Jump to content
CvGaming

Skjuten under "negotiations" - Cv-D Savage


Harry
 Share

Recommended Posts

Name: [A.P.D-CAD] H. Miller

Offender-Name[Cv-D] [boss] SavaGE 

Date: 2015-05-19 - 19:35

Background: Cv-D decided to robb the tax office with a hostage. They demanded a negotiator which we provided. During the negotiations, which took place at another location (by their request since they felt threatened at the tax office), I was scouting using binoculars, aproximatley 1.2km away. While laying there and waiting for further instructions Savage sneaks up behind me and kills me. Seeing as the negotiations were still ongoing it's a direct violation of the negotiation rule;

"
When the kidnappers/robbers has asked to negotiate under no circumstances can nobody be harmed from both sides, untill the negotiaters is out of sight"

 

Evidence: 

 

Link to comment
Share on other sites

Jag fick veta att vi skulle döda polisen om dom kom nära oss, när vi var vid Tax Office så såg vi en hunter rulla vid oss, och redan där började jag sneaka upp på er. SKa försöka få video.

Link to comment
Share on other sites

Erat krav var att polisen skulle lämna eller så skjuter ni gisslan, vilket polisen gjorde.
Sedan så förflyttades förhandlingarna mer än 1 km bort, varpå Miller blir dödad.

Link to comment
Share on other sites

Ni bad om en förhandlare, vilket ni fick. Reglerna är solklara. Ingen polis gick på er vid tax office. Vi väntade tålmodigt flera hundra meter bort tills vår förhandlare landade. När han gick ner åkte han med er bort då ni inte kände er säkra. Sen låg vi på ca +1km håll under förhandlingarnas gång. Finns ingenting i den situationen som rättfärdigar att du eller någon annan i Cv-D eller polisen för den delen öppnar upp eld där. 

 

Oacceptabelt beteende från någon som kört 1100 timmar, du bör veta bättre. 

Link to comment
Share on other sites

Lack of rp att inte lyssna på vad vi säger när vi har en gisslan som håller på att riskera livet? Vi säger åt er att inga poliser ska vara i närheten medans vi pratar med förhandlare men ni lyssnar inte och jag sa till er tre gånger att åka iväg för att vi skulle få ett bra rp.

Link to comment
Share on other sites

Kan ju också säga såhär?

 

§.4 Random DeathMatch (RDM / VDM)

  • Killing someone in an attempt to protect yourself or gangmembers is not RDMing.

Med tanke på att jag såg Goliat med ett vapen liggandes och titta mot dom, nu var det ju bara så att jag sköt fel polis.

 

 

 

 

 

 

Det verkar ju funka för NLA så varför skulle det inte funka här? 

Link to comment
Share on other sites

måste bara fråga, ja ni hade en överenskommelse, bara för ni har det betyder inte att båda parterna spelar fair? hur många gånger har man inte kommit fram till något med polisen och ni fullkomligt spottar på det för att "vi är poliser och vi förhandlar inte med terrorister", dickmoves kan gå båda hållen. Är det inte så att vi kan bryta en överenskommelse om det så behagar oss? Some people just want to watch the world burn. u know. En överenskommelse har väl ingen grund i någon skriven regel, utan det är bara ett muntligt kontrakt? om har fel berätta gärna då jag inte har alla detaljer (+ ni bröt ju överenskommelsen först då det var sagt att inga poliser skulle vara närvarande hehe)

Man måste spela fair iom att det är en utsatt regel. Om ni annonserar ut att förhandlingarna är avklarade eller avbrytna så får ni, efter att förhandlaren tagit sig därifrån, "spela fult". Men iom att ni sagt att ni vill ha en förhandlare och vi har en förhandlare på plats så får du inte enligt server reglerna göra som Savage gjorde, även om du vill vara en "bad boy" och spela "unfair". 

 

 

Lack of rp att inte lyssna på vad vi säger när vi har en gisslan som håller på att riskera livet? Vi säger åt er att inga poliser ska vara i närheten medans vi pratar med förhandlare men ni lyssnar inte och jag sa till er tre gånger att åka iväg för att vi skulle få ett bra rp.

Skojar du eller? Sen när är 1.2km i närheten??

 

 

Kan ju också säga såhär?

 

§.4 Random DeathMatch (RDM / VDM)

  • Killing someone in an attempt to protect yourself or gangmembers is not RDMing.

