Jump to content
CvGaming

BAN APPEAL uzze


uzze
 Share

Recommended Posts

Appeal Information

Name: [KOL-SWAT] Uzze

Date: 2014-10-19

Reason: Blev bannad 7 dagar för att jag och min kompis ([KOL-SWAT] Jimmy) dödade SC medlemmar som precis hade rån mördat oss. Dom skickade sms till min kompis när dom körde förbi oss med sin lastbil varpå vi vände och åkte efter dom (dom såg att det var vi och dom förstod nog tydligt att vi ville ha revange) jag hittade en av SC killarna och dödade honom och blev därefter dödad av dennes kumpan som hade sprungit runt mig (dom var alltså med på vad som var på gång). 

Tydligen så fanns det någonting som heter "new life rule" som vi då har brytit emot.. Jag är ledsen för det men hade ingen aning. 
SC medlemmar gjorde PRECIS samma sak på oss bara några dagar tidigare (vi dödade dom när dom försökte råna oss) sedan kom dom tillbaka och dödade oss utan några ord eller någonting, gömde sig på avstånd och sköt ihjäl oss. Det känns absolut inte rättvist att vi skall få 7 dagars ban för det här då vi efter det första mötet försökte förklara krig mot SC efter upprepade ingame konflikter. 

ALLTSÅ: Vi bröt mot new life rule och därför blev vi bannade för RDM. Ok, jag köper det. Men det måste då gälla åt båda hållen. Hade som sagt ingen aning om detta försen efter att vi hade dödat dom (blir såklart alltid mycket gnäll när SC snubbarna dör men dom är annars väldigt kaxiga när dom sjävla lyckas döda/råna någon).

Tycker det är lite märkligt också att jag inte hittar någon "ban request" här på forumet gällande min(våran) bann. Litar ni bara blint på SC medlemmar eller har ni fått video bevis på teamspeak? Länka gärna forumposten annars, jag kan tyvärr inte hitta någon.

Ni måste förstå att vi gör allt vi kan för att det ska bli så rolig RP som möjligt för både oss och andra spelare på servern. Vi har absolut inte för avsikt att förstöra för andra och att vi bröt mot "new life rule" var väldigt olyckligt och klantigt att vi inte har läst på reglerna bättre.

tack för mig /uzze

Link to comment
Share on other sites

du gjorde din revenge på mig med och det var med rdm så jag tror du förtjänar din 7 dagars ban:)

Fast det där är en annan historia. Du RDM'a mig först. Jag gav igen (vilket såklart var fel). Men vid tillfället jag dödade dig sköt din kompis och gängmedlem ihjäl min kompis som var unarmed utan någon som helst förvarning med. Så tycker 7dagars ban är lite väl överdrivet då jag redan förklarat att ingen av oss kände till "new life rule". Skulle jag börja fraps'a när jag spelar och reporta alla som beter sig illa och bryter mot regler så kommer det blir 80% report 20% spelande. True story. 

Förövrigt verkar admins totalt ointresserade av att ens responda i tråden. Hade vart kul och veta vem som bannade mig och vilket bevis som finns.. Jag har då inte sett någon forum tråd om ban request ;) kanske rakt av är så att admins tillhör SC gänget. Bannar admin efter ord från endast ena parten så skall jag nog fixa dig bannad också mohammed för din RDM. 

Finns ju fler servrar att spela på annars så det är nog dags för mig att se mig omkring. Men med uppenbar brist på intresse från admins sida så finns det inget annat och göra. 

Link to comment
Share on other sites

In the video we received, you killed Globbster in what looked like Agios. You also killed some SC guys but they never reported it. I passed the video on to the other admins that fixed the ban.
​I'll see if I can find the video.

