Jump to content
CvGaming

[H.R.A] [Gen.] KapteN


KapteN
 Share

Recommended Posts

Nu får jag säga tack och adjö till H.R.A.

Efter många om och men så har jag tagit beslutet om att lämna H.R.A och CvGaming Altis Life.

Jag är så j**la trött på hur vissa admins hela tiden låter A.P.D/A.M.P begå misstag efter misstag efter misstag och aldrig få ett skit för det. Allt som som dessa admins tror kommer fungera är att prata/(skälla) på dem.

Det har Aldrig kommit en bann/kick på en A.P.D/A.M.P sedan jag nu kom tillbaka till CvGaming från en lång brake. Det har varit situation efter situation och inget händer. Det enda man hör att dem ska skälla ut dem. 

Med egen erfarenhet som H.R.A Medlem så om dem gör något dem inte får och admins snackar med dem. Det enda vi hör då är att det är ( VI ) H.R.A som har gjort fel. visst vissa situationer hanterar vi dåligt men det jobbar vi på för att det ska bli bäst för båda parter. Men A.P.D/A.M.P fortsätter peka finger på mot oss och vanliga spelare inne på server och säger att det är vi som gör fel.

Jag vet inte vilka som är poliser eller rebeller på servern. enligt mina ögon är polisen mer som en terror grupp som gör att vanliga spelare på server inte vill lira här.

T.ex Idag 2015.08.25

Några civs kör in på vår ö för att plocka weed. Helts plötsligt kommer A.P.D/A.M.P i 2 Huron med varsin hunter under sig. :blink: Dem droppar båda hunters landar en av dem slänger in då båda dessa civs in i en huron sedan flyger direkt därifrån... Jag vet inte vad ni tycker som läser detta men jag tycker är det är förjävligt att dem gör detta mot civs. Det roliga är att vissa admins tyckte att dem inte ska få något skit för det, bara för att det inte står i reglerna. Jag tycker att det är ett j**la lalleri med A.P.D/A.M.P. Vissa admins bryr sig fan bara om A.P.D/A.M.P och skiter i dem viktigaste spelarna på servern de Civila.

Det är därför jag avgår och många andra event som har ledit till att jag helt enkelt har tröttnat på hur vissa admins sköter servern och hur dem hantera dessa situationer.

Jag vill tacka alla människor som har gjort att tiden inne på servern har varit rolig, Jag har skapat många nya och gamla band undertiden på servern och jag hoppas många av er andra också kommer göra det. Tack och adjö.

Lagster en dag kanske du blir upprankad <3

Fisk du får ta över min fiske stuga.
 

Link to comment
Share on other sites

Hare bra Kapten,

Tycker det är synd att du resonerar som du gör, man behöver inte och man ska inte banna i varje situation för det stjälper mer än det hjälper.

Att du anser att en ban är på sin plats är i mina ögon absurt, jag skulle kunnat bannat både HRA och APD/AMP medlemmar varje dag då det alltid är någon och oftast flera i båda faktionerna som bryter/gör små misstag i form utav att man uppfattat regler/situationer annorlunda. Skulle vi som cvgaming som ett community tjäna på att göra detta? verkligen inte.

Jag personligen tror mer på att snacka med folk och lösa problem än att vifta med ban hammaren, men det är ju min åsikt.

Gällande din kommentar: 


Det har Aldrig kommit en bann/kick på en A.P.D/A.M.P sedan jag nu kom tillbaka till CvGaming från en lång brake. Det har varit situation efter situation och inget händer. Det enda man hör att dem ska skälla ut dem. 

