Jump to content
CvGaming

MAKE CVG GREAT AGAIN


J. Blane
 Share

Recommended Posts

Nu sitter man här som Halffinger Pete och sippar på rödvinet och vill att servern ska få liv i sig igen, nu tycker jag att vi går tillbaka till the old days när alla kunde loota och alla kund engagea på varandra, let there be chaos. Alla spel är så j**la tråkiga och Arma 3 RP på cvg var så j**la kul, inte perfekt, men kul.

Link to comment
Share on other sites

kommer inte att hända, ifall det gör så lever det i kanske nån vecka sen så dör det ner igen.

Många här har tappat intresset av Altis life och vill ha något nytt, staff har ju försökt fleratals gånger utan nån vidare resultat. Vet ärligt inte varför de bara stänger ner servern och byter ut den mot nåt mer spännande än den tomma öknen

Jag tyckte såklart om altis life då men allt man kan göra nu är att acceptera allt en väldigt stor del av vårat community har antigen slutat spela eller gått vidare till nått annat

Vill inte vara glädjedödaren här men säger det jag tror många kan hålla med om 

Edited by B. Lattman
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, B. Lattman said:

kommer inte att hända, ifall det gör så lever det i kanske nån vecka sen så dör det ner igen.

Många här har tappat intresset av Altis life och vill ha något nytt, staff har ju försökt fleratals gånger utan nån vidare resultat. Vet ärligt inte varför de bara stänger ner servern och byter ut den mot nåt mer spännande än den tomma öknen

Jag tyckte såklart om altis life då men allt man kan göra nu är att acceptera allt en väldigt stor del av vårat community har antigen slutat spela eller gått vidare till nått annat

Vill inte vara glädjedödaren här men säger det jag tror många kan hålla med om 

Nu gråter jag din lilla glädjedödare

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, B. Lattman said:

kommer inte att hända, ifall det gör så lever det i kanske nån vecka sen så dör det ner igen.

Många här har tappat intresset av Altis life och vill ha något nytt, staff har ju försökt fleratals gånger utan nån vidare resultat. Vet ärligt inte varför de bara stänger ner servern och byter ut den mot nåt mer spännande än den tomma öknen

Jag tyckte såklart om altis life då men allt man kan göra nu är att acceptera allt en väldigt stor del av vårat community har antigen slutat spela eller gått vidare till nått annat

Vill inte vara glädjedödaren här men säger det jag tror många kan hålla med om 

Tykcer absolut att det är tråkigt att du säger så, men tyvär så måste jag hålla med, hur mycket man en saknar gamla tiderna så kommer dom inte komma tillbaks skulle alla som vill komma in så är den aktiv ett par dagar sen dör den ut igen. tycker själv att det är bätte att dom Byter ut det till nästan vad som helst som folk kan spela istället, kanske en FiveM server som faktist släpper in hela communitet? eller ett helt annat spel kanske rust, ark etc. men tycker det är tråkigt att CvGaming som community ska dö ut bara för Arma 3 inter är ett val längre

Link to comment
Share on other sites

Har man inställningen att servern kommer dö ut på en vecka så kommer det antagligen att bli så, Men vill man verkligen få igång livet på servern så får man spela aktivt på servern så staff ser det så kanske dom får lust att göra nya patches osv. Att byta map hjälper nog inte så mycket men en wipe kanske hade varit något som får folk att vilja börja grinda igen.

Link to comment
Share on other sites

Aop för att vara en av de få som är inne då och då under veckorna fortfarande så kan jag av egen erfarenhet säga att enda gången "veteranerna" kom in var för att kossa eller när jag vill köpa vapen :D. (Almqvist jag behöver köpa fler :D ) Riktigt tråkigt.

Jag kommer dock fortsätta att farma för att dra mitt strå till stacken. Samt patrullera som A.P.D så mkt jag kan, inte särskilt kul när man är ensam dock och skjuta i luften och prata med en sten i Kavala ?

Jag är fortfarande på att köra igång den men då räcker det inte med att jag och mina två polare får spela ensamma och när det kommer in ett gäng så jagar de bara KOS.

 

 

Ps. För övrigt har jag två till som kommer börja spela igen på Altis ifall det kommer in fler folk på helgerna.

Säg en dag på kvällen efter 17.30 så drar jag ihop min gamla liga alternativt sitter inne på TS och väntar på folk att dra in. Kanske vore bra för att snacka ihop oss för att dra tillbaka folk de som vill återigen försöka!

