Jump to content
CvGaming

Ban req HRA dubrovka


L.Marshall
 Share

Recommended Posts

*Mitt namn: [A.P.D] Professor Snajp

*Regelbrytare: [H.R.A] Dubrovka

*Datum:2015/11/29

*Orsak: Tycker det är sjukt lack of rp att springa naken och restraina folk. HRA hade kidnappat 2 poliser och jag hade sneakat mig in till deras hq för att rädda dem. Så när al-sahim kommer upp så restrainar jag honom istället för att döda honom eftersom jag ville skapa en liten rp-situation istället för att bara döda och dra innan resten kom som var borta på "infrastructure sabotage". Och ja, dubrovka kommer lägga upp en print på när jag kombatloggar efter att jag blivit revivad av medic efter en avrättning efteråt och visst, det är ett regelbrott men tycker inte det gick rätt till och därav tröttnade jag och drog en alt f4.

*Länk till videon: http://www.twitch.tv/officialvking/c/7041310

Link to comment
Share on other sites

Du slänger alltså hand cuffs på al sah-him när du ligger ner utan att säga något. Sedan när jag kommer upp och drar en fuling på dig också så blir det gnäll?

Lack of rp att springa upp naken kanske inte är så optimalt nej, men du ser att våran heli flyger över när du restrainar och sen vet ni om att vi är på ön eftersom vi försvarade infrastruktur. Jag tycker det är lack of rp  att restraina en av våra när ni är 2st och vet att det är minst 6st till av oss i närheten. När vi ändå pratar om lack of rp och bugg restrain så kan vi ju visa videon när du försöker döda al sah-him när du är restrainad VIDEO.

Sen undrar jag vad som ger dig rätten att bryta ännu mer regler genom att combat logga mitt i allt? VIDEO. Om vi gjorde något som du inte är missnöjd med så får du ju ta det efter på teamspeak eller säga off rp in game och berätta vad vi gjorde fel så får vi göra om och göra rätt.

Jag förstår verkligen inte varför du lägger upp en ban req på mig när du själv uppenbarligen själv inte spelar by the book. Om admins nu anser att det jag gjorde är fel och tycker att jag förtjänar en ban så visst jag kan ta min första "riktiga" ban för att jag gjorde fel, men då ska ju du såklart också ha en ban för alla saker som du gjorde fel.

EDIT: Rädda din kollega som vi hade kidnappat?  Vi hade ju släppt honom innan vi åkte på infra, tänkte vi gå rambo med 2 mag var till zubr mot 6+ pers med 6.5mm + 7.62? För att det vore ju jätte bra rp mässigt...

Link to comment
Share on other sites

Som Dubrovka säger så hade vi släppt honom, och det var alltså inte ett kidnappningsscenario nå mer.
Jag personligen hörde inte dig Marshall säga ett ord in-game så jag vet inte när och var du försöker "RP:a". 
Och även som dubrovka säger så ligger du ner och kastar på handklovar på al-sahim och säger att ni ska ha honom som sexdocka, nice rp osv.
Löjlig ban req.

Link to comment
Share on other sites

Lätt att börja ett rp-scenario när man blir restrainad och lackar ur. Men jag var ju där medans ni tvingade "min kollega" att avrätta den andra UNDER kidnappninsscenariot. Så det scenariot var i full gång då det bara var 5-6 minuter innan detta händer så scenariot är långt ifrån över. Jag ser inge fel med att restraina en kille jag har kos på när jag har en bra position och han kommer inom räckvidd. Ser ingen skillnad på det och att jag istället dragit en taze innan och sedan restrainat. Så att det är lack of rp är bara bullshit. Combat-loggen har jag förklarat, det var pga att jag ansåg inte att det var rätt det han gjorde så jag avbröt situationen med en sådan för att kunna diskutera. Vi har snackat väldigt mycket på ts innan jag gör den här men eftersom det var delade åsikter och vi inte kunde lösa detta själva så lägger jag upp en ban req.

EDIT: Samt sexdocka har jag inte alls sagt. Det får den kidnappade snubben stå för. Han kanske vill ge ett paybackkn*ll eller nått.

Link to comment
Share on other sites

Något mer ni vill ha förklarat innan admins kan ta del av allt som ligger uppe och avgöra? Annars kan vi låta bli att skriva mer och som sagt låta admins lösa detta istället. Alla bevis ligger uppe, finns en hel vod och längre version om det skulle behövas också på samma länk typ så ja, allt finns.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, L.Marshall said:

Lätt att börja ett rp-scenario när man blir restrainad och lackar ur. Men jag var ju där medans ni tvingade "min kollega" att avrätta den andra UNDER kidnappninsscenariot. Så det scenariot var i full gång då det bara var 5-6 minuter innan detta händer så scenariot är långt ifrån över. Jag ser inge fel med att restraina en kille jag har kos på när jag har en bra position och han kommer inom räckvidd. Ser ingen skillnad på det och att jag istället dragit en taze innan och sedan restrainat. Så att det är lack of rp är bara bullshit. Combat-loggen har jag förklarat, det var pga att jag ansåg inte att det var rätt det han gjorde så jag avbröt situationen med en sådan för att kunna diskutera. Vi har snackat väldigt mycket på ts innan jag gör den här men eftersom det var delade åsikter och vi inte kunde lösa detta själva så lägger jag upp en ban req.

