Jump to content
CvGaming

Förbättring av fängelset


T. Miller
 Share

Recommended Posts

Vi har fått en teaser om ett nytt fängelse som snart ska komma till servern, och förhoppningsvis ett helt nytt system när det gäller att bli skickad till fängelset, vara där och bryta sig loss. 

I nuläget är det knappt värt att försöka få ut sin kompis eller gängmedlem från fängelset då tiden man sitter i fängelset är oftast bara 20 minuter, vilket är lätt att vänta ut. Detta gör det ovärt att försöka rädda sin kompis eller gängmedlem då det tar nära 20 minuter att geara-upp för ett försök att rädda sin kompis eller gängmedlem. 

Vi behöver göra det mer värt att bryta ut sin kompis eller gängmedlem ur fängelset, och jag har själv några förslag som lyder följande; 

  • Tiden man sitter i fängelset borde vara längre, närmare timmen
  • Om man lyckas med att bryta ut sin kompis eller gängmedlem ut ur fängelset borde en reward delas ut i form av pengar eller en liten lootcrate

Detta är bara två av många fler idéer som man kan komma upp med, men jag vill se era förslag och input på detta. Kommentera gärna nedanför!

 

Mvh Tim

Link to comment
Share on other sites

sorry men wat, ska det delas ut lootcrates för att man lyckas med en prisonbreak? jag lirar inte längre men jezuz, att lyckas ta ut sin polare är ju liksom hela rewarden:unsure: det ska inte va super enkelt och deffinitivt inte rewarda pengar och speciellt inte loot, men det är min opinion.

Edited by Darwin
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Darwin said:

sorry men wat, ska det delas ut lootcrates för att man lyckas med en prisonbreak? jag lirar inte längre men jezuz, att lyckas ta ut sin polare är ju liksom hela rewarden:unsure: det ska inte va super enkelt och deffinitivt inte rewarda pengar och speciellt inte loot, men det är min opinion.

Väldigt rätt. Kanske man bara ska göra fängelsetiden längre, för just nu som jag sa, kan man vänta ut det. 

3 minutes ago, Feroz said:

Jag tror att personer skulle abusa prison bara för att få gear. Det blev en stor shitstorm över att folk baitade det förra prison och om man får extra loot/pengar gör att folk bara kommer baita det ännu mer.

Tänkte inte alls på det, men om man gör det så seriöst med många poliser som kommer så är det svårt att abusa detta. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Tim said:

Tänkte inte alls på det, men om man gör det så seriöst med många poliser som kommer så är det svårt att abusa detta. 

Jag tror att det var meningen med förra jail, men det slutade i att folk betalade in andra i prison för att kunna ta fight där. Polisen tröttnade väldigt fort på det och det slutade med att det nästan aldrig kom poliser till jail.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Feroz said:

Jag tror att det var meningen med förra jail, men det slutade i att folk betalade in andra i prison för att kunna ta fight där. Polisen tröttnade väldigt fort på det och det slutade med att det nästan aldrig kom poliser till jail.

Har aldrig vart med om det eller hört att det varit så, men i såna fall förstår jag. Lätt abuse :/ 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Feroz said:

Jag tror att det var meningen med förra jail, men det slutade i att folk betalade in andra i prison för att kunna ta fight där. Polisen tröttnade väldigt fort på det och det slutade med att det nästan aldrig kom poliser till jail.

Problemet med det förra jailet var att dom "stora"  gängen  baitade poliser för att få kos på oss och ha möjlighet att få utrustning.

Med det nya jail så önskar jag att det inte går att bryta upp om det inte finns någon där inne. 

Link to comment
Share on other sites

Njaa, lootcrates är ju det sista som behövs PGA abuse , men eftersom jag är pyroman så hoppas jag på C4! 

 

Längre jailtimes? Njaaa, just nu är det inte enns värt att ta ut ur jail då HELA poliskåren ibland kommer och då får man ju vev. Det gäller väl mest att inte bli tagen? Kan inte enns minnas hur många gånger jag försökt köra ifrån polisen.... ( Försökt inte lyckats ) Men nya jailen blir väl bra? Det behöver inte vara fair heller då polisen ska vara riktigt svåra att vinna över.

Link to comment
Share on other sites

Well, eftersom många undrar.

 

Tanken med detta Jail är att det först och främst ska vara "fett" man ska få en wow känsla över det hela vilket jag tycker @Legacy™ levererar!

Har flera roliga saker som han ska få bygga åt oss ;)

Men lite kort kring själva Jail, Dom enda som kommer vara "allowed" att bryta ut folk mot payment är N.L.A på samma sätt som H.R.A fick göra det (Kommer krävas att man har ett veckopass hos N.L.A för att dom ens ska bry sig, eftersom dom endast bryr sig om sina kunder)

Baiting är strikt förbjudet och att frita någon ifrån jail som inte är i ens gäng är också strikt förbjudet. Dvs, om Gäng A har en medlem som sitter i fängelset får alltså inte Gäng B - plocka ut denna spelaren genom ett breakout, att göra detta kan innebära att dom blir bannade en längre period (denna regel behövs då förra jail blev baitat extremt hårt)

Med dessa regler på sin plats så tror jag inte att Jail kommer bli en "börda" för polisen utan istället ett roligt event krig det hela.

Förövrigt så kommer poliserna ha Kill on sight på allting som rör sig innanför bommarna till Jail som inte fått ett OK av polisen att vara där, och dom som "breakar out" får skjuta först vid detta 2 scenarion. 1. Polisen öppnar skjutandet utifrån <- Ger gänget kill on sight på polisen, Alternativ 2. Poliserna springer in förbi bommarna (obviously så har ni som startat prison break kill on sight när polisen kommer innanför bommarna) KEEP IN MIND ni har ingen rätt att skjuta mot polisen utanför om inte dom börjat skjuta på er.

 

Att bli skjuten av polisen inne i Jail området (utan gear, dvs om du inte bär minimum en tactical väst) ger inte ditt Gäng KOS (denna regel gäller om breakout inte är startat) Dvs, man kan inte "baita" kos på det sättet heller, samt att poliserna kan skjuta trollers utan att behöva tänka på att deras gäng medlemmar ligger upplagda då det inte ger dom någon rätt att skjuta tillbaka, Har du däremot gear på dig för att du förmodligen är påväg in för att starta ett breakout så räknas detta som kos för gänget - Dvs om nu någon skulle få för sig att "baita" så kommer det kosta dom att göra detta.

Ingenting av detta är spikat i sten men det är min första "draft" av hur reglerna förmodligen kommer se ut tror jag har fått med dom flesta tänkbara scenarion vid "baiting"

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.