Jump to content
CvGaming

Skulle behöva hjälp


Harry
 Share

Recommended Posts

Hej på er! Min dator är väl ganska, skitdålig, helt enkelt, i brist på bättre ord. Iallafall om man jämför med era monster till datorer. 

Min dator har några år på nacken men den kämpar på. Jag har inte heller pengar eller lust att köpa en ny. Tänkte därför se om det går att göra lite billiga uppdateringar som skulle dra upp prestanda. Jag själv kan inte ett smack om detta men har fått intrycket av att många i communityn är riktigt bra på denna typ av grejer! Skulle därför uppskatta all hjälp jag kan få! Tack på förhand, jag har en budget på ca 4000, ett grafikkort är väl det jag anser som viktigast. Hojta till om det är några "specs" jag glömt.... ^^ 

 

Mina specs: 

Grafikkort: NVIDIA GeForce GT 530

xGG6qEV.png

Hittade en sida med alla specifikationer: http://support.hp.com/se-sv/document/c03083340

Link to comment
Share on other sites

Du har en processor som klarar en stund till iallfall, så du borde köpa ett grafikkort, och lite mera RAM som VisionPie säger.

 

Men med tanke på att din dator är en OEM (alltså färdigbyggd av tillverkare(HP)) så måste du dubbelkolla att du har PCI-E strömkablar så det räcker till ditt nya grafikkort, och att nätaggregatet har tillräckligt med mos att klara av det nya grafikkortet + att du måste kolla så du har lediga RAM slots om du ska installera mer RAM.

 

Och en SSD skulle inte skada :)

 

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Det ända du kan göra om du har en budget på är att köpa en GTX 970 och boosta upp internminnet så borde du klara dig fläckfritt!

Bästa att göra är att köpa ett 8gb kit (2x8) ex. Crucial ballistic sport i dual channel, så funkar datorn som en ny! :)

Cpu:ns klockhastighet tycker jag inte att du behöver boosta, men som Goatis säger så kommer du ändå inte långt med det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

8Gb räcker helt klart till att spela och kolla twitch på andra skärmen, men med tanke på hur billigt det endå är med RAM så är det lika bra att köpa 16Gb

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

close enough, blir 2st R9 395x med vattenkylning denna gång!

Tror du att de kommer gå bättre än det du har nu? Tystare och kallare.

3x GTX 780ti:s va? :)

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.