Jump to content
CvGaming

Måste vi ha det såhär?


Dimitri
 Share

Recommended Posts

Lägger upp den här videon för helt enkelt undra varför? Hänger inte ut Z.. Detta gäller nog dem flesta på servern. Här står vi och ser chansen till riktigt schysst RP när detta händer. Vad finns det för mening? / Konstapel Dimitri

 

 

http://www.twitch.tv/r3dimitrirascalov/v/22454213

Link to comment
Share on other sites

Är också fett trött på det här. Står man och har ett fett kul rp också kommer någon och tänker, nämen där är ju polisen, dem engagear vi så får vi skjuta samt lite gear.

Link to comment
Share on other sites

Lägger upp den här videon för helt enkelt undra varför? Hänger inte ut Z.. Detta gäller nog dem flesta på servern. Här står vi och ser chansen till riktigt schysst RP när detta händer. Vad finns det för mening? / Konstapel Dimitri

 

 

http://www.twitch.tv/r3dimitrirascalov/v/22454213

jag hoppas fan du driver har tittat på din stream då och då och en gång kom jag in och hör eyy vi har inget att göra vi raidar pyrgos och så bara åker ni rätt in och skjuter allt och alla vart är rpn i det? och ni poliser har ju nästan aldrig lyssnat på oss när vi rånat er ni har ju alltid försökt att ta er ut från situationen med en gunfight så att komma och säga att vi har dåligt rp är ju bara märkligt.

Link to comment
Share on other sites

Dubbelmoralen i denna posten är EXTREM... Dimitri som även spelat i det gamla gänget "El Cartel" Gick runt och rånade poliserna 24 timmar om dygnet. Och sedan sitter han och klagar på att vi engagear polisen 1 gång under ett RP? Och sen att ni inte ger upp gör ju inte situationen bättre...

Link to comment
Share on other sites

Dubbelmoralen i denna posten är EXTREM... Dimitri som även spelat i det gamla gänget "El Cartel" Gick runt och rånade poliserna 24 timmar om dygnet. Och sedan sitter han och klagar på att vi engagear polisen 1 gång under ett RP? Och sen att ni inte ger upp gör ju inte situationen bättre...

Har inte sett videon men eftersom du påstår att vi i El Cartel rånade snuten 24 timmar om dygnet så utgår jag från att allt annat är skitsnack också.

Tror dom flesta poliserna även kan bekräfta att vi inte var på dom 24 timmar om dygnet, vi jagade betydligt mer gäng än snutarna iaf, tror jag även dom flesta gäng kan bekräfta :-)

 

Ajuste och du var ju även standin i ec, så du borde också veta att det inte stämmer, fan va mega lol de blev

Link to comment
Share on other sites

Har inte sett videon men eftersom du påstår att vi i El Cartel rånade snuten 24 timmar om dygnet så utgår jag från att allt annat är skitsnack också.

Tror dom flesta poliserna även kan bekräfta att vi inte var på dom 24 timmar om dygnet, vi jagade betydligt mer gäng än snutarna iaf, tror jag även dom flesta gäng kan bekräfta :-)

 

Ajuste och du var ju även standin i ec, så du borde också veta att det inte stämmer, fan va mega lol de blev

Fast du tror väl ändå inte helt seriöst att han menade alla 24 timmar om dygnet? Det är så folk säger.

Jag var i HRA den tiden som El Cartel var aktivt och det första och enda uttrycket jag fick av er var att varje gång man åkte igenom Airfield checkpoint så hade ni lagt spikes och drog en surrender or die. 

En annan gång var när jag och Freeman var ensamma online, såg er i checkpointen. Freeman landade för att snacka med er och det första ni sa var att han skulle ta av sig alla grejer och sedan lägga in det i er bil. Samt så ville ni att jag skulle ge er nycklarna till ifriten. Så jo, jag håller med lallish att ni också var pang pang pang. Dock inte att ni bara låg efter A.P.D

Den gången jag gav upp och verkligen skulle RP:a med er så skulle jag suga fakir's kuk och det är ju jätte skoj RP. Klart att man blir lack

Link to comment
Share on other sites

Fast du tror väl ändå inte helt seriöst att han menade alla 24 timmar om dygnet? Det är så folk säger.

Jag var i HRA den tiden som El Cartel var aktivt och det första och enda uttrycket jag fick av er var att varje gång man åkte igenom Airfield checkpoint så hade ni lagt spikes och drog en surrender or die. 

En annan gång var när jag och Freeman var ensamma online, såg er i checkpointen. Freeman landade för att snacka med er och det första ni sa var att han skulle ta av sig alla grejer och sedan lägga in det i er bil. Samt så ville ni att jag skulle ge er nycklarna till ifriten. Så jo, jag håller med lallish att ni också var pang pang pang. Dock inte att ni bara låg efter A.P.D

Den gången jag gav upp och verkligen skulle RP:a med er så skulle jag suga fakir's kuk och det är ju jätte skoj RP. Klart att man blir lack

Gillar du inte saltstång?:)

Link to comment
Share on other sites

Fast du tror väl ändå inte helt seriöst att han menade alla 24 timmar om dygnet? Det är så folk säger.

