Jump to content
CvGaming

Ban req [?] Knatte Anka


Vpswede
 Share

Recommended Posts

 

Name [MT]Vpswede

Offender-Name [?] Knatte Anka,  [?] Joakim von Anka 

Date: 2016-01-16 - runt 14:00 

Reason: Jag skulle åka och ressa mina medic polare som hade dött, när jag kommer fram till platsen så kommer Knatte anka till mig och säger att jag inte ska ressa han, jag frågar varför jag inte skulle få ressa han(Medics får alltid ressa medics en person kan inte hota medics så att dom inte ressar medics för att vi är inte något slags hot utan bara där för att hjälpa) Knatte Anka säger att det är för att han trolla och jag säger att han inte är admin och om han vill bestraffa personen för att han trollar så ska han lägga en ban req och inte döda han och senare inte låta mig ressa han och ta bort han från krigs zonen.

Reason till att jag får en otrevlig ton och går ur RP nästan direct är för att han kommer fram till mig med en välldigt otrevlig ton och att jag är ganska trött på folk som inte bryr sig om vad jag säger även om jag säger att jag har pratar med folk som är högre rank än mig och att dom säger att jag får ressa och att det dom gör är fel.

Jag springer runt i cirklar för att dom försöker döda mig och om jag är död kan jag inte prata med dom och mitt mål med att åka dit var att jag skulle ressa båda mina medic partners men det kan jag inte göra om jag är död.

Jag anser att det är ett RDM från Knatte Ankas sida för jag förklarar för han flera gånger hur det står till men han envisas med att leka admin.  

 

 

RDM

 

Link to comment
Share on other sites

men va? Jag säger klart och tydligt ressa så dör du? men så ressar du ändå när jag står med ett vapen i ansiktet på dig. Du väljer ändå att ressa, är inte det lack of rp? 

Ser inget fel med att jag dödade dig då ni precis innan varit och trollat under en situation.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Feroz said:

men va? Jag säger klart och tydligt ressa så dör du? men så ressar du ändå när jag står med ett vapen i ansiktet på dig. Du väljer ändå att ressa, är inte det lack of rp? 

Ser inget fel med att jag dödade dig då ni precis innan varit och trollat under en situation.

RP't i den situationen var borta från när du döda han efter jag ressa han, jag hade börjar ressa han och sen hota du mig även när jag sa att jag inte kunde avbryta, alla hot du säger typ "ressa inte X du dör om du gör det" om jag redan har ressat X så får du inte skjuta mig eller personen jag ressat om inte han är ett hot till er typ om han kan skjuta er för att han har KOS eller något men som du vet har inte medics vapen. Och det där med att du kan döda mig för att någon annan har "trollat" är bara en dålig ursäkt TBH, om jag är civ och det kommer en person från [?] och trollar så får jag inte rätten att rdma, jag ser inte hur att en person har "trollat" ger dig rätten att rdma mig?

Link to comment
Share on other sites

" jag hade börjar ressa han och sen hota du mig även när jag sa att jag inte kunde avbryta "  Om det inte går att avbryta så får jag väl döda honom, en bugg ska inte förstöra så han blir ressad och kunde trolla ännu mer. 

Jag gav dig och din polare ett VÄLDIGT tydligt ultimatum. Men du väljer ändå att ressa honom? Att göra något som jag sagt till dig att absolut inte göra men du väljer ändå att göra det när du inte ens har något att försvara dig med är en väääldigt dålig rp. Ser absolut 0 fel med att jag dödade dig och din polare.

Link to comment
Share on other sites

Vi får alltid ressa medic finns inget som heter ress hot mot medic..... Ultimatumet var att jag inte fick ressa en medic men vi får ALLTID RESSA MEDIC, och varför leker du admin? Om du tycker han trollar lägg en ban req du är inte admin du har ingen rätt att säga att han trollar och absolut ingen rätt att bestämma om jag ska ressa en medic eller inte!

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Vpswede said:

Vi får alltid ressa medic finns inget som heter ress hot mot medic..... Ultimatumet var att jag inte fick ressa en medic men vi får ALLTID RESSA MEDIC, och varför leker du admin? Om du tycker han trollar lägg en ban req du är inte admin du har ingen rätt att säga att han trollar och absolut ingen rätt att bestämma om jag ska ressa en medic eller inte!

 

Är så långt från admin det går, leker inte admin, skulle du ha sett beteendet så skulle du också sagt att han trollade. Har tyvärr inte record på det, men kan försöka få fram om det är det du vill.  Och var i reglerna står det att vi inte får hota er för att ressa andra medics? Har aldrig sett den regeln.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Vpswede said:

Vi får alltid ressa medic finns inget som heter ress hot mot medic..... Ultimatumet var att jag inte fick ressa en medic men vi får ALLTID RESSA MEDIC, och varför leker du admin? Om du tycker han trollar lägg en ban req du är inte admin du har ingen rätt att säga att han trollar och absolut ingen rätt att bestämma om jag ska ressa en medic eller inte!

