Jump to content
CvGaming

Pepperoni VDM


Nordqvist
 Share

Recommended Posts

  Request Information

        Name: [Cv-D] [Capo] Xi Jong

        Offender-NamePepperoni

        Date: YYYY-MM-DD - <2015:10:04 23:20>

        Reason: VDM. Vi tänkte råna Pepperoni på hans weed runda och han blir engagead av Jax på andra sidan bron, då väljer han att vända och köra tillbaka till pyrgos. Vi ställer upp en bil i mitten som en roadblock och ställer oss på sidorna för att skjuta men Pepperoni fortsätter bara att köra och kör sedan på mig så jag flyger ner i vattnet. 

Bevis: https://vid.me/tb3j

Link to comment
Share on other sites

Om han inte har något val förutom att bryta en regel så ska han väl ändå stanna? Det finns lägen där du inte kan ta dig ut. Jag vet inte hur du spelar spelet men jag hade då inte kört över någon i det där läget, det är bara inse att du inte har någon valmöjlighet och ge upp. 

 

Även som Imlay säger, om han nu inte vill ge upp, vrid fordonet och försök slå ut bilen som kommer bakom och sen jobba sig vidare. 

Edited by kJn
Link to comment
Share on other sites

Stanna och ge upp är ett jobbigt alternativ då man ser hur mycket ni sprayar på honom.

Vet inte vad som gäller med regeln:

 If you plan to rob a by passing car, you may not randomly fire at the vehicle to make it stop (Only Roadblocks and spike trips is allowed during this situation

Men så  som jag vet åker folk också på ban för det? Men aja ska inte lägga mig i allt för mycket :)

Link to comment
Share on other sites

Vi skjuter inte hela vägen på honom hela vägen över bron utan han gör ett aktivt val att fortsätta köra fast han ser att vi står där.. Dessutom så är det inte "randomly fire" eftersom han var engagead sen tidigare, det är iaf så jag har uppfattat det. Om nu admins anser att det jag gjorde i den situationen är fel så får dem banna mig men då är vi nog många som åker på precis likadan ban, eftersom i princip hela servern skjuter på fordon. 

Vet dock inte varför jag förklarar mig för dig i detta läge..

Edited by kJn
Link to comment
Share on other sites

Min egna personliga åsikt är att båda gör fel, Det är aldrig okej att köra över någon, men ni ger inte pepperoni speciellt mycket till val såvitt vad jag kan se eftersom ni placerat ut er med en suv i mitten, och enda fria ytorna där han kan köra, där har ni valt att ställa er? Tycker det är rätt mycket lack of rp att stå kvar när det kommer en lastbil på 2ton i 70km/h, men yeah thats my opinion.

Har ingen annan admin/mod svarat på denna inom 24h så tar jag den och då vet ni redan vad jag personligen anser.

 

Mvh Bobbi,

 

*låser även tråden*

Link to comment
Share on other sites

  • Guest locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.