Jump to content
CvGaming

Nya wipens förbättringstråd


A.Almkvist
 Share

Recommended Posts

CvGaminförbättringsstråd

Tjabba, här kommer lite förbättringar som till viss del verkligen behövs, och andra är av eget intresse. 
Detta är inte bara vad jag tycker, utan en generell sammanställning av åsikter efter diskussion med andra.

Det som VERKLIGEN behövs:                                                                                                                           

1. En polisstyrka                                                                                                                                                           
2. En medicstyrka                                                                                                                                                         
3. Aktiva support/mods (finns det ens några?)                                                                                                        
4. Lägga till regler (angående ex. Warzone på rebellön...)                                                                                     
5. Fixa buggar (ex. CvCoin, unflip DLC-fordon, felplacerade objekt osv.)                                                             


Det ovannämnda är det som i princip MÅSTE läggas till för att servern ska kunna gå runt.
Utan dessa fungerar servern knappast väl.



              Det som jag/vi tycker ska läggas till/ändras:                                                                                                     

1. Se över farming! I dagsläget tjänar man bäst med de snabbaste rundorna vilket idiotförklarar användningen av
Hemmt box då man tjänar mindre per minut. Gör om så gott som alla farmingrundor så att deras risk och längd tas hänsyn till.
Välj även ett par rundor som man ska tjäna extra mycket så att det blir konkurrens om dessa. Två rundor som tar lång/längre
tid (40 min - 1 timme) samt 2 rundor som tar kortare tid (15-20 min) är nog det perfekta antalet då både nya spelare med mindre
men snabbare fordon kan tjäna hyfsat, och de med större fordon tjänar bra på de längre rundorna (de längre borde man tjäna
runt 800k - 1,1 mille med hemmt box och de kortare borde man tjäna runt 150k med Van Cargo). Lista på nuvarande rundor som är helt värdelösa:
Spice, Opium, Mastic, Beer, Wine, Potato, Slavar, Bomb (bra potential för de längre rundorna), Olja (tokbuggad), Turtle.
(Nillsen vill ha tillbaka svamp i Sofia)

2. Se över fordon! Nerfa trunk space på Van (Cargo) från 350 till lagom nivå (förslagsvis 200?, finns annars
ingen anledning att köpa större fordon då van:en åker så j**la fort). Nerfa flygplanet(?), gör den 400k dyrare då man tjänar så bra med den.
Lägg till Xi'an!!! (Rimligt pris runt 12.5 mille, borde vara som flygande hemmt box)
Saknar dig 
Ändra/Lägg till någon heli och öka trunk spacen till runt 250(?) samt priset till 1,5 mille(?) så att det finns någon anledning att t.ex. köra slavar.

3. Lägg till någon anledning att använda Smelting Plant! Finns ingen anledning att ta sig mödan att åka hela vägen till Sofia
med guld bara för att göra dem lagliga samt att de tappar värde med 15k st. Då federalt guld rent realistiskt håller lägre marknadsvärde
pågrund av att de är efterlysta kan ni göra så att nedsmält guld har högre värde så att ta sig till Smelting Plant är en fas av att råna FED.
(Även fast att råna FED i nuläget är helt irrelevant då det inte finns några poliser).

4. Lägg till fler klädalternativ i Gang Hideout! Det finns bara 3 alternativ i nuläget...

5. Reducera capture time på CvCoins stationerna till 5 minuter samt öka avståndet som krävs för att ta över.

6. NYTILLÄGG Ändra så att Bandit District går att ta över utan poliser inne. Gör istället så att det krävs 25 spelare inne på servern för att ta över.
Höj även då priserna på vapnena då det kommer bli betydligt lättare att ta över då man inte kommer möta poliser/rebeller med 6.5.
Bandit kommer förmodligen då nästan tas över dagligen vilket leder till ett roligt och dagligt event för alla spelare på servern. Det kommer
även leda till att de lite tyngre vapnena kommer ut på servern, vilket vore positivt i dagsläget då det inte finns något annat sätt att få tag på dem.




  När jag/vi/någon kommer med nya smarta förslag uppdaterar jag tråden.                                                                                                 

 

Edited by A.Almkvist
Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.