Jump to content
CvGaming

Regel förslag


Barre
 Share

Röstning typ  

73 members have voted

  1. 1. Vad?



Recommended Posts

Tycker dem borde ta bort Rebellerna då dem inte tillför ingenting till servern mer än att dem är som ett gäng som har unlimited gear och tillgång till hunters. Då RP på servern e så pass låg då ingen verkar vilja RP så fyller inte Rebellerna någon funktion alls. Skulle va trevligt att kanske se nån annan slags faction istället för rebeller typ som SWAT/FBI som fokusera mer kanske på house raids eller som advokater men också och att minska gear och liknande på servern vilket VERKLIGEN skulle behövas! @Darwin @Öberg @Afriel @M. Carter @luckiiee @Obbe

Edited by Thorwald
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Thorwald said:

Tycker dem borde ta bort Rebellerna då dem inte tillför ingenting till servern mer än att dem är som ett gäng som har unlimited gear och tillgång till hunters. Då RP på servern e så pass låg då ingen verkar vilja RP så fyller inte Rebellerna någon funktion alls. Skulle va trevligt att kanske se nån annan slags faction istället för rebeller typ som SWAT/FBI som fokusera mer kanske på house raids eller som advokater men också och att minska gear och liknande på servern vilket VERKLIGEN skulle behövas! @Darwin @Öberg @Afriel @M. Carter @luckiiee @Obbe

Håller starkt med Thorwald. känns som rebellerna inte gör så mycket mer än att åka till warzone och bandit. Sen känns det jätte konstigt att när vi rånar fed så kommer rebellerna och engagear oss. Rebellerna stödjer väl fed rån ? 

They Approve:

- Drug dealing

- Turtle Farming

- Robbing other gangs

- Federal reserve robbing

Edited by Obbe
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Thorwald said:

Tycker dem borde ta bort Rebellerna då dem inte tillför ingenting till servern mer än att dem är som ett gäng som har unlimited gear och tillgång till hunters. Då RP på servern e så pass låg då ingen verkar vilja RP så fyller inte Rebellerna någon funktion alls. Skulle va trevligt att kanske se nån annan slags faction istället för rebeller typ som SWAT/FBI som fokusera mer kanske på house raids eller som advokater men också och att minska gear och liknande på servern vilket VERKLIGEN skulle behövas! @Darwin @Öberg @Afriel @M. Carter @luckiiee @Obbe

Tror den här posten har kommit varje gång rebeller kommer in på servern. Rebellerna är absolut ett måste för servern, men i dagsläget tycker jag personligen att NLA måste bli hårdare med farmingen och inte ta skit. Samma med Pyrgos, skulle vara roligt om ni faktiskt roamade i Pyrgos och på något sätt bara visar för resterande av servern att det är ni som bestämmer. NLA ska väl vara några civs är rädda för och har respekt för. 

Med FBI idén så har väl servern testat det med AMP å har för mig att det inte gick så bra?

 

15 minutes ago, Obbe said:

Håller starkt med Thorwald. känns som rebellerna inte gör så mycket mer än att åka till warzone och bandit. Sen känns det jätte konstigt att när vi rånar fed så kommer rebellerna och engagear oss. Rebellerna stödjer väl fed rån ? 

They Approve:

- Drug dealing

- Turtle Farming

- Robbing other gangs

- Federal reserve robbing

D är blacklistade och behandlar NLA som en påse skit, var väl inte konstigt alls att de går på oss på fed? 

Edited by Feroz
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Feroz said:

Tror den här posten har kommit varje gång rebeller kommer in på servern. Rebellerna är absolut ett måste för servern, men i dagsläget tycker jag personligen att NLA måste bli hårdare med farmingen och inte ta skit. Samma med Pyrgos, skulle vara roligt om ni faktiskt roamade i Pyrgos och på något sätt bara visar för resterande av servern att det är ni som bestämmer. NLA ska väl vara några civs är rädda för och har respekt för. 

Med FBI idén så har väl servern testat det med AMP å har för mig att det inte gick så bra?

 

D är blacklistade och behandlar NLA som en påse skit, var väl inte konstigt alls att de går på oss på fed? 

Nån med lite vett i skallen iaf

Link to comment
Share on other sites

Håller med feroz här!

Vi har sagt att vi ska ut och synas mer men nu iaf när jag har varit inne har det fallit oturligt med att folk tar bandit (vilket givetvis är helt ok) eller att folk baitar i HQ, väntar utanför för att engagea oss och liknande. 

Men ambitionen från vår sida är att synas mer på kartan helt klart!

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Thorwald said:

Tycker dem borde ta bort Rebellerna då dem inte tillför ingenting till servern mer än att dem är som ett gäng som har unlimited gear och tillgång till hunters. Då RP på servern e så pass låg då ingen verkar vilja RP så fyller inte Rebellerna någon funktion alls. Skulle va trevligt att kanske se nån annan slags faction istället för rebeller typ som SWAT/FBI som fokusera mer kanske på house raids eller som advokater men också och att minska gear och liknande på servern vilket VERKLIGEN skulle behövas! @Darwin @Öberg @Afriel @M. Carter @luckiiee @Obbe

Jag tycker personligen att swat/militär låter extremt intressant!

