Jump to content
CvGaming

[Ban Request] Abuse of game mechanics - RDM.


Goliat
 Share

Recommended Posts

Name: [A.P.D] D. Goliat

Offender-Name: [Rook United] Fjanten

Date: 2015-04-26 - <15:40> (Around that time)

Reason: We restrained 2 members from [Rook United] and drove away. When we try to drive towards Kavala an unknown gang attacks A.P.D, we decided to respond and help our officers. As the firefight goes on [A.P.D] C.tev dies and the person in my hunter [Rook United] Fjanten restrains release, due to a technicality, and from an RP-point-of-view he is still restrained for us. When [A.P.D-CAD] E.Johansson crashes hunter and tries to repair it Fjanten steals it and try to make an RP move that his restrains is loose/cut loose. I try to inform him off-rp that he is not allowed to do so due to a technicality (If a person restrains someone and he dies, the restrain will fade) and that he should remove himself from driver seat so I can continue our RP situation from where it should be (he being restrained). Finally he steps out of the vehicle, brings his weapon up, starts firing on me and I intentionally nudge [Rook United] Fjanten with my hunter so he falls to the ground so I can safely go out, put restrains on him only to continue the RP scenario we should have been in, and that this never should have happend in the first place. I know that using VDM is never okay and is also a rule break but as I previously mentioned, I'm only in this situation because he never should have stolen my hunter in the first place and the safest way to reset the incident and safely apprehend  him would be with a careful nudge. (notice how the other [Rook United] member jumps out of the hunter while he is restrained, not okay. This guy I accidently pushed too, that was not intended) However, before I can reach him he shoots me down. 

 

I have talked with [Rook United] Fjanten about a compensation for the gear I lost (not market price, just regular vendor price) but he refuses to pay. So I will leave this request open for a admin to decide. 

 

As it says in the rules: "Abusing bugs or game mechanics for gain. If there is a replicating gun somewhere, report it and leave it alone. If an admin catches you abusing the glitch,  you will be banned permanently." And in this case I find it unacceptable to use this technicality to your advantage when he who restrained you dies.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PC8swED_hig&feature=youtu.be

Link to comment
Share on other sites

Det är väll dock scriptat att det ska vara så och inte "armas" mechanics?

 

Det är inte arma mechanics men det är scriptat att en restrain blir bundet till han som gör restrain och exakt varför dom har gjort det så vet jag inte. Men det är mycket off-rp att göra så för att någon "dör". 

Link to comment
Share on other sites

Jag och Dubrovka som var inblandade i situationen har själva varit poliser och inte någon gång under hela våra tider som snutar har vi aldrig hört att nån klagat på att folks restrains släpper pga tid / att polisen som restrainat dött, det är bara så det är ?

 

känns lite skumt o bli bannad för en regel som inte ens finns, bara för att saker är som de är ? ni visste att min restrain slapp när C. Tev dog, bara att acceptera att jag inte längre är restrainad, tills någon regel / fix kommer så kommer det vara så.

 

kan tillägga att jag ville lägga in lite RP till situationen om varför min restrain slapp, har inte kollat på videon, men ifall du fick med det så hör man att jag säger att jag lyckats dyrka upp handklovarna och nu är jag som tar kontroll över ratten osv.

Link to comment
Share on other sites

Jag och Dubrovka som var inblandade i situationen har själva varit poliser och inte någon gång under hela våra tider som snutar har vi aldrig hört att nån klagat på att folks restrains släpper pga tid / att polisen som restrainat dött, det är bara så det är ?

 

känns lite skumt o bli bannad för en regel som inte ens finns, bara för att saker är som de är ? ni visste att min restrain slapp när C. Tev dog, bara att acceptera att jag inte längre är restrainad, tills någon regel / fix kommer så kommer det vara så.

 

kan tillägga att jag ville lägga in lite RP till situationen om varför min restrain slapp, har inte kollat på videon, men ifall du fick med det så hör man att jag säger att jag lyckats dyrka upp handklovarna och nu är jag som tar kontroll över ratten osv.

