Jump to content
CvGaming

New PC!


Daemonicus
 Share

Recommended Posts

En kompis till mig köpte följande: http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2512781

Och den kylaren fick inte plats i taket :|

Vi Tog bort buren för hårddiskarna och satte längst fram istället :)

Länken funkar ej, men är det Fractal design R4? Jag har sett massa folk som använt ett sånt chassi med 240mm vattenkylning. Kan bero på moderkortet kanske?

Link to comment
Share on other sites

Ser bra ut! 

 

Ska själv köpa en stationär i dagarna då jag för tillfället sitter på en laptop!

Ser ut som en riktigt bra setup, så jag köper ev. en i stortsätt identiskt. 

 

Var längesedan jag pillade med datorer så är det någon som är hajj på det som skulle rekommendera något annat eller att man bytte ut något från Daemonicus besällning? 

 

Tack på förhand :)

Link to comment
Share on other sites

Låt mig veta hur 970 med asus DCII cooling etc funkar för dig. hade vart hyvens!

Dom korten är fruktansvärd billiga men vet ej om jag ska köra 780 ti istället eller smälla på med 980 ti dcII oc.

 

ooooh and 650w? det är på gränsen för hårdvaran men borde vara np :)

fläkten kanske får jobba lite bara! höhö.

Link to comment
Share on other sites

Låt mig veta hur 970 med asus DCII cooling etc funkar för dig. hade vart hyvens!

Dom korten är fruktansvärd billiga men vet ej om jag ska köra 780 ti istället eller smälla på med 980 ti dcII oc.

 

ooooh and 650w? det är på gränsen för hårdvaran men borde vara np :)

fläkten kanske får jobba lite bara! höhö.

Kan säga dig redan nu att den kylningen är grym! Sitter på ett ASUS 780 DC II, i idle ligger den på 30 grader, och MAX 48 grader i arma 3

Link to comment
Share on other sites

650w duger nog gott och väl när jag bara har ett grafikkort, har kollat tester och den GPUn är väldigt effektsnål :)

Nej, stirra dig inte blind på W. Du kan ha ett 1000W+ PSU med 10st 5A 12v rails som ej kan driva ett grafikkort, allt beror på railarchitekturen.

Fractal Design 650w har 2st 12v rails och dina hårddiskar/cdrom etc okuperar ju en av railsen medans grafikkortet får en annan som kommer ligga och maxa.

Om du kollar amper per rail på just denna PSU så ser du att den levererar ok per rail (22A på rail 1, 30A på rail 2, om båda används så droppar den till 576w effektiv watts) och ett 900 series nvidia kräver ganska stabila rails (recommended 25+-2A, alltså på din rail2 12v). Däremot tror jag som sagt att det räcker, men det är på gränsen vilket resulterar i högre ljudnivåer, högre powerconsumption och kortare livslängd. Och den måste ju bytas ut om du skaffar dig någon hungrig komponent innan det är dax för en ny dator.

 

Däremot var jag mäktigt förvånad över antalet hårddiskar  :ph34r: 

Fast det kanske är för att jag har 8st anslutna och behöver utöka mer >.<

Edited by hitem
spelling
Link to comment
Share on other sites

Nej, stirra dig inte blind på W. Du kan ha ett 1000W+ PSU med 10st 5A 12v rails som ej kan driva ett grafikkort, allt beror på railarchitekturen.

Fractal Design 650w har 2st 12v rails och dina hårddiskar/cdrom etc okuperar ju en av railsen medans grafikkortet får en annan som kommer ligga och maxa.

Om du kollar amper per rail på just denna PSU så ser du att den levererar ok per rail (22A på rail 1, 30A på rail 2, om båda används så droppar den till 576w effektiv watts) och ett 900 series nvidia kräver ganska stabila rails (recommended 25+-2A, alltså på din rail2 12v). Däremot tror jag som sagt att det räcker, men det är på gränsen vilket resulterar i högre ljudnivåer, högre powerconsumption och kortare livslängd. Och den måste ju bytas ut om du skaffar dig någon hungrig komponent innan det är dax för en ny dator.

 

Däremot var jag mäktigt förvånad över antalet hårddiskar  :ph34r: 

Fast det kanske är för att jag har 8st anslutna och behöver utöka mer >.<

Aha tack för den infon :D Men iaf, datorn funkar då bra. Kollade SweC recension på 550W versionen av samma nätagg och det fanns knappt något att klaga på där :)

 

8st? :D Det är 2000-talet nu, man streamar porr vettu ;)

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.