Jump to content
CvGaming

The War Is On


Guest
 Share

Recommended Posts

National Liberations Army krig mot polisen fortsätter

 

 

 

 

 

:sniper:  :police:

:sniper:  :police:

:sniper:  :police:

:sniper:  :police:

:sniper:  :police:

 

*bonusklipp*

En gammal goding från den tiden då vi demonstrera!

Link to comment
Share on other sites

"Missbruka er rätt" | "Ge er på våra kunder".  Era kunder kör weed, det är olagligt... haha vad ska polisen göra tycker du? Jaga trolls i kavala? ^^

Link to comment
Share on other sites

I RP syfte så är det bra anledningar tycker jag :)

 

Vi vill ju störta staten, och ni APD är ju dom som är för det lagliga och vi kämpar för att få civila att köra det olagliga för att folk inte ska gynna staten.

 

Sen om ni rånar våra kunder så måste vi ju agera mot er för att få dom att stanna på "den rätta sida" av lagen, för att kunna fortsätta vårat uppdrag med att störta staten för ett fritt Altis :)

Link to comment
Share on other sites

Tänker inte gå in på anledningar här på forumdelen då det inte angår några andra än er i apd(forumdelen är synlig för allez), men det finns anledningar off rp, och anledningar i rp scenarion.

Link to comment
Share on other sites

Tänker inte gå in på anledningar här på forumdelen då det inte angår några andra än er i apd(forumdelen är synlig för allez), men det finns anledningar off rp, och anledningar i rp scenarion.

Anledningar Off RP för att bedriva nånting ingame låter inte helt 100, hör gärna vad det rör sig om privat.

Link to comment
Share on other sites

Anledningar Off RP för att bedriva nånting ingame låter inte helt 100, hör gärna vad det rör sig om privat.

Ligger ovanför mitt och ditt huvud, men det är nog bara att vända dig till dina chefer, vill poängtera då det uppenbarligen finns risk för feltolkning, Vi bedriver detta "krig" med rp ingame.

Link to comment
Share on other sites

Fast vad som är sagt mellan cheferna var ju snarare tvärtom detta, så detta -"Ovanför mitt och ditt huvud" stämmer ju inte. Sista jag tillför i diskussionen här på forumet, Off RP anledningar använder man inte i in-game RP heller.. 

Hejs

Link to comment
Share on other sites

Fast vad som är sagt mellan cheferna var ju snarare tvärtom detta, så detta -"Ovanför mitt och ditt huvud" stämmer ju inte. Sista jag tillför i diskussionen här på forumet, Off RP anledningar använder man inte i in-game RP heller.. 

Hejs

Ok, då skriver vi ut det här istället.

 

Eftersom att polisen tyckt att vi varit alldeles för hårda mot dom så gjorde afriel/yoshi samt Nico en överenskommelse som innebar att vi skulle ta det lungt med poliserna, vi skulle inte jaga dom, vi skulle inte gå på dom under tiden som den "nya" poliskåren kommit igång,

 

Cirka 30min efter detta samtalet så står 10 snutar vid våran checkpoint och muckar gräl, nico blev informerad och dealen var fortfarande igång.

Vi höll våran del utav det "avtalet", vi höll oss undan men likförbannat så fick man höra varje dag när man kommer in i ts att snutarna jagar nla när vi varit 2 pers online.

 

Så vad du fått din info ifrån så kanske du borde kolla din källa. "ovanför mitt huvud" stämmer rätt bra i verkligheten.

 

Efter allt detta så har vi valt att återigen sätta hårt mot polisen, därav detta "krigsförandet"

 

Var det något annat du undrade över? Trist som fan att ni aldrig kan ge er, inte ens på forumet utan ni har alltid någonting att tillägga även fast ni inte vet vad ni snackar om.

 

Och luckie, du var en utav dom värsta på att föra krig mot polisen när du var medlem i nla, så det är rätt komiskt hur du bara kovänder i dina synpunkter och resonemang nu när du är "on the other side"

 

Glöm inte bort att det är ett spel, och i ett rp syfte så älskar vi att jävlas med poliserna...