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, DropparN said:

Inte värt att satsa på en fivem server då det är väääldigt mycket konkurrens, Vi såg ju hur det gick med den nuvarande servern 

Inte värt att start FiveM server vet jag inte om det är jag och mina polare har haft en FiveM server kallad Swedish City i 6 månader nu men bestämde oss och stänga ner för några dagar sen. anledningen Cvgamings FiveM server gick dåligt va för att de 18+ inga undantag, vilket inte ens dom största FiveM serverna har, man kan skapa en FiveM server men då måste man ge alla på detta community en chans att försöka, FiveM och Arma 3 är väldigt olika spel så att gå på hur de va på Arma Tiderna och säga att alla kommer dupa i FiveM (som knappt går) eller bara gå runs och vill vill ha "kos" hela tiden, då FiveM handlar mycket mer om rp och är inte lika kul och skjuta på.

 

Edited by Z.s
Link to comment
Share on other sites

En wipe hade nog varit en pusselbit för att få folk att gå in igen o börja grinda. Folk farmar knappt längre för att köpa vapen då dom redan har flera hus fyllda med vapen

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, DropparN said:

En wipe hade nog varit en pusselbit för att få folk att gå in igen o börja grinda. Folk farmar knappt längre för att köpa vapen då dom redan har flera hus fyllda med vapen

Grinda för vad? En wipe skulle kanske göra några få att spela men de som hade gjort det förr förlorar allt och blir säkert inte så glada.

Kalla mig lat eller uppgiven, men "glöden" man kände är nu för mig och säkert andra borta. Ifall CvG's Altis Life server har ens nått hopp kvar så räcker det säkert inte med en Wipe.

Link to comment
Share on other sites

jag är alltid på att börja spela igen men jag tyckerdet va som absolut roligast när typ alla hade vapen och fick spela lite som dom ville

när alla hade vapen så kunde dom som ville fighta fightas och dom som ville rpa rpa enligt mig

när det är begränsat med gear så blir alla så paranoida och vågade aldrig gå gearat och så fort någon såg någon med gear så skulle man döda dom för det va rare

har alla gear så är man inte i samma behov av det och därför vågar man släppa till lite och behöver inte vara rädd om den på samma sätt

såklart är det många som vill ha det så gearen är jätterare så man verkligen är rädd om den, men tycker det leder till tråkigt gameplay

mvh jeppesson

Link to comment
Share on other sites

Tror en ban wipe hade fått några att spela igen. sen om dom dupar eller what ever igen så äre bara banna dom. men en wipe vetifan, lite surt att börja om men hade lirat iaf!

Link to comment
Share on other sites

Grejen är att många av de som är bannade atm redan bränt flera chanser. Ingen orkar med dessa spelare längre. De kommer bara göra samma sak igen och igen.

 

Det sägs ju nu att man RPar och inte KOSar för man har gear och vågar ta lite mer RP. Men så är inte fallet. Iaf inte när det kommer till att RPa med APD. Såfort vi är några inne så är det antingen mackrån eller Pharmacy. Och såfort vi kommer till platsen så blir det bara engage. Många orkar inte och bara slutar spela för det inte är kul. 

Sen är det inte heller kul eller ens värt det för staff att sitta och göra patch och lägga in saker på en tom server eller med max 8 spelare. Och det är nog inte speciellt kul att devva när man ständigt får negativa kommentarer från spelare.

Vill ni få upp poppen får ni ju själva försöka visa att ni vill RPa. Annars är det ju lika bra att vi slopar altis servern och startar upp en wasteland server istället.

Link to comment
Share on other sites

men alltså de är ofta inte inne många APD och därför vi man kosa lite, hade det varit inne 3-5 APD konstant så hade man inte kosat 24/7 tror jag men när dom väl är inne vill man ju göra något liksom

Link to comment
Share on other sites

On 7/5/2018 at 11:07 PM, JompeKanin said:

men när det var ca 18 civs var de 2 poliser inne..

Fanns stunder då vi var 8 apd inne och typ 2 civila.

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, JompeKanin said:

aa jo vissa stunder men hur ofta då egentligen?

Det hände rätt ofta faktist, vi satt typ ofta efter RS 20,00 och väntade på folk i typ 30 min men ingen dök upp. Så alla loggade ut, hände flera gånger.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.