Jump to content
CvGaming

Banwipe


DropparN
 Share

Banwipe (Ja eller Nej)  

33 members have voted

  1. 1. Tycker ni att cvgaming ska ta bort alla bans så att dom som är bannade får 1 sista chans att bättra sig i communityt, Det behövs aktiva spelare för att nya spelare ska hitta hit. Med denna spelarbas som just nu består av ca 20-30 spelare så kommer man inte långt därför behöver vi få in gamla spelare

    • Ja
      25
    • Nej
      8


Recommended Posts

Som ni många vet så är det en väldigt stor grupp spelare som är bannade just nu, Många utav de bannade vill börja spela på cvgamings arma server igen men får inte chansen att komma tillbaka.

Även ifall vissa personer har betett sig som skit så tycker jag att efter en så lång tid nu med en död server så borde dom få en sista chans att bättra sig.

En banwipe är en ganska stor pusselbit 

Link to comment
Share on other sites

Eftersom detta inte fick plats i chatboxen och det får plats här och passar in i vad som skrivs i chatboxen. Så läggar jag det här.

Jag känner flera personer som vill spela på Cvg fast dem är bannade. Det är även kompisgäng som vill spela men kan inte för 1 eller fler av dem är bannade för en sak som hände mer eller mindre än 1 år sedan och har inte blivit unbannade, såklart en permanent ban är ju ändå permanent. Servern har väl gått igenom flera olika faser sedan november då den började dö ut igen för att "rädda" den. Som närmast var väl runt april-maj då vi toppade 40 spelare under helgerna. Inget har direkt fungerat, bara under en period. Banwipe kanske inte är det smartaste då flera dupers kommer in men att se över bansen, unbanna de som har varit bannade länge? Säger man då "de kan väl göra en appeal" kommer inte så många ta sin tid att göra det för att 3x så många av alla appeals är declinade. Därför ses banwipe mer optimalt tror jag vad @Dropparn menar med banwipen. Från mitt perspektiv så har jag inte ens sätt ett stort engagemang från admins och det kan jag förstå, jag har försökt att hjälpa servern med updates genom att skicka skript till dem för att kunna läggas in men har inte sätt en update ännu. Visst, det är inte så att man kan tro på vem som för att det finns visst folk som lägger in kod i skripten för att gynna sig själv, jag själv ser ingen anledning för det för det minskar trovärdigheten rejält. Så att fråga om updates känns ju inte som ett alternativ längre även om spelarna gör dem själva. Det finns ju även skit små saker som kan göras. Så att säga att vi hetsar mot admins för att vi spelare som vill se servern fortsätta vara vid liv, genom att komma med förslag så många gånger att vi måste lägga förslaget banwipe, tycker jag inte är hets. Utan att vi har slut på idéer helt enklet, att vi anser att en banwipe kanske hade varit för det bästa. Folk är ju bannade för en anledning, men i nuläget är cvg den ända svenska Altis Life servern och vi var uppe på 10 spelare i fredags då nya spelare kom in och spelade med oss poliser och rebeller. De hade nog stannat kvar om det fanns gäng samt andra civs som också vill göra saker på servern. Själv vet jag att arma 3 minskar hastigt i spelare men jag tycker det fortfarande är ett skitroligt spel och jag tror det finns flera andra svenskar som också gör det, och om vi då är den ända svenska servern varför då ha mer än hälften av sveriges arma spelarbas bannade? Det fanns ju en bra anledning till att S1 kunde få så många spelare medans cvg inte fick det under ett viss period, jag har inte velat dra in andra servrar och jämnföra dem, men för att få en bättre vy i det hela så tar jag med det. S1 hade inte halva sveriges spelarbas bannade. Vi kan även titta på communityt publiclir, när dem drog en banwipe så gick dem från runt 2-8 spelare till 30-40 spelare under en helg. Sedan så kommer vi inte få samma siffror då vi är mitt under sommaren och folk är iväg och reser, men om folk får reda på att det har varit en banwipe kommer de nog ta sig tiden att komma in på servern. Sedan så är det väl lönt att wipea deras gear speciellt om de har dupat som jag förmodar redan är gjort.

 

Det som behövs enligt mig är

- Staffs som är aktiva och engagerar sig helt och inte bara för stunden, skit bra av @WoXXeN igår då vi körde purge. Flera staffs som honom

- En patch, det behöver inte vara något stort. Fixa craftingen, flytta bandit trader, göra helikoptrar värt att farma med då alla nya spelare inte kan flyga flygplan som behövs om man vill göra flygande säkra rundor som jag tror ALLA spelare vill kunna.

- Ärligt, en banwipe som åtminstone tar bort gamla bans.

