Jump to content
CvGaming

N.L.A challenge (anti-air week)


 Share

Recommended Posts

Note: For this to work, all big gangs needs to confirm that they are game.

 

 

Challenge: N.L.A challenges the server to a no fly week starting Monday 25th of May ending Friday 29th of May (Friday helicopters can be used again).

 

Rules: No helicopters are to be used during this period, only ground transportation can be used, such as Hemtt,Zamak,Off-roads,SUV`s etc.

This also goes for NLA (And we hope APD will accept as well), NO Ifritts/hunters can be used by these groups.

 

Punishment: Nothing, only name-and-shame for being wimps!

 

 

 

 

Accepted:

1. NLA

2. L.Z

3. 

 

Declined (wimps): 

1.

2.

 

Failed (broke the challenge rules aka super-wimps):

1.

2.

 

 

Entry: If your gang has accepted, write a comment e.g "[Gang-tag] accepts this challenge" or "[Gang-tag] declines this challenge" and we will see by the end of this week (let´s say Saturday) if this plan is a GO or NO-GO. Expect NAME-AND-SHAME if you decline!

 

 

Medics: Yes they can use helicopters like normal.

Link to comment
Share on other sites

Kul ide.. Men kan bara se att det blir en stor loot-vecka då. Samma problem när det gäller fed..

 

Att polisen använder sig av Hunters är ju för alla andra springer runt med automatvapen.

Link to comment
Share on other sites

Kul ide.. Men kan bara se att det blir en stor loot-vecka då. Samma problem när det gäller fed..

 

Att polisen använder sig av Hunters är ju för alla andra springer runt med automatvapen.

Så fort man springer runt med rook så blir man ju kallad rook united och blir bannad för man springer runt naken. Dubbelmoral.

Link to comment
Share on other sites

Kul ide.. Men kan bara se att det blir en stor loot-vecka då. Samma problem när det gäller fed..

 

Att polisen använder sig av Hunters är ju för alla andra springer runt med automatvapen.

Civila har ju inga förstärkta fordon :)

Ni för löpa in i fed till fots och vara lika sneaky som Imlay (j**la orm ^^) :)

 

Ifall ni märker att det går sämre så dra er ut ur det, det kan man ju alltid göra!

Link to comment
Share on other sites

Var hittar du dubbelmoralen?

Klart det är dubbelmoral? Gray säger att de använder hunters för att civila springer runt med automatvapen. "Men kan bara se att det blir en stor loot-vecka då. Samma problem när det gäller fed.."  Så när man spelar med rook/acp/pdw och vinner något krig mot polisen/NLA så blir man kallad för rook united och loot kåta jävlar osv. Kan även säga att det är oftast polisen som snackar om rook united. Så HUR ska vi som civila spela då för att inte bli kallade rook united, fega jävlar, loot kåta etc då? Ska vi gå runt helt utan vapen och farma/roleplaya? Dubbelmoralen bara sprudlar i detta inlägg.

Link to comment
Share on other sites

Klart det är dubbelmoral? Gray säger att de använder hunters för att civila springer runt med automatvapen. "Men kan bara se att det blir en stor loot-vecka då. Samma problem när det gäller fed.."  Så när man spelar med rook/acp/pdw och vinner något krig mot polisen/NLA så blir man kallad för rook united och loot kåta jävlar osv. Kan även säga att det är oftast polisen som snackar om rook united. Så HUR ska vi som civila spela då för att inte bli kallade rook united, fega jävlar, loot kåta etc då? Ska vi gå runt helt utan vapen och farma/roleplaya? Dubbelmoralen bara sprudlar i detta inlägg.

Varför Hunters används så mycket handlar inte helt om vilka vapen ni använder utan mer hur ni använder dem (attackerar poliser väldigt ofta)

Rook united termen handlar om att påvisa att vissa gärna sätter sitt gear framför RP och attackerar folk i princip nakna, klart ni kan gå runt med vapen men det är inte vapnen själva som påverkar vårat val av transportmedel det är vad ni använder dem till.

Tycker inte att det är någon dubbelmoral det han säger egentligen då det jag i alla fall tolkar det som handlar det om att vi är tvungna att använda armerade bilar för att folk anfaller oss med hög kaliber, det betyder inte att ni ska springa på oss med rooks för att vi ska vistas utanför Hunters.