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Öberg said:

Jag tycker personligen att swat/militär låter extremt intressant!

Har mer specifika och mer djupa ideer om själva SWAT/Insattsstyrka och vilken roll dem skulle kunna fylla

Edited by Thorwald
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Feroz said:

Tror den här posten har kommit varje gång rebeller kommer in på servern. Rebellerna är absolut ett måste för servern, men i dagsläget tycker jag personligen att NLA måste bli hårdare med farmingen och inte ta skit. Samma med Pyrgos, skulle vara roligt om ni faktiskt roamade i Pyrgos och på något sätt bara visar för resterande av servern att det är ni som bestämmer. NLA ska väl vara några civs är rädda för och har respekt för. 

Med FBI idén så har väl servern testat det med AMP å har för mig att det inte gick så bra?

 

D är blacklistade och behandlar NLA som en påse skit, var väl inte konstigt alls att de går på oss på fed? 

Någon som har gjort sin läxa.

Link to comment
Share on other sites

Att lägga in en militär eller swat är att skjuta apd rätt i ansiktet. Ni plockar bort all kos för apd och det kommer sluta i att ingen vill vara apd. Då är det lika bra att bara byta ut apd helt i dagsläget är apd i rp-syfte redan militär.  Förstår inte riktigt vad som är tänkt att en militär ska ha förutom ta hand om kos?

Link to comment
Share on other sites

Det är inte att "rebeller" inte fyller någon funktion, men för tillfället så fyller inte dagens rebeller någon vidare funktion. Men det är absolut något som kan och lär förändras.
 

2 hours ago, luckiiee said:

"att folk tar bandit"

Tycker med att bandit tas lite för väl ofta, både av oss och 1%. Därav skulle jag vilja föreslå en liknade regel kring bandit som på fed. Att man bara få ta det varannan dag.
Fine att bandit är skit kul, men allt blir tråkigt i fel mängd. Om 2 bandits tas varenda dag så kommer ingen bli taggad och sugen att dra dit framöver, vilket endast kommer leda till otaggade poliser/rebeller. 

Men ifall denna regel ska tilläggas så kanske något nytt kan komma? Har hört att rebellerna mestadels spenderar tid i sitt hq eller nere på bandit, men ifall något som Infastructure eller Armory läggs in så får de ännu ett ansvar och ett till sätt att känna sig delaktiga på servern. 

Tankar kring detta?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, A.Karlsson said:


Men ifall denna regel ska tilläggas så kanske något nytt kan komma? Har hört att rebellerna mestadels spenderar tid i sitt hq eller nere på bandit, men ifall något som Infastructure eller Armory läggs in så får de ännu ett ansvar och ett till sätt att känna sig delaktiga på servern. 

Tankar kring detta?

Kan hålla med dig om att vi kanske spenderar lite för mycket tid i vårat HQ men ibland har vi inget val när ett gäng vid namn SpetsnaZ kommer och snokar 24 timmar om dygnet. Sen är det väldigt populärt med Bandit och FED som någon redan nämnt. 

Link to comment
Share on other sites

Har ett par förslag, där jag ska försöka resonera från olika perspektiv.

Folk vill att vi ska röra oss mer på ön men sätt er in i våran situation, vi blir STÄNDIGT baitade på ön (tycker någon form av regel angående baiting ska införas) tar ett exempel igår var det bandit jag loggar in efteråt det står en bil och blockerar våran helikopter spawn när jag då sätter mig och lockpickar denna bil för att flytta på den blir jag smälld, ännu ett exempel är att folk flyger över våran ö gång på gång för att väldigt uppenbart baita kos, (syftar på ett speciellt gäng just nu). Kan gå med på att jiddra på ön i försök om kos med måttlig mängd är fine by me. Men när det blir till något man gör direkt man loggar in HELA TIDEN så blir det för mycket och därav tråkigt.

Sedan kommer vi till något annat vilket är bandit visst bandit är jätte kul men återigen i måttlig mängd. 2 gånger per dag är för mycket imo, därför kanske en regel som Axel nämnde ovan, och istället kanske införa ett vapenförråd folk kan råna nästan som ett fed fast man får vapen istället, desto fler rebeller desto bättre vapen, ett exempel kan vara att vid 3 rebeller droppas 5.56or och vid kanske 5-6 rebeller droppas 6,5or och vid 8-10 rebeller droppas möjligtvis en 7,62a (ak-12 eller mk14 kanske) och säg två 6.5or. Sen att vi ska kontrollera farming är också något som är sant men vi försöker förbättra oss angående. Sen att införa en SWAT styrka är inget som skulle förbättra servern, då nuvarande APD har all utrustning de behöver för att både vara en trafikkontrollant eller en insatsstyrka då de har tillgång till 7.62or/carrier lights, hunters/huron mm. 

Det var lite vad jag hade att yttra mig om. 

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.