Jump to content
CvGaming

spelar statistiken säger sitt men vad säger den?


Stendöden
 Share

Recommended Posts

kolla på statistiken för spelare de senaste 30 dagarna. https://www.gametracker.com/server_info/arma.cvgaming.net:2302/ det är ju sanslöst, supporten sköter sig grymt, factionerna är så trevliga som man kan förvänta sig att de är när man beter sig som skit själv. så varför försvinner spelarna?

 

vad tror du?

Link to comment
Share on other sites

Skulle gissa på att när de slängs onödiga bans hit och ditt och att vissa som har power på servern behandlar spelarna dåligt och säger att ''Om jag skulle vilja eftersom att alla klagar skulle jag kunna trycka ned server rutan så kan alla j**la idioter dra åt helvete''  inte uppskattas av någon spelare då det låter som att vi inte betyder ett skit för en huvud admin

Om man har en server och inte värnar om de som spelar på den och tar dem förgivet så är det en självklarhet att servern ''dör'' i popularitet. 

Sedan att servern tappat sin personalitet och inte är den servern som den varit innan spelar stor roll i att folk lämnar då dem blir på besvikna över att det är som vilken standard server som helst.

Det som skulle kunna hjälpa servern är att verkligen de som bestämmer över den tar en tankeställare och lyssnar på spelare och inte bara slänger bans hit och dit.

visar man respekt mot ledarna borde de visa respekt tillbaka och inte bara skita totalt i en och favorisering. 

men jaa detta är bara mina åsikter men man får ju hoppas på det bästa och att de blir en ändring åt det bättre.

Edited by Thorwald
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Thorwald said:

Skulle gissa på att när de slängs onödiga bans hit och ditt och att vissa som har power på servern behandlar spelarna dåligt och säger att ''Om jag skulle vilja eftersom att alla klagar skulle jag kunna trycka ned server rutan så kan alla j**la idioter dra åt helvete''  inte uppskattas av någon spelare då det låter som att vi inte betyder ett skit för en huvud admin

Om man har en server och inte värnar om de som spelar på den och tar dem förgivet så är det en självklarhet att servern ''dör'' i popularitet. 

Sedan att servern tappat sin personalitet och inte är den servern som den varit innan spelar stor roll i att folk lämnar då dem blir på besvikna över att det är som vilken standard server som helst.

Det som skulle kunna hjälpa servern är att verkligen de som bestämmer över den tar en tankeställare och lyssnar på spelare och inte bara slänger bans hit och dit.

visar man respekt mot ledarna borde de visa respekt tillbaka och inte bara skita totalt i en och favorisering. 

men jaa detta är bara mina åsikter men man får ju hoppas på det bästa och att de blir en ändring åt det bättre.

Lägg ett exempel istället för "de slängs onödiga bans hit och ditt"

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Unreal said:

Lägg ett exempel istället för "de slängs onödiga bans hit och ditt"

Obbe för att han skämtade att han hade blivit bannad åkte han på en ban i 12 h över att vi i gänget gick på ett skämt. 

Sedan har vi ''Sprid kärlek som somalier sprider aids'' som johannes blev bannad för i 7 dagar förstår att folk kan ta illa upp av ett sådant skämt för det är osmakligt men också så är det heller inte rasistiskt defentionen av rasism är att trycka ned en ras och somalier är la inte en ras? och att tror faktiskt inte någon på servern blev ''kränkt'' heller utan bara att ''oshit vi kan få han bannad de fixar vi bra'' .Sedan den gången obbe blev bannad för lack of RP när han sköt en som loggade in framför honom och han åkte på ban när båda en mod och support säger att de skulle göra exakt samma sak i den situationen. 

Har fler exempel

Edited by Thorwald
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Thorwald said:

 Sedan den gången obbe blev bannad för lack of RP när han sköt en som loggade in framför honom och han åkte på ban när båda en mod och support säger att de skulle göra exakt samma sak i den situationen. 

Aa fast den situationen gick jag med på att släppa bannen om obbe o den andre personen kunde komma överens om refund, det kunde dom inte.
Jag är en av dom som hade hand om den situationen och jag kan inte komma ihåg att någon sa at de skulle göra likadant?

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Thorwald said:

 Obbe för att han skämtade att han hade blivit bannad åkte han på en ban i 12 h över att vi i gänget gick på ett skämt. 

Sedan har vi ''Sprid kärlek som somalier sprider aids'' som johannes blev bannad för i 7 dagar förstår att folk kan ta illa upp av ett sådant skämt för det är osmakligt men också så är det heller inte rasistiskt defentionen av rasism är att trycka ned en ras och somalier är la inte en ras?  Sedan den gången obbe blev bannad för lack of RP när han sköt en som loggade in framför honom och han åkte på ban när båda en mod och support säger att de skulle göra exakt samma sak i den situationen. 