Link to comment
Share on other sites

Antingen får vi se det som att APD fegar ur, så kör vi med dom andra som är intresserade av detta.. då jag tycker detta är en väldigt rolig idé :)

 

Eller så låter vi APD åka runt med sina Hunter's eftersom dom ändå inte är något hinder imo.

Link to comment
Share on other sites

Antingen får vi se det som att APD fegar ur, så kör vi med dom andra som är intresserade av detta.. då jag tycker detta är en väldigt rolig idé :)

 

Eller så låter vi APD åka runt med sina Hunter's eftersom dom ändå inte är något hinder imo.

 

haha, men jag tycker att hunter ska få användas vid fed även NLA får använda sina ifrits vid FED.

Link to comment
Share on other sites

Som tidigare talare så har vi ju ett ansvar vid fed till exempel.. Är det bättre då att vi låter er ta fed och det blir inflation på servern (mer än vad det redan är) när så mycket pengar kommer ut på marknaden....

 

Sen är Altislife tänkt att det ska vara "vanliga" civ som gör VANLIGA saker och det finns en polis som är VANLIG polis. Men det har vi passerat för länge sedan.. Där av tyngre vapen. Tyngre bilar..

 

Men heay!!! Jag kan gå med på ta bort alla tyngre vapen och kör bara med pistoler. Även Polisen. Och börjar BETE er som vanliga civ.. Men det är det ju ingen som vill.. Utan det ska pangas och skjutas helt vilt..

 

Jag hade med en nära vän nyligen på servern. han var lite intresserad att börja som Polis. Vi åkte runt och skulle patrolera lite.. Vi han nog 1km utanför athira då kom LZ med dragna vapen och det vanliga händer.. - Hoppa ur bilen annars skjuter vi.. Tycker ni det är RP??? Nej den killen får vi aldrig mer se på denna servern för NI klarade inte av att visa upp er goda sida..

 

Sen Är jag jävligt trött på att ALLA använder sig av serverregler och vrider dem till sin egna fördel. Vart är vanlig sunt förnuft? Vart är den förståelsen som man borde ha när man vistas bland andra människor?

 

Nej Polisen Kommer inte ställa upp på detta event då det är omöjligt för oss att göra det och det ligger faktiskt i ert ansvar att ta tag i ert spelande så vi INTE måste ha hunters och tunga vapen ute.

 

Jag röstar på att öppna upp 2 platser som Publika poliser så folk får se hur det är att spela polis. Jävlit lätt att gnälla och säga att vi gör fel. Vi är dåliga. Vi RP:ar inget.. Prova själv om DU tror du klarar det..

Link to comment
Share on other sites

 

Jag hade med en nära vän nyligen på servern. han var lite intresserad att börja som Polis. Vi åkte runt och skulle patrolera lite.. Vi han nog 1km utanför athira då kom LZ med dragna vapen och det vanliga händer.. - Hoppa ur bilen annars skjuter vi.. Tycker ni det är RP??? Nej den killen får vi aldrig mer se på denna servern för NI klarade inte av att visa upp er goda sida..

 

Sen Är jag jävligt trött på att ALLA använder sig av serverregler och vrider dem till sin egna fördel. Vart är vanlig sunt förnuft? Vart är den förståelsen som man borde ha när man vistas bland andra människor?

 

Jag tycker att det är en j**la massa tjafs om att civs är dom ÄNDA som är så fruktansvärt dåliga på att RP:a, men har ni i A.P.D tänkt efter att alla ni är inte så sjukt duktiga på det själva? och är väldigt skjutglada? Nåra exempel:

1. Gisslan drama där vi har en gissla, vi förhandlar med er och ger er ett bud och säger att vi kan förhandla om det budet, ni vänder er om, 10 min senare stormar ni in med era hunters i full fart och riskerar gisslans liv ( vilket slutade med att gisslan dog och ni misslyckades trots ni dödade dom flesta av oss ).