 

Over and out Bobbi.

Link to comment
Share on other sites

Ok, då skriver vi ut det här istället.

 

Eftersom att polisen tyckt att vi varit alldeles för hårda mot dom så gjorde afriel/yoshi samt Nico en överenskommelse som innebar att vi skulle ta det lungt med poliserna, vi skulle inte jaga dom, vi skulle inte gå på dom under tiden som den "nya" poliskåren kommit igång,

 

Cirka 30min efter detta samtalet så står 10 snutar vid våran checkpoint och muckar gräl, nico blev informerad och dealen var fortfarande igång.

Vi höll våran del utav det "avtalet", vi höll oss undan men likförbannat så fick man höra varje dag när man kommer in i ts att snutarna jagar nla när vi varit 2 pers online.

 

Så vad du fått din info ifrån så kanske du borde kolla din källa. "ovanför mitt huvud" stämmer rätt bra i verkligheten.

 

Efter allt detta så har vi valt att återigen sätta hårt mot polisen, därav detta "krigsförandet"

 

Var det något annat du undrade över? Trist som fan att ni aldrig kan ge er, inte ens på forumet utan ni har alltid någonting att tillägga även fast ni inte vet vad ni snackar om.

 

Och luckie, du var en utav dom värsta på att föra krig mot polisen när du var medlem i nla, så det är rätt komiskt hur du bara kovänder i dina synpunkter och resonemang nu när du är "on the other side"

 

Glöm inte bort att det är ett spel, och i ett rp syfte så älskar vi att jävlas med poliserna...

 

Over and out Bobbi.

Jag har själv inte varit med om när vi jagat NLA under/efter den överenskommelsen men jag har helt klart varit med om väldigt mycket polisjakt från eran sida, jag kan inte på allvar tro att vi är de enda som gjort nånting innan denna krigsförklaring, åtskiljiga gånger vid många tidigare överenskommelser så har inte NLA hållt sin del.

Personligen kan jag acceptera att vi säkerligen har gjort snesteg/misstag men kan ni svälja stoltheten och erkänna era misslyckaden likväl?

Link to comment
Share on other sites

Skrev ett långt svar men så krashade hemsidan, aja skriver igen om än lite mer kortfattat.

Scenario 1: Polisen gör en raid, NLA kommer dit och lämnar inte, dom dör.
Scenario 2: Polisen slår till mot weed processing, mot några som kör weed (Olagligt=polisens jobb), NLA kommer dit, dör.
Scenario 3: 2!! Poliser kommer till NLA checkpoint en morgon, onödigt? Absolut, vi behöver inte vara där lika lite som NLA behöver engegea oss så fort vi sätter foten utanför Kavala.

Dessa Incidenter är dom som föranlagt detta "krig", Is my point valid yet?

Väntade på att du skulle dra ur mitt föredetta i NLA, både du och jag vet att det inte såg likadant ut när jag var i NLA, vi var ofta snälla mot polisen, undantagen några mackrån (som vi slutade med) samt Fed, utöver det så krigade vi inte jätte ofta mot polisen.

Ja då tyckte jag vi kunde gå hårt på dom, vi hade en diskussion på teamspeak om det allihopa när vi hade möte, jag köpte resonemanget.. Inget mer med det, då var det utrett.
 

Det du menar med att "polisen muckar" stämmer ju inte då det är dom här incidenterna som hänt och då märker man ju att inte polisen muckat gräl det minsta, (mer än checkpoint incidenten) vilket jag igen säger var onödig imo.

Klart att polisen inte förstår erat krig och att ni är förbannade då dom bara gjort sitt jobb i dessa situationer.
Men man kan vinkla och vrida allt in i det sista för att få det som man vill, jag är en rak och ärligarrow-10x10.png människa och jag står för vad jag tycker..

