Jump to content
CvGaming

Headset?


Johanees
 Share

Recommended Posts

Tjena, funderar på ett nytt headset då mitt g35 har vart på semester i väggen några gånger under sin CS karriär. Sitter o funderar på vad man ska köpa?  Funderar på ett Hyperx Cloud 2 , då den har bra recensioner men frågan är bara mikrofonen, är den bra? 

Kankse även ska köpa den och skaffa en blue yeti / snowball

Men om någon vet ett bra headset svar gärna alla Hardware experter här på CVG!

 

( g35an är just nu bara en bit silvertejp så tänkte inte behålla det. ) 

 

EDIT : Är Astro A30 / A40 värt det?

Link to comment
Share on other sites

Ditt val om att köpa HyperX Cloud 2 kommer att bli bra.
HyperX Cloud 2 Som du själv säger har fått bra recensioner och ja, den har en bra mic.

Bra val om du frågar mig!
Dock kan jag också rekommendera Sennheiser G4me Zero, mycket bra headset!

Link to comment
Share on other sites

HyperX cloud 2 är sjukt bra headsetbara att jag personligen tycker att det är för lätt, känna som att jag ska tappa det näe jg har på mig det. Men annars så är det ett sjukt bra headset! :)

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, BlackPanda said:

Qpad QH-90. Är otroligt j**la skönt. Ifall du nu ska köpa en snowball kan du lika med slå till på ett sådant headset imo! Väldigt billigt också du kan få det för 590 kr!

QH-90 är exakt samma headset som HyperX Cloud :)

Link to comment
Share on other sites

Tjena! Jag kör logitech g930, det är fett värt. Bra ljud fullt surround. Om du har pengarna köp det du hör allt. Det finns två olika ljud enheter! Du kan koppla in knapparna till olika saker, sjukt coolt faktiskt.  Och det är utan sladd med :P

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, bugge said:

Tjena! Jag kör logitech g930, det är fett värt. Bra ljud fullt surround. Om du har pengarna köp det du hör allt. Det finns två olika ljud enheter! Du kan koppla in knapparna till olika saker, sjukt coolt faktiskt.  Och det är utan sladd med :P

RIP! Kan ju inte ha ett likadant headset som Emil.... ;)

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, PeTTePeTTe said:

 

Kankse även ska köpa den och skaffa en blue yeti / snowball

 

Om du köper en yeti/snowball så köp ett par hörlurar istället för Gaming Headset, men Hyperx Cloud 2 ska väl vara bra för pengarna har jag hört! :) 

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.