 

Jag tycker att det är off-rp eftersom du kan bara göra det eftersom C.tev dör och det är mycket fult.

Link to comment
Share on other sites

Jag och Dubrovka som var inblandade i situationen har själva varit poliser och inte någon gång under hela våra tider som snutar har vi aldrig hört att nån klagat på att folks restrains släpper pga tid / att polisen som restrainat dött, det är bara så det är ?

 

känns lite skumt o bli bannad för en regel som inte ens finns, bara för att saker är som de är ? ni visste att min restrain slapp när C. Tev dog, bara att acceptera att jag inte längre är restrainad, tills någon regel / fix kommer så kommer det vara så.

 

kan tillägga att jag ville lägga in lite RP till situationen om varför min restrain slapp, har inte kollat på videon, men ifall du fick med det så hör man att jag säger att jag lyckats dyrka upp handklovarna och nu är jag som tar kontroll över ratten osv.

 

Om man kollar på videon så säger du att du skurit upp handklovarna, tänk nu på att Goliat satt i bilen och att du släpar dig över sätena till framsätet utan att han hindrar dig är orimligt. Det är än mer orimligt att du lyckats dyrka upp dem när du sitter fastspänd med säkerhetsbälte och händerna låsta bakom ryggen

Link to comment
Share on other sites

Hade förmodligen inte gjort det om vi satt i Huntern av en rimlig anledning, vi såg rånare vid peachfield, åker till Kavala o säger till poliserna att det är rånare vid Peach field, de åker dit o vi följer med, de arresterar oss för att vi står med sänkta pistoler medans snackar med dem, de var tydligen tvugna att vara hölstrade ÄVEN fast det kryllade med rånare osv i området, vi tipsade polisen o förväntade oss åtminstone ett tack, det vi fick var handklovar och en sprängd hatchback, ( var dock inte med flit hoppas jag) 

Link to comment
Share on other sites

& sen kan man ju inte gå runt o klaga på att allt är orimligt, då kan ju alla göra det, " ah de är orimligt att man inte kan röra sig det minsta när man har handfängslar, liksom lack of RP att man inte kan gå....." 

Link to comment
Share on other sites

att sitta i baksätet restrainad ocharrow-10x10.png hoppa fram medarrow-10x10.png hjälp av scroll menyn är extremt lack of rp enligt mig!

 

Om man kollar på videon så säger du att du skurit upp handklovarna, tänk nu på att Goliat satt i bilen och att du släpar dig över sätena till framsätet utan att han hindrar dig är orimligt. Det är än mer orimligt att du lyckats dyrka upp dem när du sitter fastspänd med säkerhetsbälte och händerna låsta bakom ryggen

 

 

1. You are only allowed to write in a banrequest if you are;

  1. the accused player
  2. the accusing player
  3. a witness or in any other IMPORTANT relation to the Ban Request.

Any other replies will lead to a warning or even a forum

suspension!

 

så vitt jag vet så var ni inte inblandade i den här situationen överhuvudtaget.

Link to comment
Share on other sites

 

1. You are only allowed to write in a banrequest if you are;

  1. the accused player
  2. the accusing player
  3. a witness or in any other IMPORTANT relation to the Ban Request.

Any other replies will lead to a warning or even a forum

suspension!

 

så vitt jag vet så var ni inte inblandade i den här situationen överhuvudtaget.

 

  1. a witness or in any other IMPORTANT relation to the Ban Request.

Jag har pratat med en del poliser och bett om deras åsikt och tycker att de kan uttrycka sig här om deras egna åsikt.

Link to comment
Share on other sites

Så det gör de till vittnen eller en "IMPORTAND relation" till ban requesten ?

 

isåfall finns la ingen idé till att ha en sådan regel, då alla får skriva om de pratat med de inblandade efteråt.