Jag har hört hur det snackas inom polisen och vad dom tycker och då är det ju bra att även ni får reda på att det inte känns som att ni har en giltig orsak till "krig" då ingenting konstigt egentligen hänt.

Räknar ju även med att ni gör det samma ifall ni känner att nåt är snett, föra en saklig konversation utan att någon blir förbannad och beter sig illa.
 

Link to comment
Share on other sites

Detta kommer eskalera rätt fort, det var inte tanken med video posten utan snarare att folk skulle ha något att garva åt, på samma sätt som jag personligen hade garvat om polisen gjort samma mot oss.

 

Men bara för att förtydliga så har jag inte varit inne under dom 3 scenarion du pratar om, men jag har varit delaktig under cirka 10 scenarion(självklart finns video bevis på detta) så precis som du säger finns det extremt många sätt att vinkla detta på,

 

Se det som en rolig sak istället, lite krig gillar nog dom flesta :) Sålänge inte Servern/civila/gäng tar skada utav det.

Link to comment
Share on other sites

Detta kommer eskalera rätt fort, det var inte tanken med video posten utan snarare att folk skulle ha något att garva åt, på samma sätt som jag personligen hade garvat om polisen gjort samma mot oss.

 

Men bara för att förtydliga så har jag inte varit inne under dom 3 scenarion du pratar om, men jag har varit delaktig under cirka 10 scenarion(självklart finns video bevis på detta) så precis som du säger finns det extremt många sätt att vinkla detta på,

 

Se det som en rolig sak istället, lite krig gillar nog dom flesta :) Sålänge inte Servern/civila/gäng tar skada utav det.

Har inget emot dessa videos men det är svårt att ta det som en rolig sak när vi försöker sköta ett jobb på servern och det är alltid nån patrull som blir bemött av surrender or die hela tiden.

Link to comment
Share on other sites

Det är alldeles för mycket gnäll mellan NLA och APD. Speciellt i APD där det ska gnällas efter varje förlust, det är ett spel förfan om ni ska gnälla t.o.m på forumet över något som hänt in game kanske ni ska börja fundera på att byta spel.

Link to comment
Share on other sites

Det är alldeles för mycket gnäll mellan NLA och APD. Speciellt i APD där det ska gnällas efter varje förlust, det är ett spel förfan om ni ska gnälla t.o.m på forumet över något som hänt in game kanske ni ska börja fundera på att byta spel.

Klart man får ha åsikter om saker som hänt ingame, forumet och servern hör ju ihop, sen om mycket av de folk tycker kan ses som gnäll eller inte är sekundärt. 

Man kan ju också hålla käften och sluta hoppas på förbättringar angående ingame så tröttnar man tillslut och byter spel. Det är ju en väg.

Link to comment
Share on other sites

Wirre du har absolut nada insyn i vad som händer från vårat perspektiv, att du tycker att folk inte ska spela spelet om man har åsikter får stå för dig. Extremt onödig kommentar.

Link to comment
Share on other sites

Har inget emot dessa videos men det är svårt att ta det som en rolig sak när vi försöker sköta ett jobb på servern och det är alltid nån patrull som blir bemött av surrender or die hela tiden.

506b22856ab05bdbba6839e10a05856e.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wirre du har absolut nada insyn i vad som händer från vårat perspektiv, att du tycker att folk inte ska spela spelet om man har åsikter får stå för dig. Extremt onödig kommentar.

Nada insyn? Spelade som polis i nästan tre månader så jo jag vet exakt hur det låter efter en förlust. Komiskt att du skriver onödig  kommentar när du var en av dem som startade en lång konversation om något helt annat på en post som gjordes för att få folk att skratta.

Link to comment
Share on other sites

"Spelade", din insyn hur det ser ut idag är nada noll Zero, skillnad på att diskutera och framföra relevanta åsikter kontra be folk lägga av om man har åsikter. Skillnaden i mina och garanterat många andras ögon är rätt stor.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.