Jump to content
CvGaming

Ban request [SpetsnaZ] Kalle 2019-02-02. 22.00


Zawey

Recommended Posts

Name: [AP] Bruno Tansol

Offender-Name: [SpetsnaZ] Kalle

Date: 2019-02-02 - Runt 22.00

Which rule(s) were broken: RDM, VDM och NLR

Additional information:

Första tillfället han bröt mot RDM och VDM: Jag och min en gängkompis ([AP] Ahmed Abdull) fick höra av en annan gängkompis ([AP] Ali Rezai Mohammed) att det var en helikopter som verkade vilja råna honom då han befann sig på weed field. Vi bestämde oss för att åka dit för att eventuellt skydda Ali. När vi kommer dit ser vi att helikoptern medvetet åker väldigt nära trucken och utan någon som helst anledning crashar in i den. Kalle som då var personen som flög helikoptern menar på att det var en olycka vilket känns konstigt med tanke på hur nära han flög trucken medvetet (se klipp 1).

Andra tillfället han bröt mot NLR: Den andra gången Kalle bröt mot reglerna var under ungefär samma tillfälle. Efter att medics hade hjälpt Ali och inte Kalle bestämde han sig för att respawna och vi återgick till vad vi höll på med (se klipp 2). Inte långt senare, ungefär 5 minuter, fick vi höra igen från Ali att det var en bil som körde mot honom. Än en gång åkte vi mot honom för att eventuellt skydda honom. Vi hade dock tankar om att personen i bilden kan ha varit Kalle och mycket riktigt var detta sant (se klipp 3).

(Kolla gärna tiden till restart för att se att han bröt mot NLR.)

Klipp 1: https://plays.tv/video/5c5617145d31e02775/rdm-och-vdm?from=user

Klipp 2: https://plays.tv/video/5c56185528ddbcaabf/nlr-1?from=user

Klipp 3: https://plays.tv/video/5c56193daac71d193a/nlr-2?from=user

Link to comment

Ok jag ska försöka vara trevlig här.

Klipp 1 enligt er VDM: För de första så RÅKADE jag nudda rotorbladen i ett träd vilket gjorde så att jag sprängdes, HAN som DOG blev även ressad så ni förlorade inget på det. Ni förlorade inte heller trucken och om ni gjorde de är jag redo att refound den  

Klipp 2 enligt er NLR: När jag sprängdes med helin så kunde inte medic ressa mig (admins kan prata med medic linus då han sa att det inte gick att ressa) därför valde jag att åka tillbaks eftersom att jag anser att jag dog av ett bug.

Sen att ni sitter och triggar i side i ca 20min gör inte saken bättre.

Ni borde även fundera på att vara tillgängliga i teamspeak då de underlättar vid sånna här saker 

Link to comment

Jag tackar verkligen för att du försöker vara trevlig här jämfört med hur du har varit in-game mot vårt gäng som är hyfsat nya till servern!

Klipp 1: Jag kan förstå att det var en olycka men vad var egentligen meningen med att flyga så nära honom? Om du hade velat råna honom borde du landat vid sidan om och inte hoverat precis ovanför? För mig känns det rätt tydligt att du försökte VDMa för att förstöra då du tänkte att medic ändå skulle komma. Dock mycket riktigt blev vår vän revivad och tappade inget (vad jag vet) men jag anser fortfarande att det du gjorde var att försöka förstöra för oss och dröja ut på vår tid.

Om du hade kunnat ge en förklaring till varför du just gjorde detta vore det toppen!

Klipp 2: Det stämmer också att du inte kunde bli revivad, det köper jag. Men det ska ändå inte ge dig möjligheten att åka tillbaka då du fortfarande respawna om man ska följa reglerna. Du dog på grund av olyckan vilket var ditt fel, sen att medics inte kunde reviva dig borde inte låta dig komma tillbaka igen och bryta mot NLR. Och vad var egentligen meningen med att åka tillbaka då dina saker försvinner efter du respawnat? Det känns som allt detta var ett stort försök att dröja ut på vår tid och förstöra för oss.

Om vi ska prata om att vara triggade så var det egentligen på grund av SpetsnaZ tidigare har varit väldigt otrevliga mot oss när vi försökte lösa en situation.

Vi är faktiskt tillgängliga i teamspeak men vi kände att det inte var nödvändigt att prata med dig då du aldrig ville (du sa att vi bara skulle lägga en ban req). Det var heller inget att förhandla då ingen förlorade något och det bara var regelbrott.

Link to comment

@Stefan Den händelsen som du snackar om var dock inte en RDM, det var som högst lack of RP. Anledningen till varför du aldrig lade en ban req var ju dock för att vi refundade allt fast att du var högst otrevlig. Vi har även hört från flera håll att du inte hade film på det.

Link to comment

För det första har du klippt i videon

För det andra har detta inget med denna ban requesten att göra

För det tredje var vi 100% villiga ett ge tillbaka allt ni förlorat, vilket vi gjorde, då ni sa att ni annars skulle lägga en ban req

Link to comment
  • Öberg locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.