Jump to content
CvGaming

nu ska vi se om någon kan lösa detta problem


v.pUTIN
 Share

Recommended Posts

tjeena, jo problemet började igår då hela datorn frös, fick ingen bluescreen.
men iaf nu när jag startar datorn då kommer jag till denhär första "windows bilden" sen blir det helt svart.


kan ju tillägga att datorn jobbar som aldrig förr medans skörmen är svart.

någon som haft liknande problem eller bara råkar veta lösningen?

mvh puutin

 

 

Lite tilllägg 

 

när hen försöker starta datorn i felsäkert läge så stannar den på classpnp.sys å så blir skärmen svart 

Link to comment
Share on other sites

Skulle nog försöka scanna efter tojaner och virus mm. 

Kan vara något sådant.

 

https://ninite.com/ är en bra sida, bara markera programen du vill ha så får du en fil du laddar ner o kör och så installerar den allt du bockat i.

 

Kommer tyvärr inte in på skrivbordet. Annars låter de som ett program jag ska skaffa 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Låter som en infekterad maskin.

Plugga ut nätverkskabeln och felsök så gott det går

 

Har testat göra detta, men felsökaren stannar på CLASSPNP.sys

 

Så efter att ha läst lite på olika sidor, så ska försöka installera om windows å se hur det skall gå

Link to comment
Share on other sites

Jappps tror det è din enda chans. Smäll in en windows skiva, ställ om i bios så att den bootar med cd-romen, ta bort alla partitioner och gör nya sen installera om windows så har du en clean install =)

 

Fick liknande fel i mina yngre dagar när jag va inne på "fel" sidor *host host*  :D

Link to comment
Share on other sites

Jappps tror det è din enda chans. Smäll in en windows skiva, ställ om i bios så att den bootar med cd-romen, ta bort alla partitioner och gör nya sen installera om windows så har du en clean install =)

 

Fick liknande fel i mina yngre dagar när jag va inne på "fel" sidor *host host*  :D

 

 

Haha "fel" sidor haha, inte för att jag är största porrsurfarn då men. 

 

sitter å försöker klura ut hen kan boota från en usb, då jag inte har någon cd-rom i datorn eller liggandes i närheten

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.