Har fler exempel

Du skriver i din tidigare post att man ska behandla ledarna med respekt. Var det respektfullt av obbe att skicka runt i servern att han blivit permad för att få den adminen att se dålig ut? Obbe förtjänade absolut den 12 timmars bannen.

Johannes kommentar var väl otroligt j**la efterbliven? En snabb googling på rasism så är de första kommentarerna: Skillnaden behöver alltså inte avse just ras, utan det avgörande är principen att bedöma individer efter vilka de är och inte efter vad de gör.

Och den kommentaren var rasistisk till 100%, en 7 dagars ban är det minsta grabben får sitta av. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, luckiiee said:

Aa fast den situationen gick jag med på att släppa bannen om obbe o den andre personen kunde komma överens om refund, det kunde dom inte.
Jag är en av dom som hade hand om den situationen och jag kan inte komma ihåg att någon sa at de skulle göra likadant?

Så man ska refounda en situation som man inte gjort något fel i då? låter lite konstigt eller har jag fel? Sedan i den situationen så sa Nillsen att han skulle göra exakt likadant och att direkt när vi pratade om det så kom det inte upp något vettigt förslag hur obbe skulle göra annars.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Feroz said:

Obbe förtjänade absolut den 12 timmars bannen.

Han skickade en as gammal ban (Om jag förstår det rätt) där han inte ens nickade 1% eller sitt nuvarande nick. Och detta gjorde han i en gängchatt, och till en annan person. Varför ska han åka på ban för det?

1 hour ago, Feroz said:

Johannes kommentar var väl otroligt j**la efterbliven?

Absolut, det var efterblivet. Kommentar? Det var ett dåligt skämt ifall något, och ja, veckobannen var inte så mycket att argumentera emot.

Däremot kan man diskutera hur många somalier eller ens afrikaner som spelar här eller såg det jag skrev, för det borde bara vara dem som blir kränkta trots allt. +Det är inte verklighetsförankrat.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Feroz said:

Var det respektfullt av obbe att skicka runt i servern att han blivit permad för att få den adminen att se dålig ut?

Tror du han gjorde det som någon propagandakampanj emot Admins? Han skrev till och med att det inte var seriöst strax efter.

 

Jag tror snarare servern dör för att folk tröttnar på altis life och arma. Folk har spelat tusentals timmar i flera år. Skulle inte skylla allt på servern och admins, dem brukar trots allt oftast göra rätt för sig. (Menar inte att staff gör fel ofta, utan att folk kan tvivla och igilla beslut och då bli ledsna. Tack för mig, skicka mig gärna inte på en 7 dagars ban till)

Edited by Johanees
Link to comment
Share on other sites

hmmmm, vet inte. men håller med om bannen på obbe i 12 timmar var väldigt onödig då de var ett skämt och inget mer. han berättade snabbt att han drev och så var de inget mer med det.

sen kan jag tycka att vissa mods/admins favoriserar spelare vilket inte är så kul för dom andra.

även en ban på mig i 2 dagar för jag engaga en kille som quincy rammade. engagade bara och därför vart jag bannad. den tycker jag var svin onödigt då jag inte såg hur det hela utspelade sig utan bara sprang fram o engaga en kille i en vält hemtt. var rätt onödig ban och jag kände att dom inte uppskattar sina spelare alls.

 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Johanees said:

Däremot kan man diskutera hur många somalier eller ens afrikaner som spelar här eller såg det jag skrev, för det borde bara vara dem som blir kränkta trots allt. +Det är inte verklighetsförankrat.

Skulle jag skriva att jag hatar judar och ingen jude såg det, är inte det fortfarande värt en ban? Spelar ingen roll ALLS om en somalier eller inte såg det.

13 minutes ago, JompeKanin said:

även en ban på mig i 2 dagar för jag engaga en kille som quincy rammade. engagade bara och därför vart jag bannad. den tycker jag var svin onödigt då jag inte såg hur det hela utspelade sig utan bara sprang fram o engaga en kille i en vält hemtt. var rätt onödig ban och jag kände att dom inte uppskattar sina spelare alls.

https://plays.tv/video/5c3cd6f4d52fe0381d/-

Om inte det här var vdm så vettefan xddd.

Sen till er i 1%, börjar det inte väcka något i huvudet på er när ni är 4st som åker på bans på 2 dagar? Inte ens att ni ska försöka bättra er eller något? Ni börjar med att skriva i tråden att det är admins fel att servern dör ut helt för de kastar "onödiga bans".

https://gyazo.com/4285c44b12dd7dbd7b7edffe6665daef

2 hours ago, Thorwald said:

visar man respekt mot ledarna borde de visa respekt tillbaka och inte bara skita totalt i en och favorisering. 