Edit: 

Link to comment
Share on other sites

Fast det där är en annan historia. Du RDM'a mig först. Jag gav igen (vilket såklart var fel). Men vid tillfället jag dödade dig sköt din kompis och gängmedlem ihjäl min kompis som var unarmed utan någon som helst förvarning med. Så tycker 7dagars ban är lite väl överdrivet då jag redan förklarat att ingen av oss kände till "new life rule". Skulle jag börja fraps'a när jag spelar och reporta alla som beter sig illa och bryter mot regler så kommer det blir 80% report 20% spelande. True story. 

Förövrigt verkar admins totalt ointresserade av att ens responda i tråden. Hade vart kul och veta vem som bannade mig och vilket bevis som finns.. Jag har då inte sett någon forum tråd om ban request ;) kanske rakt av är så att admins tillhör SC gänget. Bannar admin efter ord från endast ena parten så skall jag nog fixa dig bannad också mohammed för din RDM. 

Finns ju fler servrar att spela på annars så det är nog dags för mig att se mig omkring. Men med uppenbar brist på intresse från admins sida så finns det inget annat och göra. 

 

Handlar inte om "brist på intresse"

Ibland kan det handla om att admins faktiskt har ett liv utanför arma också och inte alltid har tid att gå igenom forumet, vi har lite ont om folk skulle jag kunna säga.

Tänk på att vi gör detta frivilligt på våran fritid, att ha hand om en arma server är mer tidskrävande än vad vissa tror !

Kontakta en admin på teamspeak så kan vi ta itu med detta. 

/GW

Link to comment
Share on other sites

In the video we received, you killed Globbster in what looked like Agios. You also killed some SC guys but they never reported it. I passed the video on to the other admins that fixed the ban.

​I'll see if I can find the video.

Edit: 

Ok. Det sjuka var att vi träffade globbster (jag och min kompis) i kavala och frågade om han ville hänga med oss en sväng. Han följde med och vi gjorde det fullkomligt klart för honom att vi skulle leta upp SC medlemmar och döda dom (hämnas) för att de nyss rånmördat oss. Efter att vi fick syn på SC anhängares skåpbil på vägen och dom skickade sms till min kompis vände vi genast och åkte tillbaka och hoppade ur, delade upp oss för att döda SC medlemmarna i bilen. Jag fick syn på den snubben globbster pratade med på videon och antog att båda som var där tillhörde SC. Det var olyckligt att jag råkade döda globbster också. Jag skickade senare sms till globbster ingame och sade att jag var ledsen att jag dödade honom men inte förstod att det var han som pratade med SC snubben därför det verkade som att globbster var med oss på att hämnas våran tidigare död.. 

Förstår såklart att ni har annat och göra än att sitta på forumet, vill såklart inte kritisera admins då jag tycker ni har varit väldigt tillmötesgående och bra i TS. Den här 7dagars bannen känns dock väldigt dryg. Helst när globbster reportade mig när han faktiskt ÅKTE med oss och var med på att vi skulle döda dom.. Ett misstag hela grejen. Vi har hela tiden gjort vårt yttersta för att få så rolig rp för både oss och andra på servern, skapat ett gäng och försökt bygga upp en ekonomi. Det är inte som det ser ut i videon att vi kommit in och kört någon slags CSDM på servern.. 

Link to comment
Share on other sites

Handlar inte om "brist på intresse"

Ibland kan det handla om att admins faktiskt har ett liv utanför arma också och inte alltid har tid att gå igenom forumet, vi har lite ont om folk skulle jag kunna säga.

Tänk på att vi gör detta frivilligt på våran fritid, att ha hand om en arma server är mer tidskrävande än vad vissa tror !

Kontakta en admin på teamspeak så kan vi ta itu med detta. 

/GW

Ledsen GW, menade inte igentligen att kritisera ert arbete här. Tycker servern är riktigt rolig att spela på och alla admins som jag snackat med i TS har vart enkla och tillmötesgående. Bara lite frustrerande med bannen.

Link to comment
Share on other sites

Om du känner att bannen är fel så k

 

Ledsen GW, menade inte igentligen att kritisera ert arbete här. Tycker servern är riktigt rolig att spela på och alla admins som jag snackat med i TS har vart enkla och tillmötesgående. Bara lite frustrerande med bannen.

