Jump to content
CvGaming

Hur kan vi som spelare reparera roleplayet?


Kafarov
 Share

Recommended Posts

Jag har tänkt länge på en sak nu. Folk lämnar, ber om wipe osv allt för att det blivit mer av ett wasteland. Så tycker ärligt talat inte jag. Men vi som spelare kan alla samarbeta för en bättre miljö. Kan tänka mig att många engagar polisen så fort som dom får chansen, men så behöver ju inte fallet vara. Sen är det fortfarande mycket rp i det hela. Som ett gäng gör man strategiska val, rörelser osv för att tillsammans slå ut ett annat gäng. Det har blivit ett utbrett gäng krig mellan alla gäng. Och dom behöver mer supplies för att klara alla oväntade attacker mot varandra. Men visst finns det mer delar som behöver förbättras, kom med intressanta förslag!

Link to comment
Share on other sites

Ett sett kan vara att ta bort bandit / Eller sätta en gräns på hur mycket vapen som säljes där per gäng som Capturar.  Då måste man vända sig mot HRA för bra vapen, annars får man vänja sig med en PDW från gang hideout. Om vi gör detta så blir alla tvungna att ta sämre vapen MEN då kommer alla factions bli överdrivet starka. Då kommer även att HRA vara viktigare än andra gäng om man nu ska ha bra vapen. 

Även om man skulle kunna lägga till Pyrgos som en rebel safezone så skulle lite sämre vapen bli normala och då kan man ju göra 6.5 och upp mycket svårare och få tag på medans 5.56 och 9mm blir normala och då blir det inte värt det att råna alla man ser för en MX/Katiba.  Dock så kommer APD ha lite fritt fram till alla men det kan man enkelt lösa via HRA som då får lite mer uppgifter. 

 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Dimitri said:

Finns en lösning på allt, göra Poliserna/Terroristerna & Rebellerna olootbara. Problem solved

Det hade kunnat vara en bra lösning, men då hade man fått lägga till regler angående att man måste värna om sitt liv, då som det ser ut idag så ger ingen upp när dem blir rånade, typ 1 på 10, ifall fraktionerna dessutom blir olootbara, då kommer det bara skapa mindre RP  eftersom att faktionsmedlemmen inte kommer  ge upp sina saker och ta fighten istället för att inte ge ut någon loot.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, V1RRE said:

Det hade kunnat vara en bra lösning, men då hade man fått lägga till regler angående att man måste värna om sitt liv, då som det ser ut idag så ger ingen upp när dem blir rånade, typ 1 på 10, ifall fraktionerna dessutom blir olootbara, då kommer det bara skapa mindre RP  eftersom att faktionsmedlemmen inte kommer  ge upp sina saker och ta fighten istället för att inte ge ut någon loot.

man kan ju rp:a på andra sätt än rån och gisslandraman, jävligt trött på att det är de enda "rp"t man bjuds på från civgängen i dagsläget

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, luckiiee said:

man kan ju rp:a på andra sätt än rån och gisslandraman, jävligt trött på att det är de enda "rp"t man bjuds på från civgängen i dagsläget

Vem har sagt att man inte kan det? 

Eftersom dimitri föreslog att göra fraktioner olootbara så är det rån-scenario jag tog som exempel och att fraktioner får börja värna om sina liv ifall dimitris idé ska bli verklighet.

 

jag hade varit för att göra ALLA olootbara, sätta upp regler om att inte värna om sitt liv är bannbart.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, PeTTePeTTe said:

Ett sett kan vara att ta bort bandit / Eller sätta en gräns på hur mycket vapen som säljes där per gäng som Capturar.  Då måste man vända sig mot HRA för bra vapen, annars får man vänja sig med en PDW från gang hideout. Om vi gör detta så blir alla tvungna att ta sämre vapen MEN då kommer alla factions bli överdrivet starka. Då kommer även att HRA vara viktigare än andra gäng om man nu ska ha bra vapen. 

Well, to be very fair så har inte ett gäng tagit bandit på över 2 veckor - vad jag har sett. Gäng som är över 5 pers rånar polisen för gear eller andra spelare, oftast polisen då många av oss alltid är ute och patrullerar. Det ska tilläggas att polisen är inte ute och kör sina hatchbacks/Suvs/Offroads för att baita kos. Vi har en lista med saker som är olagliga som vi vill att Ni (Civs) ska följa och därför vill vi OFTAST prata med er. Sedan är det tråkigt att så fort vi hoppar ut ur våra fordon så springer ni iväg, alternativt kör iväg, för att baita kos. Ja, ni baitar kos på det viset eftersom vi måste göra en engage för att få er att stanna, så att vi kan få en möjlighet att prata. (Halkade iväg lite från citatet ...)

