Jump to content
CvGaming

Ännu ett problem!


v.pUTIN
 Share

Recommended Posts

Jahaja, har ju då precis installerat om datorn å de gick ju bra en stund,

 

Har datorn kopplad till Tvn och bara sådär så blir tvn svart och börjar pipa, och pipa gör den bara när jag input till datorn så att säga.

 

frågan lyder, Vad är det som gör så att det blir så?

 

 

 

 

 

Mvh V.Putin

Link to comment
Share on other sites

Kan röra sig om att du får tanka ner alla uppdateringar från Microsoft, hade ljud problem förut jag också, Typ TS´en var inte som den var innan ominstallationen, men Microsofts Windows Update segar ibland med att släppa uppdateringarna till din dator tills du dragit in de som kommer innan.

 

För min del vart det först att installera 1gb+ med uppdateringar, sen fick jag nya som kunde installeras för jag installerade 1gb rundan först.

 

Så kör updates först, och dubbelkolla genom att kolla om det finns nyare efter, bara för att man kört forsta rundan med dom behöver inte betyda att de var de sista som finns tillgängliga.

Link to comment
Share on other sites

Kan röra sig om att du får tanka ner alla uppdateringar från Microsoft, hade ljud problem förut jag också, Typ TS´en var inte som den var innan ominstallationen, men Microsofts Windows Update segar ibland med att släppa uppdateringarna till din dator tills du dragit in de som kommer innan.

 

För min del vart det först att installera 1gb+ med uppdateringar, sen fick jag nya som kunde installeras för jag installerade 1gb rundan först.

 

Så kör updates först, och dubbelkolla genom att kolla om det finns nyare efter, bara för att man kört forsta rundan med dom behöver inte betyda att de var de sista som finns tillgängliga.

Jo tror med att det är något sånt, 

 

Märkte precis att det är när datorn börjar "jobba" som den hänger sig

Link to comment
Share on other sites

kasta ur nätagget. Den verkar ju vara slut. Byt ut den så borde den funka fint. Vad har du för nätagg i burken nu?

 

Detta lät jobbigt! XFX PRO 850W

 

 

Edit: Hur säker kan hen vara på att det är nätagget? 

 

och vad isf kan man köpa om hen inte har tyngsta plonkan

Link to comment
Share on other sites

Har varit med om att datorn börjar "jobba", alltså att fläktarna går på högvarv när nätagget har krånglat till sig. Dock så vet jag inte hur det är med xfx nätaggen, har hört att dem är schyssta.

Ditt problem kan dock bero på många saker. Så se detta som en sista utväg kanske? ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan hålla med VisonPie, då nätagg med tiden blir sämre och sämre.

Men om du inte kör dubbla grafikkort så bör ström förbrukningen inte överstiga 850W, cpu brukar ligga på runt 200W, grafikkort runt samma (eller lite mindre), hårddiskar mm inte så mycket.

Teoretiskt så bör nog inte ditt agg försämrats såpass så det bör vara problemet, men det kan vara en faktor om du har otur.

 

Nu vet jag inte din spec, men om du har massa saker anslutna, testa plugga ur saker och koppla in dom vart efter. OM det skulle funka med basic prylarna inkopplade.

Link to comment
Share on other sites

cpu brukar ligga på runt 200W, grafikkort runt samma

Man kan säga att 200w CPU är en mild överdrift, normala processorer drar mellan 50-100w

Jag plockar ut dryga 240w ur väggen för att driva en överklockad i5a och ett GTX 970 samt 2 skärmar

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.