Jump to content
CvGaming

Ifall inte admins[GW] svarar på Teamspeak


Mr GW
 Share

Recommended Posts

Tjena!
Tänkte bara skriva lite om varför inte jag eller andra admins svarar på teamspeak (Nu talar jag mest för mig själv, kan inte prata för det andra, det har förmodligen också mycket meddelanden.)
 

Scenario
Tänk er att ni kommer hem från jobbet vid 17.00

Du sätter dig vid datorn och går in på teamspeak, sen vid 17.30 gör du middag.
Efter du har ätit går du tillbaks till datorn och vips, där ligger det 20 PMs.

Nu får ni inte tolka detta fel, vi bryr oss ja, men det vissa verkar glömma bort är att detta är något jag/vi gör på fritiden.
Vissa ser oss som en heltid support och förväntar sig direkt respons som om vi är tvungna att svara direkt.
Ni som skrivit till mig vet ju att jag brukar svara ganska ofta men nu har det tyvärr gått över den mentala gränsen som jag klarar av när det gäller meddelanden på teamspeak.
I dagsläget är det ett väldigt tryck på servern ( spelarantal) vid primetime vilket gör att vi admins/mods/supports måste arbeta ännu mer.
Självklart strävar vi efter att vara den bästa servern och vi gör så gott vi kan, missförstå mig inte nu att jag inte vill hjälpa er, haha.
Komihåg, det sitter en trött och sliten människa på andra sidan av skärmen, inte en IT support på Telia.

-Men GW svara inte bara?

Ja precis, det är alternativet jag går efter men då ser majoriteten av det personerna som skriver till mig som om att jag ignorerar er och det vill jag självklart inte att ni ska göra.

Så hur löser jag detta nu?
Jo, ni får helt enkelt börja använda forumet mer eller försöka fråga någon annan, använd admin assistance kanaler i teamspeak.


Det här är ju inte en så stor grej egentligen, tänkte bara ge er en liten headsup ifall jag inte svarar, självklart kommer jag fortsätta svara på det jag orkar, men för gudskull, börja använda admin assistance lite mer!
Ibland kan det ta lång tid, det har hänt, men ha gärna tålamod och släng iväg ett PM på forumet!
Ja, det kan förekomma väntetider men ibland får man enligt mig inte förvänta sig för mycket, vi gör så gott vi kan här.
Självklart drar jag inte er alla över en kant som skriver till mig, det här är bara om hur jag upplever en del av det som varit hittills.

Det var lite om hur jag känner bara!

Offtopic: Denna text går ut till er 5-10% som sitter och skriver meddelanden till mina vänner på teamspeak som är i samma kanal som mig, har man en bild på en svamp med en glad gubbe på så betyder det inte att du kan få hjälp i admin assistance, bara de personerna med en Arma ikon eller som du känner till kan hjälpa dig.
Pokea aldrig mig såvida inte en fuskare är inne, och verkligen inte 6 på morgonen när jag somnat med mitt headset på så att jag vaknar och du blivit av med en bil. < True story
Vi är inte ett vinstdrivande företag som många av våra konkurrenter och kan därför inte garantera 24/7 support med svarstid på 1 minut, vi gör detta av eget nöje.

Visa respekt mina vänner.
( Ni får fortfarande skriva till mig )

 

// GW

Link to comment
Share on other sites

Måste bara tillägga en sak, ett tips till ALLA där ute:

Använd oss supports mer :)

Vi kan hjälpa till med det mesta och gör det gladeligen om vi inte är upptagna!

Varför ska vi annars finnas till? **snyft**

Mvh Peter Marple//ArmA Support//Major of the A.P.D

PS. Det hjälper inte att spamma oss med onödig dret som "HALLÅ, SVARA" och så vidare... Det kommer inte gå fortare, tvärt om ;)

Link to comment
Share on other sites

Alltid kanske är att ta i.. jag hjälper så mycket jag kan vilket blir 8/10 speltimmarna på Cvg. men som sagt över om vi inte svarar ta de lite lugnt ^^ 

 

satt och kollade på en film och hörde att ts plingade till, men struntade i det för jag unnade mig lite tid till att ta de lugnt, till slut orkade jag inte med plingande och kollade ts och hade 10 fönster som blinkade ^^  :wub:

 

:stuffhappens:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.