Jump to content
CvGaming

Wasteade timmar i editorn


Hysteria
 Share

Recommended Posts

Så satt lite igår med arma 3 editorn o pillade som några av er såg då jag streamade allt! Men för er som inte såg något av det jag gjorde så lägger jag upp ett album med lite bilder här!

Inget av det är bestämt att komma in på servern ännu, men vill dock visa er spelare vad vi i adminteamet håller på med osv.  Förslag på förbättringar och ideér o liknande skulle vara starkt välkommet!

Link to comment
Share on other sites

Some feedback on what you built, Could take this with you on teamspeak but fuckit, lets go!  :D 

 

 

I’m quite sure the big towers in the "APD HQ" Won´t be used anytime except for people who eventually will be trolling in them, i mean it makes no sense for the APD to be "guarding" in the towers since this is a safezone but yeah this is just my own opinion,

 

The two smaller ones i like! They will be used during a possible riot? Ha-ha but at least they look cool, and that’s what's important the two big ones feel a bit too much to be quite frank with you. - if i am not mistaken we had these in the past right?

 

 

Regarding the N.L.A Checkpoint,

 

I assume the 5 big white markers on the ground are spawning points? One thing that worried me is the fact that we let people loan cars from us, and since it’s a "Bar?" from the walls if this is indestructible this will be a problem since we can’t drive out the cars (?)

 

 

 

Never the less, good stuff! Looking forward for some more improvements! (BRING BACK ALL THE CHECKPOINTS-RIOT Confirmed)

Link to comment
Share on other sites

#bringbackbandit

 

Tycker också bandit ska tillbaka.

 

När bandit fanns var det mycket svårare att få tag på vapen PGA att andra spelare kommer dit och ska fightas  + APD, vilket jag tycker är mycket roligare och dessutom svårare(vilket jag tycker är bra).

 

Nu förtiden är det bara att hitta spöket när ingen är inne, och köpa sina vapen utan någon fight, vilket också antagligen bidrar till mer vapen på servern (som jag har hört att APD inte gillar så värst mycket)

 

Tror också att bandit district kan locka tillbaka spelare till servern, och det behövs verkligen nu.

 

 

(Tänkte skriva en feedback tråd om detta men jag skriver det som svar här istället. :) )

Link to comment
Share on other sites

Bandit var ett script som tyvärr inte blivit arbetat på utav skaparen sedan väldigt tidig version.

 

Så "bandit" är ett nej.. Däremot har vi mer eller mindre bestämt att det ska komma en ny "capturable zone" .. Vi ska bara få våran kodare att skriva ett script.

Sen blir det för hysteria att bygga ett område. Så det är på gång iaf..! :)

 

 

 

@ Jonas, tror de vita helikopterplattorna är utsatt för att landa där.. Hysteria får rätta mig om jag har fel!

Link to comment
Share on other sites

Så satt lite igår med arma 3 editorn o pillade som några av er såg då jag streamade allt! Men för er som inte såg något av det jag gjorde så lägger jag upp ett album med lite bilder här!

Inget av det är bestämt att komma in på servern ännu, men vill dock visa er spelare vad vi i adminteamet håller på med osv.  Förslag på förbättringar och ideér o liknande skulle vara starkt välkommet!

 

Schysta bilder, kan ge dig lite feedback på hur jag känner.

 

På tok för stor checkpoint vid N.L.A, det där ser ju ut som en bas, inte en checkpoint. (I annat fall kan jag tycka att eran bas får slopas om allt det där ska få plats)

 

Polis HQ ser rätt så okej ut, att vi har ett stort torn kan vara användbart när N.L.A skjuter in i våran bas...

Kan också vara bra att ha en mur längs vattenkanten av docken hela vägen till helikoptern spawn.

 

Mycket snyggt jobb där vid checkpoints, jag gillar hur det ser ut, dock så kan jag tycka att ett stort cargo tower kanske inte är nödvändigt.