- Ett engagemang från spelare, visst alla kan och får göra som de vill men av de spelare som vill se cvg komma igång igen, rösta på pollsen, skapa eller kommentera på topics om ni har idéer för detta hjälper staff att se att folk vill se servern vid liv. De får även mer varierade förslag på vad som kan hjälpa servern.

- Kanske se över om man ska ha kvar Altis Life, man kanske ska byta map eller kolla om man ska göra den första svenska moddade life servern? Jag vet flertal personer som kör moddat, jag gjorde det med och tycker det är bra mycket roligare än vad vanilla är. Men man behöver spelare för det.

 

EDIT: Har ni fler förslag än banwipe så skriv dem istället för att säga att det inte kommer funka.

EDIT2: Och du som röstade nej, jag vet att det är anonymt osv. Men det varit bra att veta vad du har för argument. Som anonym så är det svårt att få den informationen som kan stärka din röst, vi som har röstat ja är flera aktiva spelare som har engagerat oss i frågan och har kommit med flertal förslag. Du kan väl komma med förslag som inte har med en banwipe att göra. Jag förstår även att det är staffs beslut och inte en poll som görs av spelarna, men det är klart att det väcker frågan att se över om en stor majoritet röstar ja på frågan. Kanske ha ett community möte??

Edited by M. Carter
Link to comment
Share on other sites

Många letar säkert bara efter en schyst server att spela på, och om dom då försöker connecta till cvg och är bannade så orkar dom säkert inte gå in på forumet  och göra en hel ban appeal om det t.o.m när dom kanske inte ens kommer ihåg vad dom blivit bannad för.

 

 

Spoiler

Edit: man kan ju se vad man blev banand för :)

 

Edited by Elliott .B
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, M. Carter said:


@WoXXeNEDIT2: Och du som röstade nej, jag vet att det är anonymt osv. Men det varit bra att veta vad du har för argument. Som anonym så är det svårt att få den informationen som kan stärka din röst, vi som har röstat ja är flera aktiva spelare som har engagerat oss i frågan och har kommit med flertal förslag. Du kan väl komma med förslag som inte har med en banwipe att göra. Jag förstår även att det är staffs beslut och inte en poll som görs av spelarna, men det är klart att det väcker frågan att se över om en stor majoritet röstar ja på frågan. Kanske ha ett community möte??

 

Jag som röstade nej, nu har jag inte hunnit läsa igenom allt. Det jag tycker är att visst, vi unbannar folk, MEN enbart spelare som sitter på sin första perm. Det finns folk som fått flera chanser och lovat att de bättrat sig, men det har dom inte gjort. Utan låtsas att de bättrat sig tills det att något inte är som dom tycker och då skiter de i allt och börjar med det gamla igen.

Dessutom måste staff hålla noga koll på personer som blir unbannade vilket inte är det lättaste.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, WoXXeN said:

 

Jag som röstade nej, nu har jag inte hunnit läsa igenom allt. Det jag tycker är att visst, vi unbannar folk, MEN enbart spelare som sitter på sin första perm. Det finns folk som fått flera chanser och lovat att de bättrat sig, men det har dom inte gjort. Utan låtsas att de bättrat sig tills det att något inte är som dom tycker och då skiter de i allt och börjar med det gamla igen.

Dessutom måste staff hålla noga koll på personer som blir unbannade vilket inte är det lättaste.

Jag håller helt klart med dig, folk som har rökt sina chanser bör inte komma in igen. För då har man ju visat att man inte kan bete sig. Sedan så förstår jag att ni staff får mer jobb att göra när ni unbannar folk för att hålla koll på dessa spelare men ni är ju staff för en anledning att ni klarar av att göra dessa arbeten. Jag hade ju inte tagit en position någonstans där jag vet att jag inte kan göra de uppdragen jag lägger mig in i? Sedan när man drar en banwipe så är det många spelare som blir unbannade och det förstår jag blir en belastning på er staff. Men då får man väl ta sig sin tid att logga in och specca och använde de verktyg ni har för att ha koll på dem.

Edited by M. Carter
Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, M. Carter said:

Jag håller helt klart med dig, folk som har rökt sina chanser bör inte komma in igen. För då har man ju visat att man inte kan bete sig. Sedan så förstår jag att ni staff får mer jobb att göra när ni unbannar folk för att hålla koll på dessa spelare men ni är ju staff för en anledning att ni klarar av att göra dessa arbeten. Jag hade ju inte tagit en position någonstans där jag vet att jag inte kan göra de uppdragen jag lägger mig in i? Sedan när man drar en banwipe så är det många spelare som blir unbannade och det förstår jag blir en belastning på er staff. Men då får man väl ta sig sin tid att logga in och specca och använde de verktyg ni har för att ha koll på dem.

