Jump to content
CvGaming

*Closed* Battle Royale event?


Rarre
 Share

Recommended Posts

Tänkte att servern kunde ha ett Battle Royale / Survival Games event uppe vid hunting grounds. Spelade flera Battle Royale matcher dagligen innan jag började spela Altis Life igen och det är riktigt kul.

 

Vissa kanske tycker om att spela ensam eller att spela i lag så det kan vi rösta om.

 

Regler: 

 

1: 2-3 personer i ett lag (om det nu blir så)

 

2: Bara vara innanför hunting grounds zonen. Annars blir man diskvalificerad!

 

3: KOS!

 

4: Ingen camping.

 

Om det tar för lång tid innan något lag vinner så kan admins göra en mindre zon (av markers) som markerar vart man får vara.

 

Admins spectatar spelarna under eventet som ser till att dom inte gör något fel.

 

Om någon inte vet vad Battle Royale / Survival Games är så kan den personen få en förklarning.

 

Kommentera vad ni tycker! - Rarre / [A.P.D] R. Gustafsson  :D

 

http://strawpoll.me/4291056 - Rösta här!

Link to comment
Share on other sites

Guest William

Sånna events är sjukt kul! Mycket planering och strukturering men i slutändan kan det nog bli ett grymt event, +1 :)

Link to comment
Share on other sites

Påminner om NLA ön eventen vi hade, där det var alla gäng mot varandra.

Hursomhelst så är det en bra idé, fast vore ju roligare om det var alla mot alla tills siste man, som det är i Battle royale.

Har du planerat eventet redan? Annars hade jag kunnat fixa igång allt det då jag har bra idéer om hur det ska göras med vapen och så vidare.

Känns som att jag kommer här o "tar över" din idé, men eftersom det ser ut som att det finns intresse i ett sådant event så kommer jag att lägga upp hur det ska göras ovh datum osv, om det är okej med dig Rarre, du kan ju kontakta mig på TS eller här på forumet om du har några idéer.

Link to comment
Share on other sites

Låter riktigt skoj! :thumbsup: men som Wiliam säger krävs det nog väldigt mycket planering om hur man ska göra med vapen, gear etc.

Enkelt. Lag om 3 pers i varje eventuellt alla mot alla. Man sitter i Hurons med PDW och hoppar fallskärm (alla gör det samtidigt). Mags bör få plats i kläderna.

Link to comment
Share on other sites

om ni har sett battle royal filmen så efter tag så tar de bort zonerna så banan blir mindre efter en tids
så är man kvar tills tiden går ut boom död ;D

Battle Royal:

normal är det sista man överlever vinner.
Finns en tid så inte båda lagen campar. banan krymper hela tiden så folk måste röra på sig.

-spelet man springer naken letar efter vapen.
-filmen (första) de får en väska random saker, (andra) de får saker men kommer airdrops.
-filmen så kan folk överleva längre tid att samarbeta. om vi ska köra solo dvs men finns backstabb i det hela med ;) 




Jag är så j**la på detta event iaf :D
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Gillart! Har faktiskt pratat med en del gäng och andra spelare som tycker det är nice att det blir ett event av sådana här saker. istället för att bara ha ett kos-område man åker och pangar i. Event är endå något för hela servern där man har kul ihop, bra atmosphär etc (beroende på hur det sköts och hur väl planerat det är!).

 

Kan ju meddela att jag jobbar på ett liknande event som kan triggas av en hög admin (har bollat med många gäng så flera vet nog redan vad det är). Detta kommer köras once a week om alla admins nu tycker vi ska lägga in det.

Detta event fungerar ungifär på samma sätt, fast gäller hela kartan och safezones = only safe place. Eventet pågår i 30min.

Däremot om intresset finns att minska spridningen så kan vi ju limitera det till ett område oxå, fortsätt gärna bolla!

 

Och fortsätt snickra på er battleroyal! (då min skiljer sig lite!).

 

the more the merrier.

Link to comment
Share on other sites

Det beror på vad för event du kör i guess. och vad communityn tycker verkar vara fair/kul!

I er battleyeroyal stuk så åker man ju ut (dedikerat område). medans i mitt så är det en tidsgräns (30min).

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.