Du skrev ju absolut inget till mig på ts och det var ju jag som gjorde fel så det köper jag inte riktigt, du skrev heller inte till Putin som är general som utan några som helst problem hade kunnat lösa situationen med dig. Jag undrar fortfarande varför du försökte döda honom när du var restrainad.

Sen att jag inte hade några kläder på mig spelar väl ingen roll alls? Jag spawnade in precis när du restraina honom typ så det är ju inte så konstigt att jag inte hade gear. Dessutom hade du ju själv knappt gear på dig du hade en vest och resten var dina spawnkläder.

Link to comment
Share on other sites

fast du är ju inte alls inom räckvidd att restraina, du ligger ju ner och han sitter vid trappen.. alltså måste du typ kasta handklovarna på honom, bachne och sikta var på väg o dra i en heli men dom krashade den, han var fri att gå, alltså inget kidnappningsscenario nå mer.. Men ja ska dubrovka bli bannad för att han restrainade dig utan att säga något, ska du det med plus att du buggskjuter al-sahim när du är restrainad och combatlogg.. All fair 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, v.pUTIN said:

Detta är något som väldigt enkelt hade kunnat lösas på teamspeak. Tycker att det är tråkigt att det ska bli så här efter att vi alla hade haft det fett kul.

Vi diskuterade på teamspeak men det var tydligen inte fel att springa naken och restraina enligt dubbe.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, luckiiee said:

fast du är ju inte alls inom räckvidd att restraina, du ligger ju ner och han sitter vid trappen.. alltså måste du typ kasta handklovarna på honom, bachne och sikta var på väg o dra i en heli men dom krashade den, han var fri att gå, alltså inget kidnappningsscenario nå mer.. Man ja ska dubrovka bli bannad för att han restrainade dig utan att säga något, ska du det med plus att du buggskjuter al-sahim när du är restrainad och combatlogg.. All fair 

om "kidnappningsscenariot" var över så tvingade ni fortfarande honom att döda min kollega. Spelar ingen roll vilket scenario som gäller då båda ger mig rätt att agera med eld/taze/handbojor. Buggskjuta vet jag inget om, mina handbojor flög av när någon knockade mig. Sätt dem tightare nästa gång eller sluta slå restrainade människor.

 

"inom räckvidd" Jag är så nära jag kan honom mer eller mindre. Behöver väl inte trampa han på tårna för att kunna sätta handbojor.

Link to comment
Share on other sites

Okey konstigt att du typ ligger ner ställer dig upp skjuter asfort och sen är magiskt restrainad igen. Och som sagt, DU gör EXAKT likadant som dubrovka, enda skillnaden är att du har polisens spawnkläder på dig och vi har våra!

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, L.Marshall said:

om "kidnappningsscenariot" var över så tvingade ni fortfarande honom att döda min kollega. Spelar ingen roll vilket scenario som gäller då båda ger mig rätt att agera med eld/taze/handbojor. Buggskjuta vet jag inget om, mina handbojor flög av när någon knockade mig. Sätt dem tightare nästa gång eller sluta slå restrainade människor.

Nu är du ute och cyklar. När han dödade sin kollega var det fortfarande kidnappningsscenario men när han hade gjort det så lät vi han gå men då krockade han och sikta med helin.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, luckiiee said:

han kan väl ha handklovar på sig fast han inte har combatkläder på sig?

Åh herregud. Visst, jättelegit. Springa fram till 2 snubbar som har vapen med 2 par handbojor i kallingarna. Skärp dig nu.

Svarar inte mer nu. Allt finns som admins behöver.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Wirre said:

Du skrev ju absolut inget till mig på ts och det var ju jag som gjorde fel så det köper jag inte riktigt, du skrev heller inte till Putin som är general som utan några som helst problem hade kunnat lösa situationen med dig. Jag undrar fortfarande varför du försökte döda honom när du var restrainad.

Sen att jag inte hade några kläder på mig spelar väl ingen roll alls? Jag spawnade in precis när du restraina honom typ så det är ju inte så konstigt att jag inte hade gear. Dessutom hade du ju själv knappt gear på dig du hade en vest och resten var dina spawnkläder.

Tänker inte ens kommentera det där.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, L.Marshall said:

Åh herregud. Visst, jättelegit. Springa fram till 2 snubbar som har vapen med 2 par handbojor i kallingarna. Skärp dig nu.

Svarar inte mer nu. Allt finns som admins behöver.

Men det är ju inte legit att slänga handklovar 1.5m framför sig och sen hamnar dom på en snubbe som inte ens står med ryggen emot dig heller. Sluta larva dig förfan

Det är bara att inse att vi båda gjorde fel även fast jag inte tycker att jag gjorde fel i detta fall då det var du som restraina han först utan rp.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Wirre said:

Men det är ju inte legit att slänga handklovar 1.5m framför sig och sen hamnar dom på en snubbe som inte ens står med ryggen emot dig heller. Sluta larva dig förfan

Tror inte att ni alltid ni går runt bakom ryggen på folk som ni restrainar. Varje gång jag blivit restrainad så har det skett av polisen/rebellen framför mig så det där är bara överdrivet.

Link to comment
Share on other sites

  • Rasmus locked this topic

Lite besviken på att ni inte lyckats lösa detta på TS, det borde inte ha varit något större problem och det är sagt att faktionerna inte ska kasta ban req på varandra utan man ska sätta sig och prata om det. Tror nog både Putin och Stanford håller med mig på den biten.

Professor Snajp och Dubrovka får en varsin 1 dags ban för Lack of RP.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.