Jag var i HRA den tiden som El Cartel var aktivt och det första och enda uttrycket jag fick av er var att varje gång man åkte igenom Airfield checkpoint så hade ni lagt spikes och drog en surrender or die. 

En annan gång var när jag och Freeman var ensamma online, såg er i checkpointen. Freeman landade för att snacka med er och det första ni sa var att han skulle ta av sig alla grejer och sedan lägga in det i er bil. Samt så ville ni att jag skulle ge er nycklarna till ifriten. Så jo, jag håller med lallish att ni också var pang pang pang. Dock inte att ni bara låg efter A.P.D

Den gången jag gav upp och verkligen skulle RP:a med er så skulle jag suga fakir's kuk och det är ju jätte skoj RP. Klart att man blir lack

Jag utgår från att om någon skriver 24 timmar så menar man 24 timmar.

Gällande pangpang så är det lätt att det blir pangpang, skulle våga påstå att vi förmodligen rpade mest av alla gäng dock så trodde ju många inklusive hra att dom kunde skjuta sig ur situationerna och blev därmed dödade, sen kan man ju tolka det hur man vill, om folk aldrig vill ge upp så är det inte så konstigt att det bara blir "pangpang" är faktiskt så att om vi engagear några och dom väljer att ge upp så börjar ju ett längre roleplay vid det scenariot jämfört med om dom väljer att skjuta då är det ju faktiskt ni som väljer att "pangpanga", och gällande freeman landade och snackade med oss så gav han ju upp, du däremot valde att hoppa in i ifriten, köra iväg en liten bit för att sedan bli dödad, återigen valde _ni_ att inte rollspela. jag har inget emot kritik men lite sanningshalt får det endå vara..

 

Link to comment
Share on other sites

Jag utgår från att om någon skriver 24 timmar så menar man 24 timmar.

Gällande pangpang så är det lätt att det blir pangpang, skulle våga påstå att vi förmodligen rpade mest av alla gäng dock så trodde ju många inklusive hra att dom kunde skjuta sig ur situationerna och blev därmed dödade, sen kan man ju tolka det hur man vill, om folk aldrig vill ge upp så är det inte så konstigt att det bara blir "pangpang" är faktiskt så att om vi engagear några och dom väljer att ge upp så börjar ju ett längre roleplay vid det scenariot jämfört med om dom väljer att skjuta då är det ju faktiskt ni som väljer att "pangpanga", och gällande freeman landade och snackade med oss så gav han ju upp, du däremot valde att hoppa in i ifriten, köra iväg en liten bit för att sedan bli dödad, återigen valde _ni_ att inte rollspela. jag har inget emot kritik men lite sanningshalt får det endå vara..

 

Helt rätt. Det där med pang pang så jag tar tillbaka nu efter ditt svar. Men som sagt, sättet ni RP:ar med är att man får överleva men inte med sina saker så blir ju ändå som ett "rån". Som factions medlem är det ingen big deal men när man blir av med det som civ är det ju inte kul för fem öre. Den där gången freeman landade var efter att jag hade gett upp gången före så jag hoppas att även du kan förstå att jag inte  ens vill RP:a med er efter ett sånt scenario.

Link to comment
Share on other sites

Aldrig haft en RP situation med Zeds än, bara sett sådana händelser som på filmen. 

Så ni kan inte klaga att vi ger er kritik för era icke RP handlingar. 

Vi försöker ju att starta ett RP Bara att vi väljer att skrika "Ta upp händerna" http://prntscr.com/8vdus5 Och sen vet ju ni aldrig om vi vill RPa eller inte då ni aldrig ger upp!

Edited by Zetas
Link to comment
Share on other sites

I denna situation behöver ni inte ens ropa upp med händerna då polisen redan står och rpar med en civil. Då kan ni lika gärna bara tramps in där och överbemanna dem så de inte ens har en chans att skjuta sig ur situationen. Men om man man ropar att de kommer dö är inte det optimala... Sen så är 9/10 gånger att när ett stort gäng rpar så rånar dem oss och sen drar.

Link to comment
Share on other sites

Ni sa att "El Cartel" bara körde "surrender or die"? Kan ju säga personligen att jag har haft fett roliga RP situationer med E.C t.ex i Airfield Checkpoint så ville de ha munkar och  kaffe för att de hade kidnappat en Medic. 

