Jump to content
CvGaming

Just another random topic v2


Tiszht
 Share

Recommended Posts

Efter att ha läst Herrings mycket välgjorda post om lite olika förbättringar så tänkte jag att jag slänger på lite saker som har funderats på.

Player settings:

En utökad settings meny, där man kan välja bort ambient life and sounds. Detta framförallt för att öka på lite fps.
Även möjlighet att välja bort namn osv för ökad immerson om man så önskar.
Välja till eller från new player hints och notifcations.
Crafting meny (Om nu crafting blir något som kommer hända)


Map changes/Blackmarket/farming:
Gör rebell ön till en kos zone/Warzone , flytta alla drog processing eller fält dit så det blir en rejäl risk att köra droger, (går ju faktiskt rätt lätt att landa plan på ön) och öka på priset en smula.
Drugdealers borde bara gå att interacta med om det finns minst två poliser inne. (För att folk inte ska kunna farma droger på nätterna när ingen annan är inne och får folk att börja använda hus mer)
Gör om Ganghideouts så att dom endast säljer sdar och smg's, vermins/pdw's etc, samt lvl 1 väst och lite mer klädval.
Gunshops borde bara sälja pistoler och rangemaster bälten.
Flytta ta bort pharmacy, som det är nu fungerar det inte alls så bra. Lägga till local bank eller dylikt där man kan få mellan 500k-1m beroende på om folk spenderar pengar på lagliga ting.

Blackmarket bör ändras så att man där köper 5,56 vapen samt någon lv2 väst kanske (om man kan skinna om en gendarme väst till svart eller liknande och utan text.) Här bör även mer kläder finnas, lite lägre licenspris som typ 500k för att göra att fler använder det, bör även flyttas till något nytt ställe eller eventuellt ha två eller tre blackmarkets ute på kartan.
Enda stället att kunna köpa 6,5 och uppåt för civs samt carrier lite bör vara Bandit district.

Other Features:
Polisen bör få en förkortad NLR till kanske 5 minuter samt alltid ha 3 liv i fights för att simulera en mer realistisk polis styrka. (Detta kan begränsas till att om det är mindre än 6 poliser eller färre inne och då kan 2 liv gälla istället).
Medics borde inte ha någon NLR alls (om de nu har det)

Du måste alltid dock köra som du värdesätter ditt liv eller riskera fail rp. Så t ex om det är 3vs1 så borde man mer eller mindre vara tvingad att ge upp och eller försöka fly.

Om och när Rebeller kommer tillbaka bör de istället få norra delen av Altis, t ex Sofia där de sätter upp sina anti-staten regler osv. Detta för att göra faktionen lite mer levande. (De kan ha en outpost på warzone ön dvs gamla rebell ön)

Polisen bör kunna köpa ett undercover fordon (Suv/van/hatchback) och en undercover uniform (en kostym som döljer ditt namn om möjligt.) Som endast får användas om det är godkänt av ett högre befäl. LT och uppåt. Endast uniformerad polis får bära skyddsväst och vapen från 5.56 och uppåt. Även en dykardräkt och rebreather bör säljas i polis shoppen för att kunna stoppa turtle poachers. Utöka skriptet för turtles så de endast går att plocka i angivna zoner för turtle poaching.

Events:
Gör Purge till ett fast event, typ varje söndag vid 20:00 restarten. Då vet folk när det är Purge och kan då välja att vilja delta eller ej. Om Poliser/medics vill delta måste de logga in som civs under purge eventet.
Lägg till ett event team, kan ju vara nuvarande supports/mods etc, men ett dedikerat event team som lägger ut events som bara händer där det är tillräckligt med spelare/gäng som skrivit upp sig.

 

Det var bara en del förslag som jag personligen skulle vilja se, vad som är möjligt och önskas från staff är ju upp till dom. Har folk övriga förslag och ideér så fyll gärna på.


 

Link to comment
Share on other sites

förstår att de är lätt att säga att man ska ta bort 5,56 vapen från hideouts och att poliser ska ha 3 liv i fights när man själv är polis, men vad de hade ju inte fungerat att råna ett skit om poliserna ska ha 3 liv, kom igen nu även om de simulerar en riktig polis styrka men detta hade absolut inte funkat. poliser får ett för stort övertag.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, JompeKanin said:

förstår att de är lätt att säga att man ska ta bort 5,56 vapen från hideouts och att poliser ska ha 3 liv i fights när man själv är polis, men vad de hade ju inte fungerat att råna ett skit om poliserna ska ha 3 liv, kom igen nu även om de simulerar en riktig polis styrka men detta hade absolut inte funkat. poliser får ett för stort övertag.

 

Från Hideouts ja, men blackmarket finns dom på istället. Just nu är Hideouts alldeles för bra när det kommer till vapen.

Fast de ska ju faktiskt ha ett övertag, som det är nu är det bait och mackrån stup i kvarten, är ni 3 inne och det är 3 poliser så blir polisen alltid en man kort (Den som går fram) så vi är alltid i underläge när det är 3 poliser inne och lika många civs, detta skulle göra det lite svårare för civs att gå efter gear, vilket är fallet nu. Men absolut, jag respekterar din åsikt. Jag tycker ju polisen borde ha ett större övertag även om jag inte spelade som polis.
Från Hideouts ja, men blackmarket finns dom på. Just nu är Hideouts alldeles för bra när det kommer till vapen.