Och då är frågan till er, behandlar ni verkligen ledarna med respekt? Och om de inte respekterar er tillbaka, är det så konstigt?

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Johanees said:

Däremot kan man diskutera hur många somalier eller ens afrikaner som spelar här eller såg det jag skrev, för det borde bara vara dem som blir kränkta trots allt. +Det är inte verklighetsförankrat.

Det handlar inte om vad folk ser eller inte. Det står tydligt att det inte är tillåtet i detta community och då ska man hålla sig från det.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Feroz said:

Skulle jag skriva att jag hatar judar och ingen jude såg det, är inte det fortfarande värt en ban? Spelar ingen roll ALLS om en somalier eller inte såg det.

Det är lite skillnad på det jag sade och det du jämförde med, det du tar som exempel är att någon skulle uttrycka sitt hat. Jag sade ett skämt som till och med du måste förstå inte är realistiskt, det jag menade med det där var att jag inte hade någon att be om ursäkt till, ifall någon somalie blev ledsen. OCH  jag sade att jag förtjänade att sitta på bannen, för att svara på din fråga.

1 minute ago, M. Carter said:

Det handlar inte om vad folk ser eller inte. Det står tydligt att det inte är tillåtet i detta community och då ska man hålla sig från det.

Absolut, som sagt, jag erkänner att det var fel, och anser inte att jag borde sluppit bannen.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Thorwald said:

Skulle gissa på att när de slängs onödiga bans hit och ditt och att vissa som har power på servern behandlar spelarna dåligt och säger att ''Om jag skulle vilja eftersom att alla klagar skulle jag kunna trycka ned server rutan så kan alla j**la idioter dra åt helvete''  inte uppskattas av någon spelare då det låter som att vi inte betyder ett skit för en huvud admin

Om man har en server och inte värnar om de som spelar på den och tar dem förgivet så är det en självklarhet att servern ''dör'' i popularitet. 

Sedan att servern tappat sin personalitet och inte är den servern som den varit innan spelar stor roll i att folk lämnar då dem blir på besvikna över att det är som vilken standard server som helst.

Det som skulle kunna hjälpa servern är att verkligen de som bestämmer över den tar en tankeställare och lyssnar på spelare och inte bara slänger bans hit och dit.

visar man respekt mot ledarna borde de visa respekt tillbaka och inte bara skita totalt i en och favorisering. 

men jaa detta är bara mina åsikter men man får ju hoppas på det bästa och att de blir en ändring åt det bättre.

Ni har ju onekligen varit i blåsväder en del och flera gånger visat ett totalt disregard mot regelverket vi har på servern vilket i sig är disrespekt mot Staff och hela vårat community.

Sjukaste VDM jag någonsin sett, Fail Engage, RDM, Commander Abuse, Rasism (kanske såg ingen somalie det, men om du t.e.x snor något från en affär och inte åker fast så har du fortfarande stulit).

Så jag tycker ''Onödiga bans hit och dit'' är en sjuk överdrift med tanke på vad erat gäng har i baggaget, man tröttnar tillslut på folks betéende.

Jag la upp en post om detta som heter ''Till våra spelare'' som jag hoppades skulle ge lite insikt i staff och folks betéende, det förbättrades lite men inte från alla, vi har fortfarande problem med folk som bara skiter totalt i att vara schyssta eller mogna och kör sitt eget race utan att bry sig om vad det har för effekt på andra spelare/staff.

''Visa respekt mot ledarna'' kan man göra genom att hålla sig till de regler som finns, inte skapa shitstorms när det inte behövs och vara schyssta.

Angående favorisering, jag anser att jag är en väldigt opartisk Moderator men det är såklart svårt att vara 100%, jag ger mer tid och snabbare hjälp till dom som behandlar/bemöter mig med respekt och inte beter sig som om dom ägde världen, ger mer chanser till genuina och respektfulla spelare och svarar snabbare om man skriver på TS istället för att pokea direkt innan man ens har skrivit, kan man kalla mig favoriserande pga detta? kanske, upp till er hur ni uppfattar det, men det är human nature att vara mer snäll mot dom som är mer snälla mot dig, så är det nog med alla staff och du skulle nog inte vara annorlunda om du satt i min sits.

Du sitter och slänger ur dig mycket negativt utan att komma med ett konkret förslag eller upplägg om hur du skulle vilja se det bli ändrat, bara ''tankeställare och lyssna på spelare'', Ja du vi har en förslagstråd uppe där staff är närvarande och läser och skriver, communityt uttryckte även på forumet att de ville se regeländring angående 1life och vi lyssnade direkt på er och ändrade det.