 

Jag vet inte, jag har aldrig riktigt gillat att polis HQ ligger på pass "exposed" som det gör i Kavala, det skulle vara roligare om det låg ett centrerat på kartan och inte låg i en

safezone. (Typ en bas vid military kullen vid oil trader)

 

EDIT: Jag gillar starkt ditt engagemant i att du visar att vi ska få fler saker.

Link to comment
Share on other sites

Bandit var ett script som tyvärr inte blivit arbetat på utav skaparen sedan väldigt tidig version.

 

Så "bandit" är ett nej.. Däremot har vi mer eller mindre bestämt att det ska komma en ny "capturable zone" .. Vi ska bara få våran kodare att skriva ett script.

Sen blir det för hysteria att bygga ett område. Så det är på gång iaf..! :)

 

 

 

@ Jonas, tror de vita helikopterplattorna är utsatt för att landa där.. Hysteria får rätta mig om jag har fel!

 

ye det låg en gömd för fordon på ett annat ställe :) (vänstra sidan är enbart för rebellerna) mycket bättre än dagens CP då CP är våran Bas bara att den heter Checkpoint

Link to comment
Share on other sites

Sjukt bra gjort gillar när det är mycket detaljer på checkpoints osv men tror dock inte att det skulle fungera med en checkpoint i Kavla eftersom att det bara blir en war zone direkt, tyvärr. 

NLA checkpoint ser väldigt bra ut! Tänk dock på svängradien med en hemtt så j**la jobbigt att behöva backa och hålla på för att det är trångt ;)

Link to comment
Share on other sites

@Afriel/Jonasp De vita sakerna är helikopterplattor som är till för att landa på ;)

@A.Karlsson/SavaGG Situation ligger till exakt som Afriel förklarade. Gamla scriptet fungerar inte med AL 4.0 och det betyder att vi måste vänta på PP så att han kan scripta nytt.

@Goliat Tänk på att den vänstra sidan av checkpointen är det som Rebellerna kommer vara i, medans den högra är där civs kommer köra igenom. Så allt som allt så är den "effektiva" checkpointen inte så mycket större än den som finns på servern idag. Dessutom behöver Rebcheckpointen få ett ansiktslyft, då den inte är tillräckligt skräckinjagande atm. Samt cargotornet vid Kavala checkpoint är där så att de som tagit över checkpointen (må det vara polis/rebell eller civ) skall kunna på något ätt kunna se över väggarna. Eftersom ytan runtomkring checkpointen har stora kullar så är det ett stort disadvantage att vara i checkpointen om inte cargotornet funnits. Anledning varför HQ't ligger där det gör är för att större delen av de nya spelarna håller sig runtom Kavala, därmed behövs polisen i närheten för att hålla det i ordning.

@Wirre Det är lite av grejen med den nya Kavala checkpointen. Vi vill att det ska vara en inofficiell "capturable zone" som civs och mindre gängs drar sig till för att hitta lite rp-fokuserad action. Jag kommer personligen ihåg att jag tyckte att checkpointsen på secret one var det bästa med hela servern!



 

Link to comment
Share on other sites

@Goliat Tänk på att den vänstra sidan av checkpointen är det som Rebellerna kommer vara i, medans den högra är där civs kommer köra igenom. Så allt som allt sår är den "effektiva" checkpointen inte så mycket större än den som finns på servern idag. Dessutom behöver Rebcheckpointen få ett ansiktslyft, då den inte är tillräckligt skräckinjagande atm. Samt cargotornet vid Kavala checkpoint är där så att de som tagit över checkpointen (må det vara polis/rebell eller civ) skall kunna på något ätt kunna se över väggarna. Eftersom ytan runtomkring checkpointen har stora kullar så är det ett stort disadvantage att vara i checkpointen om inte cargotornet funnits. Anledning varför HQ't ligger där det gör är för att större delen av de nya spelarna håller sig runtom Kavala, därmed behövs polisen i närheten för att hålla det i ordning.