Ja jo visst har vi ett ansvar att göra det vi blivit valda till att göra. Men vi ställer också upp som volontärer, vi har precis som alla andra ett liv och det går ju före.

Det är ju inte så att admins bannar folk för de tycker det är kul. Eller för att döda servern som de själva kämpat jättelänge med. De är generösa och har gett flertalet spelare massvis med chanser, och de får alltid världens tråkigaste attityd av dessa spelare. Så det är klart att de aldrig kommer släppa in vissa igen, för varför ska man släppa in spelare om de flera gånger förstört för servern och dess spelare och community?

 

Över till möjliga lösningar, dessvärre kommer en ny map inte direkt hjälpa, vi såg ju det två gånger med Tanoa. Många andra alternativ finns inte, Stratis är alldeles för liten. Malden har jag aldrig testat i RP-syfte. Andra alternativ kräver att servern förvandlas till en moddad server vilket bara kommer göra läget ännu svårare.

En patch är också helt onödigt som jag nämnde i den andra tråden, INGEN tycker det är kul att sitta och scripta och göra nya saker om det ändå inte finns några spelare.

Jag tror inte längre det handlar om att hålla servern vid liv, utan snarare hålla communityn vid liv. Och jag tror att en server i ett annat spel skulle kunna väcka lite liv i CvG, för Altis servern kommer aldrig bli så stor som den en gång var.

Men jag kommer ändå försöka logga in så ofta jag kan för att försöka få in lite spelare, det är där det mmåste börjas helt enkelt, får vi in lite folk så kanske en möjlig patch också kan diskuteras, men att wipea hela ban listan är nog bara att glömma. Vissa förtjänar absolut en andra chans men många har redan bränt alla broar.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, WoXXeN said:

Ja jo visst har vi ett ansvar att göra det vi blivit valda till att göra. Men vi ställer också upp som volontärer, vi har precis som alla andra ett liv och det går ju före.

Det är ju inte så att admins bannar folk för de tycker det är kul. Eller för att döda servern som de själva kämpat jättelänge med. De är generösa och har gett flertalet spelare massvis med chanser, och de får alltid världens tråkigaste attityd av dessa spelare. Så det är klart att de aldrig kommer släppa in vissa igen, för varför ska man släppa in spelare om de flera gånger förstört för servern och dess spelare och community?

 

Över till möjliga lösningar, dessvärre kommer en ny map inte direkt hjälpa, vi såg ju det två gånger med Tanoa. Många andra alternativ finns inte, Stratis är alldeles för liten. Malden har jag aldrig testat i RP-syfte. Andra alternativ kräver att servern förvandlas till en moddad server vilket bara kommer göra läget ännu svårare.

En patch är också helt onödigt som jag nämnde i den andra tråden, INGEN tycker det är kul att sitta och scripta och göra nya saker om det ändå inte finns några spelare.

Jag tror inte längre det handlar om att hålla servern vid liv, utan snarare hålla communityn vid liv. Och jag tror att en server i ett annat spel skulle kunna väcka lite liv i CvG, för Altis servern kommer aldrig bli så stor som den en gång var.

Men jag kommer ändå försöka logga in så ofta jag kan för att försöka få in lite spelare, det är där det mmåste börjas helt enkelt, får vi in lite folk så kanske en möjlig patch också kan diskuteras, men att wipea hela ban listan är nog bara att glömma. Vissa förtjänar absolut en andra chans men många har redan bränt alla broar.

alltså jag skulle vara på att lira fivem men när dom sätter 18+ så blir de svårt att få in spelare..

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, WoXXeN said:

Ja jo visst har vi ett ansvar att göra det vi blivit valda till att göra. Men vi ställer också upp som volontärer, vi har precis som alla andra ett liv och det går ju före.

Att ni har ett liv utanför spelet förstår jag, det har jag också men då detta är ända svenska life arma 3 servern kvar som är "levande" så är det klart att jag kämpar för att hålla den vid liv så länge det går, då andra alternativ till rp är FiveM som är cappat på 32 spelare, är knappt cpu samt ram optimerat och kraschar på tok för ofta av okända anledningar.

14 minutes ago, WoXXeN said:

Det är ju inte så att admins bannar folk för de tycker det är kul. Eller för att döda servern som de själva kämpat jättelänge med. De är generösa och har gett flertalet spelare massvis med chanser, och de får alltid världens tråkigaste attityd av dessa spelare. Så det är klart att de aldrig kommer släppa in vissa igen, för varför ska man släppa in spelare om de flera gånger förstört för servern och dess spelare och community?

