Jump to content
CvGaming

random saker


Cyrusjr
 Share

Recommended Posts

Tycker ni ska flytta N.L.A basen till kos zone då rebellerna inte har någon funktion på servern atm förutom att kriga, Tycker dom ska ha drog plockning/prossesing inne på sin Ö. Då jag tycker att en kos zone på en RP server inte är de bästa ifall man vill KRIGA KRIGA KRIGA så ska man gå in på en krigsserver eller annat.

Tycker även att rebeller/poliserna inte får springa runt med carrier lite / 7.62 om de inte är fed / bandit då det finns FÖR mycket vapen på servern. & Att dom endast får ta ut sina hunters vid såna tillfällen. 

Ta bort paintball i pyrgos o  lägga ett garage eller något annat där. 

Lägga in ett casino.

Även lägga in någon annan RP faktion som bärgare / advokat eller annat. 

 

Andra kan komma med förslag här nere också. 

 

Edited by Cyrusjr
Link to comment
Share on other sites

Som jag har sagt tidigare så kom kos zonen till då det ända som fanns på Cv vad kos och folk engagea allt och alla. Så för att lyfta det gjorde vi detta.

Detta var något vi tog upp på fraktionsmötet! Bra att du nämner det. Det bestämdes att det ska dras ner på 7.62 mm även annat gear framförallt. Hunters för polisen är det främst bandit och fed som gäller men de får användas i andra tillfällen också. Rebeller har inte lika strikta regler på detta men det är opraktiskt att ta en hunter till varje fight då det är ett cap på 2 st ute.

Vet inte om du menar vid ATMen där men det är något jag kan justera på och flytta paintball skylten.

Casino låter ju fett najs och det har kommit fler förslag om det! Något som har mycket potential att komma.

I nuläget är RP såklart ett fokus på servern men många vill fightas. RP är även något vi ska lägga i fokus då det är Altis Life och inte KOTH eller liknande. Det finns ett taxi system på servern om det är något du vill göra (ALT + T). Gällande advokat så får du gå och prata med APD ingame. Du kan säkert bli uppskriven om du har ett bra brottsregister i RP då. Sedan har APD inte så mycket tid med advokat RP då den som brukar vara advokat inte kan vika sig även fast den "misstänkte" har 5 polismord och allt är bevittnat. 

 

Mvh Carter

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Cyrusjr said:

Tycker även att rebeller/poliserna inte får springa runt med carrier lite / 7.62 om de inte är fed / bandit då det finns FÖR mycket vapen på servern. & Att dom endast får ta ut sina hunters vid såna tillfällen. 

Endast dem högst rankade poliserna springer runt med Carrier Lite och 7.62, men om en polis är i warzone och dödar någon med MK1 så är det klart att du släpper din MK20 för en MK1. Har du dock inte tillgång till en MK1 som polis i din egen shop så måste du "ta bort" den efter avgjord fight vid passande tillfälle. Jag har kunskap inom detta område då jag själv gjort samma sak innan jag blev fraktionsbannad.

Men har du dock tillgång till CL och MK1 i din shop är det på ditt ansvar att inte ta det till gas station mm.

 

Men annars big ups att du också gör liknande trådar så att det inte bara är jag som gör det :)) 

 

//Lukas/Orkel

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Känns lite som att rebellerna bara kos:ar runt, tycker det vore bättre om dom fyllde en funktion. Mitt tips är som det brukar vara. Är att flytta in några droger på kos-ön och ändra så att rebellerna kontrollerar den. så att rebellerna fyller någon slags funktion. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, JompeKanin said:

sist jag skulle agera advokat hotade polisen med att döda mig om jag inte stack därifrån även fast de var min ''client'' dom hade gripit, så polisen verkar inte så sugna på att rpa.

de kan bli så ibland för att det ofta blir som de stod i tidigare kommentar så jag har iallafall inte så många bra minnen med dom under dom gångerna jag varit APD

 

22 hours ago, M. Carter said:

Sedan har APD inte så mycket tid med advokat RP då den som brukar vara advokat inte kan vika sig även fast den "misstänkte" har 5 polismord och allt är bevittnat. 

 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Johanees said:

ta bort taru tack

ett magg med 7.62 tar ner den. Så ifall man är 3st inne o alla skjuter på taru'n med 6.5 (vilket dom flesta spelar) så får man ner den på 10sekunder LÄTT 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Cyrusjr said:

ett magg med 7.62 tar ner den. Så ifall man är 3st inne o alla skjuter på taru'n med 6.5 (vilket dom flesta spelar) så får man ner den på 10sekunder LÄTT 

DVS om piloten flyger som en idiot.

Eller så tar man bort den eftersom att den förstör alla fights.

*Förövrigt så tycker kan man lika gärna ha hex + pilot coveralls ifall nu 1 mag 7.62 anses vara "lite"

Edited by Johanees
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Cyrusjr said:

ett magg med 7.62 tar ner den. Så ifall man är 3st inne o alla skjuter på taru'n med 6.5 (vilket dom flesta spelar) så får man ner den på 10sekunder LÄTT 

kan säga att vi i polisen har provat ett flertal gånger att döda förare och skuta rotor. efter 5 6.5 mags och 3 7.62 så började föraren ta skada, rotorn va lite lättare med ett mag typ

så om vi säger nu att en heli ska lyfta så har man inprincip 0% chans att ta ner skiten så den borde verkligen försvinna från servern eller sätta en regel på den

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.