Jump to content
CvGaming

Tips till ny dator!


Fast
 Share

Recommended Posts

Tjenare, då jag för tillfället sitter på en laptop så tänkte jag köpa en stationär igen.

 

Vart ett par år sedan jag var insatt i datorer, så alla tips och förslag är välkomna!

 

Skulle vara riktigt nice ifall någon kunde dra ihop en kundvagn på inet (helst).

Bygger gärna ihop den själv

 

Krav: 

 

Kunna maxa Arma 3 mfl.

Relativt tyst,

SSD,

 

max RUNT 15 k inkl skärm.

 

OBS! Hade tänkt beställa ikväll så snabba svar uppskattas :D

Edited by Fast
Link to comment
Share on other sites

Själv köper jag en komplett Speldator på Inet , jag köpte en Taurus dator för 20k

jag har slutat att bygga själv, får alltid strul med komponenterna.

Så jag har kontakt med Inet och dom reommenderar efter mina önskemål, och det funkar jätte bra , dom uppgraderar min dator efter behov vart annat år , och byter ut det jag behöver .

 

Komplett och Webbhallen har jag slutat att handla ifrån , så för mig gäller det Inet , för de förstår vad man är ute efter , och de är villiga alltid att hjälpa till .

Link to comment
Share on other sites

Det absolut viktigaste för att maxa arma är att ha en bra Intel processor, typ i7-4790K, grym single threading. Sen ett Nvidia kort så klart, antingen 970 eller 980. Samsung EVO 840, grymma. Sen är det bara välja komponenter efter det! :D

Link to comment
Share on other sites

Såg denna på forumet tidigare idag: cart%5Ckundvagn-7285406-00.png

 

Värt eller något som borde bytas ut? :)

 

Tycker det verkar prisvärt inkl skärm :)

 

Eller är det mer värt med en färdigbyggd tex den här? : http://www.inet.se/produkt/1517092/taurus-experienced-gtx-780-borderlands-the-pre-sequel-varde-399-kr

 

OBS! Tänkte lägga beställning ikväll så snabba svar uppskattas! :D

Link to comment
Share on other sites

Såg denna på forumet tidigare idag: cart%5Ckundvagn-7285406-00.png

Värt eller något som borde bytas ut? :)

Tycker det verkar prisvärt inkl skärm :)

Eller är det mer värt med en färdigbyggd tex den här? : http://www.inet.se/produkt/1517092/taurus-experienced-gtx-780-borderlands-the-pre-sequel-varde-399-kr

OBS! Tänkte lägga beställning ikväll så snabba svar uppskattas! :D

Ser lovande ut :)

Finns säkert billigare RAM men annars får du nice prestanda med det där!

Om du planerar att skaffa ett till grafikkort kanske du vill ha starka nätdel så den inte ligger på högbelastning o fläktarna varvar igång :)

Link to comment
Share on other sites

Ser lovande ut :)

Finns säkert billigare RAM men annars får du nice prestanda med det där!

Om du planerar att skaffa ett till grafikkort kanske du vill ha starka nätdel så den inte ligger på högbelastning o fläktarna varvar igång :)

Såg att vissa delar inte fanns i lager så får tänka lite nytt.. Har inte tålamodet till att vänta :)

 

Tänkte att det kanske är värt att lägga lite mer för att få det bra och drog ihop dethär: http://www.inet.se/kundvagn/visa/7299224/2014-10-26 

Frågan är om det är värt att köpa en färdig när jag ändå har kunskap att bygga ihop det själv..

 

Beslutsångest :D

Link to comment
Share on other sites

Det absolut viktigaste för att maxa arma är att ha en bra Intel processor, typ i7-4790K, grym single threading. Sen ett Nvidia kort så klart, antingen 970 eller 980. Samsung EVO 840, grymma. Sen är det bara välja komponenter efter det! :D

Heads up Samsung 840 evo lider fortfarande av degraderad läsprestanda. 

 

Förövrigt kan jag rekommendera i7-4790k sitter på den själv med msi gtx 970 och allt flyter på riktigt bra. Du får även alltid mer prestanda per krona om du väljer att bygga själv.

Link to comment
Share on other sites

trådlöst ljud ÄTER ljudkvaliten om du nu är audiofil som jag.

däremot har alla mina vänner detta headset och det verkar bli strul med micken (dålig kvalite). annars är det ett bra headset då du kan sitta med sladden i.

Notera dock att efter ett par månader så kommer du få ha sladden i hela tiden.

 

Om folk frågar mig om hårdvara så rekomenderar jag alltid färdiga paket då du inte enbart betalar för hårdvara utan även en kvalite/prestanda som utlovas.

och detta har du garanti på.

 

Men om man har bra koll på allt från moderkort, vilket bios för vilka minnen/cpu, vilka minnen som funkar bäst med cpu osv osv osv så tjänar man alltid några kronor på att bygga det själv, men man riskerar även att det kostar mer om man inte är erfaren då det kan behövas byta ut felaktiga delar (måndagsexemplar osv). Detta är redan gjort och testat när du köper en färdigbyggd.

 

 

Men tal på samsung Evo.

Samsung är en av 3 chiptillverkare till dagens SSD (intel + samsung + ett kinesiskt märke).

Alla firmware uppdateringar kommer från dessa tillverkare och blir sedan distruberade neråt, så kör du Intel eller Samsung SSD så har du kvalite direkt. (jag kör alltid intel).

Samsung EVO's tidigare nämda problem är lösta av samsung eller om du använder Windows 8.1 (windows 7 kan kräva firmware update).

 

Ang Inet och komplett..... jag undviker dessa till 100% när det gäller mina beställningar. 

Har alltid haft problem med dom här i Stan i butik (göteborg) och dom är alltid spydiga och skall "veta bäst" ^^.

Webhallen däremot, top notch - men inte lika stort utbud på exotiska produkter.

Däremot tror jag att samtliga kan leverera det du söker!

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.