Med tanke på att jag såg Goliat med ett vapen liggandes och titta mot dom, nu var det ju bara så att jag sköt fel polis.

 

 

 

 

 

 

Det verkar ju funka för NLA så varför skulle det inte funka här? 

 

Hur är jag ett hot med en KIKARE och en sting på RYGGEN, 1,2km bort? Är det okej menar du, för att du skjuter fel polis, även om du skjutit den andra polisen också skulle vara ett regelbrott?

 

Link to comment
Share on other sites

Tycker ni att det är svårt att dra ett skott 1.2km med mxm/mk18? och vi har självklart snipers på ca 300-500 meter ifrån för att se till så att ni inte flankar oss.

Link to comment
Share on other sites

Vi gjorde allt ni ville. Ni sa åt oss att backa, då gjorde vi det och slutade upp med ett avstånd på 1600 meter ifrån gisslan. Dessutom tror du på fullaste allvar jag skulle placera ett skott emot er när ni står precis vid gisslan och samt att Krueger står nära. Det är orealistiskt att jag ens skulle försöka. Sen tycker jag inte att du, Dubrovka befinner dig i en situation att kunna klaga på "lack of rp" då vi gjorde allt ni sa, gav er munkar/kaffe och en helikopter och jagade inte er efteråt. Ni behövde inte ens skjuta på Miller, och det är precis som luckiiee sa, att ha sting på 1km + är inget hot.

 

Alltså, det jag kan dra av detta är att ni töjer på reglerna och istället för att inse att det ni gjorde var dåligt så ska ni försöka vända på det och kasta skit på oss. Sluta upp istället.

 

Jag ska också tillägga att i regelverket så står det följande:

 

"When the kidnappers/robbers has asked to negotiate under no circumstances can nobody be harmed from both sides, untill the negotiaters is out of sight"

Link to comment
Share on other sites

Jag skötte förhandlingarna och allt som tillfrågades gjorde vi, att ni sedan har gubbar närmre oss än var förhandlingen är kan inte vi veta och Ludwig"Killing someone in an attempt to protect yourself or gangmembers is not RDMing." denna regel är inte i närheten av applicerbar i denna situation. Förhandlingarna var pågående och ingen av er hade i närheten av en hotfull situation.

Själv hade jag vilja ha detta utrett men det är upp till Miller som drabbad att bestämma vad han vill göra med händelsen. Enligt min egna bedömning hade ni inte KoS i denna situation men Admins får väl avgöra.

Link to comment
Share on other sites

Jag sa till er att vi inte vill se några snutar i närheten av oss och det gjorde vi alltså lyssnade ni inte alls på oss. 

Att Miller hade en sting hade vi ju ingen aning om och miller var inte 1km ifrån Savage som låg ca 500 meter ifrån oss för att kolla så att ni lyssnade vilket ni inte gjorde.

Link to comment
Share on other sites

dubrovka du sa: Jag vill inte se några poliser i närheten eller så skjuter vi gisslan.
1,2 eller 1,6km från eran flyttade förhandling är inte i närheten. 
Så du menar på fullaste allvar att vi ska veta var alla ni springer runt och befinner sig? 

Tycker argumenten är jätte konstiga, jag ger mig också från att debattera mer och låter admins bestämma.

Link to comment
Share on other sites

dubrovka du sa: Jag vill inte se några poliser i närheten eller så skjuter vi gisslan.

1,2 eller 1,6km från eran flyttade förhandling är inte i närheten. 

Så du menar på fullaste allvar att vi ska veta var alla ni springer runt och befinner sig? 

Tycker argumenten är jätte konstiga, jag ger mig också från att debattera mer och låter admins bestämma.

Hur vet du vad vi sa när du inte ens var i närheten av oss? iaf min näst sista post på denna tråd!

Link to comment
Share on other sites

Jag och Harry har pratat på ts och vi (jag) från Cv-D har kommit fram till att vi gjorde fel som sköt Miller men vi från Cv-D tycker att en ban är lite att ta i eftersom att det var längesedan någon från Cv-D blev bannad eller fick en ban req på sig. Däremot skulle en varning och eventuellt en kompensation sitta på sin plats.

Link to comment
Share on other sites

Hello,
This matter was resolved between the parties involved, respect.

closing it down and moving to declined (just for archiving, it has nothing to do with any decisions)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.