Jump to content
CvGaming

[Perm Ban] Konrad


Kafarov
 Share

Recommended Posts

Name: [ARF] Konrad

Date: 2015-05-29 06:00

Reason: Jag har nyss kommit hem, tänkte lira lite Arma 3. Då fick jag ett meddelande om att jag hade blivit permanent bannad från CvGaming's Altis Life server. Anledningen är moneydupe. Jag har använt mig utav ett glitch som finns på YouTube och jag är inte förvånad utav att jag fick bannen, jag började använda glitchet eftersom jag var trött på alla som rånade mig hela tiden, då kom en snubbe till mig i DMVn och frågade om han kunde få lite pengar för att köpa en väska och night vision googles. Visst, sa jag. Då frågade han om jag också kunde göra det eftersom att han hade hittat ett glitch. Så jag sa att jag kunde testa. Det visade sig att det funkade och han berättade det för sitt lag som sedan bjöd in mig. Då hade alla mycket pengar och vi kunde inte sluta vänta tills vi kunde spendera dom. Med tiden förstod vi att det kanske inte var så smart att glitcha då man kunde bli bannad för det. Så vissa bestämde sig för att sluta glitcha mer medans andra bestämde sig för att glitcha en liten summa av pengar ifall man skulle behöva. Jag var en av dom som fortsatte. Men igår läste jag igenom reglerna och såg att såna här glitch kunde leda till permanent ban. Då var jag riktigt rädd och slutade direkt. Igår spenderade jag alla pengar jag hade och glitchade sedan till mig en liten summa pengar att sitta på ifall jag skulle bli rånad/dö igen. Idag när jag skulle logga in fick jag syn på ban meddelandet och blev besviken, Anledningen till att jag köpte Arma 3 i första hand var att få köra Altis Life, och jag hade hört om denna servern så det var ju den jag började med. Jag förstår hur allvarligt brott jag har begått och kommer aldrig mer glitcha en enda 1,000 lapp till. Men det blir förstås om jag blir unbannad eller får en kortare ban. Kan också lämna ifrån mig allt som jag hade efter att jag började glitcha. Har ett par saker som tog mig rejäl tid att skaffa som inte har med glitchet att göra som jag verkligen inte vill ge bort. Men jag kan dra tillbaks mina licenses, black market items, guerilla kläder och mina hus. som jag köpt med glitchade pengar. Samt två helikoptrar som jag har glitchat pengar till. Kan också betala tillbaks alla pengar så att jag har typ 100k kvar (det som jag hade innan jag började glitcha) och om jag börjar glitcha igen så kan ni sätta permanent ban på mig utan möjligheten att dra tillbaks den. Jag vet också varför jag blev bannad. En i mitt gamla crew lämnade oss och gick med i något annat lag. Han hade också använt sig av glitchet och slutade nog med det när han bytt lag, han har troligen blackmailat oss nu. Anyways, detta var den bästa servern jag spelat på och har alltid längtat till den efter skolan och 75% av mina 80 spelade timmar är på CvGaming. Ha en bra dag, med vänliga hälsningar // Konrad

Link to comment
Share on other sites

Jag som var schyssta mot er o sålde grejer till er så säger ni att även jag har gjort detta? Absurt, man blir ju arg.

Oroa dig inte, inga namn är nämnda i denna texten. Har heller inte anklagat dig och du har ju inte gjort något heller? Det är andra personer jag syftar på i texten.

Link to comment
Share on other sites

Jag som var schyssta mot er o sålde grejer till er så säger ni att även jag har gjort detta? Absurt, man blir ju arg.

När jag sa ditt namn sa jag fel... menade C.Stonebanks som va med i vår grupp F-F då hette han F-F Viktor

Link to comment
Share on other sites

Dock har jag fått information av admin o då hade ni påstått att jag var med och glitchade med er. Vilket jag tycker är skitdåligt gjort av er att anklaga mig när jag inte ens vet vilka eller vem någon av er är. Det ändå jag har gjort som rör er det är att jag har sålt Gear. Så skitsnacka inte o säg att ni inte har sagt något för det har ni uppenbarligen gjort. 

 

Sen att man ser att ni är bannade för Money Dupe på fler servrar än denna gör det ju bara ännu mer sorgligt. Om du nu ångrar dig så grovt varför har du gjort det på fler ställen?

 

Jag anser bara att ni är 4 grabbar som försöker göra det surt för alla runt om kring er.

Link to comment
Share on other sites

Dock har jag fått information av admin o då hade ni påstått att jag var med och glitchade med er. Vilket jag tycker är skitdåligt gjort av er att anklaga mig när jag inte ens vet vilka eller vem någon av er är. Det ändå jag har gjort som rör er det är att jag har sålt Gear. Så skitsnacka inte o säg att ni inte har sagt något för det har ni uppenbarligen gjort. 

 

Sen att man ser att ni är bannade för Money Dupe på fler servrar än denna gör det ju bara ännu mer sorgligt. Om du nu ångrar dig så grovt varför har du gjort det på fler ställen?

 

Jag anser bara att ni är 4 grabbar som försöker göra det surt för alla runt om kring er.

Vi, eller iallafall jag har aldrig anklagat dig för att glitcha pengar. Du är ju legit och har varit skit schysst att sälja vapen till oss. Har aldrig ens tänkt tanken på att du har glitchat någonting alls.

Link to comment
Share on other sites

Hello.

I told Dennis (your clanmate and glitchfriend) that we will talk about your groups specific bans on Monday (this was mentioned on friday).

To see if it was worth changing the permban for Dennis specificly (as he was the one supplying me all the information in the end and confessing).

 

Alltho i have to say i dont like the "apology after the deed is done"-approach.

 

But as GW are also mention above we will talk about bans today in our adminmeeting.

I just want to add all information here so i dont need to trace down evidence once its time for that meeting:

 

KLfPJUB.jpg
This screenshoot is excluding the 15 million you invested in buying houses for yourself and your guildmates.

It also excludes the 7 million you guys spent on Vehicles aswell.

It also excludes the 12 million you spent on weapons to.

Link to comment
Share on other sites

Hello.

Nope, we will not change these bans after the information provided.
The amount of money abused here is not within "en tusing" reach. And as the money was used and distributed aswell the damage was greater then if you only kept it for yourself.

 

Alltho Dennis is subjected to be changed as he confess before the bans appeared and gave us additional information when i was doing the investigation based on loggs.

When that happens he will be contacted specifically.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.