Jump to content
CvGaming

[VIDEO] Altis Life 4.0 Teaser by Wester


Mr GW
 Share

Recommended Posts

Vad var det vi såg? Hunting Grounds och ett script som låter dig transportera automatiskt mellan olika platser?

 

Som rutinerad busschafför (om än misslyckad pga våldsnivån) tycker jag att bussscriptet är en dålig idé just för att det inte krävs någon interaktion mellan spelare. Det blir inga rollspelssituationer av att sova på en buss så att säga. Dessutom ingen risk/chans att det händer något på vägen eftersom resenären kort och gott teleporteras fram och tillbaka.

 

Men visst, är det inga som kör taxi eller buss så är det kanske en sista utväg.

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt att höra att du tycker så mahone.
Denna feature är dock för att underlätta för servern och alla våra nya spelare upp till mid-range spelare (annars har man ju flygfordon och annat!).
Så enligt min utsago är det en mycket trevlig feature istället för att behöva bryta RP och relogga till lobby om man valde fel stad eller sina vänner finns på annan ord. Så det underlättar för alla nya spelare och server performance. Samtliga spelare slipper logga ut för att byta stad för en så trival sak som att sammlas med sina vänner :). Även nya spelare kan lättare byta stad/område om det visar sig vara "hett" i knutarna. Du sparar även tid gentimot vad det tar att relogga!

Så win-win?

 

MEN, det jag igentligen skulle svara på: 4.0 kommer "snart" ;)

(Forum posts being written/updates + stresstest + small bugfix)

 

Och jag kan säga såhär: Denna video spoilar massor med saker (indirekt), så det gäller att ha keen eyes ;D

Och nu lite humor för dom som analyserat videon:

GW i full fart efter att ha funnit något av värde i sanden:

ginger-raver-chainsaw-o.gif

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.