 

Det har kommit 1 ban/kick på 1 hra medlem som agerat felaktigt, visa mig gärna bevisen / ban request där en APD/AMP medlem faktiskt har gjort fel? Dom situationer vi valt att inte banna i är i situationer tillsammans mot HRA där även HRA har agerat fel vilket innebär att vi skulle behöva banna från båda sidorna vilket i mina ögon inte har varit något som behövts (och som jag fattat det ingen i varken APD eller HRA har velat)

Sen din kommentar om att APD/AMP pekar fingret på er förstår jag inte heller hur du menar.. det är ingen i APD eller AMP som pekar fingret på att det är "hra" som agerat fel, det är felagerat från båda sidorna i dom situationer jag har tagit del utav, ibland mer APDs fel, ibland mer HRAs fel. ska vi lösa dom problemen med bans? tveksamt

sist men inte minst, gällande situationen med Huronen och huntern, så anser jag lika mycket som dig att det är lack of roleplay, helt onödigt, men är det förbjudet? Nej, Agerade dom fel? Ja

Ska dom bannas för det? Nej, dom har inte brytit mot någon regel, prata med den civile som blev drabbad och ta ett beslut därefter

 

Jag personligen bryr mig nästan enbart om dom civila, och hade du spelat mer på servern istället för att gnälla om att era shoppar är dyra etc, så hade du nog upplevt det på detta sätt också.

Jag gillar dig som person, men tycker du är helt ute och cyklar i denna post, och om man avgår som en ledare och som en spelare efter drygt. 3veckor på servern så var du förmodligen fel placerad från första början.

 

Önskar dig all lycka vad du nu bestämmer dig för att göra och hoppas givetvis att du ändrar dig och kommer tillbaka! :)

 

Link to comment
Share on other sites

Hare bra Kapten,

Tycker det är synd att du resonerar som du gör, man behöver inte och man ska inte banna i varje situation för det stjälper mer än det hjälper.

Att du anser att en ban är på sin plats är i mina ögon absurt, jag skulle kunnat bannat både HRA och APD/AMP medlemmar varje dag då det alltid är någon och oftast flera i båda faktionerna som bryter/gör små misstag i form utav att man uppfattat regler/situationer annorlunda. Skulle vi som cvgaming som ett community tjäna på att göra detta? verkligen inte.

Jag personligen tror mer på att snacka med folk och lösa problem än att vifta med ban hammaren, men det är ju min åsikt.

Gällande din kommentar: 

Det har kommit 1 ban/kick på 1 hra medlem som agerat felaktigt, visa mig gärna bevisen / ban request där en APD/AMP medlem faktiskt har gjort fel? Dom situationer vi valt att inte banna i är i situationer tillsammans mot HRA där även HRA har agerat fel vilket innebär att vi skulle behöva banna från båda sidorna vilket i mina ögon inte har varit något som behövts (och som jag fattat det ingen i varken APD eller HRA har velat)

Sen din kommentar om att APD/AMP pekar fingret på er förstår jag inte heller hur du menar.. det är ingen i APD eller AMP som pekar fingret på att det är "hra" som agerat fel, det är felagerat från båda sidorna i dom situationer jag har tagit del utav, ibland mer APDs fel, ibland mer HRAs fel. ska vi lösa dom problemen med bans? tveksamt

sist men inte minst, gällande situationen med Huronen och huntern, så anser jag lika mycket som dig att det är lack of roleplay, helt onödigt, men är det förbjudet? Nej, Agerade dom fel? Ja

Ska dom bannas för det? Nej, dom har inte brytit mot någon regel, prata med den civile som blev drabbad och ta ett beslut därefter

 

Jag personligen bryr mig nästan enbart om dom civila, och hade du spelat mer på servern istället för att gnälla om att era shoppar är dyra etc, så hade du nog upplevt det på detta sätt också.

Jag gillar dig som person, men tycker du är helt ute och cyklar i denna post, och om man avgår som en ledare och som en spelare efter drygt. 3veckor på servern så var du förmodligen fel placerad från första början.