Det är klart att jag förstår att spelare är bannade av anledningar och att ni inte vill döda servern på något vis. Men att personer blir sura när de åker på en ban är väl inget nytt och att de bemöter folk med otrevligt beteende. Men inte för att kasta skit eller så på någon av de staffs som finns så har man ju även hört videos där support, mods, admins börjar med en otrevlig ton som senare eskalerar, jag vet inte om det beror på att de har något tidigare som inte har funnits med på de filmerna. Men man har ju sätt ord kastas från både staff och spelare när man har hört att det är bara spelarna som är otrevliga. Att släppa in folk som inte tjafsat blir nog ändå rätt många personer, de nästan 1500 personer kan väl inte alla ha tjafsat eller varit otrevliga? Vet inte, som sagt jag kanske är outbildad i denna fråga.

9 minutes ago, WoXXeN said:

Över till möjliga lösningar, dessvärre kommer en ny map inte direkt hjälpa, vi såg ju det två gånger med Tanoa. Många andra alternativ finns inte, Stratis är alldeles för liten. Malden har jag aldrig testat i RP-syfte. Andra alternativ kräver att servern förvandlas till en moddad server vilket bara kommer göra läget ännu svårare.

Tanoa är en karta som krävde ett DLC som kostade 2/3 av base spelet, hade dåliga reviews och en map som många inte gillade. Moddat skrev jag skulle bli svårt men att ändå kunna annonsera sig som första svenska moddade communityt är väl ändå något? Varför har det inte gjorts tidigare? Det vet jag faktiskt inte, jag spelade mycket på moddade engelska servrar back in the days och minst var femte person jag såg var svensk, det är många svenskar som gillar moddat men har aldrig faktiskt sätt några som försökt. 

2 minutes ago, WoXXeN said:

En patch är också helt onödigt som jag nämnde i den andra tråden, INGEN tycker det är kul att sitta och scripta och göra nya saker om det ändå inte finns några spelare.

Ingen är att ta i. Jag tycker skripting är skitkul inom vissa ramar och jag har skickat skripts till admins, någon av dem ligger på forumet. Ett av dem är crafting systemet. Jag tror även att det finns folk som vill flytta på gubben i bandit för att göra det säkrare att köpa gear där, inte för att någon kommer lyckas ta det då det inte finns tillräckligt med spelare. De skriptare som finns i cvg nu kanske tycker det är tråkigt att skripta för arma 3 servern. Själv har jag försökt att komma med skript till servern som kan liva upp den lite. Som jag sa, det behöver inte vara något stort, bara att visa att folk fortfarande bryr sig om servern och den har sedan förra launchen inte haft ett fungerande crafting system. Hade bara det kommit hade man ju sätt bara att nämna 1 av dem Almkvist grinda craftingen om jag känner honom rätt.

13 minutes ago, WoXXeN said:

Jag tror inte längre det handlar om att hålla servern vid liv, utan snarare hålla communityn vid liv. Och jag tror att en server i ett annat spel skulle kunna väcka lite liv i CvG, för Altis servern kommer aldrig bli så stor som den en gång var.

Jag håller med om att hålla arma 3 servern vid liv är något som är svårt, men med alla de spelare som ändå vill se den vid liv är väl ändå värt att testa fler lösningar? Vi är har väl inte helt slut på dem? Och vad skulle folk vilja se då, en cs server, rust kanske. FiveM funkade ju inte, och inte för att det var FiveM utan för det var 18+ och många här är under 18, kanske öppna en whitelistad men med en lägre åldersgräns eller att inte ha strikt 18 årsgräns. Själv spelade jag på SFRP i början och då hade de bara en 16 årsgräns som inte var jätte strikt, streamers började på den och den växte för att sedan kunna göra den 18+. Hade vi velat dominera FiveM scenen som vi gjorde en gång i tiden med Arma 3 skulle vi ha behövt att börja mycket tidigare. I FiveM är vi ganska stora nobodies för streamers.

20 minutes ago, WoXXeN said:

Men jag kommer ändå försöka logga in så ofta jag kan för att försöka få in lite spelare, det är där det mmåste börjas helt enkelt, får vi in lite folk så kanske en möjlig patch också kan diskuteras, men att wipea hela ban listan är nog bara att glömma. Vissa förtjänar absolut en andra chans men många har redan bränt alla broar.

