Jump to content
CvGaming

[BAN REQUEST] SDS Hamze


Takó
 Share

Recommended Posts

  Name: [sC] Takó

        Offender-Name: [sDS] Hamze President

        Date: 2015-5-23 - <runt 3 tiden >

        Reason: jag och några andra sc medlemmar var ute och åkte helikoppter när vi plötsligt ser en polis heli vi bestämmer oss för att landa sedan ca 5 sekunder efter vi landat och hoppat ur blir jag skjuten helt utan förvarningar eller någon som helst varning

 

admin kan kontakta mig om film

Link to comment
Share on other sites

Jag var med i situationen och får hoppa in i diskutionen

 

Tycker detta är en väldigt onödig baneq, och jag har säkert fel vem vet men säger bara vad jag tycker och kan förklara hela situationen.

 

Vi spelade lite civ för att prova på livet som civ i SDS. Åker till weedprocess för att kolla läget får upp på kartan att det står 3 hummingbirds på marken, och tänker inte så mycket på det utan fortsätter åka, och pang säger det så får vi ett skott på oss av LZ vilket är helt rätt enligt mig för vi råkade hamna i deras warzone, eftersom vi fick ett skott på oss så måste vi ju självklart skjuta tillbaka så vi inleder ett krig mot LZ på platsen, och skjuter, senare så skjuter JAG en ratz som befinner sig i zonen där kriget pågick vilket det blev lite tjat om, jag tänker inte slösa tid på att leta tags för att veta vilka som är LZ i detta fallet och vilka som är inte då jag anser att man inte har tid för detta mitt i en krigszon. Senare kommer SC och hovrar ovanför marken länge nog för att inse att det är krigszon, sedan landar denna hellin och vi öppnar självklart eld mot den som hoppar ut och befinner sig på marken, Dels för han var på väg mot våra döda för att loota samt att rädslan finns att dom ska engage oss bakifrån, samt att man kanske inte kollade tag på den som hoppade ut från hellin när han var på marken, kunde lika gärna varit en LZ alternativt ratz och om vi inte skulle skjutit och det varit en LZ eller ratz så skulle ju dom skjuta oss?

 

Så vart är problemet med denna situation ? Om det är fel att skjuta på folk som befinner sig i en krigzon och admins tycker att man ska behöva spendera massa tid att leta tags etc så är det ju bara helt sinnessjukt.

 

Detta är vad jag tycker om denna situation och är säkert helt regelfel, men jag tänker inte leta tags i en fight.

Link to comment
Share on other sites

nu sitter du och ljuger när vi åkte över ett berg ser vi en polis heli jag landar direkt och ser inga döda kroppar hör inga skott och har ingen anning om att det är warzone  prick 5sekuder efter jag landat blir jag skjuten så skriv inte att vi skulle loota osv när du inte ens vet hur vi såg situationen

Link to comment
Share on other sites

Så jag uppfattade situationen från min synvinkel.

 

Men om vi tar det från din synvinkel så istället för att dyka ner fort bara för ni ser en snuthelli som du själv säger att ni gjorde så kanske ni borde analysera situationen innan ni agerar och landar mitt i en warzone.

Link to comment
Share on other sites

jo hadde vi hört några skott så visst då hadde vi avvaktat men nu trodde vi att situationen var helt annorlunda men om ni nu såg oss som du säger hovera ovanför hela alltet vrf inte bara skicka över ett sms och skriva det att det är en warzone eller att vi bler nedskjutna om vi inte drar

Link to comment
Share on other sites

vi var inte ens där för att loota men alla verkar tro det så om ni nu tror det så är det bara att fråga mig om video på händelsen så får ni det så får ni se hur det verkligen var!

Link to comment
Share on other sites

jo hadde vi hört några skott så visst då hadde vi avvaktat men nu trodde vi att situationen var helt annorlunda men om ni nu såg oss som du säger hovera ovanför hela alltet vrf inte bara skicka över ett sms och skriva det att det är en warzone eller att vi bler nedskjutna om vi inte drar

Jag tänker inte spendera tid på att skicka sms, och riskera att bli nedskjuten under tiden jag tar fram sms-menyn, jag värderar min tid i en krigszon bättre och fokuserar på det istället för att göra allt annat som tar tid

Link to comment
Share on other sites

Hello.

Can you please post the video here?

When an admin process this (i was about to but you where not online) its good to have the information available.

And if your story is correct i doubt you have anything that is "admin eyes only" right?. just blur your houses out with a small box incase they are visible on the map (as an example). What we want to see is how long you spent in the helicopter before landing and we would like to hear inputs from the other gangz (rats/lz etc that had a war incase it was actually a war at this time).

Link to comment
Share on other sites

Aight kommer dra en liten sammanfattning av de som hände, vi kommer till weed processing då vi ser lastbilar helikoptrar etc. Jag springer upp på berget bakom processing då jag direkt tar skott men får död på killen som skjuter (vid det här laget är vi bara medvetna om att L.Z är på plats), senare ser vi NÅGON lite längre ner för kullen komma springande mot oss med draget vapen så vi åker ner och får död på honom också vilket visade sig vara Ratz, under kommande 20min är S.D.S, L.Z och Ratz i fullt krig mot varandra. 

 

Nu när jag har sett din pov så har jag inga problem med att göra en refund på grejorna du förlorade men isåfall så tycker jag att regeln gällande warzone kanske ska ändras lite, om man krigar på 2 fronter och ser en civil med draget vapen löpa mot en så tänker inte jag att det KAN vara någon utanför striden och skjuter direkt. I rent RP syfte ser jag inget fel i det. 

 

  • Killing someone in an attempt to protect yourself or gangmembers is not RDMing.

 

Bara för att tillägga så började hela striden med exakt samma sak, L.Z var i strid med Ratz och tog skott mot oss vilket nästan då blev en RDM i det här fallet, men eftersom jag har lite sunt förnuft så hade jag tagit det som en man då vi senare förstod att L.Z redan var i fullt krig mot Ratz och vi interfera.

 

Admin kan ju skriva här när dom har granskat reporten och säga till om jag ska göra en refund eller inte (om det nu är vad ni är ute efter)

Link to comment
Share on other sites

Det är det nog bara tako som kan besvara om du är villig för refound och han accepterar det, annars får vi se vad vi gör.

Men samtidigt tycker jag man borde spendera lite mer tid på att kolla av läget om man är ute och letar på mappen så man inte omedvetet landar i en warzone.
Detta är inte ren RDM men inte heller okej! Även om du är i en warzone så skall du kolla vad för folk som rör sig (det är därför du kan kolla namn med console key).

Om det har blivit en krigzone så legitimerar det inte att skjuta allt och alla. Men här ser det ut som SC utgör ett stort hot i denna strid mellan 3-4 olika grupperingar.

 

Och jag vill klargöra en sak:

  • Killing someone in an attempt to protect yourself or gangmembers is not RDMing.

 

Denna regel är inte tillämpad till stora gäng som är ute och krigar (som i denna incident). Om du medvetet är i en krigszone så ser jag inte hur du kan försöka tillämpa den.

Detta är när man står och farmar med massa andra spelare och det dyker upp någon som skall råna eller om man står och pratar med några personer ute i skogen om hur vackert det är idag och bra väder när någon plötsligt smyger sig på och hotar dem till livet.
Se det lite såhär: Om du har initiativet i situationen, då kan du inte "försvara dig". då kan du antingen anfalla eller fly medans personerna som inte har initiativet får välja att försvara sig eller försöka fly.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.