Jump to content
CvGaming
  • 0

Arma 3 Battleye Not Working


Olsson
 Share

Question

När jag startar Arma o går in på CvG, Så står det No Message Recieved också blir jag kickad till lobbyn och då fryser sig arma det går inte att stänga ner men det går med aktivetshanteraren, Och när jag stänger ner det står det att Jag fortfarande spelar Arma, Då är jag tvungen att starta om datorn när jag gjort det så funkar inte battleye för att jag ska fixa det måste jag installera om arma 2 gånger, när jag installerat om det första gången när den går till 99% så står det Steam - Error An error occurred while updating arma 3 (disk write error) då måste jag starta om datorn igen gå in i Steam filerna ta bort en fil som heter downloading sen kan jag installera Arma 3 igen och då funkar det, Vet nån hur jag kan fixa detta på ett lättare sätt? Jag har en 2 TB disk och en SSD med 225GB, Jag har också testat att formatera om båda diskarna och installerat allt på nytt och får samma problem.

http://prntscr.com/9px7p9

 

Gjorde en liknande post innan jag har testat allt, Köpt en ny disk lagt nytt windows formaterat diskarna Men ingenting funkar. 

Link to comment
Share on other sites

8 answers to this question

Recommended Posts

  • 1

Min läsning: ( Funkade för mig iallafall ) Gå in på arma 3's filer under steamapps. Ta bort ALLT från alla diskar som har med arma 3 att göra. ( Inte filmer osv men du fattar. ) Starta om datorn och installera igen. Kan behövas att om-installera steam också men det slapp jag. Hoppas det funkar.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 hour ago, PeTTePeTTe said:

Min läsning: ( Funkade för mig iallafall ) Gå in på arma 3's filer under steamapps. Ta bort ALLT från alla diskar som har med arma 3 att göra. ( Inte filmer osv men du fattar. ) Starta om datorn och installera igen. Kan behövas att om-installera steam också men det slapp jag. Hoppas det funkar.

Redan testat funkar inte i heller :S Men NorreN har hittat en lösning nu så jag ska testa se om det funkar.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hade samma problem med cs förut, men det gjorde att jag inte kunde uppdatera eller något. Slutade med att jag var tvungen att köpa ny hårddisk

Edit, testa installera arma på din ssd och inte din mainhårddisk och kolla om det fungerar =)

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.