 Det är skitbra, då jag inte har sätt många andra staff inne, såklart jag förstår att de har ett liv utanför datorn, du är ju inte den som tar detta beslut men kanske dags att se över de staff som finns på servern, ta in någon aktiv support som kan ofta hjälpa till. Jag håller med dig att wipea hela ban listan nog är en dålig idé då det finns just personer som inte kan bete sig varken till att hålla sig inom serverns regler eller beteende men som du säger så finns det rätt många spelare som bör få en till chans och det är nog ett jätte jobb att gå igenom listan på de som är bannade men det är ett alternativ till att få igång servern lite igen. Som jag skrev först, cvg har väl lite mer än halva svenska arma 3 communityt bannade oavsett hur gamla bansen än är, och man har sett god effekt på andra servrar där de faktiskt har sätt över bansen. Varför vänta på spelare på en patch, det kommer man ingen vart på, man ska lägga ut dem för att få spelarna.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, M. Carter said:

Jag håller helt klart med dig, folk som har rökt sina chanser bör inte komma in igen. 

5 hours ago, WoXXeN said:

Det jag tycker är att visst, vi unbannar folk, MEN enbart spelare som sitter på sin första perm. Det finns folk som fått flera chanser och lovat att de bättrat sig, men det har dom inte gjort.

If you're going to pick and choose who you are unbanning it is first of not a banwipe at all. You guys are talking about CVGamings Arma server as something that you take so much pride in, and that you need to protect from the naughty naughty players who is DESTROYING the server and is ruining the experience for everyone else that is playing!

Wait.. Hold on a sec.. everyone else that is playing?

The main problem here is that no one is playing, I could not give a flying f**k if people that I got super mad about in the past that was breaking the server rules come back. That is the entire point of banwiping; getting people back on the server. No one in this community wants to play on a server with 10 other people, or 20-30 for that matter. People miss when the server was f***ing stacked, and you were sitting in the lobby spamclicking the server hoping to get lucky so you could get in and roll down to fed and shoot shit up with the boys. If you actually hold a grudge of people that broke a rule in a video game you do in my opinion take this shit way too serious. 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Erik Tyrone said:

If you actually hold a grudge of people that broke a rule in a video game you do in my opinion take this shit way too serious.

I dont really think admins and mods "hold grudges" against people they ban, even with bad behavior. Its just that some people have proven simply not trustworthy when screwing up time after time and doing the same shit all the time, and staff dont want to go down the same route as always with the exact same people.

There was a banwipe couple of years ago, sure, it boosted the pop for a month, but if i remember correctly ban requests where at a all time high and most of the Banreqs where towards the recently unbanned players.

Ofcourse they are gonna take their community seriously? If they wouldnt want to take this seroiusly CvG would have been dead several years ago. It is thanks to the stafff taking this seriously that CvG once was swedens biggest Altis Life server.

Link to comment
Share on other sites

Många bra förslag! Tycket att man borde göra som Carter säger att man bytar karta och wipe i samband med det. Tror däremot inte att de hjälp om man moddar servern eftersom att folk som är nya till arma eller gamla spelare tänker o cv är de fortfarande igång. och bara joinar. Eller aahfan modds palla. Tror de är ganska självklart vilket val. Tycker de vore spännande och testa Malden. Ingen behöver köpa någon DLC för att spela och det är en mysig map. Och fraktionswipea och kanske komma med lite nya ideér som fraktioner. T.ex Någon aktivist grupp med särskilt motiv. "Malden news" eller liknande som gör de roligare att RP´a och göra de svårare att bli med i en fraktion. Tycker de borde ställas högre krav och kunna bygga en starkare Poliskår / Rebellgrupp.

Förslag till Malden 

- Byta namn på olika ställen t.ex Ganghideout till Guerillahideout (passande saker till mappen)

- Banwipea alla som är på sin första permbann

- Ta in lite nytt folk till Dev teamet (Folk som har kunskaper och är kreativa)

- Göra det värt att farma lagligt 

- Lägga in nya kläder och vapen till hideout och kanske sänka priser på sikten / Lägga till fler och höja på silencers 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, WoXXeN said:

I dont really think admins and mods "hold grudges" against people they ban, even with bad behavior. Its just that some people have proven simply not trustworthy when screwing up time after time and doing the same shit all the time, and staff dont want to go down the same route as always with the exact same people.

There was a banwipe couple of years ago, sure, it boosted the pop for a month, but if i remember correctly ban requests where at a all time high and most of the Banreqs where towards the recently unbanned players.

Ofcourse they are gonna take their community seriously? If they wouldnt want to take this seroiusly CvG would have been dead several years ago. It is thanks to the stafff taking this seriously that CvG once was swedens biggest Altis Life server.

When was this banwipe, played since late 2014, never heard of it?

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Erik Tyrone said:

When was this banwipe, played since late 2014, never heard of it?

Memory could be vage. Or maybe it wasnt a banwipe, just was that everyone could appeal and they had a really high chance. I dont remember.

