Jump to content
CvGaming

Altis? Grekland!


kungen
 Share

Recommended Posts

För er alla som inte vet vart Altis kommer ifrån så är det faktiskt Grekland ön heter Lemnos! blev ganska snopen själv när jag kollade ön på google map. Ganska fin syn om jag får säga det själv! Även dom flesta av vägarna och annat är det samma som i verkligheten. Airfield är nästan identisk med den som är ingame, gokart banan, delar av städer osv

 

https://www.google.se/maps/place/Lemnos,+Grekland/@39.9263355,25.2178416,12z/data=!4m2!3m1!1s0x14af9308e2419f95:0xd91859654cb35ebd

 

 

Ger lite extra cred till A.Mahone som skrev i en annan forum post att det var Lemnos, därifrån hittade jag det på google maps ;)

Link to comment
Share on other sites

Yes, vi gamla rävar har rotat runt på nätet direkt när uppgifterna kom om Greklan, typ 3-4 år sedan?

 

En annan fun fact är att utvecklarna blev gripna när de fotade på öarna.

Finns en del filmer på youtube där ni kan se vissa städer och så, men jag varnar er, det är levande och sprakande, inte alls lika ödsligt som i Arma. Och då snackar jag inte om allt folk.

Link to comment
Share on other sites

Mer fakta!

 

Bandit distrikt är på riktigt en spökstad

927a119f5ef1193f5b41ee651b4db4f4.jpg

 

Kavala är på riktigt en kuststad på fastlandet Grekland nära ön, en av 2 färjor från fastlandet till ön går här ifrån

fa92d92f9810508244c2cbec52f62bb2.png

 

Och såhär säger Wikipedia 

 

Lemnos serves as the inspiration for the fictional island nation of "Altis" in the 2013 PC video game ArmA 3 by Czech developers Bohemia Interactive. Despite Altis being scaled down to only 75% of Lemnos' size, and featuring in a storyline set in the 2030s, the layout of the island's landscape, roads and settlements closely resembles that of its real-life counterpart and several of Lemnos' landmarks, such as the fortress at Myrina, the theatre at Hephaistia and the windmills near Kontias, are recreated in the game.
 
Early in ArmA 3's development, its storyline was to take place on Lemnos itself, but a shift in direction led to the fictionalisation of the setting. The game's depiction of Lemnos led to controversy when two Bohemia Interactive employees were arrested under charges of spying, while holidaying on the island in September 2012.[15] The pair were detained for 129 days before being released on bail.
 
:D
Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.