 

Önskar dig all lycka vad du nu bestämmer dig för att göra och hoppas givetvis att du ändrar dig och kommer tillbaka! :)

 

Det jag tycker är förjävligt är att om någon i en faction Rmdar eller gör något som man borde bli bannad av får man en chans eller flera på sig. Medans en civil får bann dirr. Det är det jag är så dåligt. Eftersom vissa aldrig lär sig efter dem fått skäll kanske en Hammar i huvudet får dem att fatta att om man är i en faction så har man väldigt mycket mer ansvar än vad den vanliga civen har.

Och föresten jag var ledare i H.R.A i 3 veckor och jag kom tillbaka när strax efter hysteria så du verkar inte ha någon koll på när folk kommer tillbaka till servern undar vem som är ute och cyklar. Jag hade även 700 timmar på servern innan du börja lira på den. 

Jag skulle inte säga att jag är fel placerad utan jag är trött på hur admins sköter server och i nuläget som server ser ut så kommer jag inte komma tbk.

Link to comment
Share on other sites

Det jag tycker är förjävligt är att om någon i en faction Rmdar eller gör något som man borde bli bannad av får man en chans eller flera på sig. Medans en civil får bann dirr. Det är det jag är så dåligt. Eftersom vissa aldrig lär sig efter dem fått skäll kanske en Hammar i huvudet får dem att fatta att om man är i en faction så har man väldigt mycket mer ansvar än vad den vanliga civen har.
 

När en person i H.R.A(Behöver inte gå ut med namn) RDM:ade mig och E.Johansson utanför eran checkpoint så pratade vi med den personen, han trodde att det var så att ni hade KOS där gränsen går då man fick varningsmeddelandet, vilket är en ganska bra bit utanför CP bommen, men så var det inte, ni hade KOS vid bommen, och vi var en nog långt ifrån bommen att ni inte hade KOS på oss, men han sköt ner oss båda 2. Men det var ju för att han inte riktigt visste hur reglerna var, tycker du ändå att han ska bli bannad för det? Tycker då inte jag. Och vi ville inte starta upp något om att få honom bannad heller, vi ville att han skulle få veta vad som är rätt och fel, och sen var vi nöjda med det. Sen är det upprepande fel, där man ser ett mönster av samma fel om och om igen så är vi inne på en helt annan sak.

Då faktioner kräver en viss mognad för att man ska få spela där så ska man även kunna föra en konversation emellan parterna istället för att allt ska behandlas med bann direkt. Samma mot civs, kan jag föra en diskution med personen och vi kan komma överrens så lägger jag inte upp någon bannreq, simple as that.

Tack och adjö.

Link to comment
Share on other sites

Det jag tycker är förjävligt är att om någon i en faction Rmdar eller gör något som man borde bli bannad av får man en chans eller flera på sig. Medans en civil får bann dirr. Det är det jag är så dåligt. Eftersom vissa aldrig lär sig efter dem fått skäll kanske en Hammar i huvudet får dem att fatta att om man är i en faction så har man väldigt mycket mer ansvar än vad den vanliga civen har.
Och föresten jag var ledare i H.R.A i 3 veckor och jag kom tillbaka när strax efter hysteria så du verkar inte ha någon koll på när folk kommer tillbaka till servern undar vem som är ute och cyklar. Jag hade även 700 timmar på servern innan du börja lira på den. 

Jag skulle inte säga att jag är fel placerad utan jag är trött på hur admins sköter server och i nuläget som server ser ut så kommer jag inte komma tbk.

Aight har inga problem med att det här öppet, Civila får exakt lika många chanser som faktions medlemmarna, och när dom bestraffas så bestraffas dom oftast hårdare, väldigt mycket intern bestraffning också.