Like 2 years ago.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, WoXXeN said:

Memory could be vage. Or maybe it wasnt a banwipe, just was that everyone could appeal and they had a really high chance. I dont remember.

Like 2 years ago.

If youre talking about the first altis wipe I dont think anyone got unbanned, at 2nd and 3rd I know a few selected people got unbanned. And the ban reqs was mainly due to a lot of new players and people with small amounts of gear engaging eachothers at the drugdealers and fields often with wrong tags or failengaging because the wipe was so recent and people was desperate for money..

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, WoXXeN said:

Memory could be vage. Or maybe it wasnt a banwipe, just was that everyone could appeal and they had a really high chance. I dont remember.

Like 2 years ago.

And yeah, I kept track, and here is the "spike" youre talking about. Its not really a spike. Its just that the server was inactive over summer and the forum was dead. And when it wiped it kind of shot up because people were actually playing again..

It is just about 5 more reports at wipe month compared to the month before the wipe. Which is not bad at all.

banreqs.png

Edited by Erik Tyrone
Link to comment
Share on other sites

Eggis, vill bara säga, många bra små förslag.
Det man ska veta är dock, Malden är en väldigt liten karta i jämnförelse med Altis, så om du får en pop på mer än 50 så kommer det börja kännas trångt. Om folk gillar det så fine men bara så alla är medvetna om att Malden är en väldigt liten karta men kan funka.
Problemet med en wipe, dvs ny karta, börja om igen är att många som har kämpat för att få ihop lite slantar kommer förmodligen tröttna. Det var en stor wipe vid altis, man började vid Tanoa (Vilket jag faktiskt gillade, Tanoa är en riktigt bra karta.) Den höll inte av flera anledningar; Dyr dlc, släpptes precis vid sommaren och med en wipe så förlorade många mycket pengar inklusive mig själv. Nu har det gått en tid sen Tanoa, folk som har spelat aktivt har hyfsat med pengar, massor med gear så visst, kanske läge att göra en ny wipe, tycker dock att dom som har spelat aktivt på cvg och spelat rent (dvs utan att dupa, åka på permbans) kanske borde få ett större startkapital.
Det skulle nog vara förhållandevis lätt att wipa allt, bans/gear etc och kanske satsa på en annan karta. Problemet är då att det måste finnas bra och aktiva Admins/mods/support. Att göra en ny karta med nya farming areas, nya baser för olika faktioner, spawnpoints kräver ganska mycket jobb. Som jag har förstått det just nu så vill admins/ägare inte riktigt lägga ner den tiden på arbete som krävs, vilket är fullt förståeligt.

Hur man gör med diverse faktioner eller gear är faktiskt mindre viktigt till att börja med. Det enda som behövs i början är någon typ av lagförande makt, för att balansera att man inte tjänar för lätt på illegala ting och hålla servern från att det blir för mycket trollande och kaos. Så det enda som behövs till att börja med är en fungerande Polis/militär och Medic kår i förhållande till populationen. 1/10 är en ganska vettig siffra.

Det är värt att farma lagligt, det är en mycket lägre risk att åka fast/bli rånad om man kör lagligt. Kör man t ex; Salt, järn så tjänar man en helt okej summa på den tid det tar att köra rundorna.
Tycker Black Market är enda stället som ska ha lite mer illegala vapen att köpa från, typ 5.56 mk20, trg, spar etc. Däremot kan man ju lägga in fler möjligheter där. Kanske sänka licens priset en smula. Det gör att folk kommer vilja ta bandit mer för att få chans mot 6,5 och 7.62 vapen. Gang hideout kan ha typ 9mm smg's och sdar.
Fast som nämnt innan, det här med gear osv är inte lika viktigt som att få lite liv i servern igen.

Det viktigaste för att få liv på servern och om intresset finns det är att ha ett bra staff team som orkar jobba igenom detta vi ber dem om, det måste börja där, det finns ju ett par som ändå visat att de bryr sig och är villiga att lägga ner engemang.
Banwipe, iallafall där det är möjligt. Kan förstå att vissa, och då menar jag vissa, bränt alldeles för många chanser. Dom flesta dock har varit bannade i över ett år, om inte mer. Jag önskar innerligt att det fanns något superbra skript mot duping, för det är där vissa tydligen inte kan hantera sig själva. Jag kommer själv aldrig förstå varför man dupar och förstör inte bara för sig själv men också för det gäng/grupp man spelar i.
Nåja, bara några tankar angående Ny karta och vad som kan få liv på servern igen. Det viktigaste dock är just staff och population. Resten kan man alltid tweaka i efterhand.

