Jump to content
CvGaming

Terrorist attentat hur går de till?


Recommended Posts

För nya som äldre spelare på servern så ska jag nu förklara hur terror attentaten går till.

 

Följande steg är något vi inom RO kommit överens med APD hur de ska skötas.

 

 

Steg 1: Ett meddelande ska skickas via CvG News om att information om ett attentat blivit upptäckt.

- Vid detta tillfälle lämnar Terroristerna sitt HQ till fots,bil eller helikopter dvs ingen fast travel.

 

Steg 2: Ett andra meddelande går ut via CvG News och då publiceras platsen attentatet kommer ske på tex: Kavala, Lakka Checkpoint etc.

- Vid detta steg så måste Terroristerna vänta 5min innan de får utlösa sina bombvästar

- Sprängningarna ska ske så nära varandra som möjligt, så ingen väntar i 10min innan de aktiverar sin väst.

 

Steg 3: Ett meddelande skickas när sista västen sprängts.

- Detta för att APD och övriga ska veta när det är över för denna gång.

- Så ingen behöver stirra sig blind om de vet att 5 terrorister är online men tex bara 3 västar smällt av.

 

PS: Kan eventuellt tillkomma/försvinna steg beroende på hur attentaten tas emot av övriga spelare, men detta är just nu grunden.

 

Och så ber jag om en tyst minut till Bobbi, som lyckades döda en terrorist, men västen var aktiverad och small av i alla fall. R.I.P!

 

Link to comment
Share on other sites

Undrar lite över civila som rör sig i området då de flesta som precis börjat på servern oftast spawnar i Kavla. Man vill ju gärna inte komma in på en server och dö efter man precis spenderat alla sina pengar på kläder/fordon.

 

Är det något som ni försöker undvika eller köra ni bara på och försöker få med så många som möjligt?

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.