Link to comment
Share on other sites

Många intressanta förslag! har lite synpunkter på saker. Bra förslag med att ta bort pharmacy o ersätta det med en localbank! även bra att APD får förkortat NLR men att vi endast har ett liv. Kan tänka mig själv att vara civ och att dina motståndare har 3 liv inte alls kul. Warzone och att man då kan capturea rebell checkpoint och får 20% av allt som säljs i drugdealer men det måste vara kontrollerat att man gör så att det måste vara mer änn 2 poliser inne / ett antal civs för att det ska gälla / få pengar det bör även ta tid och cappa den.man kan ju även göra som du säger att man tar över karteller / drug dealers. Purge borde vara ett fast event fast det borde även kunna ské om spelare är sugna på de

Link to comment
Share on other sites

men alltså 3 liv är att ta i lite tycker jag, de hade ej funkat, civs hade dött gång på gång och torskat all gear och så får man sitta o farma hela nätter för att köpa nytt, jag personligen rånar inte mack för gear, rånar mack delvis för att de är kul men också för att APD ska få lite action, kan inte vara så kul att stå i kavala market i timmar och inte göra något

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Eggis said:

Många intressanta förslag! har lite synpunkter på saker. Bra förslag med att ta bort pharmacy o ersätta det med en localbank! även bra att APD får förkortat NLR men att vi endast har ett liv. Kan tänka mig själv att vara civ och att dina motståndare har 3 liv inte alls kul. Warzone och att man då kan capturea rebell checkpoint och får 20% av allt som säljs i drugdealer men det måste vara kontrollerat att man gör så att det måste vara mer änn 2 poliser inne / ett antal civs för att det ska gälla / få pengar det bör även ta tid och cappa den.man kan ju även göra som du säger att man tar över karteller / drug dealers. Purge borde vara ett fast event fast det borde även kunna ské om spelare är sugna på de

Alltså, 3 liv är bara ett förslag när det är mindre än 5-6 poliser inne, är det fler så kan 2 liv gälla och om det är mer än 10 poliser inne så kan 1 liv gälla. Jag tycker att det makes sense.
Coolt förslag. Lite capture zones osv. :)

Och absolut, purge bör kunna ske annars också om tillräckligt många är sugna på det. Eller så kan man bara dra till warzone och göra upp om gear etc om man känner att man vill panga lite. :)

Link to comment
Share on other sites

Just now, JompeKanin said:

tänk dig själv att möta 5 poliser på ett mack rån och döda 2 och veta att dom kommer 2 gånger, då spelar ju liksom din kill knappt någon roll

Jag förstår det, men att då råna en mack när man bara är en eller två inne och det är mer än fyra fem poliser inne så kanske man bör vara beredd på att rollspela, ge upp och sjappa. För som det är nu när det är mackrån efter mackrån och folk är bara ute efter Gear. Därav ändring till kanske 2-3 liv och kortare NLR. På fem minuter bör man ju kunna hinna loota och sticka om det nu bara är gear man är ute efter. Bara min åsikt som sagt.

Link to comment
Share on other sites

eeee hörru, fråga woxxen jag rpade mig ur ett mackrån här om dagen så säg inte att vi bara vill har gear, jag förlorar ungefär 200-300k efter varje mackrån eftersom jag e själv det är inte så att jag tycker de är kul att förlora pengar direkt. men visst om ni inte gillar att jag sitter och rånar för er ska jag sluta, 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, JompeKanin said:

eeee hörru, fråga woxxen jag rpade mig ur ett mackrån här om dagen så säg inte att vi bara vill har gear, jag förlorar ungefär 200-300k efter varje mackrån eftersom jag e själv det är inte så att jag tycker de är kul att förlora pengar direkt. men visst om ni inte gillar att jag sitter och rånar för er ska jag sluta, 

Men det är inte dig jag syftar på. Det är jättebra att du rollspelar. :) Men jag pratar rent generellt.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, JompeKanin said:

eeee hörru, fråga woxxen jag rpade mig ur ett mackrån här om dagen så säg inte att vi bara vill har gear, jag förlorar ungefär 200-300k efter varje mackrån eftersom jag e själv det är inte så att jag tycker de är kul att förlora pengar direkt. men visst om ni inte gillar att jag sitter och rånar för er ska jag sluta, 

Tror inte riktigt att Tiszht sitter och pekar finger, du rollspellar vilket är skitbra, samma sak kan inte sägas om många andra, såfort vi kommer fram är det rp i 30 sec, sen är det typ "This is X, put your hands up or die" i alla andras fall. Och oftast är det ju flera som redan är upplagda på berg och Cargos vilket ger oss ett extremt underläge.