 

Den checkpointen som du visade oss idag, den är bra mycket större än den som finns idag (NLA). Jag kan hålla med att den behöver få ett ansiktslyft, eftersom layouten på den är inget vidare, kan dock tycka att det där med att det ska vara skräckinjagande är en definitions fråga, personligen tycker jag inte att det ser farligare ut genom att den har mer byggnader. Anledningen att jag påpekade storleken var mest pga prestandan som påverkas då de har en såpass stor checkpoint+bas.

 

Att ha ett sådant stort cargo tower ger inte bara bra sikt utan en mycket stor fördel för de som tagit checkpointen när det kommer till att skjuta... 

 

Visst är det så, mest håller till vid Kavala men kan vara bra att ha ett annat HQ som inte ligger i Kavala som finns utanför där det inte finns en safezone. Men att ha en såpass sårbar bas som folk kan skjuta in i suger riktigt mycket..(Kavala)

 

Vill att du ska ta detta som konstruktiv kritik och inget annat!

Link to comment
Share on other sites

Den checkpointen som du visade oss idag, den är bra mycket större än den som finns idag (NLA). Jag kan hålla med att den behöver få ett ansiktslyft, eftersom layouten på den är inget vidare, kan dock tycka att det där med att det ska vara skräckinjagande är en definitions fråga, personligen tycker jag inte att det ser farligare ut genom att den har mer byggnader. Anledningen att jag påpekade storleken var mest pga prestandan som påverkas då de har en såpass stor checkpoint+bas.

 

Att ha ett sådant stort cargo tower ger inte bara bra sikt utan en mycket stor fördel för de som tagit checkpointen när det kommer till att skjuta... 

 

Visst är det så, mest håller till vid Kavala men kan vara bra att ha ett annat HQ som inte ligger i Kavala som finns utanför där det inte finns en safezone. Men att ha en såpass sårbar bas som folk kan skjuta in i suger riktigt mycket..(Kavala)

 

Vill att du ska ta detta som konstruktiv kritik och inget annat!

Finns dock en rätt enkel lösning på det,

 

Gällande "Sårbar, Inskjutning" finns ju fler baser än Kavala ? =)

 

*update*

 

Gällande prestandan på servern kontra våran gamla N.L.A Bas, 2 outpost samt checkpoint så tror jag den är rätt så mycket mindre genom detta,

 

Du får inte glömma våran "bas" är inget hitem har kodat in, utan den är så ursprungligen med några få modifikationer(tror han smällt upp en vägg) - vi spawnar och åker iväg direkt finns inte något att se, och bör inte finnas något att se imo i någons "bas" oavsett APD, NLA, Medics det ska enbart vara ett spawn/jail ställe behöver inte vara något avancerat.

 

Och istället för att våra map editors ska lägga upp en fet bas, så kan ju iaf jag tycka att det är bättre för spelarna att det är en schysstare checkpoint då det är där folk är, Baser är enbart för faktioner = helt pointless för civila egentligen

Link to comment
Share on other sites

Finns dock en rätt enkel lösning på det,

 

Gällande "Sårbar, Inskjutning" finns ju fler baser än Kavala ? =)

 

*update*

 

Gällande prestandan på servern kontra våran gamla N.L.A Bas, 2 outpost samt checkpoint så tror jag den är rätt så mycket mindre genom detta,

 

Du får inte glömma våran "bas" är inget hitem har kodat in, utan den är så ursprungligen med några få modifikationer(tror han smällt upp en vägg) - vi spawnar och åker iväg direkt finns inte något att se, och bör inte finnas något att se imo i någons "bas" oavsett APD, NLA, Medics det ska enbart vara ett spawn/jail ställe behöver inte vara något avancerat.

 

Och istället för att våra map editors ska lägga upp en fet bas, så kan ju iaf jag tycka att det är bättre för spelarna att det är en schysstare checkpoint då det är där folk är, Baser är enbart för faktioner = helt pointless för civila egentligen

 

Givet, eran gamla bas var större, det var den. Men det var också på den tiden servern inte körde AL 4.0. Vad jag har fått hört så nu efter 4.0 så kan vi inte ha lika många föremål.