Sen kan jag tycka att jävligt många i just Zeds borde inte göra såhär då ni själva har varit poliser och vet hur det är att bli engageade hela tiden. Vi kan i princip inte åka längs mainroad utan att få en engage. Just därför har de flesta poliser gett upp med att ta upp händerna och istället försöker att ta fighten.

Link to comment
Share on other sites

God afton folket på CvGaming.

 

Tycker det är tråkigt att denna situation blev som den blev, jag tror inte Z´ som jag förstod det inte hade någon avsikt att ”råna” polisen när dom stod där och RP med en civil?

Om så är fallet så bör man kanske inte gå in med dom orden som användes, för det är ett ganska hotfullt sätt att ”presentera” sig på. Förstår att polisen tar det som ett hot (varför ska hände upp på en gång om det ska köras RP?) Dessutom vad är det för RP om man måste ha polisen ”upp” med händerna, då brukar det bara bli ett scenario i mina ögon.?

Feroz skriver "Ni har väl ingen aning om vad för rp vi kan dra om ni hade satt upp händerna?"

Hur hade du reagerat och agerat själv, vad hade din första tanke varit om jag får fråga?

Därför inte Polisen inte ger upp idag på servern är för att vi blir överfallna så många gånger dagligen så folk inom Polisen är så trötta på att ge upp och ge bort sin utrustning. Den må vara ”billig” men efter ex antal gånger så går det åt pengar även för polisen. Om man kan göra motstånd så försöker nog många Poliser göra det.

Som attityden är på servern idag så är det väldigt svårt att RP, hur ska polisen veta när folk vill köra RP när 95-99% av gångerna vill ni bara råna Polisen på sin gear och ev Hunter.
Detta är väl något som civs har satt i spel. Om inte civs rånar Polisen hela tiden så lär det bli mera RP situationer än vad det är idag med Polisen där folk går omkring med olaglig gear och inte blir tagna. Men när gear används mot Polisen så ser väl jag inte att man inte ska försöka ta in all olaglig gear som finns på servern för den verkar ju mot Polisen i detta fall hela tiden.
Sen får vi tillbaka att vi är tråkiga att RP med, där skjuter civs sig själva i foten lite grann tycker jag.

 

E.C var riktiga AS men dom hade även ett bra RP, men inte alltid. Det är något som många gäng saknar idag på servern. Så att kasta på E.C att dom alltid var dåliga med RP och hade en en ”surrender or die” attityd är fel i mina ögon.

 

Sen som Bartowski skriver att det är surt att lossa gear som Civs? Say what? 50-90% av den gear som ni använder är väl gear som är tagna av Polisen/HRA och inte ens ni har betalat något för, hur kan det vara surt då? I det fallet så är ju Polis gear hur dyrt som helst tycker jag.

Vissa grammatiska stavfel mm kan förekomma =o)

// Yoshi ( A.P.D Vice-Cheif)

Link to comment
Share on other sites

Fan händer med alla gäng som fakenickar mina gamla gäng? Mitt gamla "El Cartel" och mitt gamla "Zeds" gäng, vad då? :o

dafuq, du var ju med o startade zeds igen gyros ? :o

 

Link to comment
Share on other sites

Vi försöker ju att starta ett RP Bara att vi väljer att skrika "Ta upp händerna" http://prntscr.com/8vdus5 Och sen vet ju ni aldrig om vi vill RPa eller inte då ni aldrig ger upp!

går med på att det kanske blir ett RP om vi tar upp händerna.

men då är ingen av oss på så stort humör vilket är uppenbart eller hur? Att man måste ha ett övertag (att vi har gett upp) för att kunna va lämplig till att RPa får mig i tankar som säger att RP kanske inte är där ni hör hemma. 

Nu skall jag inte kasta paj på någon av er, men du förstår nog mitt resonang. (Läst er agenda) men vi är emot er också, men inte engager vi er varje gång vi får syn på er eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Säger som jag sagt tidigare, varför ska rp:t alltid bestå iform av kidnappning eller börja med "upp med händerna"? Varför inte bara gå fram o prata med varann? Jag menar visst "ingen vet ju om vi hade rp:a skit mkt om ni satt upp händerna" men öppnar man med den repliken så är man faktiskt inte där o gör det man gör för att RP:a i den bemärkelsen som jag i de här fallet tror polisen menar :)

Link to comment
Share on other sites

Kan själv tycka att det är väldigt mycket fokus på gear och att döda folk än att faktiskt få en rollspelssituation utav det hela. Skulle säga att ungefär 80% av alla interaktioner på altis just nu öppnas upp med "Put your hands up or we will open fire"

Det är lite som Luckiiee skriver att varför måste man alltid ha någon i underläge och spela den mäktige överhanden i ett rollspelsscenario? För att känna sig bättre än den andra med tanke på att man kan förnedra dom när man är några fler och dom har gett upp? Inte fan låter det som att det är kul.

 

Bara min åsikt, Less Shooting, More Talking

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.