 

det är snarare du som leker gud.  vem fan bryr sig om jag blir hotad av 8 st fullgearade banditer jag är ju medic så dom får inte döda mig och det börjar bli sjukt jobbigt att ni springer runt och tror att ni kan göra vad fan som helst bara för att ni är medics.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Takó said:

det är snarare du som leker gud.  vem fan bryr sig om jag blir hotad av 8 st fullgearade banditer jag är ju medic så dom får inte döda mig och det börjar bli sjukt jobbigt att ni springer runt och tror att ni kan göra vad fan som helst bara för att ni är medics.

Vi har ett jobb att göra, vi kan inte ha 2 medics som ligger döda hela dagen för att en kille tycker att en annan har  "trollat" , anledningen jag springer runt står redan. " Jag springer runt i cirklar för att dom försöker döda mig och om jag är död kan jag inte prata med dom och mitt mål med att åka dit var att jag skulle ressa båda mina medic partners men det kan jag inte göra om jag är död. "

Link to comment
Share on other sites

Just now, Vpswede said:

Vi har ett jobb att göra, vi kan inte ha 2 medics som ligger döda hela dagen för att en kille tycker att en annan har  "trollat" , anledningen jag springer runt står redan. " Jag springer runt i cirklar för att dom försöker döda mig och om jag är död kan jag inte prata med dom och mitt mål med att åka dit var att jag skulle ressa båda mina medic partners men det kan jag inte göra om jag är död. "

döda hela dagen hört talas om att respawna?

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Vpswede said:

Varför respawna om jag kan ressa dom? Om du kollar i videon svara jag också på den frågan.......

Vill ha svar på min fråga också, var är regeln att vi inte får hota er från att ressa medics?

Link to comment
Share on other sites

Ska inte lägga mig i men för att avsluta denna paj kastning så här har ni reglerna angående detta: https://gyazo.com/6ed61612cb7f353532178b2764b3c595

Feroz (Knatte) och Alibaba Sha Shim salabim (Joakim) har givit dig ett ultimatum alltså att lämna området men du gör ej detta så alltså har dom rätt att skjuta dig enligt regeln ovan.

Det står ingenstans att medics ALLTID får ressa medics. Dock hade Carl blivit RDMad eller något så hade situationen varit annan så isf så kan han lägga en ban req på det men det hör inte hit.

Tack för mig!

// Ex Medic Chief

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Bartowski said:

Ska inte lägga mig i men för att avsluta denna paj kastning så här har ni reglerna angående detta: https://gyazo.com/6ed61612cb7f353532178b2764b3c595

Feroz (Knatte) och Alibaba Sha Shim salabim (Joakim) har givit dig ett ultimatum alltså att lämna området men du gör ej detta så alltså har dom rätt att skjuta dig enligt regeln ovan.

Det står ingenstans att medics ALLTID får ressa medics. Dock hade Carl blivit RDMad eller något så hade situationen varit annan så isf så kan han lägga en ban req på det men det hör inte hit.

Tack för mig!

// Ex Medic Chief

<3

Link to comment
Share on other sites

 27. Since APD and Medics are working for the same government, Medics should always consider the police as high priority resurrection targets. Medics are an even higher priority. 15. The order in which medical aid is given is dictated by those who are alive and armed at the scene; however convincing the people at the scene that all persons should receive treatment is the goal of any self-righteous medic. On the other hand should there be no one left alive, the Medic at the scene is to seek counseling in the higher ranks regarding whom the Medic is to give aid to first: 8. Medics must always abide by the orders given by a higher ranking member of the force. If there are several Medics online with the same rank, they can discuss any orders given if they have any inputs.

Hittar inte regeln där det står i klar text men det här är reglerna jag grundade mitt beslut på kan man säga

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Vpswede said:

 27. Since APD and Medics are working for the same government, Medics should always consider the police as high priority resurrection targets. Medics are an even higher priority. 15. The order in which medical aid is given is dictated by those who are alive and armed at the scene; however convincing the people at the scene that all persons should receive treatment is the goal of any self-righteous medic. On the other hand should there be no one left alive, the Medic at the scene is to seek counseling in the higher ranks regarding whom the Medic is to give aid to first: 8. Medics must always abide by the orders given by a higher ranking member of the force. If there are several Medics online with the same rank, they can discuss any orders given if they have any inputs.

Hittar inte regeln där det står i klar text men det här är reglerna jag grundade mitt beslut på kan man säga

har ingen mer paj att kasta låt admin avgöra det här (det står att ni ska prioritera varandra det står inte att vi inte får hota er hehe)

Link to comment
Share on other sites

  • Guest locked this topic
  • 3 weeks later...

Som jag tolkar det så har Carl Mark varit i ett område där dem har haft krig och jag antar att [?] bad Carl lämna området innan dem sköt honom eftersom det inte sägs någonstans i videon att dem RDMade Carl. 

Enligt mig så har dem ju rätt att döda dig då dem säger till dig ett flertal gånger "ressar du så dör du". Är det så att en medic har hamnat i en sån situation att dem dör av en annan spelare så har dem samma möjlighet att respawna som precis alla andra spelare på servern, dem måste ju inte alltid bli ressade (så dyrt är det inte för er att köpa nytt).  Det finns ingen regel som säger att inte ALLTID får ressa medics. 

 

Declined. 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.