 

Visst kan vi vara i någon annan bas, men återigen så finns det mest civila i Kavala och om det uppstår en situation så kan det vara bra att ha en bas som är bra designad och inget shooting gallery för de som känner sig manade att rädda deras kollega som har blivit tillfångatagen.

 

För övrigt gillar jag inte att vårat HQ's ligger i safezone, har aldrig gillat det. Visst kan gäng skjuta in i safezone när det är gisslandrama men de kan inte indirekt befria den vi har tagit vilket är tråkigt.

Link to comment
Share on other sites

Givet, eran gamla bas var större, det var den. Men det var också på den tiden servern inte körde AL 4.0. Vad jag har fått hört så nu efter 4.0 så kan vi inte ha lika många föremål.

 

Visst kan vi vara i någon annan bas, men återigen så finns det mest civila i Kavala och om det uppstår en situation så kan det vara bra att ha en bas som är bra designad och inget shooting gallery för de som känner sig manade att rädda deras kollega som har blivit tillfångatagen.

 

För övrigt gillar jag inte att vårat HQ ligger i safezone, har aldrig gillat det.

 

Grejjen är ju den att civila/vi ska ha en möjlighet att frita våra kompisar/medlemmar och kunna RPA eller med hjälp utav VÅLD ta oss ur situationen :-)

 

Gällande safezone så är flest folk i kavala som du själv skriver, och att sätta en polis bas utanför safezone, trust me inom 3 dagar kommer du vilja ha safezone där.

Link to comment
Share on other sites

Grejjen är ju den att civila/vi ska ha en möjlighet att frita våra kompisar/medlemmar och kunna RPA eller med hjälp utav VÅLD ta oss ur situationen :-)

 

Gällande safezone så är flest folk i kavala som du själv skriver, och att sätta en polis bas utanför safezone, trust me inom 3 dagar kommer du vilja ha safezone där.

 

Visst ska ni ha möjlighet, men som du kanske har märkt att när vi har någon i Kavala HQ så är det inte mycket motstånd vi kan göra tillbaka då det finns absolut inget skydd då de som skjuter in har fri sikt in på absolut hela vårat HQ. Sen måste ni "snipra" ut oss ur HQ pga att det är safezone, tror det skulle vara roligare för er om ni kunde ta striden på nära håll och göra skillnad på plats, vid HQ.

 

HQ utanför safezone är något för att civs ska ha roligt också, att kunna ha möjlighet att göra fler saker. Nu att stå och campa utanför ens HQ är lätt att lösa genom att placera en bankomat där inne så striden inte får börja där utan bara leda till att den hamnar där.

Link to comment
Share on other sites

@Goliat Även fast checkpointen är visuellt större så är inte den effektiva arean som kommer utnyttjas mycket större. Allt som gör att checkpointen ser större ut är helikopterplattorna, och om de nu skulles tas bort skulle checkpointen se relativt liten ut. Men det är väl en självklarhet att rebeller ska ha en yta att landa på?

Som sagt, kullarna runt om Kavala checkpoint kommer alltid, jag repeterar, alltid vara mer effektiva än att sitta i en cargotorn. Så utan cargotornet skulle checkpointen bara vara en dödsfälla.

Om HQ't inte skulle ligga i safezone skulle ni bli konstant campade och spawnkillade, dessutom är HQ't i regelboken en safezone i sig. Vilket leder till att dagens HQ inte 'är ett "shooting gallery" då man inte får skjuta in i den utan rätt RP.

Sen sista punkten var om prestanda och liknande. Objekten jag använder är dubbelt så stora jämfört med de gamla som användes. Så att mängden objekt har inte höjts så mycket alls. 

Sedan som @Jonasp sa så är rebellernas HQ en bas som redan fanns på servern sen innan. Så den kan du räkna ur helt ur ekvationen. Samt eftersom rebellerna nästan aldrig använder HQ't mer än för att spawna in så kommer checkpointen vara det stället där de hänger mest.

