Jump to content
CvGaming

Reoccurring Event: The Purge (inspired by the movie)


hitem
 Share

Recommended Posts

The event has been live at 2 dates by now (18 and 24th of may).

Next time will be the 31th of may.

 

To see if there is any scheduled times, please check the mainpost (the first one i made) as we will update there under schedule.

The admin who can hold the event a specific day will make a small edit and add time/date.

Please make it 1h next time(31th) :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest William

Grejen med The Purge är ju att man ska gå loss totalt, även polisen, och man ska ju få använda sina resurser enligt mig :) men jag förstår varför ni tycker att det är drygt, det är dock samtidigt inte omöjligt att slå ut, sen så får man ju vara lite smart också ;)

Link to comment
Share on other sites

Uppdaterar min post lite,

 

Kan man inte komma överens om att inga ifrits/hunters ska användas? om nu folk verkligen vill vara med så kan man ju iallafall försöka spela på lika vilkor... ?

 

Alternativt att det spawnas ut lite striders/hunters/ifrits runt om på kartan som dom civila kan sno åt sig och använda under eventet?

 

(jag personligen kommer aldrig vara med i purge eventet så länge jag spelar i en faktion då jag inte har något att vinna/förlora vill jag döda i mängder så funkar koth alldeles utmärkt :P )

Link to comment
Share on other sites

Jag håller föregående personer om att hunters/ifrits inte ska användas under Purge, jag va me och deltog igår men det vart inget långt event för mig då jag blev cirkulerad av 4 hunters tills en hoppa ut och döda mig.

Som Jonas säger så borde alla spelare spela på lika villkor under eventet!

Link to comment
Share on other sites

Vi hoppar ju också ur dem för att sätta en kula i pannan på er :^)

Det är det enda ni gör med era hunters, hoppar ut och in hela tiden skjuter lite skott hoppar in, åker vidare, hoppar ut, in ut in ut in ut in utn suhiganfgk. Det är inte bara på eventet heller. 

Link to comment
Share on other sites

Det är det enda ni gör med era hunters, hoppar ut och in hela tiden skjuter lite skott hoppar in, åker vidare, hoppar ut, in ut in ut in ut in utn suhiganfgk. Det är inte bara på eventet heller.

Men Alvarez, jag skrev ju att jag personligen skulle kunna leva utan Hunter på purge, men utanför eventet är der klart som tusan att vi använder hunters med tanke på hur klimatet varit på servern. Förstår inte varför du tar upp utanför eventet med den saken.

Link to comment
Share on other sites

Guest William

Fattar inte grejen, det är ju pga att det är en faction, jag har själv spelat civ i närmare 1000

Timmar på CvG och jag har personligen hatat hunters men nu går det ju över gränsen med detta gnäll... Herregud... Lär är att anpassa er och spela efter hur servern och faktionerna ser ut och spring inte rakt in i en hunter.. Va smart

Link to comment
Share on other sites

Er hunterdiskussion kan ske i andra trådar. (t.ex skapa en feedbacktråd med för/nackdelar och konstruktiva lösningar istället för whine i denna tråd).

Om polisen vill använda hunters i eventet så är det inget som stoppar dom regelmässigt, däremot är det ju lite oschysst och drägligt beteende om nu alla andra kör utan bepansring. Jag tror polisen är VÄLDIGT lyhörd om approachen är korrekt och inte "sug en purjo", alvarez. Håll sådant i PM's eller inte alls.

 

 

But some other information regarding the event:

Next time i hold in this event (which usally occures during weekends) i will run it twice. Which means 1 hour event just to try out and see the feedback from that.

That meens i will run the event twice, with a 5 minute restart timer in the middle (total of 1 hour and 5 mins). so you will see the whole event twice (from first start msg with sound untill the last "Thank you for participating msg"). 

Make sure you keep your eyes on the mainpost for scheduled times! I will update my times as soon as i see free spots in my schedule!

