Jump to content
CvGaming

Ban Req [SC] Olsson


NorreN
 Share

Recommended Posts

Name: NorreN

Offender-Name: [SC] Olsson

Date: 2015.12.07 - 22.39.

 
Reason:  Ser SC åka med våra hunters utanför kavla, åker efter och ställer mig framför för att prata med det. Blir direkt engaead och säger till mina kollegor vad som pågår.

Jag gör exat som Olsson säger utan motstånd och resterade poliser väljer att avfyra dödliga försvars skott.
Jag har hört flera gånger om liknade händelse.

 och man får inte avrätta direkt en person som gör exakt som motpartnern säger.

För att Olsson i detta fallet skulle få skjuta på mig behöver han Rpa fram att han kommer döda mig.

Exempel: Vi kommer att avrätta dig efter som dina kollegor skjuter på oss.

Eller Säg åt dina kollegor att sluta skjuta annars kommer vi att döda dig, säg de i radion du har 5 sekunder på dig. Osv osv

 

Efter händelsen tar jag kontakt med Olsson, skriver till han på steam att han gjort fel.

22:39 - NorreN: du får ju inte döda mig om jag gör som du säger vad gör du?

22:40 - Hyper4u.'<3 * SkinArena.com: ni dödade vår polare

22:40 - Hyper4u.'<3 * SkinArena.com: = kos

22:40 - NorreN: du måste säga " vi kommer avrätta dig för dinna kolegor skjuter " annars är de RDM

22:40 - NorreN: Vilket de där var.

22:40 - Hyper4u.'<3 * SkinArena.com: det är ju kos?

22:40 - NorreN: ja på de, men inte om jag gör som ni säger

22:40 - Hyper4u.'<3 * SkinArena.com: jaja då är vi kvitt i guess?

22:40 - NorreN: då måste ni säga inom RP

22:40 - Hyper4u.'<3 * SkinArena.com: du dödade mig i safezone

22:40 - Hyper4u.'<3 * SkinArena.com: jag råka rdma dig

22:40 - NorreN: vadå döda dig i safe zone?

22:41 - Hyper4u.'<3 * SkinArena.com: ja

22:41 - Hyper4u.'<3 * SkinArena.com: på purge

22:41 - Hyper4u.'<3 * SkinArena.com: och jag sa till afriel att inte döda

22:41 - Hyper4u.'<3 * SkinArena.com: att inte banna menar jag

22:41 - NorreN: ja, men du kan inte säga kvit på en händelse som redan är avklarad

22:41 - Hyper4u.'<3 * SkinArena.com: ah men då lägger jag ban req också då om du vill om du ska lägga på mig

 

Tycker det är extremt fult att man vet att man gjort fel och sedan indirekt hottar med

” lägger du på mig kommer jag lägga på dig. ”

Tycker det är dåligt och omoget  beteende…

video: https://www.youtube.com/watch?v=pqOEfx4ZNRU

 

Link to comment
Share on other sites

Vi får KOS så fort ni dödar någon i mitt gäng fattar ni väl? 

Jag ANSER inte att jag har gjort något fel jag erbjöd refound ÄVEN fast jag inte tycker jag gjort något fel och han vill inte ha refound och är bara ute efter att få folk bannade.......

Jag var schysst mot dig NorreN och sket i att lägga ban req, Det första du gör är att du lägger ban req på mig

Link to comment
Share on other sites

För det första har du ingen rätt att skriva här för det andra så har jag all rätt i världen att skjuta han såfort hans kollegor dödar mina polare?

 

Vi ville ju RP:a Men det ville inte ni då det var ni som började skjuta det ända vi ville ha var bruden i bilen istället börjar ni skjuta klart som fan jag skjuter Norren då?

Link to comment
Share on other sites

§.4 Random DeathMatch (RDM / VDM)
 
 
  • Using the Cellphone as a tool at an ambush can be considered as RDM, depends on the situation. The message must be in english.
     
  • Killing anyone without a roleplay cause.
     
  • Declaring a rebellion is not a cause to kill anyone, even cops.
     
  • Cops and civilians/rebels can only commence in a shootout if there are reasons relating to a crime.
     
  • If you are killed in the crossfire of a firefight, it is not RDM.
     
  • Killing someone in an attempt to protect yourself or gangmembers is not RDMing.
     
  • Shooting a player without giving reasonable time to follow demands is considered RDM.
     
  • Driving over/ramming someone is never allowed under any circumstances (VDM) 
     
  • Ifrit and Hunter are allowed to battle it out as long as one of the vehicles have a driver. (ramming eachother ONLY). You are never allowed to ram any other vehicles if you are driving a ifrit or hunter.
     
  • These are judged by admins on a case by case basis.
Link to comment
Share on other sites

On 2015-12-10 at 11:33 AM, Olsson said:
§.4 Random DeathMatch (RDM / VDM)
 
 
  • Using the Cellphone as a tool at an ambush can be considered as RDM, depends on the situation. The message must be in english.
     
  • Killing anyone without a roleplay cause.
     
  • Declaring a rebellion is not a cause to kill anyone, even cops.
     
  • Cops and civilians/rebels can only commence in a shootout if there are reasons relating to a crime.
     
  • If you are killed in the crossfire of a firefight, it is not RDM.
     
  • Killing someone in an attempt to protect yourself or gangmembers is not RDMing.
     
  • Shooting a player without giving reasonable time to follow demands is considered RDM.
     
  • Driving over/ramming someone is never allowed under any circumstances (VDM) 
     
  • Ifrit and Hunter are allowed to battle it out as long as one of the vehicles have a driver. (ramming eachother ONLY). You are never allowed to ram any other vehicles if you are driving a ifrit or hunter.
     
  • These are judged by admins on a case by case basis.

Exakt vilken av dessa tillämpade du (?) Han gör exakt som du säger åt han, och han utgör inget hot.

 

Vill du döda norren i dettta fall så får du ställa ultimatum som ger dig en RP anledning att döda honom, tex. "Vi kommer att avrätta dig nu på grund utav att dina kollegor har öppnat eld"

 

Simple as that.

 

Lack of roleplay 2 days

ACCEPTED

Link to comment
Share on other sites

  • Guest locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.