2 hours ago, V1RRE said:

...ifall fraktionerna dessutom blir olootbara, då kommer det bara skapa mindre RP  eftersom att faktionsmedlemmen inte kommer  ge upp sina saker och ta fighten istället för att inte ge ut någon loot.

Precis som Luckiie skrev så tröttnar man på rån 24/7 och avrättningar när man inte har något ni vill ha. 

Säger inte att ni inte kan RPa för det kan ni, men man måste inte alltid vinna något på det och ibland räcker det med att vinna respekt - innebär dock inte att sjunga för det andra gänget/faction. 

Jag röstar stort för att göra alla 3 factions olootbara en period för att få igång servern igen på den nivå många av oss vill ha den på, annars får jag väl fortsätta patrullera i Rangemaster belt med Tazer. 

Link to comment
Share on other sites

Har en liten lista som skulle göra så att den blir mer rp på servern.

  1. Man ska inte kunna loota någon 
  2. Man kan patdowna(man gör så att alla deras saker ligger på marken) fall dom har uppe händerna. 
  3. Du ska verdera ditt live över allt.
  4. Du måste ha en GPS på dig för att synas på kartan och för att du ska synas på kartan för ditt gäng.
       Gäller även polisen och dom kan inte häller sätta GPS Tracker på varnadra.
  5. Har du händerna på huvudet så kan du änvända sipties ska sitta kvar i 2 min efter du har död/är mer än 500m borta
  6. Ta bort NLR och höj Respawn timmer till 15min. ( Was killed så får man 2 min)
  7. Fixa så man kan reviva varandra med 5% chans. Fast då måste ha ett CPR kit på dig
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Dimitri said:

Finns en lösning på allt, göra Poliserna/Terroristerna & Rebellerna olootbara. Problem solved

det gör inte det bättre av olika punkter

  • Då de fokusera på att göra om till fraktionernas fördel mot en civil om de ska vara olootbara då kan era vapen med kosta som det ligger på "blackmarket" för civila. annars väljer ingen att spela som civil
  • Att göra fraktioner olootbara kommer ingen civil vilja spela på servern för de kommer bara tycka att det för för mycket focus på vara en fraktion
  • Kanske göra så Fraktioner inte alltid går runt fullkit (har ni gått på stan sett en polis med Ak5, psg 90, 90b, KG. Jag har sett de går runt med pistol "p229" med eller utan väst.)

 

Att kolla runt på andra "RP" server så ser ni helt annat altis life. folk är inte lika loot kåta på sakerna för de kan få tag på det som utan att behöver döda eller köpa av andra personer.

Folk på denna servern kör runt eller den som har sämst gear gå fram för att göra eller ta emot en engage så alla andra kan skjuta. 
I mina ögon jag ser på serven är två saker. Att hota en person eller bli hotad.

Väldigt få som faktisk gör ett rp på servern de som gör det gör det i safezone bara för de är "skyddad"

När jag spelade i 4K vi försökte iaf att få ett rp:ande utanför safezone med poliserna. 2av3 gick det att ha en rp. tills man helt plötsligt fick en engage eller om annan part kom in skulle förstöra ett rp.
Av mina erfarenheter går det rp men då måste man visa TYDLIGT! att man inte vill mer än rp och inte skjuta.

 

En wipe gör saken bättre?
Ja och Nej.

Att göra en wipe räcker det inte bara göra en utan det krävs mer för att göra servern bättre. ändra om reglerna som gynnar även för en civil. och lägg in saker man kan göra mer än farma och döda.
Jag har en del saker jag kan tyckas som kan ändras men det är mina tankevägar.
Folk säger de kommer lämna server fine folk börja redan lämna men goda är det kommer alltid nya folk.

Nej till att göra en wipe. Alla de nya personer som kommer in har ingen chans att klara sig numera om de inte har grymt med tur i början. varför tror ni alla nya gäng som kommit är borta jo för de blev totalt förstörda eller tog större gäng in de "bästa" och lämna de svaga kvar och dö ut.



Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Billy Bones said:

det gör inte det bättre av olika punkter

 

  • Att göra fraktioner olootbara kommer ingen civil vilja spela på servern för de kommer bara tycka att det för för mycket focus på vara en fraktion
  • Kanske göra så Fraktioner inte alltid går runt fullkit (har ni gått på stan sett en polis med Ak5, psg 90, 90b, KG. Jag har sett de går runt med pistol "p229" med eller utan väst.)

