Jump to content
CvGaming

[Ban request] *[T.U] Filip*


GURKAN
 Share

Recommended Posts

     Name: *[RW] GURKAN*
    Offender-Name: *[T.U] Filip*
     Date 2015-03-11
 
 Reason: Ett tidigare RP scenario hade skett vid diamondtrader där vi RW och medlemmar ur TU drabbade samman i ett skottdrama. TU går segrande ur fighten men alla våra fordon från RW står kvar. Vi respawnar om till Pyrgos där medics inte blir tillåtna att återuppliva oss (från vad vi kan förstå eftersom att medic springer över oss och inte gör något). Jag, RW GURKAN, får då ett meddelande från TU där jag blir frågad om jag vill köpa tillbaka min hemmt. Eftersom att vi inte hade tillräckligt med pengar så smsar jag tillbaka och säger att jag ska prata med min bank och se vad dom säger. Tills denna tidpunkt så hade inte några utav våra fordon rört sig (från vad vi kunde se på keychain) så vi visste att dom stod kvar på ungefär samma plats. Vi står vid början av Pyrgos bron och väntar på att NLR tiden ska passera så vi kan ta oss tillbaka och köra våra fordon igen. En kort stund senare så får vi syn på en hemtt som har som kör mot oss och det är en TU medlem som kör (T.U Filip). Eftersom att dom hade satt igång ett nytt RP scenario då dom frågade om vi vill köpa tillbaka den så bestämmer vi oss för att göra ett försök att stoppa den. Jag gör ett försök att blockera men är sen, så bilen efter säger stanna men lyckas inte heller. TU fortsätter in i safezone även fast det enligt reglerna inte är en flyktväg utan ska endast användas av "oskyldiga" människor. RW Conny Hard smsar TU och ber dem stanna hemmten igen eftersom att dom har åkt in i en safezone, till svar får han att dom inte använder den som safezone utan endast för att köra igenom. Men som man kan se på filmen så åker hemmten runt i Pyrgos, plockar upp en person och kör sedan mot att lämna staden. I utkanten så krockar han i en byggnad, vänder sedan om och kör tillbaka in till staden. Under tiden som denna jakt skedde i safezone så hann andra medlemmar ut TU som inte var med från första början ta sig till rätt ställe och positionera ut sig. kort efter detta så säljs hemtten och några av Rw överlever
 
 
Link to comment
Share on other sites

 

 If you plan to rob a by passing car, you may not randomly fire at the vehicle to make it stop (Only Roadblocks and spike trips is allowed during this situation)

 

vi stod med 2 bilar (roadblocks) men ni svängde runt. då får man skjuta.

Link to comment
Share on other sites

Jag öppnar ingen eld alls så jag har all rätt att fly in. 2. Som ni säger, Ni DOG och var borta i 15 min vilket resettar all gun fight/action vilket leder till att vi inte är i någon gunfight.

 

+ Kallar ni att stå still med två bilar en road block? En road block är när ni verkligen spärrar av och inte sitter i bilen och hoppas på det bästa.

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått något liknade ban request emot mig då jag flög in i safezone för att hämta en bil inte för att FLY/GÖMMA mig. Det blev declined.
Detta påminner mig om den situationen...
Som hitem kommenterade då: you should have spent some time there to make sure he is actually staying/hiding in the safezone. If he refuse to leave the area or simply store his vehicles and stay there. its a fleeing to safezone''

Men på eran video ser man tydligt att han inte står stilla där inne han åker igenom staden och det är inte att FLY/STANNA/GÖMMA sig i safezonen.  Han körde FEL så han vände och åkte ut på rätt väg och lämnade Safezonen med er precis bakom sig. 

Link to comment
Share on other sites

Jag öppnar ingen eld alls så jag har all rätt att fly in. 2. Som ni säger, Ni DOG och var borta i 15 min vilket resettar all gun fight/action vilket leder till att vi inte är i någon gunfight.

 

+ Kallar ni att stå still med två bilar en road block? En road block är när ni verkligen spärrar av och inte sitter i bilen och hoppas på det bästa.