Om du känner att bannen på något sätt är felaktig så är det bästa du kan göra att kontakta den som bannade dig eller någon admin på teamspeak!

 

ts-cvgaming.net 

Link to comment
Share on other sites

Var hälsad Uzze.
 

Vissa civilians här på forumet kanske kan ta kontakt med Kebre och be han skapa ett hat/klagomåls forum som inte Admins kan se också kan ni alla mötas upp där och dela era åsikter och komma överens om något gemensamt, börjar bli lite smått uttjatat måste jag säga! :)
 

 

Sedan kan jag tillägga att det var jag som la banen, och där räknade jag in det du gjorde på Globbster men jag fick även rapporter från SC, videobevis fick jag på allting,och jag anser inte att det finns något att diskutera. Och att du hävdar att admins bannar från minsta vink av SC så ger det mig en blick om hur insatt du är på servern.

 

Medlemmarnas ansvar att läsa på om reglerna innan dem spelar och du har ju ändå spelat här ett tag så du borde ju ha tryckt upp kartan en eller 2 gånger, NLR är en gaska utmärkande regel samt att den är svår att missa. Har du fler funderingar så finns jag i Teamspeak.

Link to comment
Share on other sites

Var hälsad Uzze.

 

Vissa civilians här på forumet kanske kan ta kontakt med Kebre och be han skapa ett hat/klagomåls forum som inte Admins kan se också kan ni alla mötas upp där och dela era åsikter och komma överens om något gemensamt, börjar bli lite smått uttjatat måste jag säga! :)

 

 

Sedan kan jag tillägga att det var jag som la banen, och där räknade jag in det du gjorde på Globbster men jag fick även rapporter från SC, videobevis fick jag på allting,och jag anser inte att det finns något att diskutera. Och att du hävdar att admins bannar från minsta vink av SC så ger det mig en blick om hur insatt du är på servern.

 

Medlemmarnas ansvar att läsa på om reglerna innan dem spelar och du har ju ändå spelat här ett tag så du borde ju ha tryckt upp kartan en eller 2 gånger, NLR är en gaska utmärkande regel samt att den är svår att missa. Har du fler funderingar så finns jag i Teamspeak.

Jag menade inte att ge admins någon kritik igentligen bara väldigt tråkig och olycklig ban som igentligen var ett misstag från hela början. Som jag skrev ovan tycker jag att alla admins jag pratat med här på cvgaming varit jätte trevliga och bra. 

Precis som jag skrivit tidigare har vi blivit utsatta för liknande grejer som vi gjorde mot SC snubben av just SC och därför känns det väldigt drygt o bli bannad 7 dagar för det. Eller om bannen var för mordet på globbster så var det en 110% olycka då jag endast såg SC namnet och sköt båda i tron om att det var 2 sc medlemmar såklart. SMS'ade och bad om ursäkt till globbster förövrigt och hade kunnat tänka mig att ge honom ekonomisk ersättning men då han inte ens svarade så vart det ju genast svårare att förhandla fram en schysst lösning. 

Håller absolut med dig, 100% mitt fel att jag inte läst på reglerna utan bara kört på (i och med att vi blivit utsatta för liknande händelser så antog jag bara att det var OK att göra på det viset). Klart jag öppnat kartan men allvarligt aldrig läst om "new life rule". Skall såklart läsa reglerna på servern nu och göra ett nytt försök när bannen är borta.

ber återigen om ursäkt för kritik mot admins.. Tycker verkligen ni gör ett bra jobb här på servern. 

Link to comment
Share on other sites

Om du känner att bannen är fel så k

 

Om du känner att bannen på något sätt är felaktig så är det bästa du kan göra att kontakta den som bannade dig eller någon admin på teamspeak!

 

ts-cvgaming.net 

Ok, gw. Kommer in på TS någon dag när jag har tid. Har ingen tid till det just nu därför skrev jag på forumet så ni kan läsa när ni har tid. 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.