 

Så du menar, att göra en fraktion olootbar gör att civs inte vill spela civs eftersom att döda en fraktionsmedlem inte ger något? 

På punkt två, inte fan ser jag stora hemmtts eller tempest devices fulla med kokain heller, kan tillägga att jag aldrig sett det. Ser inte gäng åka runt i hatchback sports, offroads, suvs med västar och gevär heller, trots att jag bor i ett litet hood. Japp, det händer att pressbyrån runt hörnet blir rånat lite då och då men inte ligger det 5 snipers runtom och skjuter polisen som kommer. Det var dessutom ett tag sedan jag såg 5 hummingbirds/m900 ovanför Kalmar centrum också. 

 

Så snälla, att dra en jämförelse med verkliga livet i Sverige är väldigt fel. Tänk på att vi spelar ett krigsspel, där du jobbar ihop dig pengar via lagliga/olagliga saker. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, V1RRE said:

jag hade varit för att göra ALLA olootbara, sätta upp regler om att inte värna om sitt liv är bannbart.

Måste ändå säga efter lite tanke att detta är nog en av de bättre idéerna jag hört på länge. Då blir ett rån fan så mycket bättre och det måste ske ett sorts rp. Hade gärna lagt till att avrättningar ej är tillåtet utan har man strippat personen så ska han också få leva. 

Att inte värna om sitt liv är Lack of Roleplay, vilket är banbart, V1rre - dock min åsikt. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Olsson said:

Göra Factioner olootbara kommer inte funka. 

Här har vi bra konstruktiv kritik med förslag på förbättringar. 

 

Tråden har änsålänge varit intressant o läsa. Och om ni väljer stt besvara så snälla gör det med lite åsikter och förslag etc. Ta Olssons post som exempel på hur ni inte ska göra. 

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, cARPEN said:

 Att inte värna om sitt liv är Lack of Roleplay, vilket är banbart, V1rre - dock min åsikt. 

Striktare regel borde finnas imo, då somsagt så tar 9/10 striden vid situationer där dem egentligen borde ge upp.

 

Link to comment
Share on other sites

Kan hålla med om att det är jävligt frustrerande när man ska rp:a och göra hederligt lagligt jobb men man blir rånad på allt man har så fort man kör genom en checkpoint.

 

lagt ut 300k på bil,medkitt,repair kit på 3 dagar nu när jag försökt köra som väg assistans. Har ingen direkt lösning på hur man kan få ner rånen :( ni som rånar 24/7 varför? har någen ett vapen ni vill ha eller ni hört om ngn som fraktar massa cash mm så fine.

 

Men en nybörjare som nyss köpt sin första bil o ska köra diamanter?

En bilbärgare som ska hjälpa någon med trasig bil?

 

Det jävligaste är nog iofs inte rånen i sig utan hur de slutar varje gååång.

Även om du inte har ett skit de vill ha så tar de ALLA dina saker inkl bil så man får göra om allt från början.. och rånarna tjänar ju max 20 k på att chopp choppa en bil?

 

BRA tråd o jag hoppas vi kan hitta en bra lösning:)

 

/Fightercat

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, cARPEN said:

 

Så du menar, att göra en fraktion olootbar gör att civs inte vill spela civs eftersom att döda en fraktionsmedlem inte ger något? 

På punkt två, inte fan ser jag stora hemmtts eller tempest devices fulla med kokain heller, kan tillägga att jag aldrig sett det. Ser inte gäng åka runt i hatchback sports, offroads, suvs med västar och gevär heller, trots att jag bor i ett litet hood. Japp, det händer att pressbyrån runt hörnet blir rånat lite då och då men inte ligger det 5 snipers runtom och skjuter polisen som kommer. Det var dessutom ett tag sedan jag såg 5 hummingbirds/m900 ovanför Kalmar centrum också. 

 

Så snälla, att dra en jämförelse med verkliga livet i Sverige är väldigt fel. Tänk på att vi spelar ett krigsspel, där du jobbar ihop dig pengar via lagliga/olagliga saker. 

vill du spela civ och kriga mot en fraktion som du inte tjänar något på? ingen vill ha något med fraktionen/fraktioner med att göra då.

punkt 2 (3 som du nog menar.) nej det är för du kan inte se vad det finns i lastbilarna förräns du har öppnat dem. att du inte ser gäng åker runt med deras fordon kanske du inte har kollat noga men att de inte går runt med synligt vapen det är för de inte ska göra sig synliga för andra.

nej det ska inte ligga snipers invänta polisen när de kommer till ett mackrån då kanske man kan införa en networth på gäng till en vissgräns kan inte gäng som har stor networth råna mackar.