 

-Edit-

Finns ingen anledning att ha ett HQ utanför safezone då civs förmodligen inte ens kommer orka åka dit för att göra nånting alls. Finns ingen anledning för dem att ta över eller ens försöka råna poliser vid HQ't så det fyller ingen funktion.

Som sagt så tar jag alla punkter och argument här som konstruktiv kriticism, så ni behöver inte vara oroliga för pajkastning.

Link to comment
Share on other sites

 

Visst ska ni ha möjlighet, men som du kanske har märkt att när vi har någon i Kavala HQ så är det inte mycket motstånd vi kan göra tillbaka då det finns absolut inget skydd då de som skjuter in har fri sikt in på absolut hela vårat HQ.

 

HQ utanför safezone är något för att civs ska ha roligt också, att kunna ha möjlighet att göra fler saker. Nu att stå och campa utanför ens HQ är lätt att lösa genom att placera en bankomat där inne så striden inte får börja där utan bara leda till att den hamnar där.

 

Det finns andra baser än Kavala HQ, har svårt att se folk "skjuta" in i athira hq som ett exempel, det handlar om planering...

 

HQ utanför safezone skulle i ren svensk innebära oändliga bakhåll på poliskåren och ni skulle bli förbannade rätt fort då folk kommer bokstavligen campa och farma skiten ur er, men om det är det ni vill - så släng in det

 

Gällande ATM i kavala HQ, om du tar med en gisslan dit blir det ju "fleeing" in to safezone indirekt, hur har du tänkt att man ska lösa den frågan?

Link to comment
Share on other sites

Blev en dubbelpost, 
 
passar på att använda den som svar på
 
 

Tycker vi alla skall se positivt på dessa förändringar istället för att sitta och ha små "forumkrig"

 

Det är ingen som har "krig" Putin, är stor skillnad på att kriga mot varandra och att ha en dialog gällande åsikter för att förstå hur personen i fråga har tänkt, rätta mig gärna om jag har fel jag tror varken jag / hysteria / goliat har "krig" mot varandra.

 

Sorgligt att du ens kommenterar så <----- där har du en krigs kommentar  :D

Link to comment
Share on other sites

@Goliat Även fast checkpointen är visuellt större så är inte den effektiva arean som kommer utnyttjas mycket större. Allt som gör att checkpointen ser större ut är helikopterplattorna, och om de nu skulles tas bort skulle checkpointen se relativt liten ut. Men det är väl en självklarhet att rebeller ska ha en yta att landa på?

Som sagt, kullarna runt om Kavala checkpoint kommer alltid, jag repeterar, alltid vara mer effektiva än att sitta i en cargotorn. Så utan cargotornet skulle checkpointen bara vara en dödsfälla.

Om HQ't inte skulle ligga i safezone skulle ni bli konstant campade och spawnkillade, dessutom är HQ't i regelboken en safezone i sig. Vilket leder till att dagens HQ inte 'är ett "shooting gallery" då man inte får skjuta in i den utan rätt RP.

Sen sista punkten var om prestanda och liknande. Objekten jag använder är dubbelt så stora jämfört med de gamla som användes. Så att mängden objekt har inte höjts så mycket alls. 

Sedan som @Jonasp sa så är rebellernas HQ en bas som redan fanns på servern sen innan. Så den kan du räkna ur helt ur ekvationen. Samt eftersom rebellerna nästan aldrig använder HQ't mer än för att spawna in så kommer checkpointen vara det stället där de hänger mest.

 

-Edit-

Finns ingen anledning att ha ett HQ utanför safezone då civs förmodligen inte ens kommer orka åka dit för att göra nånting alls. Finns ingen anledning för dem att ta över eller ens försöka råna poliser vid HQ't så det fyller ingen funktion.

Som sagt så tar jag alla punkter och argument här som konstruktiv kriticism, så ni behöver inte vara oroliga för pajkastning.

