Jump to content
CvGaming

Dags för mig också...


Peter Marple
 Share

Recommended Posts

Det beror egentligen på vilka spel du ska köra.

Ifall du ska bara köra Arma på det så räcker det långt.

Kan nästan garantera dig 30+ fps i Kavala iaf!

Sen om du ska köra något annat kan jag rekomendera en annan CPU, t.ex 4690K och lite overclocking på den då speciellt Arma tar mycket på CPU:n än andra spel!

Annars håller jag med VisionPie, byt moderkortet!

Och vad ska du med en Dvd spelare till? :P

Link to comment
Share on other sites

Det enda jag gjorde var att byta ut "kontorsmoderkortet" till ett mer spel anpassat moderkort. Resten ser bra ut, dock så skulle jag personligen inte valt det dära chassiet :P

www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/11060

Länken funkar inte :/

Har du ett förslag på moderkort och chassi?

Det beror egentligen på vilka spel du ska köra.

Ifall du ska bara köra Arma på det så räcker det långt.

Kan nästan garantera dig 30+ fps i Kavala iaf!

Sen om du ska köra något annat kan jag rekomendera en annan CPU, t.ex 4690K och lite overclocking på den då speciellt Arma tar mycket på CPU:n än andra spel!

Annars håller jag med VisionPie, byt moderkortet!

Och vad ska du med en Dvd spelare till? :P

Mest till film och OS installation...
Link to comment
Share on other sites

Men det där sträcker sig en bit utanför min budget...

Något annat förslag?

Link to comment
Share on other sites

Chassi är till största del rent utseende mässigt, ta det du själv tycker är snyggast! Skulle dock gärna se ett z87 eller z97 moderkort då de är mer anpassade för spelburkar
Link to comment
Share on other sites

Chassi är till största del rent utseende mässigt, ta det du själv tycker är snyggast! Skulle dock gärna se ett z87 eller z97 moderkort då de är mer anpassade för spelburkar

Ok, om du skulle köra med allt som jag har i min lista men du får välja moderkort och fortfarande hålla dig under 7000kr (kring 6500kr), vilket skulle det bli??
Link to comment
Share on other sites

vad har du idag?

eftersom flera delar av din varukorg kan orsaka flaskhals: HDD (mekanisk, go for ssd), Grafikkort (till arma sure, men se om du inte kan få 760 gtx i Ti version?). Moderkort (läs ovan). Cpu (bättre med högre frekvenzer och färre trådar i princip, men för 200-300 får du en 3.7gz i gues).

Link to comment
Share on other sites

vad har du idag?

eftersom flera delar av din varukorg kan orsaka flaskhals: HDD (mekanisk, go for ssd), Grafikkort (till arma sure, men se om du inte kan få 760 gtx i Ti version?). Moderkort (läs ovan). Cpu (bättre med högre frekvenzer och färre trådar i princip, men för 200-300 får du en 3.7gz i gues).

Det kan väl knappast bli sämre än denna?

Nej da, men det är en Toshiba Satellite L755-1DR, 8gb ram, 500mb HDD, Nvidia GTX 525M, Intel core i7 4xxxU någonting...

Link to comment
Share on other sites

Det kan väl knappast bli sämre än denna?

Nej da, men det är en Toshiba Satellite L755-1DR, 8gb ram, 500mb HDD, Nvidia GTX 525M, Intel core i7 4xxxU någonting...

Oj herre min skapare!

Toshiba%20440CDT.jpg

 

Skämt åt sido.

ja, det blir bättre än det du har, men se om du inte kan lyckas få ett moderkort med pci3 support och ett 780ti kort nu på rean!

Även en SSD disk. kanske blir en tusenlapp dyrare totalt eller 1.5k. sedan gå för en bättre cpu senare när du har cash igen. (sålänge du har en bra moderbräda så!)

Link to comment
Share on other sites

Oj herre min skapare!

Toshiba%20440CDT.jpg

Skämt åt sido.

ja, det blir bättre än det du har, men se om du inte kan lyckas få ett moderkort med pci3 support och ett 780ti kort nu på rean!

Även en SSD disk. kanske blir en tusenlapp dyrare totalt eller 1.5k. sedan gå för en bättre cpu senare när du har cash igen. (sålänge du har en bra moderbräda så!)

Haha, inte långt ifrån...

Några tips från proffset?

Kvalitén på bilden, är högsta standarden på en Face-Cam på en iPad 3, grynigt och fint!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej.

 

Tyckte din första konfig såg helt okej ut, men du har väl en CD/DVD läsare kanske sedan innan, spara in o skippa o köpa en ny, för hur ofta är det man använder en sådan?

En windows installation kan du lägga över på USB sticka finns mjukvara för att fixa så den blir bootbar, så slipper du det trasslet, plus att USB sticka läser snabbare än en CD-rom.

 

Tjipp tjipp!

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Tyckte din första konfig såg helt okej ut, men du har väl en CD/DVD läsare kanske sedan innan, spara in o skippa o köpa en ny, för hur ofta är det man använder en sådan?

En windows installation kan du lägga över på USB sticka finns mjukvara för att fixa så den blir bootbar, så slipper du det trasslet, plus att USB sticka läser snabbare än en CD-rom.

Tjipp tjipp!

Tack för tipsen! Ska ta åt mig av dessa!

Efter många timmars knåpande så får det nog bli denna... Ser den ok ut? :)

http://www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/114466

Och ja alla som undrar, jag vill ha den AMD processorn, ligger på en ganska strikt budget kring 6000-6500kr, dessutom är det mer price per performance gämfört med Intel.

Och Hitem, ja börjar med en HDD eftersom att jag (antagligen) kommer få en SSD i mars.

Dock så undrar jag en sak, ska jag välja det moderkortet i min varukorg eller denna (http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/180284-gigabyte_970a-ds3p-am3) eller kanske någon helt annan utan att spränga 6500?

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipsen! Ska ta åt mig av dessa!

Efter många timmars knåpande så får det nog bli denna... Ser den ok ut? :)http://www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/114466

Och ja alla som undrar, jag vill ha den AMD processorn, ligger på en ganska strikt budget kring 6000-6500kr, dessutom är det mer price per performance gämfört med Intel.

Och Hitem, ja börjar med en HDD eftersom att jag (antagligen) kommer få en SSD i mars.

Dock så undrar jag en sak, ska jag välja det moderkortet i min varukorg eller denna (http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/180284-gigabyte_970a-ds3p-am3) eller kanske någon helt annan utan att spränga 6500?

Skulle ha bytit ut R9 280 mot en ny GTX 960 :)

Sen en aftermarket kylare, de som kommer i boxen är inte så värst bra!

Annars ser allt bra ut!

Link to comment
Share on other sites

Skulle ha bytit ut R9 280 mot en ny GTX 960 :)

Sen en aftermarket kylare, de som kommer i boxen är inte så värst bra!

Annars ser allt bra ut!

Allright!

Tack för förslagen :)

Dock så spränger 960+kylare min budget ganska stort, ca 700kr för mycket, så det får bli r9 280 och en kylare så att jag kan overclocka lite lättare :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.