[You may not use Safe zones as an escape zone]

 

Hur våran roadblock ser ut är helt irrelevant. Du var med i gunfight enligt [safe Zone rules does not apply if you're trying to escape from a gunfight that you were a part of and the opposing part is chasing you.] ni startade scenariot igen när ni skicka sms till mig och frågade om jag skulle köpa tillbaka hemtten

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått något liknade ban request emot mig då jag flög in i safezone för att hämta en bil inte för att FLY/GÖMMA mig. Det blev declined.

Detta påminner mig om den situationen...

Som hitem kommenterade då: you should have spent some time there to make sure he is actually staying/hiding in the safezone. If he refuse to leave the area or simply store his vehicles and stay there. its a fleeing to safezone''

Men på eran video ser man tydligt att han inte står stilla där inne han åker igenom staden och det är inte att FLY/STANNA/GÖMMA sig i safezonen.  Han körde FEL så han vände och åkte ut på rätt väg och lämnade Safezonen med er precis bakom sig. 

[You may not use Safe zones as an escape zone] Det spelar ingen roll om man kör fel. Du får inte använda safezone som en flyktväg. 

Link to comment
Share on other sites

Jag plockade upp Musse i safezone. Sen fick jag order att chop shoppa den så därför åkte jag. Men vi dödade er och ni återvände 15 MIN efter new life rule. När den är upphävt så är det en ny session. Ni RP:ade inte på bron efter 15 min vilket är RDM och eftersom jag inte besvarade elden så anses jag vara en "civil".

Link to comment
Share on other sites

Jag plockade upp Musse i safezone. Sen fick jag order att chop shoppa den så därför åkte jag. Men vi dödade er och ni återvände 15 MIN efter new life rule. När den är upphävt så är det en ny session. Ni RP:ade inte på bron efter 15 min vilket är RDM och eftersom jag inte besvarade elden så anses jag vara en "civil".

det var ju en vid liv som kunde återberätta scenariot och det gick dessutom inte 15 minuter

Link to comment
Share on other sites

Jag plockade upp Musse i safezone. Sen fick jag order att chop shoppa den så därför åkte jag. Men vi dödade er och ni återvände 15 MIN efter new life rule. När den är upphävt så är det en ny session. Ni RP:ade inte på bron efter 15 min vilket är RDM och eftersom jag inte besvarade elden så anses jag vara en "civil".

Jag ( [RW] A.Griziek) var dock inte död i fighten vid diamond trader.

 

Ni skickade endå ett medelande till [RW] GURKAN efter att han dött och frågade om han ville köpa tbx den. Läs Post.

 

Och ARRE regeln översätts klart och tydligt till svenska "Du får INTE använda "säkerhets zonen" som en FLYKTVÄG." Alltså man får inte åka genom safezone om man blivit "i scensatt" (Passande ord insättes). [T.U] Felip som ses på klippet, åker både runt i safezone och igenom safezone.

 

JAG kommer inte fortsätta att  argumentera om detta och kommer låta (och RESPEKTERA) admin besluta följderna på denna anklagelse.

 

 

 

Okkakar

Link to comment
Share on other sites

det var ju en vid liv som kunde återberätta scenariot och det gick dessutom inte 15 minuter

dock så dog ni och er "levande" medlem öppnade inte eld. Forfarande 15 min pga new life rule

Link to comment
Share on other sites

Man får köra in i safezone och använda den som skydd om man är så kallat "oskyldig" det vill säga, inte öppnat eld mot den andra parten.

När jag läser detta så tror jag då att ni dog där borta och respawnade om i pyrgos vilket gör det hela till en helt ny situation. Alltså är [T.U] Filip oskyldig.

Eftersom inga regler bröts så kommer nu att Declina denna ban request och låsa tråden, har ni klagomål på detta kontaktar ni mig eller en annan admin på teamspeak och länkar denna tråd och förklarar varför jag dömde det hela fel.

 

DECLINED

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.