2. Det pågår 2 mackrån, vi är påväg att ta fed, medans A.P.D campar fed i 20 min, innan vi äns kommit fram dit, för vi visste det var poliser där så vi avvaktade, istället för att fara till mackrånen. Ja jag vet mycket väl om att det oftast används för att locka poliser, men vart är RPn att man tänker så och skiter i det hela och låter det rånas? Att råna mackar fanns inte ett tag, men dom fixade så att man kunde göra det igen, så tydligen så ska man ju kunna råna mackar, och då ska ju A.P.D skicka dit poliser ? Dåligt RP återigen, trots jag FÖRSTÅR att ni inte vill bli farmade genom att fara på mackrån, men mackrån finns och går att göra, så skäll fan inte på civs för att dom gör dom, skäll isf på servern för att dom har så man kan göra mackrån.

 

finns fler incidenter men jag orkar inte dra upp allt.

 

Sen finns det flera poliser som är riktigt duktiga på att RP:a, så jag menar inte på att alla poliser är dåliga på det. Menar bara på att de finns dom som är det. Lika som med Civs, finns dom som är sämre på att RP:a och dom som är bättre, men kasta inte skit på alla, och försök förstöra det roliga som många kan hålla sig till.

 

Denna server är så att man kan råna, man kan göra mackrån, man kan kriga, så om man enbart vill RP:a så kan man väl börja spela farming simulator. Det är ett krigs spel, med en mod med RP, och det som gör det roliga, att folk inte bara ligger uppe på berg och skjuter alla direkt, att man måste starta ett RP scenario innan man börjar kriga. Sen att man bara skriker " surrender or die" är nog mycket för att går man in lugnt, så blir man tase:ad och avtagen allt man har på sig. Så då kör man på stenhårt direkt istället. Tyvärr. Så allt är inte bara att skylla på oss civs.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att det är en j**la massa tjafs om att civs är dom ÄNDA som är så fruktansvärt dåliga på att RP:a, men har ni i A.P.D tänkt efter att alla ni är inte så sjukt duktiga på det själva? och är väldigt skjutglada? Nåra exempel:

1. Gisslan drama där vi har en gissla, vi förhandlar med er och ger er ett bud och säger att vi kan förhandla om det budet, ni vänder er om, 10 min senare stormar ni in med era hunters i full fart och riskerar gisslans liv ( vilket slutade med att gisslan dog och ni misslyckades trots ni dödade dom flesta av oss ).

2. Det pågår 2 mackrån, vi är påväg att ta fed, medans A.P.D campar fed i 20 min, innan vi äns kommit fram dit, för vi visste det var poliser där så vi avvaktade, istället för att fara till mackrånen. Ja jag vet mycket väl om att det oftast används för att locka poliser, men vart är RPn att man tänker så och skiter i det hela och låter det rånas? Att råna mackar fanns inte ett tag, men dom fixade så att man kunde göra det igen, så tydligen så ska man ju kunna råna mackar, och då ska ju A.P.D skicka dit poliser ? Dåligt RP återigen, trots jag FÖRSTÅR att ni inte vill bli farmade genom att fara på mackrån, men mackrån finns och går att göra, så skäll fan inte på civs för att dom gör dom, skäll isf på servern för att dom har så man kan göra mackrån.

 

finns fler incidenter men jag orkar inte dra upp allt.

 

Sen finns det flera poliser som är riktigt duktiga på att RP:a, så jag menar inte på att alla poliser är dåliga på det. Menar bara på att de finns dom som är det. Lika som med Civs, finns dom som är sämre på att RP:a och dom som är bättre, men kasta inte skit på alla, och försök förstöra det roliga som många kan hålla sig till.

 

Denna server är så att man kan råna, man kan göra mackrån, man kan kriga, så om man enbart vill RP:a så kan man väl börja spela farming simulator. Det är ett krigs spel, med en mod med RP, och det som gör det roliga, att folk inte bara ligger uppe på berg och skjuter alla direkt, att man måste starta ett RP scenario innan man börjar kriga. Sen att man bara skriker " surrender or die" är nog mycket för att går man in lugnt, så blir man tase:ad och avtagen allt man har på sig. Så då kör man på stenhårt direkt istället. Tyvärr. Så allt är inte bara att skylla på oss civs.

Jag kan hålla med om att det kan finnas brister i vårat RP i vissa scenarion men hör här.

