Jump to content
CvGaming

Ban Req [?] Smulis, [?] ATFJNSDR


NorreN
 Share

Recommended Posts

 Request Information

        Name: NorreN

        Offender-Name: [?] Smulis, [?] ATFJNSDR 

        Date: 2016-01-03 16:00 – 17:00

Reason: 

Me and Kooben got a Dispatch that Unknown robbed a tempest at Atria Drug dealer.
So we jump in to the car and drive all the way from Kavala market, On the way we didn't see any one of Unknown killing in the chat. 
We miss the exit on the highway and drive all the way to Prison before we remember that we missed the turn. 
So we went back and 10 m from the highway we see a truck. 
We go out and cant see a body so we look inside and find some drugs and then after impound the vehicle.

 

After we go back in to the car and start to move to the drug dealer.

In my video from my live stream you can see that we see a truck by the dealer and we went to investigate. 
We see a member from [?] dead on the ground by his car.
I go and inspect the body and see that he has all his gear left except the weapon. 
Then I start to look around but can’t see anyone, s
o Kooben start to impound the car. 
Out of nowhere he get shot in the head and then I start to take some fire. 
And I couldn’t see where the shots came from, but I see a sport coming in so I start to shot at it but have no way to go. 
So I jump in to the car and drive away to find some cover. 
Didn’t last that long until I also got shot in the head. 

This is extremely bad behaver from [?], all the had to do if the guy now saw us in death cam was to talk to us. 
Come forward and say leave and don’t touch the body. But instead the just killed us. 

Video link from Stream : http://www.twitch.tv/norrenstv/v/33381148

 

Link to comment
Share on other sites

!ADMIN KAAN TA BORT!

Jag var närvaarande när detta hände. Självklart förstår jag att du blir arg/sur när några i ? skjuter på dig. Men enligt reglernaa har vi rätt att skjuta mot er eftersom att ni lootat. Som Kooben även säger i videon så har vi enligt reglerna rätt att öppna eld och ni inte besvara den eftersom att man ej får loota kroppar som man själv/sitt gäng inte dödat. På din video så tar du inte upp något men du gräver i kroppen, och eftersom vi sitter runtom så ser vi endast din animation och inte exakt vad/ifall du tar upp något. Självklart så kanske lite mera information skulle samlats in innan skottlossning utbröt men det vaar en ganska stressad situaation då det var pågående KoS med K.F. Så utifrån ?'s perspektiv hade vi grönt ljus aatt skjuta och valde därför att göra detta eftersom det enligt de regler angående looting ger oss rätten att göra det. Jag har 100% förståelse att du skjuter tillbaka för som du säger känns det ju lite konstigt att bara stå o glo som en levande måltavla. Man värnar ju endå om sitt liv så det e klart att du skjuter tillbaka.

 

Hoppas att du ser situationen ur vårat perspektiv också! 

Link to comment
Share on other sites

1. Going in to a "warzone" and going for other peoples loot is now banable(your gear will be wiped and you will recive a punishment all from 3-7 days depending on situation)

This is to prevent people going in naked/fully geared and taking other peoples loot, it will be much more fun for everyone.

2. If you are trying to take other peoples loot, the people who are fighting have the right to shoot you on sight, you and your gang does not have the right to answer the fire, you should leave the area asap so you don´t die, If you die the rule above applies, you do not have KOS on the ones killing you.

 

Man kan börja med att ni faktist är medvetna om att vi får rätten att skjuta om ni lootar. Eller iaf en av er som har koll på regeln. Och om vi skjuter er får ni inte besvara elden så där gjorde du fel. Ser inte vad som är felet här och anser att du kanske borde kolla igenom reglerna angående den punkten. Sedan vet inte jag om ni poliser har någon speciell syn angående den regeln som säger att ni är imuna för den eller något. Men detta är en barnslig ban req och ni borde tatt detta på ts istället. Man kunde gjort detta på ett mycket bättre sätt och kanske istället kunnat gå fram med ett rp om att ni ska lämna område istället. Men imat du faktist lootar honom så får övriga medlemmar skjuta dig. Du är inte med i fighten och får inte häller loota. Så du bröt mot 2 regler på en och samma punkt. 

Min syn på denna händelsen är att vi inte gjort något fel. Men att vi hade kunnat gå fram istället och snackat med er. Men jag anser att du gör fel som lootar och besvarar elden när du inte får det. 

///Kray

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, FiskarN said:

!ADMIN KAAN TA BORT!

Jag var närvaarande när detta hände. Självklart förstår jag att du blir arg/sur när några i ? skjuter på dig. Men enligt reglernaa har vi rätt att skjuta mot er eftersom att ni lootat. Som Kooben även säger i videon så har vi enligt reglerna rätt att öppna eld och ni inte besvara den eftersom att man ej får loota kroppar som man själv/sitt gäng inte dödat. På din video så tar du inte upp något men du gräver i kroppen, och eftersom vi sitter runtom så ser vi endast din animation och inte exakt vad/ifall du tar upp något. Självklart så kanske lite mera information skulle samlats in innan skottlossning utbröt men det vaar en ganska stressad situaation då det var pågående KoS med K.F. Så utifrån ?'s perspektiv hade vi grönt ljus aatt skjuta och valde därför att göra detta eftersom det enligt de regler angående looting ger oss rätten att göra det. Jag har 100% förståelse att du skjuter tillbaka för som du säger känns det ju lite konstigt att bara stå o glo som en levande måltavla. Man värnar ju endå om sitt liv så det e klart att du skjuter tillbaka.

 

Hoppas att du ser situationen ur vårat perspektiv också! 

Hur kan ni vara säker på att han lootar??

Link to comment
Share on other sites

Dem sem såg norren såg endast animationen och att han stod på kroppen några sekunder, jag har nämnt i texten att det var lite oklart, men under rådande situation så sköt dem. Jag håller med till viss del att meraa information skulle haa kunnat fixas innan skott togs, Men somsagt så såg det verkligen ut som att norren lootade.

2 minutes ago, Halffinger Pete said:

Hur kan ni vara säker på att han lootar??

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ni har fått information på förhand om vad som pågick på platsen, alltså är ni väl medvetna om att det är en brottsplats som för de involverade parterna är en "Warzone". Även om man inte kan se folk eller man inte hör skott så kan det ändå vara en situation pågång. Jag anser att ni sätter er själv i en situation när ni impoundar bilar och gräver i kroppar som ni inte har rätt till. Denna situation leder till att ni i slutändan också mister era liv. 

Då jag inte ser något straffbart mot parterna som du anklagar så väljer jag att stänga den här, skulle situationen ha presenterats galet eller det finns mer bevis så får ni öppna en ny anmälan.

denied-Head1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.