Link to comment
Share on other sites

Enda anledningen att jag tycker att det är nödvändigt att ”banwipa” är för att få tillbaka det handfull personer som lovat att komma tillbaks på servern eller snarare de som promotat att det kommer tillbaka personer. Ge dem en ”prov-månad” och se om det verkligen kommer tillbaks folk och att det följer reglerna.

Ifall de håller som de lovat och loggar in ganska ofta så är det bra för population men det skulle krävas att moderatorerna och supporten håller ett extra öga på dem under en period.

Om de är lika KOS-galna som de andra som kommer in enbart i vissa stunder då kan man lika gärna lägga ner servern och starta en Wasteland server.

Nu har jag och 2 till verkligen loggat in emellanåt för att hålla igång population på CV:s-Altis och förslagen om att byta mapp hjälper ingenting. Logga in oftare så droppar de in folk likt igår.

Folk klagar och klagar men varenda gång man själv spelat ensam på servern och farmat så har folk droppat in i 10 minuter och sen leavat… Det krävs mer än så!

Enda gången folk har kommit in har varit för att antingen sätta igång KOS eller för att vänta på att det blir tillräckligt många för att KOS:a mot polisen. Helt plötsligt känns det som att A.R.A har förlorat sin roll och att alla civs har fyllt upp deras roll.

Undantaget är väl igår där folk trollade sönder i Kavala Square men på grund av att de gör det lite snyggare med RP:et och att  RP:ande är bra så blir det spelbart och ganska kul.

Det behövs lite ”RP-komedi” annars förlorar man halva saken med CV:s Altis server.

Säger inte att KOS:et är dåligt men om folk som är erfarna enbart kommer in för att panga mot polisen så finns det ingen mening med polisrollen...

Att ständigt kriga och inte uppfylla sin fraktions uppgift som att ”vakta” och få larm om rån på vägarna eller checka olika olagligheter med olika drogrunder samt få in lite gisslan-draman och skydda de legala rundorna förstörs av KOS-trollen.

Tanken med poliskåren är att upprätthålla ordningen och inte hela tiden få in folk som ständigt rånar en mack och jagar kos så fort de kan mot polisen. Då blir polisens roll snarare att vara som en dagisfröken som ständigt jagar de jobbiga kidsen.

Den dagen jag ser veteranerna och de erfarna börja farma igen, samt att civ:s börjar panga/råna varandra igen den dagen tror jag alla fraktionernas roll blir enklare att hitta igen samt det roliga med att spela kommer tillbaks för civsen. 

Mitt förslag är helt klart att poliskåren äntligen bör sätta fram IFRITEN oftare och det tunga kavalleriet så fort KOS-trollen dyker upp och det har visat sig att de alltid kommer in och enbart kommer in när det är poliser inne.

De förstör servern enligt min mening. Har hellre 5 tråkiga civs på servern än 2 kos-troll.

Sluta hitta förslag som inte kommer funka utan in och börja spela, farma, RP:a, råna, KOS:a och stanna på kvällskvisterna inne lite längre. Dra in 3 polare i samma gang och vänta i Kavala Square tills det dyker upp några till och sen är game on.

Ikväll är jag inne igen som vanligt som A.P.D eller som Civ om det krävs.

#AvgåKOS-troll

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, Tiszht said:

Eggis, vill bara säga, många bra små förslag.
Det man ska veta är dock, Malden är en väldigt liten karta i jämnförelse med Altis, så om du får en pop på mer än 50 så kommer det börja kännas trångt. Om folk gillar det så fine men bara så alla är medvetna om att Malden är en väldigt liten karta men kan funka.
Problemet med en wipe, dvs ny karta, börja om igen är att många som har kämpat för att få ihop lite slantar kommer förmodligen tröttna. Det var en stor wipe vid altis, man började vid Tanoa (Vilket jag faktiskt gillade, Tanoa är en riktigt bra karta.) Den höll inte av flera anledningar; Dyr dlc, släpptes precis vid sommaren och med en wipe så förlorade många mycket pengar inklusive mig själv. Nu har det gått en tid sen Tanoa, folk som har spelat aktivt har hyfsat med pengar, massor med gear så visst, kanske läge att göra en ny wipe, tycker dock att dom som har spelat aktivt på cvg och spelat rent (dvs utan att dupa, åka på permbans) kanske borde få ett större startkapital.
Det skulle nog vara förhållandevis lätt att wipa allt, bans/gear etc och kanske satsa på en annan karta. Problemet är då att det måste finnas bra och aktiva Admins/mods/support. Att göra en ny karta med nya farming areas, nya baser för olika faktioner, spawnpoints kräver ganska mycket jobb. Som jag har förstått det just nu så vill admins/ägare inte riktigt lägga ner den tiden på arbete som krävs, vilket är fullt förståeligt.