Du drar upp situationen vid FED och påpekar att det pågår mackrån samtidigt, jag har för tusan givit dig svar och resonemang för den situationen privat men om du ska dra upp det här efter du "förstått" och kalla det dåligt RP så blir jag faktiskt smått förbannad. Anledningen till varför vi "campade" FED, (Vi campade inte precis, vi kontrollerade området, drog oss undan och väntade ett kort tag då vi hade starka misstankar att det skulle bli FED)

Vi hade koll på er samt info om era planer, vi prioriterar GIVETVIS FED framför mackrån vilket ändå är baits i majoritet. Angående gisslandramat lät det inte så bra utav oss men sen så behandlar vi de större gängen efter hur de behandlar oss i vissa fall då vi vet hur det oftast slutar vad vi än försöker med. Jag erkänner mina brister men jag tycker att många andra är dåliga på det inklusive er.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan hålla med om att det kan finnas brister i vårat RP i vissa scenarion men hör här.

Du drar upp situationen vid FED och påpekar att det pågår mackrån samtidigt, jag har för tusan givit dig svar och resonemang för den situationen privat men om du ska dra upp det här efter du "förstått" och kalla det dåligt RP så blir jag faktiskt smått förbannad. Anledningen till varför vi "campade" FED, (Vi campade inte precis, vi kontrollerade området, drog oss undan och väntade ett kort tag då vi hade starka misstankar att det skulle bli FED)

Vi hade koll på er samt info om era planer, vi prioriterar GIVETVIS FED framför mackrån vilket ändå är baits i majoritet. Angående gisslandramat lät det inte så bra utav oss men sen så behandlar vi de större gängen efter hur de behandlar oss i vissa fall då vi vet hur det oftast slutar vad vi än försöker med. Jag erkänner mina brister men jag tycker att många andra är dåliga på det inklusive er.

 

Amen brotha

Link to comment
Share on other sites

Jag kan hålla med om att det kan finnas brister i vårat RP i vissa scenarion men hör här.

Du drar upp situationen vid FED och påpekar att det pågår mackrån samtidigt, jag har för tusan givit dig svar och resonemang för den situationen privat men om du ska dra upp det här efter du "förstått" och kalla det dåligt RP så blir jag faktiskt smått förbannad. Anledningen till varför vi "campade" FED, (Vi campade inte precis, vi kontrollerade området, drog oss undan och väntade ett kort tag då vi hade starka misstankar att det skulle bli FED)

Vi hade koll på er samt info om era planer, vi prioriterar GIVETVIS FED framför mackrån vilket ändå är baits i majoritet. Angående gisslandramat lät det inte så bra utav oss men sen så behandlar vi de större gängen efter hur de behandlar oss i vissa fall då vi vet hur det oftast slutar vad vi än försöker med. Jag erkänner mina brister men jag tycker att många andra är dåliga på det inklusive er.

 

Jag sa att jag förstod varför ni gjorde de, men sa aldrig att jag tyckte det var bra RP för de.

Ni hade 16 poliser inne, ni kunde alltså inte äns skicka 2 - 3 poliser att kolla till mackrånen då? Det jag tycker är dåligt RP. Sa inte att ni alla 16 skulle dra från fed för att stoppa ett litet mackrån, men ni skickade inte äns dit 1 polis. Jag sa att jag förstod vad du sa, betyder inte att jag håller med om det. Men jag ville inte fortsätta tjafsa om det för att det är min personliga åsikt om hur jag tycker. Sen kan inte allt vara perfekt heller.

 

Du säger att ni behandlar större gäng efter hur de behandlar er? Hur fan ska det då bli skillnad på denna server? Då blir ju allt en j**la ond cirkel. Stora gangs försöker bättra sitt RP, men A.P.D drar slutsatsen att dom bara är ute efter 17 MXM och 10 västar, så dom skiter i att förhandla och stormar in istället, hur fan ska vi då kunna bevisa att vi försöker bättra oss på att RP:a, då ni ändå ska dra slutsatsen vid varje fight att vi bara är ute efter döda er och loota er. För att det ska bli någon förbättring, måste alla bättra sig, och ni i A.P.D ska vara förebilder för andra på servern kanske borde börja med att bättra er. För då kommer fler gangs haka på.

 

Vi i Ratz har haft flertal diskutioner med A.P.D om att det ska bättras med RP från bådas sida, och vi ska ge varandra chansen, men då vi försöker göra det blir vi huggna i ryggen och alla i ganget blir förbannade och skiter fullständigt i att försöka förbättra sig, för NI gör ju inte det själva?

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.