Jag dra inte jämförelse till verkliga livet i Sverige utan jämförelse från roleplay.  

vi kan gärna ta denna diskussionen vidare på ts om du vill så vi båda är på samma sida.
 

Link to comment
Share on other sites

Gör polisernas armor olootbar samt mkt bättre. dem är ju ändå lagens man.

allt polisutrustning olootbar.

 

Lyssna på spelarna.
Bli hårdare vid brytna regler och banna folk direkt.

Finns mkt kids därute som skite ri regler utan kör Altis RPG som en ren rånaskjuta server.

 

"upp med händerna eller dör du"
när det är sagt så vet man att man blir skjuten. pga utsluten chans till diskussion.

Minska start pengarna. vilket gör det svårare för nya spelare att köpa en pistol och skjuta ner folk

Man ska inte vilja att polisen kommer! nu väntar folk på att snuten ska komma så dem får gött loot!
Somliga anser det bättre att skjuta ner poliserna och få grejer än att åka till cannbisfälten etc etc.

Återigen.. gör poliserna STARKARE

nu lönar sig brott.. 1000 spänn för fortkörning? löjligt ju.. 10000 eller 12h i finkan! Brott ska inte löna sig! 
hårdare straff. så man inte vill utmana ödet.

den råden tråden i detta inlägg är att poliserna måste bli starkare. 
Dem är ändå skyddet på Altis mot rebelliska kidesen..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu meddelar jag bara mina tankar runt fraktionerna. 

Anledningen till det, är för att jag tycker majoriteten i civs bara spelar för att veva. Har inget mer att säga än BLI BÄTTRE. 

National liberation front:

Har jag bara fått roligt/tungt RP med, båda innan vev och fredligt. Inget instant-vev eller sosse engades. Så detta berättar ju något om dom: Spelar inte på servern bara för att veva eller råna. Klart ni skjuter av er, men det gör vi alla 

Hellenic republican army:

Även fått otroligt roliga RP med våra kära Rebeler. Även om jag har vevat mer emot dom, eftersom jag var i A.P.D. Nu i Cv-D har jag satsat på planera krig med er, för vevandes skull. Anledningen till det är för att jag älskar att RPa me er. 

Altis police department:

Ja, fick nästan alltid bra RP när jag var med där. t.ex såg jag en H.R.A eller Cv-D så RPade jag, tog gear om jag hade övertag (även i Safezone). Just nu, har vi inte försökt mer än en gång att engaga er. För det behövs tydligen inte, även om vi RPar med er. Kommer en CAD med sting och pushar som skall engaga. Även i en underbemannad situation, vilket jag inte accepterar för RPn. Men samtidigt vet jag att ni vill ha bort silencers (vilket vi använder) men tycker man alltid kan se RPn innan. Men som regular Civ, har jag underbara RP situationer med er! speciellt när jag spelar, satsar vi på RPn och att engaga finns inte i mitt huvud. Hoppas vi kan ändra på det tillsammans A.P.D.

Tror jag har missat en massor om NLF O HRA, då jag hade en del och få av mig ang. Polisernas engages nydligen. 

Tack \\ Kupa

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Fightercat said:

Kan hålla med om att det är jävligt frustrerande när man ska rp:a och göra hederligt lagligt jobb men man blir rånad på allt man har så fort man kör genom en checkpoint.

 

lagt ut 300k på bil,medkitt,repair kit på 3 dagar nu när jag försökt köra som väg assistans. Har ingen direkt lösning på hur man kan få ner rånen :( ni som rånar 24/7 varför? har någen ett vapen ni vill ha eller ni hört om ngn som fraktar massa cash mm så fine.

 

Men en nybörjare som nyss köpt sin första bil o ska köra diamanter?

En bilbärgare som ska hjälpa någon med trasig bil?

 

Det jävligaste är nog iofs inte rånen i sig utan hur de slutar varje gååång.

Även om du inte har ett skit de vill ha så tar de ALLA dina saker inkl bil så man får göra om allt från början.. och rånarna tjänar ju max 20 k på att chopp choppa en bil?

 

BRA tråd o jag hoppas vi kan hitta en bra lösning:)

 

/Fightercat

 

 

 

Jag kan vara lite hjälp mot rån om du vill, bara att skicka ett PM

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Billy Bones said:
1 hour ago, Billy Bones said:

vill du spela civ och kriga mot en fraktion som du inte tjänar något på? ingen vill ha något med fraktionen/fraktioner med att göra då.

punkt 2 (3 som du nog menar.) nej det är för du kan inte se vad det finns i lastbilarna förräns du har öppnat dem. att du inte ser gäng åker runt med deras fordon kanske du inte har kollat noga men att de inte går runt med synligt vapen det är för de inte ska göra sig synliga för andra.

nej det ska inte ligga snipers invänta polisen när de kommer till ett mackrån då kanske man kan införa en networth på gäng till en vissgräns kan inte gäng som har stor networth råna mackar.

