Jump to content
CvGaming

*Closed* Leverans - Time is everything! 10/4 Runt ~19.00


Afriel
 Share

Recommended Posts

Tänkte köra ett event ikväll, ska  på stunder då jag känner att jag hinner sitta o skriva på jobb, göra just det. 

Kom gärna med åsikter och ideer under dagen angående  detta event! 

 

 

 

The National Liberation Army har under en tid inte haft några vapen att sälja. Rebellerna på Stratis har gång

efter gång stoppat leveranserna, idag lyckas 1  båt  nå hamnen på våran fina ö i Altis! 

 

Leveransen rullar in på National Liberation Armys område, och upptäcker hur det ekar tomt i Headquarters.

Chauffören blir lite skrämd av situationen och lämnar lastbilen låst i det civila området och tar sig till fots 

ifrån halvön. 

 

Vid denna tidpunkt befinner sig NLA i Ifrits ovanför Salt processing, och Kapten Nolim som haft ansvaret för leveransen

skriker ut i panik, LEVERANSEN! 

 

Det är nu en tävling mot klockan! Hinner NLA (Körandes) till Ön, eller hinner några civila stjäla Lastbilen?

 

NLA:

  • 2x Ifrits körs från långt norrut.
  • Har KOS på Hela ön!
  • Får ej bli "rånade" på väg till ön från startpunkt

 

Civila:

  • Det är landa i utkanten av ön som gäller (Minst 1500m ifrån) och sedan kriga sig inåt!
  • En låst Zamak Covered kommer stå i NLA HQ (bring lockpicks)
  • Zamaken får inte lootas i HQt, utan den måste köras till CPn för att få lootas av de vinnande Gänget!
  • NLA Checkpoint är "safezone" det gang som lyckas köra Zamaken dit, vinner!
  • NLA Checkpoint får dvs inte campas! de 400meter mellan HQ och CP får det krigas på!
  • Det är KOS för ALLA på ön.
  • Gangs får inte sammarbeta
  • Att komma naken för att få "free loot" är inte accepterat!

 

Jag kommer befinna mig på plats som Admin för att överse eventet!

 

Behöver hjälp med fler regler  etc.. Tänkte även köra igång detta runt 19. efter någon passande restart.. 

Link to comment
Share on other sites

Det låter jättekul!

Även fast jag har en vag aning om att inte min "sort" får vara med ;)

 

Om APD har en grupp med folk som är sugna på att panga, är ni välkomna. Är ju inget polisarbete på ön dock. Skulle ni vinna får ni väll sälja looten till högstbjudande! :P 

Link to comment
Share on other sites

Om APD har en grupp med folk som är sugna på att panga, är ni välkomna. Är ju inget polisarbete på ön dock. Skulle ni vinna får ni väll sälja looten till högstbjudande! :P

 

Förslagsvis köper vi ut lockpicks till dessa poliser om så är fallet, blir väldigt fel om dom öppnar dörren på 1 försök :-)

Link to comment
Share on other sites

Dock tycker jag inte polis ska joina in lite för dessa anledningar.

 

 

1. Vi kan vara upp till 16 pers inloggade (då får ni sätta en max gräns).

2. Vi har inte lika mycket att förlora på att delta som civ´s har (kanske en avgift för att delta ska tas ut?)

 

 

Men visst, sätter ni restriktioner så det blir jämnare så ser jag inga problem med det, ni hade väl tänkt att det ska vara jämnt mellan alla som försöker.

Och lockpicks om polis ska delta inte crowbar.

Link to comment
Share on other sites

Förslagsvis köper vi ut lockpicks till dessa poliser om så är fallet, blir väldigt fel om dom öppnar dörren på 1 försök :-)

Crowbarsen vi har funkar likadant som lockpicks så tror inte att det gör någon skillnad :)

Link to comment
Share on other sites

 

Crowbarsen fungerar inte på första försöket och det tar lika lång till att bryta upp ett fordon, så nej.

 

Ludwig, crowbars har mycket högre chans att fungera än lockpicks vad jag vet. Finns en anledning till varför vi Max får ha 1 var.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om APD har en grupp med folk som är sugna på att panga, är ni välkomna. Är ju inget polisarbete på ön dock. Skulle ni vinna får ni väll sälja looten till högstbjudande! :P

Innerst inne visste jag att vi hade en korrupt polis på Altis!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.