 

Jag tror att de flesta målar upp bilden på ett polis HQ utanför en safezone ett problem, varför inte se det som en möjlighet att erbjuda större möjligheter under rätta omständigheter? (RP) 

 

Bara för att ett HQ ska ligga utanför en safezone betyder väl inte att du ska ha tillstånd att få ta över det. Kan tycka att om man har en bankomat där så kan de inte campa HQ. Jag tycker att om ett HQ ligger i en safezone och man tar en gängmedlem så kan inte resten av gäng medlemmarna göra ett skit åt saken, just för att det ligger i en safezone.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Det finns andra baser än Kavala HQ, har svårt att se folk "skjuta" in i athira hq som ett exempel, det handlar om planering...

 

HQ utanför safezone skulle i ren svensk innebära oändliga bakhåll på poliskåren och ni skulle bli förbannade rätt fort då folk kommer bokstavligen campa och farma skiten ur er, men om det är det ni vill - så släng in det

 

Gällande ATM i kavala HQ, om du tar med en gisslan dit blir det ju "fleeing" in to safezone indirekt, hur har du tänkt att man ska lösa den frågan?

 

 

Visst kan vi åka till ett annat HQ men det ska vara tids effektivt också, inte så smidigt att åka runt med en person hela tiden över halva kartan.

 

Själva bankomaten sig själv är ingen safezone(striden ska inte börja 50m inom en ATM), bankomat för du åka till under strid, dock så ligger ju alla bankomater innanför safezones (exkluderat hospitals) så innan du ens hinner dit har du självt passerat själva safezone markeringen. Men för att elaborera hur jag tänkte så låt oss leka med tanken att vi tar en person ur N.L.A vid airfield och transporterar han till Kavala HQ och det har inte skett någon action på 15min, då får ju vi åka dit. Sen när vi är på plats så kan N.L.A inte göra något annat än att ligga på en kulle och skjuta ner oss för att det är en safezone.

 

Vi blir skyddade av en safezone och jag tycker inte det är rimligt. Safezone är något man spawnar i och när man utför RP så ska det inte vara en safezone på det området då andra parters möjlighet att ta med våld tas ur ekvationen.

 

EDIT: Nej, jag krigar inte, jag diskuterar för jag tycker det ämnet är intressant och jag bryr mig om förändringarna som kommer att ske.

Link to comment
Share on other sites

Visst kan vi åka till ett annat HQ men det ska vara tids effektivt också, inte så smidigt att åka runt med en person hela tiden över halva kartan.

 

Själva bankomaten sig själv är ingen safezone(striden ska inte börja 50m inom en ATM), bankomat för du åka till under strid, dock så ligger ju alla bankomater innanför safezones (exkluderat hospitals) så innan du ens hinner dit har du självt passerat själva safezone markeringen. Men för att elaborera hur jag tänkte så låt oss leka med tanken att vi tar en person ur N.L.A vid airfield och transporterar han till Kavala HQ och det har inte skett någon action på 15min, då får ju vi åka dit. Sen när vi är på plats så kan N.L.A inte göra något annat än att ligga på en kulle och skjuta ner oss för att det är en safezone.

 

Vi blir skyddade av en safezone och jag tycker inte det är rimligt. Safezone är något man spawnar i och när man utför RP så ska det inte vara en safezone på det området då andra parters möjlighet att ta med våld tas ur ekvationen.

 

EDIT: Nej, jag krigar inte, jag diskuterar för jag tycker det ämnet är intressant och jag bryr mig och förändringarna som kommer att ske.

Absolut, men det är ju mer tidseffektivt att ta en liten osäker väg till athira som ett exempel, där folk inte kan skjuta in, än att riskera än 1timmes fight, men i get your point.

 

Gällande bankomater så är inte alla atms innanför safezones, och självklart är det ok att åka till en bankomat under strid förutsatt att den inte är i ett "safezone" markerat område (men eftersom det redan är engageat så har motståndaren fortfarande rätt att skjuta dig i 15min) däremot när 15min gått - så har dom ingen rätt för det längre, är det däremot bara en "safezone" så kan man RPA fram det utan att bankomat regeln överskrider, ungefär som på nla ön så har vi utmarkerade atms, dock har vi rätt att engage då vi har kos på hela ön, men folk kan inte engage oss. tror du förstår vad jag menar och vilken problematik detta skulle skapa kring krångliga regler.