Link to comment
Share on other sites

Så det gör de till vittnen eller en "IMPORTAND relation" till ban requesten ?

 

isåfall finns la ingen idé till att ha en sådan regel, då alla får skriva om de pratat med de inblandade efteråt.

 

De har samma bevis som jag har, deras bedömning angående händelsen är väl lika viktig som min.

Link to comment
Share on other sites

Har en delad åsikt om det var lack or rp eller inte eftersom han faktiskt inte hade handcuffs på sig. Däremot RDM? Vänta va? NI hade ju satt oss i en Hunter så rp var ju involverat.

Link to comment
Share on other sites

Har en delad åsikt om det var lack or rp eller inte eftersom han faktiskt inte hade handcuffs på sig. Däremot RDM? Vänta va? NI hade ju satt oss i en Hunter så rp var ju involverat.

 

Jag anser att det var RDM eftersom han kom inte till den situationen med hjälp av RP. 

Link to comment
Share on other sites

Du kanske inte fattar varför regeln finns, den finns för att INTE höra andras åsikter, hålla ban requests cleant, deras åsikt betyder 0 då en åsikt INTe kommer få NÅGON bannad, förutom Admins åsikt då !

Link to comment
Share on other sites

Sedan är jag även intresserad på hur detta är RDM, då ni har oss under fångenskap, jag lyckas "dyrka upp" handklovarna, sedan kör du över oss MEDVETET, då är det klart som fan att vi får skjuta dig :P

Link to comment
Share on other sites

Sedan är jag även intresserad på hur detta är RDM, då ni har oss under fångenskap, jag lyckas "dyrka upp" handklovarna, sedan kör du över oss MEDVETET, då är det klart som fan att vi får skjuta dig :P

 

Nej, du lyckas inte dyrka upp mina handklovar, du är bara fri för att C.tev dog och sen att du använder den mechanicen till din fördel är fult, lack of RP. Jag anser därför att det är RDM eftersom du kom inte till den situation med hjälp av RP. Sen kan jag också tycka att om man blir överkörd av någon får du väl knappast rätten till att döda mig, om det vore en RP situation så hade det varit extremt dålig RP.

Link to comment
Share on other sites

det populära ordet "Orimligt" skulle kanske passa in där, känns orimligt att en beväpnad brottsling som precis lyckats befria sig själv som sedan blir påkörd INTE skulle öppnat eld i den situationen.

Link to comment
Share on other sites

jag har valt att låsa tråden då det verkar som folk inte bryr sig om våra regler.

tänk på att inte lägga er i en banrequest om ni inte har med den att göra och för inga dialoger fram och tillbaka. Ren och konsist information, er chans att förklara er sida, så att vi kan processa ärendena utan huvudvärk!

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Har analyserat följande banrequest: med denna!

Jag tycker det är väldigt dålig stil att försöka argumentera till hur man magiskt kan få bort handfängelsen! Sedan uttnytja situationen och börja strida.

Det är en mechanic som gör att restrains kan falla bort efter ett tag så ingen lämnas ute i ödemarken helt åt sitt eget öde eller vs abuse med restrain.

Men när det släpper och man tar den situationen till sin fördel och börjar panga bevisar ju vilken otroligt dålig nivå RP:n och den personliga karaktären ligger på.

 

Om folk håller på såhär så kommer polisen sluta bry sig om restrains och "fixa biffen" på plats, det blir en snöbollseffect.

Så jag ser detta som en direkt "Lack of RP" och "Douchebaggery". Sedan arrgumentera det till sin fördel och att panga ihjäl någon som inte försöker döda dig ser jag som dålig karaktär.

 

Om du betalar tillbaka allt till utsatt polis och ber om ursäkt så har jag översikt i detta, annars blir det 3 dagar RDM/Lack of RP.

Jag ger er 1-2 dagar att prata, sedan återbesöker jag denna post. (och PM, inkludera banreq i subject).

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.