Jump to content
CvGaming

S. Olsson rdmar o.O


Öberg
 Share

Recommended Posts

        Request Information

        Name: Var inte med vid incidenten, men A. Öberg.

        Offender-Name: [SC] S. Olsson, [SC] Nemo, [SC] Jayleno

        Date: 2015-09-14 - runt 20:00

        Reason: Hampus tar upp sina händer, och Olsson väljer att avrätta honom ändån. Hampus skriker flera gånger "Jag ger upp"

When you're about to rob someone, you have to give the victim a choice (If the victim fails to comply only then is lethal action allowed)

Shooting a player without giving reasonable time to follow demands is considered RDM

BEVIS:

 

Edited by Öberg
Link to comment
Share on other sites

Jag vet att jag gjorde fel darför skrev jag till Hampus direkt på steam och vi skulle lösa det själv så vet inte varför du lägger upp denna Ban req överhuvudtaget!

Edited by S. Olsson
Link to comment
Share on other sites

Kan säga detta från min syn vinkel vi ingeagear så hoppar en av poliserna ut (han med gear) sätter sig bakom bilen med vapnet riktat emot mig och skjuter emot mig och då skjuter Jayleno emot han då surrendar Charlie men då är det för sent eftersom ni skjutit så då skjuter Nemo charlie och sen skjuter Jay han som skött på mig och då dödar jag Hampus!

Link to comment
Share on other sites

Jag vet att jag inte har något med detta att göra, men det är rätt onödigt att få någon bannad när man kan lösa det på annat sätt. Olsson har ändå bett om förlåtelse och erbjudit refund. Mycket lättare att prata om saken och reda ut allt än att få honom bannad satt han inte kan spela. 

Link to comment
Share on other sites

Varför vill ni bara få mig bannad då om det var Nemo som rdma kan du förklara det för mig öberg? Bara för du vet att jag är nära på perm eller vad är grejen?

Klart jag skjuter när ni står och skjuter på mig jag fattar inte?

Edited by S. Olsson
Link to comment
Share on other sites

Så du menar att en rdm ger kos, samt har han fortfarande händerna på huvudet.

Verkligen inte, men då är det ju han som börjar situationen definitivt som ni ska lägga upp ban requesten på, detta känns mer som en personlig vendetta mot olsson än att det faktiskt är han som gjort fel,

Förövrigt finns det ingenting som tvingar någon i SC att låta han överleva med händerna på huvudet (det är ett douchebag move att döda någon som har händerna på huvudet i en sån där situation) men det finns ingen regel som säger att det är fel,

denna ban requesten är egentligen mot Nemo vs Charlie

 

Nemo: Kan du providea en video från din synvinkel då det verkar lagga något enormt på videon APD lagt upp

 

Mvh Bobbi

Link to comment
Share on other sites

Verkligen inte, men då är det ju han som börjar situationen definitivt som ni ska lägga upp ban requesten på, detta känns mer som en personlig vendetta mot olsson än att det faktiskt är han som gjort fel,

Förövrigt finns det ingenting som tvingar någon i SC att låta han överleva med händerna på huvudet (det är ett douchebag move att döda någon som har händerna på huvudet i en sån där situation) men det finns ingen regel som säger att det är fel,

denna ban requesten är egentligen mot Nemo vs Charlie

 

Nemo: Kan du providea en video från din synvinkel då det verkar lagga något enormt på videon APD lagt upp

 

Mvh Bobbi

Fast bobbi "When you're about to rob someone, you have to give the victim a choice (If the victim fails to comply only then is lethal action allowed)" den regeln då?

Edited by Mikhailov
Link to comment
Share on other sites

Angående de med refund.. Hur många gånger kan man klara sig undan med att refunda? Om man inte ändrar sitt beteende efter ett flertalet chanser (Refund måste väl anses som chanser?) så finns det ju egentligen inte någon annan lösning än en ban? Sen verkar det inte som att bans ändrar något i vissa fall.. 


Vet att man inte ska kommentera andras banreqs men det börjar bli mycket refunds men allt beteende fortsätter, det gäller inte enbart SC utan i allmänhet imo.

 

Link to comment
Share on other sites

Herregud, efter ett tjugo tals exakt likadana situationer (vilket vi har löst över TS) så borde ni ha lärt er, helt absurt att ni ska komma undan ytterligare en gång. Ni får lära er att hantera situationer efter server-reglerna annars kommer det att bli konsekvenser. Ni spelar i ett av de största och äldsta gängen på servern, läs reglerna och skärp till er..

Link to comment
Share on other sites

Fast bobbi "When you're about to rob someone, you have to give the victim a choice (If the victim fails to comply only then is lethal action allowed)" den regel då?

Absolut, Förutsatt att Peggen hade sina händer uppe på huvudet. Det är Nemo som den första ban requesten borde ligga på då han är den första som skjuter 1 med händerna på huvudet, sen dör peggen sen dör Hampus. A gang will be judged for its actions as a group <-- i detta fall är "Gang" A.P.D så om 1 väljer att inte surrendra så hade jag gjort exakt likadant, och det vet jag att även ni hade gjort.

Link to comment
Share on other sites

Jag vill att en neutral admin tar tag i detta (Hitem)

Hitem är ingen admin, låser tråden nu för att undvika mer pajjkastning

 

SC: Ge mig en video från eran synvinkel gärna i ett pm på forumet

 

I övrigt så ser man här https://www.youtube.com/watch?v=L0OpJwunNY8&feature=youtu.be&t=13 att peggen skjuter tillbaka

Edited by Jonasp
Link to comment
Share on other sites

  • Guest locked, unlocked and locked this topic
  • 3 weeks later...

Some time have gone since this ban request was first posted. So I take the freedom to decline it after watching all the evidence and the comments since if i would swing the ban-hammer it would be on both parts.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.