 

Bugs known:

Police dosent get the finish msg for some reason, im looking into that to see if they can be notified when the event ends to!

Link to comment
Share on other sites

Personlig åsikt om dagens Purge. (7e Juni)

 

 

Tryckte den var så trist, så jag loggade ut orkade inte delta alls när det meddelades att Polis låst in sig vid military hill och var tänkt att alla andra skulle storma upp.

Enligt mig helt kasst och tråkigt så kände att jag inte ens då ville delta. Blev runt 7min totalt deltagande från min sida sen fick jag nog och lät alla göra vad dom ville.

 

Nu kan jag bara tala för mig själv, men ska det fortsätta så här, så kommer jag inte delta på Purge i fortsättningen.

Link to comment
Share on other sites

tråkigt att du tycker så hardman, men vi tänker inte åka runt i offroads ocharrow-10x10.png SUV:s och dela ut gratis vapen och västar till civila.. så är det!


EDIT: Sen så var det meddelat så, för att folk skulle veta vart vi var om man ville få chans att döda poliser.. inte så att det var tvång att närvara.

Link to comment
Share on other sites

luckiiee, sa aldrig att ni skulle åka runt i offroads o suv´s alls. och sen är det ingen som tvingar er att bära västar heller vid purge, vi kör inte med nått super gear. Men ska polisen låsa in sig på en kulle så blir det får ni väl göra det, men jag tänker inte delta om det ska vara så.

 

Edit: på tal om att dela ut vapen och västar (ni kanske har skärpt till er nu) men ni har förlorat Guilly suit(s) och Mk1´or vid tidigare purge i onödan. Men som sagt, ni har möjligen slutat upp o bära dessa nu.

Link to comment
Share on other sites

luckiiee, sa aldrig att ni skulle åka runt i offroads o suv´s alls. och sen är det ingen som tvingar er att bära västar heller vid purge, vi kör inte med nått super gear. Men ska polisen låsa in sig på en kulle så blir det får ni väl göra det, men jag tänker inte delta om det ska vara så.

 

Edit: på tal om att dela ut vapen och västar (ni kanske har skärpt till er nu) men ni har förlorat Guilly suit(s) och Mk1´or vid tidigare purge i onödan. Men som sagt, ni har möjligen slutat upp o bära dessa nu.

Förlorade en Ghillie, det kan jag ta på mig. Övrigt så kör vi med minimalt antal tunga grejor, Carriers, 7.62 gevär och absolut inga Ghillies nu. Att du inte vill köra för att vi "låser in oss" tycker jag är en dålig ursäkt. Ingen tvingar dig att attackera oss och vi tänker bannemig inte vara rullande måltavlor. 

Link to comment
Share on other sites

Förlorade en Ghillie, det kan jag ta på mig. Övrigt så kör vi med minimalt antal tunga grejor, Carriers, 7.62 gevär och absolut inga Ghillies nu. Att du inte vill köra för att vi "låser in oss" tycker jag är en dålig ursäkt. Ingen tvingar dig att attackera oss och vi tänker bannemig inte vara rullande måltavlor. 

 

Notera: Server event, inte polis event.

Link to comment
Share on other sites

tråkigt att du tycker så hardman, men vi tänker inte åka runt i offroads ocharrow-10x10.png SUV:s och dela ut gratis vapen och västar till civila.. så är det!

EDIT: Sen så var det meddelat så, för att folk skulle veta vart vi var om man ville få chans att döda poliser.. inte så att det var tvång att närvara.

Ni kan väl spela på samma vilkor under ett sådant event? Förstår inte varför du alltid måste sätta dig på tvären.. Om NLA kan åka runt i offroads, suv:s  eller rent av ta sig fram till fots på ett sånt event så borde ju ni också kunna göra det. APD måste inte komma fullt gearade, ni kan ta ut mindre vapen och skippa västarna om du/ni är rädda att tappa dem. Det finns simpla lösningar , man måste inte göra det så krångligt.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.