Du kom tillbaka och började spela "aktivt" när H.R.A kom tillbaka, vill du på riktigt att jag skriver ut hur många timmar du spelat sen din "comeback" ? eftersom du verkar tro att du spelat extrema mängder så är det verkligen dags o slå sig på pannbenet och vakna till liv käre kapten. Sen vi började med gametrackern så har du spelat såhär många timmar förvisso stämmer den inte 100% men den ger dig en uppfattning +- någon timme

http://www.gametracker.com/server_info/arma.cvgaming.net:2302/top_players/?query=kapten

Som jag skrev så avgick du som "ledare" efter 3 veckor, sen vet jag mycket väl att du kom tillbaka och skulle bli aktiv i samma veva som Hysteria, dno riktigt vad din poäng är med att du varit aktiv 700timmar innan jag började på cv i slutet av september, (700timmar på dryga 2månader av dig är endå hatten av, eftersom jag började i slutet av september och du har inte varit aktiv sedan dess enligt vad folk säger, personligen har jag 0 koll) bara för att visa hur mycket 700timmar faktiskt är så är 2 månader om vi räknar 30 dagar: 30 x 2 = 60 x 24(antal timmar) = 1440, av 1440 timmar så spelade du 700 med andra ord så spelade du i snitt 11 timmar om dagen (enkel matematik) låt säga att det är 3månader du spelade (så blir det ungefär 7-8h per dag och för det så lämnar jag hatten av,  har noll koll på vad du ville ha sagt att du spelat 700timmar på servern innan jag började lira på den, något som dock är 100% säkert är att jag har betydligt fler timmar på dig än servern i dagsläget vad det nu återigen har för någon roll.

Jag skulle våga påstå att du var felplacerad från start eftersom du nu valde att ta detta öppet, det enda du gjort sen du blev ledare för hra är att stånka och stöna på hur jobbigt, dåligt, tråkigt allting är, en sådan person bör inte sitta som en ledare (in my opinion dvs)

Vill du svara på detta så kommer jag låta dig svara på det men jag har ingen lust att hoppa ner på din sandlåde nivå "jag spelade såhär många timmar innan du började så jag vet bäst" så jag lämnar över ordet till dig.

*update* Länkar in en bild på dina timmar i steam, så med andra ord har du spelat 37 timmar sen du kom tillbaka... 

uMcJ79p.jpg

Hare gött

 

 

Link to comment
Share on other sites

När en person i H.R.A(Behöver inte gå ut med namn) RDM:ade mig och E.Johansson utanför eran checkpoint så pratade vi med den personen, han trodde att det var så att ni hade KOS där gränsen går då man fick varningsmeddelandet, vilket är en ganska bra bit utanför CP bommen, men så var det inte, ni hade KOS vid bommen, och vi var en nog långt ifrån bommen att ni inte hade KOS på oss, men han sköt ner oss båda 2. Men det var ju för att han inte riktigt visste hur reglerna var, tycker du ändå att han ska bli bannad för det? Tycker då inte jag. Och vi ville inte starta upp något om att få honom bannad heller, vi ville att han skulle få veta vad som är rätt och fel, och sen var vi nöjda med det. Sen är det upprepande fel, där man ser ett mönster av samma fel om och om igen så är vi inne på en helt annan sak.

Då faktioner kräver en viss mognad för att man ska få spela där så ska man även kunna föra en konversation emellan parterna istället för att allt ska behandlas med bann direkt. Samma mot civs, kan jag föra en diskution med personen och vi kan komma överrens så lägger jag inte upp någon bannreq, simple as that.

Tack och adjö.

Vi hade problem med checkpointen i H.R.A hur vi skulle agera mot civs samt A.P.D/A.M.P. Jag vet inte när situation du pratar om hände, men vi har suttit upp regler om hur vi ska agera vid Checkpointen. Samt är ni nära våran checkpoint (poliserna) så blir vi såklart aggresivare för att vi vet inte om ni ska raida eller om ni väntar på bevis för att raida.
Man kan även säga att vår checkpoint är vårat HQ för det är där vi står 75% av tiden vi är online. Men det finns regler nu om hur H.R.A ska agera gör dem fel så är det upp till ledarna i H.R.A eller Admins.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.