Hur man gör med diverse faktioner eller gear är faktiskt mindre viktigt till att börja med. Det enda som behövs i början är någon typ av lagförande makt, för att balansera att man inte tjänar för lätt på illegala ting och hålla servern från att det blir för mycket trollande och kaos. Så det enda som behövs till att börja med är en fungerande Polis/militär och Medic kår i förhållande till populationen. 1/10 är en ganska vettig siffra.

Det är värt att farma lagligt, det är en mycket lägre risk att åka fast/bli rånad om man kör lagligt. Kör man t ex; Salt, järn så tjänar man en helt okej summa på den tid det tar att köra rundorna.
Tycker Black Market är enda stället som ska ha lite mer illegala vapen att köpa från, typ 5.56 mk20, trg, spar etc. Däremot kan man ju lägga in fler möjligheter där. Kanske sänka licens priset en smula. Det gör att folk kommer vilja ta bandit mer för att få chans mot 6,5 och 7.62 vapen. Gang hideout kan ha typ 9mm smg's och sdar.
Fast som nämnt innan, det här med gear osv är inte lika viktigt som att få lite liv i servern igen.

Det viktigaste för att få liv på servern och om intresset finns det är att ha ett bra staff team som orkar jobba igenom detta vi ber dem om, det måste börja där, det finns ju ett par som ändå visat att de bryr sig och är villiga att lägga ner engemang.
Banwipe, iallafall där det är möjligt. Kan förstå att vissa, och då menar jag vissa, bränt alldeles för många chanser. Dom flesta dock har varit bannade i över ett år, om inte mer. Jag önskar innerligt att det fanns något superbra skript mot duping, för det är där vissa tydligen inte kan hantera sig själva. Jag kommer själv aldrig förstå varför man dupar och förstör inte bara för sig själv men också för det gäng/grupp man spelar i.
Nåja, bara några tankar angående Ny karta och vad som kan få liv på servern igen. Det viktigaste dock är just staff och population. Resten kan man alltid tweaka i efterhand.

Hade hellre spelat Tanoa men pga av DLC så blir de ju automatiskt mindre pop framförallt nya då folk som köper ett nytt spel ofta inte köper alla DLC´s ifall spelet suger.

Du har mycket rätt i att Malden är en liten mapp men lyckas man sprida ut allting väl så bör de fungera någonlunda. Även fast det är lite tight. Man kan göra Malden extra nice genom att sätta ut saker på kartan. Och vara kreativ som att bygga egna saker (Något jag hade gärna kunna försöka hjälpa till med)

Sedan detta med staff är också en viktig punkt. Känner att denna enda som spelar som är staff  just nu och försöker  är Woxxen då han satt upp purge i helgen och försöker få pop. Sen Banwipes så tycker jag som dig.

Men det är dock inte värt att farma lagligt. Har kört lite allt möjligt innan och jag mötte lika många vid Iron som vid Drug dealer. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Eggis said:

Hade hellre spelat Tanoa men pga av DLC så blir de ju automatiskt mindre pop framförallt nya då folk som köper ett nytt spel ofta inte köper alla DLC´s ifall spelet suger.

Du har mycket rätt i att Malden är en liten mapp men lyckas man sprida ut allting väl så bör de fungera någonlunda. Även fast det är lite tight. Man kan göra Malden extra nice genom att sätta ut saker på kartan. Och vara kreativ som att bygga egna saker (Något jag hade gärna kunna försöka hjälpa till med)

Sedan detta med staff är också en viktig punkt. Känner att denna enda som spelar som är staff  just nu och försöker  är Woxxen då han satt upp purge i helgen och försöker få pop. Sen Banwipes så tycker jag som dig.

Men det är dock inte värt att farma lagligt. Har kört lite allt möjligt innan och jag mötte lika många vid Iron som vid Drug dealer. 

Fast tror dom flesta har apex nu, Arma har varit på sale/haft humble bundle osv, så dom som inte har APEX nu är tyvärr antingen väldigt fattiga eller vrånga. Men jo visst, Tanoa är en svårare karta men betydligt bättre än Altis imo. Men jag är fine med vilket som, kartan är inte vad som gör ett community. Altis är ganska svårslaget när det kommer till life/rp servrar verkar det som. Kanske är en idé att minska ner på max pop från 100 till 60, sedan öka upp igen om de nu väljer Malden.
Tror en stor del av de som är mest aktiva nu är villiga att hjälpa till på de sätt de kan.

Fast det att du möter många när du kör lagligt just nu är för att det är sådan liten pop, det spelar ingen roll vad man farmar då. Risken är lika stor oavsett vad. Men om det kommer in lite mer folk så kommer det vara mer säkert att farma lagligt rent generellt.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.