Du pratar väldigt mycket om respekt och negativitet utan att komma med en hållbar lösning till problemet, det gör att det du skrivet går från kritik till rakt av gnäll, ska du ge kritik så var konstruktiv och säg hur du vill att vi ska göra, och inte bara ''lyssna på spelare'', tro mig, hade jag inte lyssnat hade jag inte ens svarat dig just nu, plus att vi har en coordinator som är till för att SPECIFIKT lyssna på spelarbasen.

Du kanske skulle ta och ta dig en tankeställare själv?

 

 

//Darwin :)

Link to comment
Share on other sites

Håller med Darwin till 100% här.
Vi är alla människor, vi gör alla fel, skillnaden är om man lär sig något av det eller bara kör på med skygglappar.
Angående community så tror jag det handlar om mognad, tror alla vill spela schysst och fair egentligen men när man ser att folk fuskar och tar genvägar och ibland kommer undan med det är det många som tänker, jag får ju inget för att spela fair, så jag kan också fuska lite. Detta är en cancer som förstör på alla servrar, det kommer alltid finnas folk som hellre tar genvägar och den lättaste vägen i de flesta situationer.
Det finns ju dessutom ett flertal trådar där vi alla som är på servern kan ge förslag på vad vill se och varför.
Vi i staff gör allt arbete gratis, vi ger av vår helt lediga tid för att hjälpa servern och spelare så mycket vi kan, vi gör detta frivilligt för att vi vill ha kul och en schysst server att spela på. Gör staff fel? Absolut, vi är människor men att häva ur sig att det är hårt och fel att banna någon för regelbrott är inte fel, det är staffs jobb. Istället för att göra något man vet är tveksamt eller man kan bli bannad för, så tänker efter före. Är det värt ett skämt eller trolla runt att bli bannad? Är sådana personer sådana man faktiskt vill spela med?
Ett community är till för oss alla, hur det är och vad som händer på det är upp till oss alla.
Istället för att säga att "Själen" är död etc, skriv istället förslag, kom upp med bra ideér och kör schysst och fair på servern när ni spelar.
Allt jag vill ha sagt med detta är att det inte bara är staff eller enskilda som avgör hur en server utan hur vi alla beter oss och bidrar med för att få till en kul server.

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Darwin said:

 

Angående favorisering, jag anser att jag är en väldigt opartisk Moderator men det är såklart svårt att vara 100%, jag ger mer tid och snabbare hjälp till dom som behandlar/bemöter mig med respekt och inte beter sig som om dom ägde världen, ger mer chanser till genuina och respektfulla spelare och svarar snabbare om man skriver på TS istället för att pokea direkt innan man ens har skrivit, kan man kalla mig favoriserande pga detta? kanske, upp till er hur ni uppfattar det, men det är human nature att vara mer snäll mot dom som är mer snälla mot dig, så är det nog med alla staff och du skulle nog inte vara annorlunda om du satt i min sits.

 

//Darwin :)

ja, du är faktiskt en opartisk mod. synd bara att inte alla andra är det

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Feroz said:

 

https://plays.tv/video/5c3cd6f4d52fe0381d/-

Om inte det här var vdm så vettefan xddd.

 

feroz, argumenterar inte om de var vdm eller inte, för det var ganska tydligt att han ramma han. men jag såg inte det utan bara sprang fram o engaga och fick ban, det argumenterar jag om

Link to comment
Share on other sites

Varför poppen sjunker är igentligen inte alls svår att lista ut, någon blir tagen på bar gärning och hela kompisgänget slutar i "protest" mot att admins är "Hårdhänta och unfair".

Tänk er själva hur det skulle se ut om ingen blev bestraffad för att bryta mot regler, då skulle alla börja bryta regler höger å vänster för att "man blir ändå inte bestraffad".

 

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, WoXXeN said:

Varför poppen sjunker är igentligen inte alls svår att lista ut, någon blir tagen på bar gärning och hela kompisgänget slutar i "protest" mot att admins är "Hårdhänta och unfair".

Tänk er själva hur det skulle se ut om ingen blev bestraffad för att bryta mot regler, då skulle alla börja bryta regler höger å vänster för att "man blir ändå inte bestraffad".

Eller så kan det vara så att civs inte tycker att det är kul att veva mot samma faktioner/gäng i fler år. Och just nu, när halva servern är APD och halva NLA (AKA ett gäng med massa resurser och ingen mening), så blir det lagom kul. Som ett plus i kanten är himmeln fylld av väldigt OP tarus, och marken fylld av NLA med lite smått OP vapen.

 

Sitt inte och säg "Äääh ni är griniga små barn" bara för att folk uttrycker missnöje.

36 minutes ago, WoXXeN said:

"protest"

Eller så vill folk spela med sina vänner, och byter då server för att göra just det? 

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.