Jump to content
CvGaming

Delete moving market from Cocaine/Heroin/Weed/Meth!


Kafarov
 Share

Delete moving market for Cocaine/Heroin/Weed/Meth!  

53 members have voted

  1. 1. Do you want the moving market to be taken away for Cocaine, Heroin, Weed and Meth?

    • Yes
      22
    • No
      31


Recommended Posts

Först och främst kanske lite argument varför den ska tas bort?

Är det för att den inte funkar eller blir det för jobbigt att anpassa sig efter en rörlig marknad?

 

Jag vet att från servrar med fungerande rörliga marknader så ger det ett mer dynamiskt spel då alla måste anpassa sig efter priserna för att göra profit.
Samtidigt får polisen möjlighet att följa marknaden och se mönster i vad som är populärt och körs mycket av, något som vi tidigare inte har haft någon möjlighet till utan ska försöka ha koll på varje fält runt om hela kartan.

 

Så utveckla först vad som du tycker är dåligt med marknaden och varför den bör tas bort!

Link to comment
Share on other sites

ehm.. varför? vi hade problem innan med att market inte rörde på sig då det blev extremt enformigt... nu när det funkar så vill du ha det väck? :) No it aint gonna happen bara att anpassa er för en rörlig marknad så folk inte enbart kan köra dyra droger för att tjäna pengar :)

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Jonasp said:

ehm.. varför? vi hade problem innan med att market inte rörde på sig då det blev extremt enformigt... nu när det funkar så vill du ha det väck? :) No it aint gonna happen bara att anpassa er för en rörlig marknad så folk inte enbart kan köra dyra droger för att tjäna pengar :)

Ah ok, men jag vill ju inte få bort det för det. Det är såklart lättare att tjäna pengar som Civ om den inte finns, det är ganska självklart. Det är också självklart att det är mer rp i det hela också. Menar ju inte att få bort den om det är så att majoriteten vill ha kvar den såklart :)

Link to comment
Share on other sites

Kanske göra så den inte rör sig så mycket eller göra så den startar högre för nu när jag logga in så körde jag weed och tjäna små pengar även om server presis var omstartad. Jag tycker vi kan ha den dynamisk men jag tror några siffror behövs ändras lite

Link to comment
Share on other sites

Sitter fortfarande på mobilen därav korta svar, men själva tanken med dyn market är just att man måste planera sitt farmande och den går långsamt uppåt om man inte kör någon motpol dvs lagligt mot olagligt, Det som jag finner som är roligare med dynamisk marknad är att folk tvingas ut på "primetime" för att farma och inte bara rånar andra för att farma på natten för det ger inget längre och som jag nämnde tidigare så kan man själv boosta tex weed genom att vara 3-4 som kör varsin hemmt med diamonds och sedan snabbt åka till sina hus, hämta stashen under primetime för att tjäna max på sina droger vilket i sin tur tvingar fram bra rollspel om man blir stoppad av snuten / rebellerna då man förmodligen inte vill riskera att tappa allt :)

Link to comment
Share on other sites

Personligen tycker jag dyn market är det bästa som finns. Tänk själv irl, om det finns stort utbud på något så sänks priset på varan, finns det litet utbud så höjs priset, simpelt. Som Jonas säger så får man ju faktist rp om man farmar när alla är inne och även poliser och rebeller är inne. Farma Weed/Cocs ska inte vara enkelt, just därför har priset varit högre på det då det är större risk.

Link to comment
Share on other sites

Jag är neutral med en dynamisk marknad, med det är en sak som jag inte riktigt förstår med den nya patchen. Det är svårare att tjäna pengar med en dyn marknad så vidare man inte kör på "prime time" och då kan man endast köra ett lass med hemmit/tempest innan priset går ner i backen.

Sedan så höjer ni priserna på fordon (tempest/hemmit), detta är inte något problem för de som är äldre på servern men de som har precis börjat på altis kommer att få det mycket svårare med sina inkomster. Vilket leder till att community inte kommer att få in lika många spelare som förr. 

Enligt mig så är det mycket svårare att farma nu, vilket jag själv är neutral till med det som jag tycker är tråkigt är att nyare spelare måste straffas. 

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Björt said:

Jag är neutral med en dynamisk marknad, med det är en sak som jag inte riktigt förstår med den nya patchen. Det är svårare att tjäna pengar med en dyn marknad så vidare man inte kör på "prime time" och då kan man endast köra ett lass med hemmit/tempest innan priset går ner i backen.

Sedan så höjer ni priserna på fordon (tempest/hemmit), detta är inte något problem för de som är äldre på servern men de som har precis börjat på altis kommer att få det mycket svårare med sina inkomster. Vilket leder till att community inte kommer att få in lika många spelare som förr. 

Enligt mig så är det mycket svårare att farma nu, vilket jag själv är neutral till med det som jag tycker är tråkigt är att nyare spelare måste straffas. 

Jag (som inte är en ny spelare) tycker fortfarande det är ett problem. Som du säger så kommer vi inte få in många nya civs lika lätt som förr. Om det ska fungera med Dynamisk Marknad så borde priser sänkas på både truckar, bilar och lite allt möjligt.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Goatis said:

Så om jag förstår dig rätt vill du ha bort market för att det finns saker att förbättra? Är det inte bara lättare att finslipa market priserna och priser på fordon?

Dels det men även att priserna inte sjunker lika snabbt/drastiskt. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Björt said:

Jag är neutral med en dynamisk marknad, med det är en sak som jag inte riktigt förstår med den nya patchen. Det är svårare att tjäna pengar med en dyn marknad så vidare man inte kör på "prime time" och då kan man endast köra ett lass med hemmit/tempest innan priset går ner i backen.

Sedan så höjer ni priserna på fordon (tempest/hemmit), detta är inte något problem för de som är äldre på servern men de som har precis börjat på altis kommer att få det mycket svårare med sina inkomster. Vilket leder till att community inte kommer att få in lika många spelare som förr. 

Enligt mig så är det mycket svårare att farma nu, vilket jag själv är neutral till med det som jag tycker är tråkigt är att nyare spelare måste straffas. 

Vi har inte höjjt priserna på fordon? 

Link to comment
Share on other sites

Att vi inte skulle få in civs på grund utav en dynamisk market? kom igen grabbar ni är inte födda igår, vi förlorade spelare på att vi inte hade någon dynamisk marknad, får inte ihop kalkylen åt andra hållet...  rätta mig om jag har fel men ni två känns väldigt " fat n happy " och vill att det ska fortsätta vara enkelt :-)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jonasp said:

Att vi inte skulle få in civs på grund utav en dynamisk market? kom igen grabbar ni är inte födda igår, vi förlorade spelare på att vi inte hade någon dynamisk marknad, får inte ihop kalkylen åt andra hållet...  rätta mig om jag har fel men ni två känns väldigt " fat n happy " och vill att det ska fortsätta vara enkelt :-)

Enkelt är bäst, jag själv bryr mig inte. 

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.