Jump to content
CvGaming

Combat log


Fisk
 Share

Recommended Posts

Hello.

I got a few of these sent to me today (regarding same player).

So i take it its not the first time its happening and the purpose of it seems to be blocking others from looting him.

I will let this topic be for a few to see if any inputs arrive or any more screens (got 2 as of now) appears.
 

Link to comment
Share on other sites

Jag blev skjuten i ansiktet av någon random i fängelset, med ingen admin inne behövde jag ressurectas av medic. Efter ress i fängelset så var jag utan timer. Kontaktade därefter Clay i frågan på vad jag skulle göra, bad om att en polis skulle hämta mig i fängelset och sen arresta mig igen, gick inte då någon tog fed. Respawnade och reloggade(då jag fick en respawn timer på 10 min och mitt fängelsestraff var på 10min). 

Jag har inte combatloggat så att en person inte ska kunna nå mitt gear, "combatloggade" pga en bugg/rdm.

 

Jag anser att detta är en EXTREMT onödig banrequest 

Link to comment
Share on other sites

Thanks for the input Harry, can Clay also confirm this maybe?

 

But the second incident atm:

3qLSyi3.jpg

So there is an issue and there is a problem, this is reoccurring in the same manners over and over again, but as you have played here for a long time i will leave this ticket open for awhile so it can be discussed and people can post more input and we will find out how broad it is. I believe there is better solutions then banrequests and bans. But we will see where this ends.

There is a third and a fourth video to that im still waiting for.

Link to comment
Share on other sites

Man får väl ta alla situationer som de är. I bilden ovan så satt jag och keen ensam i ts runt kl.13 för ett antal veckor sedan, han skjuter mig i ryggen och jag stänger av datorn. Ser inte det som ett speciellt stort regelbrott. Men visst, ska jag straffas för det så tar jag det, då den situationen faktiskt tekniskt sett var ett regelbrott. Vill Keen ha refund för den combatloggen kan han absolut få det, utöver hemmten med miljoner han fick med den killen.  

 

Sen tycker jag också att om man ska ifrågasätta mig som spelare och att jag "vid flera tillfällen bryter mot regler och att detta händer relativt ofta" då tar med relevanta situationer.  

Link to comment
Share on other sites

Nej då harry vill inte ha någon refund för den sitvationen vet dock inte vem som fick tag på den bilden, Men det var för många veckor sedan och tror att vi redan har pratat om det. Så tycker inte den bilden ska användas igen.

Link to comment
Share on other sites

Så sades det inte igår Keen! Kan ju inte ge mig bilder och bevis på situationer som redan är lösta!

Då har vi 2 situationer som folk rapporterat som nu är lösta mellan Harry / vederbörande.

 

Då kan vi ju undra istället:
Varför postar du denna request Fisk? Visste du inte om att situationen var löst? eller tog du bara ett random screenshoot när du såg harry combatlogga i side?

Link to comment
Share on other sites

Jag var också med under rånet mot Harry och i samma veva som jag skulle plocka upp all NLA gear han hade på sig så combatloggade han, vad jag förstår så blev det en 24h ban på det med? Att keen och harry pratat har jag ingen som helst vetskap om men det var ju inte bara Keen som var med i situationen.

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte mottagit ett straff för den "combatloggen" vid diamond trader aka situation 2.

Hade glömt att du var där luckie, då det var ett antal veckor sen... loggen var ren impulsfrustation, avsikten var inte att blockera dig från loot, vill du Luckie ha kompensation för det gearet kan du absolut få det. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fisk tog en random print på en combatlogg, som inte var en combatlogg. 

Link to comment
Share on other sites

Thanks for the input Harry, can Clay also confirm this maybe?

Jag kommer ihåg att jag sa till honom att lama spelet och komma in igen till fängelse så han inte får NLR hela tiden men jag kan inte bekräfta att det är samma incident som framgår i ban requesten!

//K. Clay

Link to comment
Share on other sites

Då kan vi ju undra istället:

Varför postar du denna request Fisk? Visste du inte om att situationen var löst? eller tog du bara ett random screenshoot när du såg harry combatlogga i side?

harry dog ju inte av någon spelare i den här bilden men ändå så logga han

Link to comment
Share on other sites

Combatlogg: Loggar i fight för att undvika fight eller loggar efter fight för undvika att ge loot. 

 

Du såg en combatlogg och drog upp det forumet direkt, istället för att ta det med mig eller med admin som sen ska prata med mig.
En alltså, (enligt mig) väldigt onödig banrequest. 

 

Nästa gång kan du väl iallafall vara säker på att ett regelbrott begåtts, alltså, vara involverad i situationen. 

Link to comment
Share on other sites

Iom scriptet så blir det "combatlogg" även fast det inte är combatlogg. 

 

Det är därför, enligt mig, bara en combatlogg om det är några andra inblandade som blir påverkade. Som att någon loggar i fight eller loggar för att blockera loot. 

Link to comment
Share on other sites

Ja, fel på scriptet kan jag inte hitta. Den flaggar dig för combatlogg när du bryter mot just den regeln. Även om du disconnectar efter en bugg eller krig.

Har du dött skall du vackert vara kvar tills du relogga. Är det en bugg i jail så är det ibland den enda vägen eftersom disconnect gråas ut.

 

Så i detta fall vet vi ej om detta är det exakta tillfället som du nämner Harry.

Däremot så kan vi ju se denna tråd som en inledning på en överenskomelse att ser jag det igen, så bannar vi för det.

Att föra en dialog och förstå att allt inte är svart och vitt är ganska viktigt! :)

 

stänger tråden och flyttar till accepted (för future referens, om det nu dyker upp, så hittar jag denna tråd snabbt).

 

Så skärpning nu, sluta fula med saker och kör legit :) Finns alltid nån som sitter med videokamera i busken!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.