Det är samma sak med Pharmacy, det ligger för dåligt placerat, APD har alltid ett stort underläge då folk redan är upplagda på så bra ställen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

aha okej, alltså jag vet inte, ni kanske ska vara inne många och börja planera lite vad ni ska göra osv någon slags taktik och samla ALLIHOPA och bara fokuera och prata om de som är aktuellt, för vad jag har hört snackas de mycket om annat när ni kommer på rån. sen tycker jag de är roligt att råna mack och rp:a sig ur de osv men de är ju som sagt tråkigt att inte någon annan verkar vilja rp:a

där emot idag gjorde jag en vinst på 2 fullkitade mx och västar :)

 

Link to comment
Share on other sites

3 Liv är förhållande till hur många som är inne som apd, är det bara 3 och det är ett gäng på 4-6 personer som rånar så kan ju alla räkna ut vad som händer. 2 liv räcker gott om vi är 5-6. Detta som sagt för att simulera en mer verklig polis styrka.
Fast det är inte så lätt att Planera när det sker mackrån, det är olika personer, det kan vara en person med en rook, det kan vara ett helt gäng med fullt gear, vi vet inte förrän vi kommer på plats, plus att vi oftast måste flytta oss över stora sträckor på kartan. Det är inte så lätt att planera för mackrån samt pharmacy. Vi brukar hålla ganska god disciplin när det är kos och rån.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Tiszht said:

 

Om och när Rebeller kommer tillbaka bör de istället få norra delen av Altis, t ex Sofia där de sätter upp sina anti-staten regler osv. Detta för att göra faktionen lite mer levande. (De kan ha en outpost på warzone ön dvs gamla rebell ön)


 


Tänkte bara flika in på den topicen: Det har testats, rebellerna hade bandit som sin bas vilket ligger nära Sofia. Om poppen vore 100 kanske det hade funkat, men det gör de inte nu. 
Det är helt enkelt alldeles för långt från där dom andra spelarna är.

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, luckiiee said:


Tänkte bara flika in på den topicen: Det har testats, rebellerna hade bandit som sin bas vilket ligger nära Sofia. Om poppen vore 100 kanske det hade funkat, men det gör de inte nu. 
Det är helt enkelt alldeles för långt från där dom andra spelarna är.

Vore kul om rebellerna fick ön som är vid pyrgos bron (Makrynisi)

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Tiszht said:

3 Liv är förhållande till hur många som är inne som apd, är det bara 3 och det är ett gäng på 4-6 personer som rånar så kan ju alla räkna ut vad som händer. 2 liv räcker gott om vi är 5-6. Detta som sagt för att simulera en mer verklig polis styrka.
Fast det är inte så lätt att Planera när det sker mackrån, det är olika personer, det kan vara en person med en rook, det kan vara ett helt gäng med fullt gear, vi vet inte förrän vi kommer på plats, plus att vi oftast måste flytta oss över stora sträckor på kartan. Det är inte så lätt att planera för mackrån samt pharmacy. Vi brukar hålla ganska god disciplin när det är kos och rån.

allt går o förbättra, ni ska inte behöva fler liv än andra i fighter, då kommer man nästan aldrig vinna fighten

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, JompeKanin said:

allt går o förbättra, ni ska inte behöva fler liv än andra i fighter, då kommer man nästan aldrig vinna fighten

Absolut. Ska och ska, nåja, I agree to disagree. Men tack för din input iaf. :)

Link to comment
Share on other sites

On 7/18/2018 at 11:52 AM, Tiszht said:

Jag förstår det, men att då råna en mack när man bara är en eller två inne och det är mer än fyra fem poliser inne så kanske man bör vara beredd på att rollspela, ge upp och sjappa. För som det är nu när det är mackrån efter mackrån och folk är bara ute efter Gear. Därav ändring till kanske 2-3 liv och kortare NLR. På fem minuter bör man ju kunna hinna loota och sticka om det nu bara är gear man är ute efter. Bara min åsikt som sagt.

Lär dig käka att du är i ett underläge ibland bara. Civs spelar i nästan konstant underläge när det kommer till fights mot fraktioner.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Unreal said:

Lär dig käka att du är i ett underläge ibland bara. Civs spelar i nästan konstant underläge när det kommer till fights mot fraktioner.

väldigt sant, jag menar ska vi ha 3 liv om vi tex skulle fightas mot rebeller eller APD ni hade aldrig kommit på mackrån längre då

Link to comment
Share on other sites

Sen är civ gäng och fraktion två helt olika saker så man ska inte jämföra så. Men jag känner väl att flera liv för fraktionsmedlemmar egentligen bara skulle tillämpas isf när man är max 3 inne och det för både ni och jag vet att det älskas att baita kos för lite gear. 

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, luckiiee said:

Sen är civ gäng och fraktion två helt olika saker så man ska inte jämföra så. Men jag känner väl att flera liv för fraktionsmedlemmar egentligen bara skulle tillämpas isf när man är max 3 inne och det för både ni och jag vet att det älskas att baita kos för lite gear. 

Ingen som jämnför och har sagt att de ska vara jämnlikt, min poäng är
Det han söker : fraktioner i konstant överläge
Det jag söker : (som det är nu) fraktioner har alltid möjligheten att vara i överläge
= Han ska lära sig att käka ett underläge då och då

Edited by Unreal
Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.