 

Jag tycker det är helt rimligt att ni är skyddade av en safezone då jag inte vill att folk ska spawn campa erat "hq" och enbart gå på hunters/loot etc vilket det skulle medföra :(

 

Men som jag sa innan, jag har inga problem med att man flyttar ut erat HQ från safezone, dock aldrig vid oil trader, för det skapar 0 skillnad, sålänge den ligger på en plan mark och inte på en hög kulle så folk faktiskt kan "göra" något utan att ni sitter i 4-(5?) cargo towers och vaktar - för det främjar inte RP eller  en "ärlig" chans för civila, i dagsläget får vi leva med att det är safezone just för risken att folk abusear och förstör är väldigt stor om det ligger utanför safezone

Link to comment
Share on other sites

Absolut, men det är ju mer tidseffektivt att ta en liten osäker väg till athira som ett exempel, där folk inte kan skjuta in, än att riskera än 1timmes fight, men i get your point.

 

Gällande bankomater så är inte alla atms innanför safezones, och självklart är det ok att åka till en bankomat under strid förutsatt att den inte är i ett "safezone" markerat område (men eftersom det redan är engageat så har motståndaren fortfarande rätt att skjuta dig i 15min) däremot när 15min gått - så har dom ingen rätt för det längre, är det däremot bara en "safezone" så kan man RPA fram det utan att bankomat regeln överskrider, ungefär som på nla ön så har vi utmarkerade atms, dock har vi rätt att engage då vi har kos på hela ön, men folk kan inte engage oss. tror du förstår vad jag menar och vilken problematik detta skulle skapa kring krångliga regler.

 

Jag tycker det är helt rimligt att ni är skyddade av en safezone då jag inte vill att folk ska spawn campa erat "hq" och enbart gå på hunters/loot etc vilket det skulle medföra :(

 

Men som jag sa innan, jag har inga problem med att man flyttar ut erat HQ från safezone, dock aldrig vid oil trader, för det skapar 0 skillnad, sålänge den ligger på en plan mark och inte på en hög kulle så folk faktiskt kan "göra" något utan att ni sitter i 4-(5?) cargo towers och vaktar - för det främjar inte RP eller  en "ärlig" chans för civila, i dagsläget får vi leva med att det är safezone just för risken att folk abusear och förstör är väldigt stor om det ligger utanför safezone

 

Jag förstår vad du säger angående ATM's och är med. Men tyvärr är det så, det är de civila som sätter ribban, visst kan man spika ens HQ om man inte har sunt förnuft, och då kanske regler skapas, precis som massa andra regler som skapats pga civilas beteende. Att ha en bas vid oil trader var bara mest ett exempel för att det har en bra utgångspukt och att det var på en kulle pga att det ger sikt och ska vara avskräckjagande pga att en fight skulle helst inte vilja tas. Men, om det skulle vara ett HQ så skulle basen naturligtvis inte ha en massa cargo towers utan vara designat med måtta. 

 

Att det sitter 4-5 personer i ett cargo tower har ju inte direkt något att göra om det kommer att främja RP(Det är precis som vid N.L.A checkpoint, varför skulle någon åka dit när man vet att det sitter 4-5 pers i sina cargo towers då ni har KOS), i detta fall kan jag förstå vad du menar då det inte främjar RP. Det beror helt på hur en situation ser ut, vad som har skett och vad man har kommit överens med om (den man krigar mot?) 

 

Det ligger nog lite i hur personen som spelar om han vill använda RP eller inte, inte hur många det sitter i ett cargo tower. Men kan personligt säga att jag har blivit rädd att åka till N.L.A checkpoint pga att ni har KOS + att ni har towers som vaktar så pga av det har jag inte viljat främja RP.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.