få tag i. Jag vet att en del såg servern lite som vissa ser på WoW, att arbeta sig uppåt tills man får det bästa gearet, men eftersom det nästbästa gearet låg framför dem så nöjde de sig, och lämnade servern strax därpå.

Grejen är det att skulle det vara SVÅRT att få tag i gear skulle det bli massa gnäll och folk skulle inte spela pga det.

Link to comment
Share on other sites

gnäll o gnäll, dem flesta som hamna i combat med poliser som har 6,5 och level 2 väst och man själv har 5,56 och level 1 väst, om polisen inte choka sönder dog man oftast då deras vapen typ 2 shottar och man själv måste sätta 3-5 skott i dom så ja jo, vet inte riktigt hur kul de va, men de är ju bara va jag tyckte. andra folk tycker olika.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, JompeKanin said:

men alltså när inte ens poliserna vill rp:a då vet jag inte riktigt vad annat man ska göra.

Kan av erfarenhet säga att majotiteten av poliskåren ville RPa. Men vi blev bara baitade. Och det är precis som tidigare nämnt, om vi sket i dessa baits började folk gnälla.

Om man inte tog baiten gnällde folk. Tog man baiten gnällde folk. Vad man än gjorde så gnällde folk. Och allt skilldes på poliskåren. Det är klart folk tappar suget.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag kommer börja spela på servern oavsett om det är folk eller inte, när man inte jobbar.
Förr eller senare kommer folk sakna servern, jag har haft så roligt,tråkigt,bittert,irriterat och skrattat som aldrig förr på denna servern trots att jag varken varit den mest aktiva på servern eller fått spela varken medic, snut eller rebell även om det emellanåt dök upp ngra idioter som fick för mkt makt och för mkt att säga till om som snutar eller medics. 
Minns ni inte mig så är jag den bölande skåningen som blev raidad mitt i Kavala 2016 typ ;) Blev riktigt svinsur.... 

Kommer börja spela med några gamla polare och börja samla resurser tills folk hittar tillbaka.

Köper inte det med att events skulle locka mer folk,

tror folk bara behöver ge servern tid igen som förr i tiden, idag vill alla kids ha snabba "kickar" och panga likt PUBG, BF osv utan att tänka igenom saker eller ge saker och ting tid.

Räcker med att ett handfull drar sitt strå i stacken och som på gamla tiden orkade sig igenom 30 minuter utan att veva och gå full bananas emellanåt så kommer folk så småningom att komma in igen!

Jag börjar idag igen, kommer försöka snitta ett handfull timmar i veckan så vill ni lira bara säg till!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lite sent kanske.. Iaf Det är 30 st som hade börjat spelat igen om servern vakna igen. Sedan skapar folk gäng med sina polare som kanske är nya till Cv eller har spelat här innan. Då kommer ju servern snitta 15-20 spelare vardag klockan 18-22 ungefär efter ett tag. Så varför inte försöka hitta ett datum där vi kör igen? t.ex Imorgon (Lördag) eftermiddag/kväll. och se vilka som kommer o så kör vi och är inne så kommer ju fler. Skulle varit väldigt kul om servern kom igång igen. Det går. Tro mig

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Eggis said:

Lite sent kanske.. Iaf Det är 30 st som hade börjat spelat igen om servern vakna igen. Sedan skapar folk gäng med sina polare som kanske är nya till Cv eller har spelat här innan. Då kommer ju servern snitta 15-20 spelare vardag klockan 18-22 ungefär efter ett tag. Så varför inte försöka hitta ett datum där vi kör igen? t.ex Imorgon (Lördag) eftermiddag/kväll. och se vilka som kommer o så kör vi och är inne så kommer ju fler. Skulle varit väldigt kul om servern kom igång igen. Det går. Tro mig

Det är ju bara gå in och spela, börjar det komma in spelare så kommer ju admins intresse också komma tillbaka

Link to comment
Share on other sites

On 2018-04-20 at 7:12 AM, Eggis said:

Och sedan unbanna folk.

 

Där är det ju enklast att dom som är bannade och sugen på att börja spela igen gör en ban appeal.
Mycket bättre än att vi ska sitta och unbanna random spelare som vi ändå inte vet om dom kommer spela på cv mer :)

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.