Jag dra inte jämförelse till verkliga livet i Sverige utan jämförelse från roleplay.  

vi kan gärna ta denna diskussionen vidare på ts om du vill så vi båda är på samma sida.
 

 

huvudet på spiken billy: "vill du spela civ och kriga mot en fraktion som du inte tjänar något på? ingen vill ha något med fraktionen/fraktioner med att göra då." 
Här och nu säger du att det enda du vill ha ut från fraktioner är att kriga och få loot, alltså att rp:a inte är viktigt eller något du vill ha heller. 
Men bra, då har vi fått det utrett.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, luckiiee said:

huvudet på spiken billy: "vill du spela civ och kriga mot en fraktion som du inte tjänar något på? ingen vill ha något med fraktionen/fraktioner med att göra då." 
Här och nu säger du att det enda du vill ha ut från fraktioner är att kriga och få loot, alltså att rp:a inte är viktigt eller något du vill ha heller. 
Men bra, då har vi fått det utrett.

De som har spelat med mig vet om jag är den minsta lootkåta personen då jag aldrig har sprungit för loot om inte fighten är över. Men då kan vi bort hela looting kan man blocka så det inte gå öppna ens inventory för fraktioner och civs. 

Varför ska vi ha ens ha fraktioner ens?
De som spelar i fraktion har get att förlora än par 100k om de dör och de säger de dör ofta och blir dyrt. det är för cvis kan inte få tag på just de vapnen de har på annat sätt än köpa för 20x mer än fraktion shop.
OM ALLA hade tillgång till de sakerna hade det inte varit så mycket baitade på folk vilket innebär varför behövs en fraktion till?
Gör mer för civ gäng istället låt dem ta över en stad styra det under en restard osv.

Som ni har nog märkt så har jag knappt varit inne på serven då är det för det finns inget att göra som är känner glädje av
Det är Farma, Leta folk för skjuta dem. varje gång man dra till kavala för göra något rp så ser man alltid något idiot som står vdm, flippar bilar så de spräng mm. 
Jag får mer rp utav rust som jag spelar just nu.
 

Jag gjorde en liga för folk kunde panga av sig lite och var ingen loot alla tyckte var bra ide osv. men när jag starta det så var det 2 matcher som har spelats. och halva som har anmält sig har inte ens betalat. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, luckiiee said:

yes vi plockar bort alla fraktioner, medics och APD included, ger alla civs alla vapen och västar.. låter som en underbar idé.

Jag kommer inte lira vidare isf ^^

Säg mig varför spelar du i en fraktion och inte civ?

  • Den frågan kan gå till alla fraktion spelare
  • Är det för har tillgång till bättre vapen direkt från eran affär för mindre summa pengar?
  • För ni får vara mer än 8 spelare inne?
  • Köra runt med Hunter/Ifrit?
  • Ha lite andra regler som gör det kanske roligare för er?


 

Link to comment
Share on other sites

Har kring 1000h som civ på servern innan jag ens satte min fot i en fraktion.
Kan direkt tala om att jag inte hade varit långvarig i någon fraktion om jag inte hade trivts att spela med dom jag spelar och tyckt det var kul att spela med dom, typ som det är för civgängen.
På tal om regler (och nu talar jag från HRA:s sida) så har ni Civ i princip INGA regler att följa mer än grundläggande (RDM, VDM osv osv), medans vi inte får göra vad vi vill när vi känner för det.
När jag är online är jag i fler RP situationer (med polis och NLF mestadels) än stridssituationer nu på senare tid, ruskigt nice faktiskt.. Ännu dock inte sett civgängen bjuda till med något och tro mig jag har försökt prata med civs, gänglösa nya personer funkar det grymt bra med, större gängen lägger antingen upp sig under tiden man RP:ar med dom och drar en engage eller så hastar som iväg för att dom helt uppenbart inte tycker det är lika roligt som en annan.

Mitt svar på din fråga varför jag spelar i fraktion och inte civ kortfattat: Jag trivs grymt bra med dom jag spelar med och har jävligt kul att spela med dom, ser därför ingen anledning att byta. Förmodligen likadant för SC eller Cv-D eller något annat gäng, man spelar där man trivs helt enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.